1

Téma: Benzín vs. Nitro

Zdravím kamarádi, prosím o radu. Jsem začátečník  big_smile a přemýšlim o koupi RTR spalováku. Jen mi hlavou vrtá zda není jednoduší provozovat benzín motor než nitro jak co se týče financí tak i zručnosti. Mám v merku Revo 3.3, savíka 25 nebo pak FG. Please help me.

2

Re: Benzín vs. Nitro

Projdi pořádně toto forum a určitě budeš chytřejší.
Podle mého je jednoduší na seřízení a levnější na provoz FG, ale tolik srandy a blbostí jako se SAVIKEM nebo REVEM s tím nezažiješ.     
(Než to nastartuješ a sešteluješ máš hodinku co dělat a pak jednou blbě skočíš, zlomíš třeba rameno a jdeš domu.  lol  lol Ne zas tak hrozný to neni).
Nejrozumnější je si to někde osahat a okoukat.

3

Re: Benzín vs. Nitro

Já myslel naopak, že je to jednodušší nastartovat. To bude podobné jako nastartovat motorovou sekačku či pilu?

4

Re: Benzín vs. Nitro

Já myslel naopak, že je to jednodušší nastartovat. To bude podobné jako nastartovat motorovou sekačku či pilu?

Vodpal,kterej zažiješ u nitro motoru u naturalu neuvidíš.
Model bude při pořizování o hodně dražší a to platí i o náhradních dílech,protože auto na natural je o hodně těžší,má všechny díly mohutnější.Nehledě na to,že modely nejsou moc rozšířené a je nutno počítat s tím,že budeš na díly dlouho čekat.

A kraviny co dou dělat z 1:8 nitro už u 1:6 natural nejsou tak jednoduchý.Chybí výkon a třeba při skocích mušíš bejt hóóódně opatrnej´aby si něco neurazil.

Úspora za palivo je jen relativní a myslím,že to co uspoříš na palivu  do toho narveš úplně bez problémů jinou cestou.

Já bych do naturalu nešel  roll

5

Re: Benzín vs. Nitro

Nehledě na to,že auto na natural v obýváku smrdí a auto na nitro vůbec necejtíš,což oceňuje hlavně má drahá polovička  lol   8)

6

Re: Benzín vs. Nitro

Nehledě na to,že auto na natural v obýváku smrdí a auto na nitro vůbec necejtíš,což oceňuje hlavně má drahá polovička  lol   8)


  plně souhlasím taky jsem o benzínu uvažoval, ale ten smrdí i když nejede, a nemá náhon na všechny čtyři dá se to dokoupit, ale zatím bych to asi nezaplatil( já mám savika v ložnici)

7

Re: Benzín vs. Nitro

Nehledě na to,že auto na natural v obýváku smrdí a auto na nitro vůbec necejtíš,což oceňuje hlavně má drahá polovička  lol   8)


Nic nechci říkat ale právě nitro motor by se v obýváku neměl objevit, protože pokud vím tak ty výpary který se uvolňujou z nitro auta jsou jedovatý a pochybuju že po každý jízdě rozebíráte motor a vše čistíte. Jinak já si myslím, že FG má velkou výhodu, protože když budeš jezdit 1 hod s FG tak to budeš mýt za 40Kč a s nitro motorem za 300Kč tak nevím za jak dlouho se to vyrovná. Např. pořizovatcí cena reva 2.5 15 000Kč v rtr sadě a pořizovací cena FG marder je 22 000Kč rozdíl 7000Kč za 25 hodin se to dorovná a to se dá najezdit za 2 týdny. Myslím jen o víkendu. A další výhoda je že nemusíš pořád štelovat motor stačí 2x za sezonu. A ty problémy jsou u toho že když přechčiješ svíčku tak to nejede prostě stejný jako křovinořez, nebo pionýr i když to  je již hodně vzdálený. Závěr pokud chcete jezdit levně, a dlouho s tím že občas zlomíte nějaké rameno nebo ozobené kolo či táhla řízení toto všechno stojí dohromady 1500Kč a pokud chcete levnějíší start tak REVO ale ještě k tomu budete muset kopit nějaké příslušenství asi 1000Kč a taky nějaké ND. Ještě o té rychlosti ano revo je sice rychlejíší ale pokud vrazíte do FG nějakých 10 000Kč tak máte závodní stroj a když budete chtít dovést Revo k dokonalosti vyjde vás to tak na 30 000Kč a toť vše už mě bolej ruce.

