1

Téma: Anketa

Maly pruzkum jake pouzivate paliva

2

Re: Anketa

jezdim savage 25  a mam titan RS16 pro ale uz ted vim ze pristi palivo bude to same ale vice nitra,  preci jen je to malo, a cena je taky dobra,

s tornadem jsem se setkal jen jednou a z mych zkusenosti je to hnuj
treba nekomu vyhovuje ale pokud vyzkousel neco jineho uz se k tornadu nikdy nevrati

3

Re: Anketa

co to meles? jak to muze byt malo nitra vzdyt je kosa jak cip! ... co budes delat v lete?

4

Re: Anketa

cetl jsi co pisou u motoru k savage?? nitro 20 a ne 16

5

Re: Anketa

Ano ... to tam pisou! ale proste to nitro neni nic jineho nez okyslicovadlo a v podstate se zvysi prutok paliva motorem a tim se to chladi! ... ale myslim ze v teplotach pod 10 st ... je treba vic jak 12% nitra a v lete i s 16% kdyz mas teplomer motor nastavis super

6

Re: Anketa

Co vím já, tak nitro není na zvýšení výkonu motoru, ale na jeho klidnější běh a zlepší přechody z volonoběhu do vyšších otáček.  Dále je tu problém, protože čím větší procento nitrometanu, tím více podložek pod hlavu. Endrju má s tím vyšším průtokem pravdu.

7

Re: Anketa

Prutok paliva si nastavujes hlavni jehlou a ne procentem nitrometanu.

8

Re: Anketa

S tím nitrem je to tak: nitro nám umožňuje při stejném obsahu vzduchu který je motor schopen nasát dostat do motoru více paliva.Čím více použijeme nitra tím musíme VÍCE otevřít paliv. jehlu jinak je motor chudý.
Čím více je v motoru paliva tím se také motor lépe chladí a má vyšší výkon.
1% -  10 %   zlepšuje volnoběh , přechody,chlazení motoru, motor má hladší chod,snadněji se startuje.
10% - 30%  zde nám NITRO VÝRAZNĚ ZVEDNE VÝKON ( ale také spotřebu )       ,
jinak platí vše co v předešlém případě.
Platí zde přímá úměra :  více nitra - vyšší výkon - lepší chlazení - větší spotřeba - více otevrená jehla.

9

Re: Anketa

myslel jsem ze bych se mel spise drzet doporuceni vyrobce motoru ne?

10

Re: Anketa

To co jsem napsal platí pro všechny dvoutaktní modelářské motory všeobecně a je to vyskoušené. Řídit se návodem výrobce motoru je správné,
nic tím nemůžeš pokazit.Výrobce ovšem vždy uvádí i pro rekreační ježdení
víc nitra než je nutno.Je to proto že více nitra otupuje reakce na nastavení jehel karburátoru, tím pádem je nastavení jednodušší i třeba pro začátečníka.
Je třeba větší pootočení jehlou pro poznání změny na chování motoru není potřeba tolik měřit teplotu a motor si nechá všeobecně více líbit. Více nitra znamená méně problémů s nastavením a chodem motoru ale prodražuje provoz modelu což v našich krajích není zanedbatelné.

11

Re: Anketa

tomu rikam odpoved, diky

12

Re: Anketa

No jenze se pletes! kdyz pouzijes palivo bez nitra tak je jeho spotreba v objemu za jednotku casu daleko nizsi nez kdyz pouzijes palivo s nitrem!

Prutok paliva si nastavujes hlavni jehlou a ne procentem nitrometanu.

13

Re: Anketa

S tím nitrem je to tak: nitro nám umožňuje při stejném obsahu vzduchu který je motor schopen nasát dostat do motoru více paliva.Čím více použijeme nitra tím musíme VÍCE otevřít paliv. jehlu jinak je motor chudý.
Čím více je v motoru paliva tím se také motor lépe chladí a má vyšší výkon.
1% -  10 %   zlepšuje volnoběh , přechody,chlazení motoru, motor má hladší chod,snadněji se startuje.
10% - 30%  zde nám NITRO VÝRAZNĚ ZVEDNE VÝKON ( ale také spotřebu )       ,
jinak platí vše co v předešlém případě.
Platí zde přímá úměra :  více nitra - vyšší výkon - lepší chlazení - větší spotřeba - více otevrená jehla.

tvuj prispevek jsem cetl az po odpovedi, myslim ze je to dokonala odpoved

14

Re: Anketa

chtel bych se zeptat jaky je rozdil mezi tornadem a daytonou :?:

15

Re: Anketa

No daytona je od Protechu, ale pry je to to stejne palivo jako tornado

16

Re: Anketa

No ja na rekereačne jazdenie si miešam palivo, 15percent syn. oleja.
No pokial je na modely nastavený vhodný prevodový pomer tak teplotam je OK. Jedina potiež je vtom nastavit motor treba sa stým vyhrat a potom je to ok. Iked vcera co som bol jazdit tak pri brutalnom prevodovom pomere sa vazne zohrial .Uvidi sa v lete ak to bude nutne tak nitrujem. Len cenove je to hodne rozdiel 30,6l zo sintetickým olejom ma výde na 2400 Sk+ aditivum podla potreby. Ono jazdim aj lode a to je ten problem mam 25. motor a to je pol litra na 6 min.

17

Re: Anketa

Já osobně s bráchama to knedlíme s TORNÁDEM 25% nitomethanu. A přimícháme trochu ricínového oleje pro životnost motoru. big_smile

18

Re: Anketa

Taky jsme chvíly jezdily na graupner titán

19

Re: Anketa

My zase jezdíme na palivo JET'S  (P115,P120)   ,2.5%ricin,9.5% syn.olej,
používají kvalitní oleje KLOTZ a RR ricin

   
" Die Kombination aus unserem Synthetiköl JP4 und einem speziell nachbehandeltem Rizinusöl mit extra langen Molekülketten ergibt speziell im RC -Car Bereich die absolute Top-Leistung bei gleichbleibend problemlosem Laufverhalten."
http://www.powerglow.com/html/expert.htm

...samozřejmě že je i spousta jiných dobrých paliv.

20

Re: Anketa

Já to mydlim s JETS PRO 25% nitromethanu a vše je O.K.

21

Re: Anketa

musím si to tu poopravit ,nyní jezdím pouze O'Donnell 25%Racing fuel
a spokojenost veliká!

22

Re: Anketa

Já jezdím s plackou od HPI na  BLACK DEMON,auto jsme na to palivo i zjížděly,takže jsem u něj zůstal.