26

Re: Xray M18

...... A to moje ztotožnění s ním, a názorově stejných, nevyvrací to, co jsem uvedl před tím. Jenom je to asi nějaké jiné pochopení toku mojich myšlenek......

big_smile  Ano, všichni máme stejné myšlenky jako ty. Tedy ty TVOJE. Všichni jsme GOGO.  big_smile  big_smile  Promiň, ale nějak mě to nedalo. A ta evokace je prostě silná klasika.

1. Jaké máte zkušenosti s alu kardanama?


Zkoušel jsem je na několika závodech. Mají jednu nespornou výhodu - jsou pěkně modré.  big_smile
Ty nevýhody: při použití s volnoběžkou nebo kul.diff dostávají při nárazu pěkně na pr..l /kov na kov/. A nebo při použití původní volnoběžky  s AL unašeči se tyto unašeče kroutící silou rozevírají. Další nevýhoda - větší váha na rotačních částech. Asi jsi pochopil, že jezdím plasty.

3. Pokud máte kuličkový diferák, jakým způsobem nejrychleji seřizujete (měníte) jeho svornost?


Celý vyjmout=Povolit čtyři větší šroubky a je venku.

27

Re: Xray M18

A nebo při použití původní volnoběžky  s AL unašeči se tyto unašeče kroutící silou rozevírají.  ... jezdím plasty ...


A ukroutil jsi už nějaký, když kov na kov se chová jak výše popisuješ?

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

28

Re: Xray M18

Mohu poslat foto jak unašeče - rozšklebeného, tak i v ose zkrouceného kardanu. Obé jsem ukazoval Martinovi Kořínkovi. Bohu žel, firma X-Ray nebere reklamace dílů ze závodní činnosti. Viz podmínky reklamace na netu www.teamxray.com -  ....... we cannot guarantee any parts once you start racing the car......  Pro nevěřící - FAQ v položce Procucts/X-Ray M18

29

Re: Xray M18

A jaký kardan se Ti zkroutil? Kompozitový, či alu? A jaký motor jsi měl osazen při tomto defektu?
Jinak podobné problémy má i micro od HPI, ale s tím, že zatím více odchází unašeče hřídele volnoběžky a unašecí osky kardanu. Vše se navzájem "vymlátí". Své by mohl k tomuto typu závady u HPI říci Acid. Teoreticky řešení existuje.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

30

Re: Xray M18

unašeče hřídele volnoběžky

to je ktera cast?

unašecí osky kardanu

tohle jsou predpokladam tyhle dily: http://www.teamorion.com/products/images/48014.jpg

31

Re: Xray M18

Unašecí osky kardanu = to je myšleno, ty čepy co vystupují z koncových "kuliček" kardanu HPI. U XRAY M18 a alu provedení HPI to jsou osky prostrčené tou koncovou "kuličkou".
Unašeče hřídele volnoběžky = http://www.teamorion.com/products/images/48014.jpg , tedy správněji hřídel volnoběžky s unašečem, nebo jak by se dal ten "bazmek" nazvat. Strojaři poraď.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

32

Re: Xray M18

Unašeče hřídele volnoběžky = http://www.teamorion.com/products/images/48014.jpg , tedy správněji hřídel volnoběžky s unašečem, nebo jak by se dal ten "bazmek" nazvat

Cup Joints

jediny s cim jsem mel problem, jsou osekany hridelky cup joints od volnobezky a nasledne znefunkcneni leve pulky volnobezky... bohuzel to nastalo v Prostejove. V soucasne dobe volnobezku nepouzivam, az bude nekdy cas, tak ji dam dohromady

33

Re: Xray M18

A jaký kardan se Ti zkroutil? Kompozitový, či alu?

MiKi!!! Jaká byla tvoje otázka na kterou jsem odpovídal? Bavíme se o AL kardanech. Nějak si nedovedu představit, že by se mohly zkroutit ty kompozitové. Ty raději prasknou než by se kroutily.  A ještě k tomu - modré se ty kompozitky nedělají. wink


A jaký motor jsi měl osazen při tomto defektu?

Klasická "300" na 6V honěná šestičlánkem.

Ty hliníkové unašeče volnoběžky /385130/ jsem vyměnil  za ty tuning z pružinové oceli/385131/ a používám kompozitové kardany /385200/. Od té doby bez problémů.

34

Re: Xray M18

....jediny s cim jsem mel problem, jsou osekany hridelky cup joints od volnobezky a nasledne znefunkcneni leve pulky volnobezky...