8

Re: Benzín vs. Nitro

Přečti si to po sobě..  roll  Já osobně preferuji nitro.. je s tím prostě sranda..  wink

9

Re: Benzín vs. Nitro

Na tomhle fóru je prostě báječný, že někdo kdo má v podpisu, respektive v seznamu svých modelů nejlevnějšího, nejblbějšího elektro monstříka - a ještě to není schopen napsat bez chyby, tak tady sofistikovaně radí jestli je lepší 1:6 benzin, nebo nitro osminka. To je bez chyby!

10

Re: Benzín vs. Nitro

Já myslel naopak, že je to jednodušší nastartovat. To bude podobné jako nastartovat motorovou sekačku či pilu?


Promiň, já to blbě napsal.
To co je v závorce je myšleno na nitro. Každej kdo má nitro si tím už prošel.
A k těm FGčkům, je jisté že jsou draží při pořizování. Ceny náhradních dílů neznám ale asi budou podobný a co je nezvratitelné je cena provozu tam jasně vede.
A jednoduchý závěr, NITRO levnější na pořízení, dražší provoz a hromada zážitků a srandy při skocích atd.  FG dražší na pořízení, levnější na provoz, velká rychlost ale skákat se s tím moc nedá.
A názor že ( „Vodpal,kterej zažiješ u nitro motoru u naturalu neuvidíš“) je podle mého skromného názoru zcela zcestný.

11

Re: Benzín vs. Nitro

Ok kamarádi, tak to jsme rozebrali nitro vs. natural po finanční stránce teď bych ještě chtěl od vás slyšet technickou náročnost. Upozorňuji, jsem neználek v této věci a chtěl bych to jezdit rekreačně. Koukal jsem na video buggy Dewaltu v Řepích na BMX a fakt to nevypadá špatně, pokud se tedy domnívám správně, že jde o benzín.

12

Re: Benzín vs. Nitro

Na tomhle fóru je prostě báječný, že někdo kdo má v podpisu, respektive v seznamu svých modelů nejlevnějšího, nejblbějšího elektro monstříka - a ještě to není schopen napsat bez chyby, tak tady sofistikovaně radí jestli je lepší 1:6 benzin, nebo nitro osminka. To je bez chyby!


Víte co mě je jedno že mám blbýho monstříka ale vy taky nejste žádný supr machr abyste vše věděl a také v jedné diskuzi jste něco říkal o vlastním názoru navíc já již sbírám hodně informací o nitro a benzínových motorech jo jelikož si ještě nevlastním tento model protože si n aněj nemůžu vydělat tak neznamená že o tom vím kulový.

13

Re: Benzín vs. Nitro

Na tomhle fóru je prostě báječný, že někdo kdo má v podpisu, respektive v seznamu svých modelů nejlevnějšího, nejblbějšího elektro monstříka - a ještě to není schopen napsat bez chyby, tak tady sofistikovaně radí jestli je lepší 1:6 benzin, nebo nitro osminka. To je bez chyby!


Víte co mě je jedno že mám blbýho monstříka ale vy taky nejste žádný supr machr abyste vše věděl a také v jedné diskuzi jste něco říkal o vlastním názoru navíc já již sbírám hodně informací o nitro a benzínových motorech jo jelikož si ještě nevlastním tento model protože si n aněj nemůžu vydělat tak neznamená že o tom vím kulový.


Ty překlepy omluvit jsem tak nasranej.

