Téma: Nahřívače pneu
Muzete mi prosim nekdo poradit a dat par typu na nahrivace pneu ?
Nasel jsem jen od MUCH MORE, ale chtel bych i nejake dalsi, pro srovnani ... :?:
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Muzete mi prosim nekdo poradit a dat par typu na nahrivace pneu ?
Nasel jsem jen od MUCH MORE, ale chtel bych i nejake dalsi, pro srovnani ... :?:
mne by zajímalo jaké to má využití kromě toho, že to rozehřeje kola? :?:
A to je právě ono. On-Road potřebuje kvuli prilnavosti spravne zahraty pneu. Proc myslis ze formule klickojou? Aby zahrali pneu.
Možná blbost, ale ... hraje u 1/10 spalováků velkou roli zahřátí pneu..? ... jasný, že u formule ano, ale jestli u RC který váží pár kilo... no, nevim... to musej říct odborníci...
Možná blbost, ale ... hraje u 1/10 spalováků velkou roli zahřátí pneu..? ... jasný, že u formule ano, ale jestli u RC který váží pár kilo... no, nevim... to musej říct odborníci...
Hodne! Kdyz si u motorky nezahrejes gumy tak snadno v prvni ostrejsi zatace hodis hubu, protoze to nebude drzet. To samy plati u RC aut. Kdyz nezahrejes blbe to drzi.
To je jasný..chápu...jenom jsem jako začátečník nevěděl, jakou to hraje roli u RC... když velkou, tak to je asi good...
Hele pokud nejezdis zavody ve velkym tak se na to muzes s klidem prozatim vyprdnout, nutne nezbytny to neni i kdyz je to vyborna pomucka.
Samozřejmě, že nebudu nahřejvat pneu, aby mi to před barákem na asfaltu dobře drželo...
Jj dobrá pomůcka určitě
no pokud uz jezdis hobby jako jsou stoky s pomalyma motorama tak to je dobra vec ale pokud jezdis open, modified tak uz nedoporucuji protoze ty je zahrejes a v pulce jizdy je spalis a uz ti nebudou drzet
Jo, to je taky pravda... :?
no pokud uz jezdis hobby jako jsou stoky s pomalyma motorama tak to je dobra vec ale pokud jezdis open, modified tak uz nedoporucuji protoze ty je zahrejes a v pulce jizdy je spalis a uz ti nebudou drzet
Tomu nerozumim, to jako chces rici, ze teplota pneu neustale stoupa? Vzdy jsem si myslel, ze se pneu zahreje na urcitou teplotu (podle povrchu, smesi, charakteru okruhu) a na teto teplote zustane. Pak je jen treba doladit smes pneu, aby tato teplota pneu nespalovala, nebo naopak pneu nezustalo studene.
Pokud se ti pneu v pulce jizdy zacina palit, tak je treba volit jinou smes.
no pokud uz jezdis hobby jako jsou stoky s pomalyma motorama tak to je dobra vec ale pokud jezdis open, modified tak uz nedoporucuji protoze ty je zahrejes a v pulce jizdy je spalis a uz ti nebudou drzet
Tomu nerozumim, to jako chces rici, ze teplota pneu neustale stoupa? Vzdy jsem si myslel, ze se pneu zahreje na urcitou teplotu (podle povrchu, smesi, charakteru okruhu) a na teto teplote zustane. Pak je jen treba doladit smes pneu, aby tato teplota pneu nespalovala, nebo naopak pneu nezustalo studene.
Pokud se ti pneu v pulce jizdy zacina palit, tak je treba volit jinou smes.
no ono se neda nikdy urcit jakou smes dat je jich nekolik v minule zime jsme jezdili na koberci treba Vtek24 a ted uz se jezdi zase rychlejc a ty gumy uz proste za jizdy dostanes na takou teplotu ze uz pak nedrzi a zacnou klouzat to je same i na asfalte tam jsem zpalil jedny take-off 27 ktere jsem pred jizdou nahral ale ty se uz nespamatovaly
no ono se neda nikdy urcit jakou smes dat je jich nekolik v minule zime jsme jezdili na koberci treba Vtek24 a ted uz se jezdi zase rychlejc a ty gumy uz proste za jizdy dostanes na takou teplotu ze uz pak nedrzi a zacnou klouzat to je same i na asfalte tam jsem zpalil jedny take-off 27 ktere jsem pred jizdou nahral ale ty se uz nespamatovaly
smyslem nahrivace pneu je nahrat pneu na optimalni teplotu, pri ktere na danem povrchu funguji nejlepe. Tuto optimalni teplotu pak musi pri jizde pneu drzet. Pokud se prehriva (nebo chladne), tak je neco spatne ve smesi pneu, nebo v nastaveni vozu.
Pokud predehrivace nepouzivas, aby jsi nespalil pri jizde pneu, tak to znamena, ze optimalni teploty tvoje pneu pri jizde nedosahne vubec, pripadne tesne pred koncem rozjizdky.
