Téma: Moje zkusenosti - chcete driftovat? treba to pomuze
Ahoj
Takze, rekl jsem si ze trosku shrnu zkusenosti ktery jsem za posledniho pulroku udelal s driftem. Rovnou rikam ze to bude hodne subjektivni a muzete se mnou nesouhlasit, nejsou to zadny axiomy.. proste takhle to vyhovovalo me
a, pokud nemate fakt mraky penez, kupte neco starsiho kompletniho, vetsinou k tomu dostanete i nejaky naradicko, popis, nahradni dily... nebudete muset utracet za veci, ktery tam jsou.
b, drzte se overenejch znacek, yokomo drift package, xray, tamiya tt01.
c, za vsechno na cem na zacatku usetrite, pozdeji zaplatite vic, takze koukat po bazarech po komplet kvalitnich sestavach. Nabijecka + vysilacka je neco co vam zustane, podvozek se pravdepodobne bude menit.
Precetl jsem hodne o sbihavostech, diferacich, odklonech naklonech, pruzeni a podobne. Je dobry mit model kterej to ma vsechno nastavitelny a pohrat si.
Snazil jsem se celou dobu udelat nejakej zaver, co driftuje nejlip, moje druhy dritovaci auto (yokomo drift package) bylo xkrat rozdelany do mrte, zkousel jsem spoustu ruznejch odklonu a nastaveni...
- poznatek c1, nejvic delaj gumy, protoze vsichni tady na tom foru budou chtit urcite na zavody do celakovic (je to prdel a stoji to za to.. hlavne to neni zadnej stress) tak gumy pripadaj v uvahu jen ty ktery tam jsou povoleny
- poznatek c2, hodne dela pastorek na motorku, teoreticky by to melo byt ze motor staci slabsi s mensim pastorkem, protoze topspeed nas nezajima.
- poznatek c3, nejlepsi je vzit si naradicko a primo na draze/parkovisti zkouset fakt po malejch kouskach ladit sbihavosti a vyladit to jak to vyhovuje. Bohuzel druhej faktor kterej nejvic ovlivnuje driftovani po gumach je povrch po kterym jezdite.. takze neexistuje univerzalni nastaveni.
Tak ted jsem se tak pekne rozepsal .... a ted to cely znicim. Treti auticko ktery jsem koupil, je xray 05. Koupil jsem ho od kluka co s tim jezdil gripovy zavody. Takze otevreny diferaky, vepredu volnobezka, sbihavosti vepredu 0 vzadu tak jak je tovarni xray (tak -1.5). Odklony 0 vsude. Vymenil jsem na tom kolecka a trosku si pohral s nastavenim dal predni rozbihavost cca 1stupen, odklony nechal na 0. Jediny co jsem zmenil bylo uchyceni tlumicu, na tuhost jsem ani nesah.
Auticko driftovalo nejlip ze vsech, bylo krasne ovladatelny a pak jsem dal malej pastorek a slo s nim jezdit tak presne jako je tu nekde na videu od yokoma na koberci. Takze pomalu, presne a kontrolovatelne... pak jsem prijel na zavody a zjistil ze draha je mnohem vetsi a okamzite menil pastorek zpatky.
Na zavodech jsem si zkousel auticko Pavla Holuba a uznal ze to je fakt naprosto luxusne ovladatelny, klouzavy a vubec se mi hrozne libilo.. takze jsem ho rovnou vyslechnul jak to ma nastaveny, cekal jsem nejakou teoretickou masaz o masakr nastaveni... chyba lavky.. odpoved byla proste "vsude 0, zadek sbihavost tak jak je z tovarny. diferaky otevreny, jinak nic" inu tak jsem to zkusil.
Vysledek byl uspokojivy ale porad jsem bojoval s tim ze kdyz uz auto nekam driftuje tak ho prehoupnout na druhou stranu byla i pod plnym plnym potiz... takze jsem tam dal corally black motor (taky od Ondry) nechal sjem tam standard pastorek (tusim 31zub) a auticko se stalo podle me tak ovladatelny jako ma Pavel a fakt se s nim jezdi skvele. Od ty doby jediny co ladim je po nejakym tukanci nebo jezdeni predni sbihavost tak aby mi auticko nezatacelo.
Je to trosku trapny, ale otevreny diferaky znamenaj ze auticko bude ovladatelny, lepsi motor ze mate porad prostor na pridani i ubrani, "gumy" mame vsichni stejny a pak uz je to jen a jen o rukach, na zavodech mi prislo ze vsechny auticka jezdej tak, ze s tim jde vyhrat, je to jen a jen o rukach (a o nervech takze pokud planujete zacit a nechcete dat moc penez, kupte tt01 RTR ojeta (je jich na bazarech mraky) dejte na ni jiny gumy a zacnete trenovat.. stojim si za tim, ze kdyz to udelate a budete sikovni, tak zavody pujdou vyhrat stejne jako s autem za desitku.