14

Re: Benzín vs. Nitro

Nehledě na to,že auto na natural v obýváku smrdí a auto na nitro vůbec necejtíš,což oceňuje hlavně má drahá polovička  lol   8)


Nic nechci říkat ale právě nitro motor by se v obýváku neměl objevit, protože pokud vím tak ty výpary který se uvolňujou z nitro auta jsou jedovatý a pochybuju že po každý jízdě rozebíráte motor a vše čistíte. Jinak já si myslím, že FG má velkou výhodu, protože když budeš jezdit 1 hod s FG tak to budeš mýt za 40Kč a s nitro motorem za 300Kč tak nevím za jak dlouho se to vyrovná. Např. pořizovatcí cena reva 2.5 15 000Kč v rtr sadě a pořizovací cena FG marder je 22 000Kč rozdíl 7000Kč za 25 hodin se to dorovná a to se dá najezdit za 2 týdny. Myslím jen o víkendu. A další výhoda je že nemusíš pořád štelovat motor stačí 2x za sezonu. A ty problémy jsou u toho že když přechčiješ svíčku tak to nejede prostě stejný jako křovinořez, nebo pionýr i když to  je již hodně vzdálený. Závěr pokud chcete jezdit levně, a dlouho s tím že občas zlomíte nějaké rameno nebo ozobené kolo či táhla řízení toto všechno stojí dohromady 1500Kč a pokud chcete levnějíší start tak REVO ale ještě k tomu budete muset kopit nějaké příslušenství asi 1000Kč a taky nějaké ND. Ještě o té rychlosti ano revo je sice rychlejíší ale pokud vrazíte do FG nějakých 10 000Kč tak máte závodní stroj a když budete chtít dovést Revo k dokonalosti vyjde vás to tak na 30 000Kč a toť vše už mě bolej ruce.

Promiň, ale hodina s nitrem za 300Kč si vzal jako kde? Já jezdim s Revem za hodinu tak za 100Kč, ale to sou i motory, který žerou i míň! Máš částečne pravdu, že se to musí štelovat víc, ale neni pravda, že pořád! Já sem za celej měsíc na to šáhnul jen jednou, protože sem jezdil už večer a byl opar. Dál, pokud budeš chtít dovést FG k dokonalosti, taky se došplháš k nepěkný částce. A jestli si myslíš, že Revo apod. potřebují do sebe napráskat 30 000, aby se s nima dalo závodit, si úplně vedle. Ono taky stačí 10 000 a je z toho závodní stroj. Ale stále je to o rukách. A s tím nošením do obýváku není problém. Vždyť se to přece vypaří a zbytky z hadičky se jentak ven nedostanou. Tím, ale  nechi řict, že benzíny jsou špatný. Oboje má své plusy a mínusy a je na každém, aby zvážil, jak bude jezdit a kde bude jezdit. Já rád skáču, lítám v lese, bahně... tak byl pro mě nitro monster jasná volba.

15

Re: Benzín vs. Nitro

Na tomhle fóru je prostě báječný, že někdo kdo má v podpisu, respektive v seznamu svých modelů nejlevnějšího, nejblbějšího elektro monstříka - a ještě to není schopen napsat bez chyby, tak tady sofistikovaně radí jestli je lepší 1:6 benzin, nebo nitro osminka. To je bez chyby!


Tak to vidíš Salvi, co jsi zpískal .... Další nas...nej modelář. Budmě k sobě slušní i přes ty vyhraněné názory!
Mirek J., Praha , 43

16

Re: Benzín vs. Nitro

Pokud mohu,něco taky napíšu.
S FG o dost větší plac než s monstr nitro 1/8.Aspon podle mýho ježdění a pocitů.Hlavně jde o to,že FG se dělá jen jako 2WD.Kit na 4WD,tady na foru uvedenej,sice vyjde na cenu lepšího podvozku FG,ale pak je ježdění taky o něčem jiným.Než se tu u nás objevily modely MCD,video s nima tu už taky je a prodejce taky,tak jeden člověk ze Starýho Plzence už to udělal podle sebe a funguje to.A to má jeho Tatra 60kg.
A rozdíl mezi nitro 1/8 a benzin 1/6?1/6 těžký 9kg se zadním náhonem hovado,budící respekt už od pohledu.A ne tak zábavný jako 1/8.S monstrem o dost víc srandy,nechá se jezdit skoro všude podle možností.Ceny ND tak nějak nastejno,aspon co mam modely já.No,u FG jsou disky s pneu krapet dražší.4ks za 5000 kč.
FG parkuju metr od postele v ložnici,MTA v obýváku a obojí naprosto bez problémů.
A taky spíš vybírat podle toho,která kategorie a model je mi bližší.

