1

Téma: Teplota motortu

Mám Savage 25. Kolega Savage 3,5. Používáme palivo TITAN RS 25 Pro. Oba máme stejný problém. Motor nejde seřídit tak, aby jeho teplota nebyla nižšší jak 140-150 st. Dneska mi dokonce přeskočila na 180. Změřil jsem výšku spalovacího prostoru. Byla 0,7mm. Pan Kapička uvádí 0,4-0,6mm. Přidal jsem podložku 0,20 a nic se nezměnilo. Když otevřu palivovou jehlu tak, že to kouří a ulévá se to, stejně to topí. Když směs ochudím topí to taky. Teploměry jsou v pořádku. To jsem dneska zjistil. Kdo poradí co dál?

2

Re: Teplota motortu

zkus chladici otvory v karoserii, v prednim okne saci at to pekne fouka na valec, neco malo udela i tuningovy vzduchovy filtr, lepe saje vzduch.

3

Re: Teplota motortu

Tuningový filtr mám. A myslím si že on, díky své velikosti brání proudění vzduchu na motor. A s těma cladícíma otvorama jsem si říkal, že odříznout zadní čelo by taky mohlo pomoci. Zlepšilo by se prodění vzduchu. Ale další kolega má taky SAVAGE 3,5 a ten jezdí snámi a jeho teplota je max.140 st.
A to mně štve

4

Re: Teplota motortu

Jirko, ale vzdyt Ti to topilo pres 160st. i bez kastle, navic teplota rostla postupne a po dosazeni tech 160st cca po 10min. brutalni jizdy neklesala ani na volnobehu, nestiha se to chladit - to je vic nez jasne ale taky si myslim, ze tomu dost brani ten filtr. Ted kdyz je asi jasne ze ty teploty co jsme merili jsou spravne, tak me to taky desi. Na druhou stranu Petr tech 140st. dosahl pouze za polovinu casu jizdy, coz je stejne i u nas. Po 10min. by tam mel to same co ty a ja. A Surf s buggy ( s vycistenym cidlem ) tam vlastne jezdil tu samou teplotu taky...

5

Re: Teplota motortu

Dneska to Petr taky přehřál, až utavil hnací kolo. Bez kastle to taky topilo, a filtr bude určitě jedna z příčin, protože rozráží vzduch před motorem.

6

Re: Teplota motortu

tak na tuhle teplotu uz jsem si tak nejak zvykl, kdyz to moc obohatim, tak to zase nejede... proste to beru tak, ze 140-150 je normalni teplota. Hodne zalezi jak moc tomu davas, jestli jezdis porad na max, neni se cemu divit.

7

Re: Teplota motortu

No ja nakonec alespon jednomu motoru "domluvil". Osmaxe se mi podarilo rozbehat a teplota nesla nad 123c.  big_smile

8

Re: Teplota motortu

http://www.hpiracing.com/graphics/instr/s-25manual/E5.jpg

Motory HPI protě potřebujou větší teplotu než ostatní, ale 160 st. je přece jenom dost.

9

Re: Teplota motortu

Dnes rano jsem si jel pojezdit a protoze teplota meho motoru HPI je tez hodne vyskoka tak zpravidlo okolo 140 st. C tak jsem ladil motor a at jsem delal co jsem delal tak teplota nesle niz to jsem meril nad svickou, ale kdyz to merim nad eloxovanou hlavou tak je teplota stale mezi 129-133 st. C tak mi reknete zda se ma moter merit nad svickou nebo tesne vedla na hlave motoru?

10

Re: Teplota motortu

uz tady nekde bylo psano, ze merit cca. 1cm nad hlavou do prostoru svicky, tak jak je uvedeno v manualech jednotlivych teplomeru.

11

Re: Teplota motortu

jeste doplnim ze toto tema jsme rozebirali v sekci RC vybaveni http://www.rcauta.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=626.

Pokud merim nad elox.hlavou tak mam taky teploty hodne optimistictejsi cca. 110-125st.

12

Re: Teplota motortu

jeste doplnim ze toto tema jsme rozebirali v sekci RC vybaveni http://www.rcauta.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=626.

Vim, cidlo teplomeru jsem cistil.

Pokud merim nad elox.hlavou tak mam taky teploty hodne optimistictejsi cca. 110-125st.

Na zaklade poznatku z teto konference je zrejme ze provozni toplota "tovarnich" motoru u HPI Savage  je zpravidla vyssi nez je v manualu a zrejme to az tak nezalezi na stylu jizdy snad ani palivu. Co na to rikate ostatni?

13

Re: Teplota motortu

ja s tim souhlasim, nebot at ja nebo kamaradi delame co delame, jak mu zacnu davat kouř, tak teplota proste leze vzhuru...

14

Re: Teplota motortu

jeste jedna vec! HPI Savage trpi na to, ze je nepresne udelany zavit pro svicku, a nekdy to nasava falesny vzduch!
nastartujte motor a nalite na svicku palivo a sledujte jestli jdou bublinky, a pokud mozno na vlazny motor protoze na teplem by to varilo a odparilo by se to driv nez byste neco uvideli! ja jsem na svem motoru uz 3x menil horni viko motoru! pokazde mi to nasavalo falesny vzduch! a zespon to bylo uplne cerne v mistech kudy to slo ven

15

Re: Teplota motortu

I když to bude nasávat falešný vzduch, tak to bude mít vliv na výkon a problematičtější seřízení, ale ne na teplotu motoru

16

Re: Teplota motortu

ja s tim souhlasim, nebot at ja nebo kamaradi delame co delame, jak mu zacnu davat kouř, tak teplota proste leze vzhuru...

Ano je to tak na volnobeh taky udrzim 125 st. C ale jak se to rozjede tak teplota roste nahoru a nebo dam bohatsi smes motor sice ma nejakych 130 st. C stabilne, ale nejede a na dvojku skoro nepreradi, jen vic kouri. Zacinam si myslet ze 140 st. C je normalnich.

Ma vyznam takovy motor rozebrat a "neco"  nim udelat? Ale co?

17

Re: Teplota motortu

zkouseli jsme podlozku pod hlavu ale ta taky nijak nepomohla a vzduch to urcite nikde neprisavalo. Byl nam doporucen Zdenek Kapicka, ale ten je mimo rep.  sad

18

Re: Teplota motortu

Jsem přesvědčen, že díky špatnému proudění vzduchu kolem motoru se teplota pod 140 nestáhne. Teď mi dochází, že tento problém, alespoň u mne (140 -180 st.) nastal po tom, kdy jsem koupil tuning. filtr. S menším originálem jsem jezdil do 140, max 145 st.

19

Re: Teplota motortu

Myslis? ja si prave myslim, ze s vyssim obsahem vzduchy v motoru bude i spalovani agresivnejsi a i teplota bude vyssi, mozna ne, jen me to napaslo

20

Re: Teplota motortu

To moje je taky úvaha. až bude zase horko tak to zkusím přehodit a dám vědět výsledek.

21

Re: Teplota motortu

vymenil jsem motor, misto puvodni NistroStar jsem pouzil LRP .28 od Lestra a spokojenost, po zajeti si motor sednul, drzi stale teplotu  110% a funguje skvele.
Teda fungoval, nez jsem do nej udelal diru  :oops:

22

Re: Teplota motortu

Brobůh, jak jde do motoru udělat díra? lol

23

Re: Teplota motortu

No prece do bloku motoru! parkrat pristanes na hlave motoru a uz je vymalovano :-D

24

Re: Teplota motortu

No prece do bloku motoru! parkrat pristanes na hlave motoru a uz je vymalovano :-D

No promin, to jsem neteušil, že je možná. Nejaký ten pátek jsem čmoudy jezdil, ale toto. Tak pardon za školácký dotaz. 8O  :oops:
Měl jsem za to, že tomu částečně zabrání karoserie , nebo jsme na autech měli za palicí takovej malej ,,padací obluk".

25

Re: Teplota motortu

No v zakladu to u savika karoserie brani jen na oko, staci primy pad na hlavu na beton a mas po motoru, kdyz udelat ram, mas obrovskou sanci na preziti motoru, me se to nikdy nestalo ale okolo me je to vsude