Pokud popisuješ problémy s volnoběžkou u M18 - ano to je hodně velký problém! Tam, si myslím, podcenil Jura Hudý kvalitu a odolnost materiálu. Teprve po problémech začal tyto unašeče produkovat z pružinové oceli. Já osobně  jsem po prvním závodu vyplachoval motorsprayem AL špony z volnoběžkového ložiska a po přeměření byl unašeč , tam kde se dotýká volnoběžkového ložiska, o 0,1mm na pr. menší.

35

Re: Xray M18

okud popisuješ problémy s volnoběžkou u M18

mluvim o HPI Micro RS4 se kterym jsem jel v Prostejove, Xraye nemam
prumer uz je mensi tak o 0,5mm a nefunguje to

36

Re: Xray M18

Nějak si nedovedu představit, že by se mohly zkroutit ty kompozitové. Ty raději prasknou než by se kroutily.

Mohu vyfotit moje dva kompozizové zkroucené kardany ze zadní nápravy (asi 10-15°). Neprasky. Ještě je mám asi někde zapadlé. Pochází z úplně první série počátku výroby. Dle Tvých slov by se tedy dalo usoudit na výrobní vadu.
A drobet Vás ještě všechny vyždímu. Prý v počátečních sériích byly nějaké problémy se zadíráním ložisek. Nevíte o tom někdo něco? Pokud to pravda je, jaké jste přijali protiopatření?

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

37

Re: Xray M18

A drobet Vás ještě všechny vyždímu. Prý v počátečních sériích byly nějaké problémy se zadíráním ložisek. Nevíte o tom někdo něco? Pokud to pravda je, jaké jste přijali protiopatření?

o zadnych problemech s lozisky nevim, aspon jsem je nespozoroval. Mam stavebnici z prvni dodavky do CR

38

Re: Xray M18

MiKy napsal:

Prý v počátečních sériích byly nějaké problémy se zadíráním ložisek. Nevíte o tom někdo něco? Pokud to pravda je, jaké jste přijali protiopatření?

Moja M18 bola tiiež z úplne prvej serie. Absolvovala polovicu minuloročnej halovej sezony, letnú sezonu na asfalte. Potom som ju predal kamarátovi a ten jazdí od začiatku tejto halovej sezony plus 3x týždenne po 2 hod trening . To všetko na originálnych ložiskách.

39

Re: Xray M18

Moja M18 bola tiež z úplne prvej serie. Absolvovala polovicu minuloročnej halovej sezony, letnú sezonu na asfalte. Potom som ju predal kamarátovi a ten jazdí od začiatku tejto halovej sezony plus 3x týždenne po 2 hod trening . To všetko na originálnych ložiskách.

To máš pravdu ja mám tiež auto z prvej série a prežilo bez problémov to isté. Tu sa jedná o poškodenia spôsobené pri pohone auta 6článkov+S300. Tento pohon sme my nejazdili wink takže sa to nedá porovnať (okrem ložísk).

40

Re: Xray M18

A drobet Vás ještě všechny vyždímu. Prý v počátečních sériích byly nějaké problémy se zadíráním ložisek. Nevíte o tom někdo něco? Pokud to pravda je, jaké jste přijali protiopatření?

Je pravda, že ložiská sú od výrobcu veľmi decentne mazané. Takže ak sa o ne majiteľ auta nestaral.... roll  Ja mám problém len s chlpami (vlasmi) pri jazdení na koberci. Často sa namotávajú medzi unašač disku a vonkajšie ložisko v kameni nápravy. Protiopatrenie?!?!  :idea: Čistiť pravidelne ložiská!!!!  big_smile

41

Re: Xray M18

Prý v počátečních sériích byly nějaké problémy se zadíráním ložisek. Nevíte o tom někdo něco?

Problémy s ložisky nemohu potvrdit. Mám M18 z první serie dovezené do ČR a ještě nyní mám v M18 původní ložiska. Narazil jsem však na jiný problém, který jsem konzultoval jak s Martinem Kořínkem, tak i s Jurou Hudým - vertikální vůle u uložení velkého ložiska  v domku diferenciálu /diff box/. Jura to komentoval slovy - je to schválně z důvodu uvolnění zubové vůle.  8O   Nebudu to komentovat. Vím, že nejen já ale i jiní to řešili vypodložením kouskem staniolu v horní části ložiska - dosedá na něj víko diff.boxu. Nepříjemný zvuk, vyluzovaný při zátahu motoru 300, zmizel.

42

Re: Xray M18

Narazil jsem však na jiný problém-vertikální vůle u uložení velkého ložiska  v domku diferenciálu ... ... Vím, že nejen já ale i jiní to řešili vypodložením kouskem staniolu v horní části ložiska ... ... Nepříjemný zvuk ... ... zmizel.


Ano, jedná se o ten zvuk, o kterém se více lidí domnívá, že je to zadírání ložisek. Tvůj způsob řešení je rychlý a účiný.
Takže supsiku, dík za to, co jsi v této diskuzi velkému množství nadšenců sdělil.
Zároveň se všem omlouvám za cílené a záměrně někdy degradované mé příspěvky a věřte, že to bylo učiněno pro plodnost tohoto tématu, pro potvrzení či vyvrácení některých názorů o podvozku XRAY M18, které zajímají většinu vlastníků.
Další slabá místa podvozku, než v tomto tématu rozebírané, jsem zatím neobjevil, tím netvrdím, že se postupem času neobjeví. Takže na co se mám připravit?

(Poznámka: Kolega za mnou sděluje, že na rozbití huby.)

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

43

Re: Xray M18

Ještě bych upozornil na jednu slabost - Klasicky jsou ve stavebnici M18 použita přední horní ramena s Casterem 12stupňů. Při použití tech 6st. se zmenší, díky dotyku spojovačky řízení s diffboxem, downstop.   Je nutno tuto spojovačku vypodložit. 2mm podložky úplně stačí. Nic jiného mě už nenapadá.

44

Re: Xray M18

Takže na co se mám připravit?

(Poznámka: Kolega za mnou sděluje, že na rozbití huby.)

Priprav stroj na nejake zavody. Sice asi nebudeme az tak militantni aby doslo k inzultaci, ale... wink

45

Re: Xray M18

Ještě bych upozornil na jednu slabost - Klasicky jsou ve stavebnici M18 použita přední horní ramena s Casterem 12stupňů. Při použití tech 6st. se zmenší, díky dotyku spojovačky řízení s diffboxem, downstop.   Je nutno tuto spojovačku vypodložit. 2mm podložky úplně stačí. Nic jiného mě už nenapadá.


Když jsem naposledy kupoval 6° ramena, tak na papírku byly přesně tyto instrukce: odebrat podložku ze spojovačky od serva, a podložit tím spojovačku mezi kolama, na druhou stranu dát druhou, která je už v pytlíčku s ramenama. big_smile

46

Re: Xray M18

Nic ve zlém, ale určitě byly ty instrukce anglicky! Takže neznalý tomuto jazyku vděčí za podanou informaci supsikovi a znalý, prosím přehlédněte to.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

47

Re: Xray M18

Nic ve zlém, ale bylo to graficky, takže by to pochopil i laik big_smile

48

Re: Xray M18

Nic ve zlém, ale bylo to graficky, takže by to pochopil i laik big_smile

Nic ve zlém PeBe - V první serii těchto ramen tam žádný papírek nebyl a již několik lidí na závodech jsem na to, že nemají vypodloženou spojovačku, upozorňoval. To víš, každej nemá to štěstí, že si koupí ramena a ještě k tomu dostane "komix"  tongue  8)

49

Re: Xray M18

Nic ve zlém, ale bylo to graficky, takže by to pochopil i laik big_smile

Nic ve zlém PeBe - V první serii těchto ramen tam žádný papírek nebyl a již několik lidí na závodech jsem na to, že nemají vypodloženou spojovačku, upozorňoval. To víš, každej nemá to štěstí, že si koupí ramena a ještě k tomu dostane "komix"  tongue  8)


big_smile  u prvních to opravdu nebylo. Ale když mi kápnul vteřiňák na kloubek v rameni nějak to zatuhlo, musel jsem koupit nový big_smile

50

Re: Xray M18

3. Pokud máte kuličkový diferák, jakým způsobem nejrychleji seřizujete (měníte) jeho svornost?

odsroubuji kolo, osroubuji horni svisly cep,vytahnu kardan, prostrcim krizovy sroubovak a pak zjistim, ze sroubek je z druhe strany... tak to vratim zpet a to same udelam nalevo po smeru jizdy  wink

Příspěvky [ 26 až 50 z 68 ]

Stránky Předchozí 1 2 3 Další

Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.