Rozhone to neni chyba predehrivace pneu.....
me prijde ze ty sis precetl nekde teorii a ted se pokousis ji uplatnit ale zkusenosti jsou zkusenosti rad bych kdybi ti to vysvetlil jirka janousek me rikal at je na koberci nepouzivam v modifiedech protoze by na zacatku drzely jak maji ale pak se prehrejou to radsi pockam 2-3 kola az se sami dostanou na idealni teplotu a pak uz je minimalni sance ze dosahnou teploty ktere nemaji
me prijde ze ty sis precetl nekde teorii .....
Mas pravdu, u me je to v oblasti RC hola teorie. Ovsem tato teorie musi fungovat i v praxi (pokud fyzikalni zakony funguji i v RC..).
Ja jsem chtel hlavne zduraznit, ze predehrivanim pneu neznicis, tak jak to vyznelo z tveho prispevku, ale muzes je znicit, pokud nahrejes pneu, ktere neni na trat optimalni a pri jizde se prehriva, ale jen tim, ze teto nevhodne teploty dosahne drive, nez samotnou jizdou.
Taky jsem chtel vysvetlit, ze pneu se pri jizde nezahriva neustale, ale rust teploty se pri jizde zastavi. Pri idealnim nastaveni se tento rust teploty zastavi presne v okamziku, kdy maji pneu nejlepsi grip. V realu se tyto hodnoty meri a vyhodnocuji. V RC asi zalezi na zkusenostech (zatim jsem nikde nevidel, ze by nekdo teplotu pneu meril za jizdy), protoze idealnim zpusobejm je pneu na tuto teplotu nahrat jiz pred jizdou.
Jinak s tebou souhlasim, ze pokud mas nevhodne obuti, ktere se pri jizde prehriva, tak je lepsi pneu nenahrivat.
me prijde ze ty sis precetl nekde teorii .....
Mas pravdu, u me je to v oblasti RC hola teorie. Ovsem tato teorie musi fungovat i v praxi (pokud fyzikalni zakony funguji i v RC..).....
A take zalezi na tom jak kdo ma auto nastavene a jak kdo jezdi, ja treba jaksi nemam cas a kde testovat auto a idealne ho nastavit takze to delam v celem prubehu zavodu a kdyz ho nastavim tak ze vetsinu jizdnich vlastnosti zavisi na gumach tak hold staci ta otrochu vyssi teplota a je to v haji. Na poslednich zavodech jsem mel auto nastavene tak ze prvnich 5kol sedelo jako pribite a tojsem nenahrival ale pote se gumy zahraly a uz zacaly klouzat takze se s tim nedalo jet.
ja bych to jeste vzal asi takhle. V pomalejsich kategoriich gumy tak netrpi to vim protoze ve stokach mi gumy vydrzely skoro celou sesonu a v openech skoro zavody a je po nich takze v tech silnejsich bych nenahrival a v tech slabsich tam jo to bych i doporucil
A ještě tak napsat na jakou teplotu je nahřát a byl bych zas o něco chytřejší Jezdím 27 na koberci 19 motor
Jinak moc užitečné vlákno děkuji.
A ještě tak napsat na jakou teplotu je nahřát a byl bych zas o něco chytřejší Jezdím 27 na koberci 19 motor
Jinak moc užitečné vlákno děkuji.
ja myslim ze tak kolem 40-60stupnu by mel mit nahrivak
Je fajn ze to tady pretrasate, ale neresi to otazku, ktere nahrivace poridit. Dik za typy.
PS: kdyby ty nahrivace byly na hovno tak to nebudou vyrabet. Jenze oni se vyrabi a jezdci je pouzivaji.
Je fajn ze to tady pretrasate, ale neresi to otazku, ktere nahrivace poridit. Dik za typy.
PS: kdyby ty nahrivace byly na hovno tak to nebudou vyrabet. Jenze oni se vyrabi a jezdci je pouzivaji.
ja jsem v domacich online obchodech nasel jen tyto:
EAGLE TYRE WARMER SET
Much More CTX-W
ja mam od trinity a nejsou to kalisky plechove ale taka merinka ze tim obepnu celou gumu coz pokud ten kalisek je vetsi jak nedosena na celou pneu stejne takze je nerovnomerne zahrata guma.
ja mam od trinity a nejsou to kalisky plechove ale taka merinka ze tim obepnu celou gumu coz pokud ten kalisek je vetsi jak nedosena na celou pneu stejne takze je nerovnomerne zahrata guma.
co jsem ja videl na zavodech, tak do tech kalisku se pouziva jakasi tkanina, ktera prave tyto vule vymezi.
Dej sem link na ty tvoje.
No prave, ja jsem taky nasel jen tyhle, ale snad musi byt na trhu jeste nejaky :?: javascript:emoticon(':think:')
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.