17

Re: Benzín vs. Nitro

Pokud mohu,něco taky napíšu.
S FG o dost větší plac než s monstr nitro 1/8.Aspon podle mýho ježdění a pocitů.Hlavně jde o to,že FG se dělá jen jako 2WD.Kit na 4WD,tady na foru uvedenej,sice vyjde na cenu lepšího podvozku FG,ale pak je ježdění taky o něčem jiným.Než se tu u nás objevily modely MCD,video s nima tu už taky je a prodejce taky,tak jeden člověk ze Starýho Plzence už to udělal podle sebe a funguje to.A to má jeho Tatra 60kg.
A rozdíl mezi nitro 1/8 a benzin 1/6?1/6 těžký 9kg se zadním náhonem hovado,budící respekt už od pohledu.A ne tak zábavný jako 1/8.S monstrem o dost víc srandy,nechá se jezdit skoro všude podle možností.Ceny ND tak nějak nastejno,aspon co mam modely já.No,u FG jsou disky s pneu krapet dražší.4ks za 5000 kč.
FG parkuju metr od postele v ložnici,MTA v obýváku a obojí naprosto bez problémů.
A taky spíš vybírat podle toho,která kategorie a model je mi bližší.



Plž co je to MCD? nějak mi to neni jasný,byl by nějakej odkaz ?

Díky

18

Re: Benzín vs. Nitro

MCD je výrobca modelov v mierke 1:6. Je libo link? Nech sa páči

http://www.mcdracing.com/default.htm

19

Re: Benzín vs. Nitro

MCD je výrobca modelov v mierke 1:6. Je libo link? Nech sa páči

http://www.mcdracing.com/default.htm


Vypadá to spíš na 1:5 né?

20

Re: Benzín vs. Nitro

Na tomhle fóru je prostě báječný, že někdo kdo má v podpisu, respektive v seznamu svých modelů nejlevnějšího, nejblbějšího elektro monstříka - a ještě to není schopen napsat bez chyby, tak tady sofistikovaně radí jestli je lepší 1:6 benzin, nebo nitro osminka. To je bez chyby!


Víte co mě je jedno že mám blbýho monstříka ale vy taky nejste žádný supr machr abyste vše věděl a také v jedné diskuzi jste něco říkal o vlastním názoru navíc já již sbírám hodně informací o nitro a benzínových motorech jo jelikož si ještě nevlastním tento model protože si n aněj nemůžu vydělat tak neznamená že o tom vím kulový.

No podle toho, že si na něj nemůžeš vydělat je jedna věc, ale podle toho co píšeš víš opravdu přesně to co si napsal. Jestli sis všiml, tak já jsem se do diskuze taky nemontoval, protože o šestinách prostě kulový vím, ale jednak se za to nestydím, druhak pak blbě neradím... OK?
Jinak je samozřejmě naprosto v pořádku, že máš vlastní názor, to je potřeba!

21

Re: Benzín vs. Nitro

i


Vypadá to spíš na 1:5 né?

Pri benzínakoch je to také divné. Niekde napríklad aj off road FG priradujú medzi 1:5. je to také ako z Revom. Niekde je ako 1:10 niekde ako 1:8 wink

22

Re: Benzín vs. Nitro

Len tak pre ujasnenie pre tých "odborníkov na benzináky" ktorí ch v živote nemali v rukách a nevedia o čom píšu je tu jeden link http://www.rc-freunde-cottbus.de/down/download.php?action=kategorie&kat_id=1&d_anfang=0&as=1

prejdite si tie videá kolegov z Nemecka a môžete porovnávať benzináky. Kto napíše, že 26 kubíkový motor v 9kg aute nemá dostatočný výkon fakt nevie o čom píše a píše len preto aby bol zaujímavý alebo mu narastal počet príspevkov.

Ono celá táto debata je tak nejak od veci. Tiež sa môžeme hádať či je lepší Mercedes, BMW alebo Volvo. Každý z nás by odpovedal inak, či už na základe objektívneho poznania alebo vlastných skúseností inak. Ja som najprv jazdil nitro buggy 1.8 a teraz už rok mám Mardera a som spokojny.  :cry: