1

Téma: marder race-startování

Ahoj
Mám krátce Marder race 26ccm a při jízdě na plnej se mi auto převrátilo na střechu a plyn zůstal seklej naplno. Motor 10 sekund běžel naplno a pak se zastavil a od tý doby ho nemůžu nastartovat. Svíčka je mokrá, jiskru hází ale ani seslíbí. Nevíte někdo co s tím.
Dík moc

2

Re: marder race-startování

Presne takto sa prejavil môj zadretý motor sad  Aj situacia bola presne tá istá.
Treba demontovať motor, zhodiť výfuk a cez dieru po výfuku skontrolovať pohyb piestu. Držím palec a dúfam, že tentokrát nemám pravdu. :?

3

Re: marder race-startování

Tohle jsem kontroloval jako první. Píst ve válci chodí úplně perfektně stejně jako dřív. Tobě se při zadřeným motoru ani nehnul nebo šel aspoň ztuha?

4

Re: marder race-startování

Najprv šiel ztuha, potom po pretočení pri potiahnutí štartovacej šnury a odpálení sa kúsol úplne. :twisted: Skús ešte vymeniť sviečkiu, poprípade nastav karbec na fabricke nastavenie.

5

Re: marder race-startování

Nejprv zkusit vyměnit svíčku.Zkusit jakoukoliv jinou,třeba z auta nebo motorky.A zkusit ji jen venku,jestli hází jiskru.Pokud jo,bude chyba v origo svíčce.A pokud jiskru nehodí,jít po kabelech a zkoumat.Třeba se něco mohlo tim plným plynem utřást,ale tomu moc nevěřim.
a když vezmeš za startšnůru,má pocitově motor stejnou kompresi jako dřív?Pokud jo a motorem jde normál otočit,tak by zadřenej bejt neměl.
Mně se spíš stalo,že přes sání při čištění vzd. filtru něco spadlo do motoru a udělalo tam rejhu.Ale šla vyhladit a motor už má za sebou dalších cca 15L.

6

Re: marder race-startování

Je to uplne normalni projev novych motoru Zenoah. Duvod je asi ten:
protoze s novym motorem jezdis opatrne a predpokladam,ze. na fabricke nastaveni karbece. Pri nizkem zatizeni motoru svicka nepracuje v oblasti samocisteni a tudiz se zanese a prestane palit . Pri kontrole jiskry na vzduchu se jevi jako v poradku, ale pri kompresi ve valci je bez jiskry.Vysledek je ten,ze potom hledas chybu vsude jenom ne na svicce a situace se jevi jako neresitelna.
Predpokladam,ze jezdis palivo s pomerem 1:25 a orig. svickou. Jinou svicku tam nedavej a ani ji tam nedostanes / zavit M 10 /.Svicka po jizde musi byt sucha. Svicku dokonale vycisti, pripadne trochu vypal, nejlepe pouzit novou a trochu uber na horni jehle ,musi to chodit.

7

Re: marder race-startování

Dík moc za odpovědi. Zítra bych chtěl koupit novou svíšku snad to s ní poběží. Dá se svíčka do těchto motorů sehnat běžně nebo musím do specializovanýho obchodu. Do obchodu, kde jsem auto kupoval to mám celkem z ruky, ale když holt bude nejhůř, udělám si výlet.

8

Re: marder race-startování

to že svíčka dává jiskru naprázdno neznamená, že dává jiskru při kompresi, určitě bych ji zkusil vyměnit

9

Re: marder race-startování

Dej do tohu orig. svicku nebo svicku CMR7H /NGK /, nebo trochu teplejsi CMR6H. Da se to sehnat ve spec obchodech na objednavku, nejsou to uplne bezne svicky.

10

Re: marder race-startování

Tak jsem dal úplně novou svíčku a nic, pořád stejný :cry: . Píst ve válci běhá úplně hladce, jiskru háže ale ani neslíbí. Nemohl se nějak rozhodit třeba předstih, jestli teda jde u těhle motorů nějak štelovat.

11

Re: marder race-startování

Predstih se utechto motoru neda nastavit,to je urcite v poradku pokud zapalovani dava jiskru. U benzinaku pokud nejde nahodit tak jedine svicka -jiskra a nebo palivo a jeho privod -karburator. Mas nastaveny karbec podle manualu a postupujes pri startu podle toho ? Nic jineho on line Ti nedokazu poradit.

12

Re: marder race-startování

Karbec mam nastaveny tak jak jsem auto koupil a az do okamzite nez se auto prevratilo a bezelo na plnej plyn chytalo super. Za studena sytic slibilo, vypnout sytic, zatahnout a sel. Teď ho prostě ne a ne nastartovat. Nemohlo se neco hnout nebo ucpat v karbci a ted to nedela dobrou smes

13

Re: marder race-startování

než se pustíš do rozebírání motoru tak zkus ještě vyměnit benzín, ne co máš někde půl roku v kanistru ale za čerstvý od pumpy. Mě tohle dělal křovinořez, po delším stání ani neblafnul a po výměně benzínu OK.

14

Re: marder race-startování

Ahoj. Nějakej čas jsem teď neměl přístup na net tak chci jen říct, že to s motorem dopadlo dobře. Zkusil jdem zahejbat jehlama na karburátoru (do čehož jsem se předtím nechtěl moc vrtat což byla chyba) a motor začal slibovat, ale chcípal. Vrátil jsem obě jehly do původní polohy, cca 1,5 otáčky obě a od tý doby chytá na zatážení a jde jak pila. Nevím jak se to mohlo samo rozhodit, ale hlavní je že zase jezdím. Ještě bych měl jeden dotaz. Všude se píše, že na vzduchovej filtr se používá speciální olej. Já už nějakej čas jezdím na enduru a tam na mazání molitanový vložky filtru používám 2T motorovej olej, kterej míchám do mardra (moto je 4T). Jak je to u mardra? Zatím jsem i tady na mazání filtru používal olej motorovej a vše je úplně v pohodě. Dík moc za rady

15

Re: marder race-startování

No ja teda jezdim taky na enduru, ale ze by se filtr mazal olejem pro dvoutaky sem jaktěživ nesylšel. Je na to normalne olej do vzduchovejch filtru. Maj ho v kazdy bikeShopu. Tak se tam dyztak zeptej.

16

Re: marder race-startování

na válci ti to udělalo ríhy a proto to nenatočíš přesně tose stalo kámošovy  a musel koupit hlavu s pístem boužel je to tak jeto blbý

17

Re: marder race-startování

Tak jsem dal úplně novou svíčku a nic, pořád stejný :cry: . Píst ve válci běhá úplně hladce, jiskru háže ale ani neslíbí. Nemohl se nějak rozhodit třeba předstih, jestli teda jde u těhle motorů nějak štelovat.

jaá si mislím že ten motor to má zasebou kámošovy se to stalo uplně tosamí co tobě a musel koupit píst s hlavou a válcem prostě ten motor nepujde vým to ze skušenosti  skus sundat hlavu a hned uvidíš na pístu bude kroužek ostrý a tím jak to skoušíš tak  to vydře i válec jemi to líto ale je totak :cry:  sad