Re: Nove pravidla 1:10 ETC
Takže jsem se dozvěděl, před chvílí výsledek testu s uhlíkovým motorem 14x3 + 5 článků a výsledek je katastrofa...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Takže jsem se dozvěděl, před chvílí výsledek testu s uhlíkovým motorem 14x3 + 5 článků a výsledek je katastrofa...
Efra misto omezeni motoru vymysli kraviny... jsem cim dal tim vic rad ze jsem desetinu prodal a chci jezdit jen osmnactky...
pocitam ze zacne byt ted vetsi problem s cipy a poklesem napeti v palubni siti vubec...
Efra misto omezeni motoru vymysli kraviny...
Dalo sa to obmedzit i kapacitou - predpisat mensi rozmer clankov napr. 4/5C (GP2200). Ale to by asi velmi prskali vyrobcovia akumulatorov...
EFRA měla dát nůž na krk výrobcům stříďáků a nechat je standartizovat motory. Díky tomu by mohli pořadatelé jednotlivých závodů standartizovat závody.
Sjednotit závity, otáčky a výkon (v určité toleranci)
Potom by už opravdu záleželo na každém jakou značku preferuje a co si pořídí.
Navíc vzhledem k propustnosti většiny našich drah, které nejsou na nadupané 4*,5* a 3.5-5.5 stříďáky stavěné by měli naši pořadatelé zvážit, zda motorově právě tyto motory ze závodů vyřadit a povolit max 6-8 stříďák
V RC jsou stříďáky teprve v plenkách, než se vychytají všechny muchy bude to nějaký čas trvat.
Nechtěl bych aby to někdo pochopil, že jsem proti stříďákům, ale to co se děje, kdy se každý předhání rychlejším motorem aby mohl na top speedu dohánět průsery a karamboly, za cenu dalších možných tvrdých srážek,... proboha kde to jsme? Kde je to kouzlo a pocit ze závodů?
Poslední dobou je to jen přehlídka techniky (kolikrát dymící)
Sám chci příští rok stříďák pořizovat, v té době bude snad situace na trhu s hw mnohem lepší a situace na závodech také
pravda pokud chce clovek stihat tak si musi poridit stridaka jinak nema sanci a ke stridaku vetsinou i nove baterky teda pokud je uz nevlastni
EFRA měla dát nůž na krk výrobcům stříďáků a nechat je standartizovat motory. Díky tomu by mohli pořadatelé jednotlivých závodů standartizovat závody.
Sjednotit závity, otáčky a výkon (v určité toleranci).....
Myslím, že to nie je také jednoduché... Kontrolovať motory počas súťaží je komplikované. Efra šla jednoduchšou cestou. Počet článkov sa dá skontrolovať hneď ale počet závitov, otačky či výkon... no neviem. Horšie je, že nezjednotili počet článkov pre všetky elektrokategórie v mierke 1:10. Pri rýchlosti technického pokroku sa bude hľadať o chvíľu ďalšie obmedzenie výkonu.
Pokud by byli standartizovaný motory od výrobců, tak by jen kontrolovali závity nic víc
no ono me by zajimal hlavne duvod proc 5clanku co tomu pomuze nic, protoze si vemte ze ti co meli nejlepsi techniku ted ji budou mit stale a nam kteri jaksi jezdi s tim co mame pouze pritizi a nic to nikomu neprinese teda pouze vyrobcum ti budou prodavat kvantum baterek a dalsich veci
no ono me by zajimal hlavne duvod proc 5clanku co tomu pomuze nic, protoze si vemte ze ti co meli nejlepsi techniku ted ji budou mit stale a nam kteri jaksi jezdi s tim co mame pouze pritizi a nic to nikomu neprinese teda pouze vyrobcum ti budou prodavat kvantum baterek a dalsich veci
To jsi teda hodne najivni jestli si myslis ze to EFRU zajima .
no ono me by zajimal hlavne duvod proc 5clanku co tomu pomuze nic, protoze si vemte ze ti co meli nejlepsi techniku ted ji budou mit stale a nam kteri jaksi jezdi s tim co mame pouze pritizi a nic to nikomu neprinese teda pouze vyrobcum ti budou prodavat kvantum baterek a dalsich veci
To jsi teda hodne najivni jestli si myslis ze to EFRU zajima .
ale ne ty zijes? ja myslel ze si nas uz opustil a lezis nekde pod kytkama kdyz se tak dlouho neozivas
Tak jsem precet cele tohle vlakno a celkem nechapu tu paniku, ktera ohledne toho vznikla. Nevim kolik lidi pojede ME, ale asi to budou dva az tri lidi z uplne spicky. MS porada pokud se nepletu IFMAR, ale tam to asi pujde stejnym trendam jako EFRA.
Nikde neni napsano a ani si to nemyslim, ze by poradatele v CR/SK narizovali 5 clanku pro uhlikove motory. Je nejpravadepodobnejsi ze takove CUPy jako Morava Cup, Stock Race nebo i GP Trebic mozna i XRAY Challenge se pojede normalne na 6 clanku. Pokud bude kategorie Modified pro uhlikove a bezuhlikove motory dovedu si predstavit, ze bude omezena kotvou 12z a pro bezuhlikove motory 5ti clanky.
Jirko myslím, že Martin nezůstane u opic a pojedou se u něj taky 5články....
Tak jsem precet cele tohle vlakno a celkem nechapu tu paniku, ktera ohledne toho vznikla. Nevim kolik lidi pojede ME, ale asi to budou dva az tri lidi z uplne spicky. MS porada pokud se nepletu IFMAR, ale tam to asi pujde stejnym trendam jako EFRA.
Nikde neni napsano a ani si to nemyslim, ze by poradatele v CR/SK narizovali 5 clanku pro uhlikove motory. Je nejpravadepodobnejsi ze takove CUPy jako Morava Cup, Stock Race nebo i GP Trebic mozna i XRAY Challenge se pojede normalne na 6 clanku. Pokud bude kategorie Modified pro uhlikove a bezuhlikove motory dovedu si predstavit, ze bude omezena kotvou 12z a pro bezuhlikove motory 5ti clanky.
:?: No myslím Jirko, že namáš pravdu. Osobně bych to zavedl hned od Nového roku na všech cupech. Nevím včem je takový problém jaký se tady z toho dělá. Pokud se bavíš s lidma co ty auta jezdí nějaký pátek a nemusí to být ani ti špičkový, tak je většina za. Nikdo to totiš ani nevyzkoušel a už píše , že je to špatně. Je to totiš opravdu nejjednoduší způsob jak omezit výkon a sám víš , že i v 19-tkách by někteří lidi měli ubrat a hlavně tento způsob je pro všechny stejný.
Tak jsem precet cele tohle vlakno a celkem nechapu tu paniku, ktera ohledne toho vznikla. Nevim kolik lidi pojede ME, ale asi to budou dva az tri lidi z uplne spicky. MS porada pokud se nepletu IFMAR, ale tam to asi pujde stejnym trendam jako EFRA.
Nikde neni napsano a ani si to nemyslim, ze by poradatele v CR/SK narizovali 5 clanku pro uhlikove motory. Je nejpravadepodobnejsi ze takove CUPy jako Morava Cup, Stock Race nebo i GP Trebic mozna i XRAY Challenge se pojede normalne na 6 clanku. Pokud bude kategorie Modified pro uhlikove a bezuhlikove motory dovedu si predstavit, ze bude omezena kotvou 12z a pro bezuhlikove motory 5ti clanky.
Na MČR i XRAY Challenge převažuje na příští rok 5-ti článek...
Takže 6-ti článek zůstane asi jen na klubové závody
A to jak funguje (spíš nefunguje) 5-ti článek s uhlíkovým motorem, zvlášť s Corally je kapitola sama pro sebe...
a co zrovnavacie dosticky?? Alebo podvozky,ktore maju divne ulozenie baterok, teraz bude plus na jednej strane a minus na opacnej, niektore podvozky s tym maju problem
a co zrovnavacie dosticky?? Alebo podvozky,ktore maju divne ulozenie baterok, teraz bude plus na jednej strane a minus na opacnej, niektore podvozky s tym maju problem
ja myslim ze s 5clankem budou mit problem vsechny podvozky ale u starych Xray T1 to nebude asi zas tak problem ani s konektory akorat bude trochu delsi spojovaci drat. A udelat kotvu na 5clanku je otazka zmeny dratu a poctu zavitu nic vic takze uhlikace nebudou mit problem a regulatory funguji uz od 4clanku.
Tak jsem precet cele tohle vlakno a celkem nechapu tu paniku, ktera ohledne toho vznikla. Nevim kolik lidi pojede ME, ale asi to budou dva az tri lidi z uplne spicky. MS porada pokud se nepletu IFMAR, ale tam to asi pujde stejnym trendam jako EFRA.
Nikde neni napsano a ani si to nemyslim, ze by poradatele v CR/SK narizovali 5 clanku pro uhlikove motory. Je nejpravadepodobnejsi ze takove CUPy jako Morava Cup, Stock Race nebo i GP Trebic mozna i XRAY Challenge se pojede normalne na 6 clanku. Pokud bude kategorie Modified pro uhlikove a bezuhlikove motory dovedu si predstavit, ze bude omezena kotvou 12z a pro bezuhlikove motory 5ti clanky.
Na MČR i XRAY Challenge převažuje na příští rok 5-ti článek...
Takže 6-ti článek zůstane asi jen na klubové závody
A to jak funguje (spíš nefunguje) 5-ti článek s uhlíkovým motorem, zvlášť s Corally je kapitola sama pro sebe...
Hele, ty máš taky talent mě rozesmát... Nevíš náhodou, jestli se u 1:12 jezděj nějaký benzínový motory? Víš co, když píšeš do závorek, že nefunguje.... Je prostě vidět, že v autíčkách jsi žabař . Nevím, jestli jsi fakt sám a jedinej to nechápeš, nebo Vás tu je víc. Takže, je to pro Vás všechny. Ale každopádně první blbost je, že píšeš u motorů Corally, chceš říct, že se liší motory Orionu, Trinity i Tamiya? Ne všechny motory fungují vážně na stejném principu!! Pokuď já vím, tak štokové motory jsou od toho, aby jezdili pomalu... A prostě jestli nechceš jezdit úplně jako šnek, tak si dáš do auta 17ctku a budeš mít power asi jako u současného miga.
Takže v tom problem není.
Teď k těm 6V. Motory fungovat budou jak Brushless tak Brushed. Nevím proč by neměli... Ostatně, jak jsem napsal 1:12 jezděj na 4články jak s uhlíkovýma motorama, tak se stříďákama... Navíc, jestli ste si dobře přečetli manuály k reglíkům, tak je tam jasně napsáno, že fungují i na 4,8V i 6V!!
A teď to nejftipnější. LOL, si tohle číct... Lidi kteří jsou na zasedání EFRA sou lidi, kteří tomu patřičně rozumí, tak zcela určitě nevymyslí nějakou nesmyslnost... Takže dost se pozastavuju nad tím, jak můžete napsat, že to fungovat nebude.. Zcela jistě to bylo již testovalo. Nikdy se neudělá nic novýho, aniž by se to netestovalo.. Ostatně osobně jsem zkoušel jet na 5článek s 8x1 a nebyl to problem.. Neumím to sice porovnat k jaké kotvě bych to přirovnal se 6článkem, ale to není důležitý!
Takže abych to shrnul.
Motory fungovat budou a fungují. S elektronikou problém taky nebude.. (servo,přímač). Lidi na Efře nejsou magoři, aby udělali nějakou chybu! Eště potvrzení. Na XCH se od léta jede taky 5lčlánek, takže enjoy s 6článkem na parkovišti
ja myslim ze s 5clankem budou mit problem vsechny podvozky ale u starych Xray T1 to nebude asi zas tak problem ani s konektory akorat bude trochu delsi spojovaci drat. A udelat kotvu na 5clanku je otazka zmeny dratu a poctu zavitu nic vic takze uhlikace nebudou mit problem a regulatory funguji uz od 4clanku.
:? V čem budou mít problém podvozky? A co chceš při změně článků měnit na kotvě? Probůh copak vám jde do motoru pořád 7,2V a ted najednou půjde jen 6V :oops: Opravdu si myslím, že se to zbytečně nafukuje.
Co se týče možného rozvážení povozku, tak se nechci nikoho dotknout, ale valná většine jezdců, mezi které řadím i sebe, to na jízdních vlastnostech auta ani nepozná. :twisted:
Jelikož je Jirka Janoušek mladší a rychlejší , tak to zhrnul rychleji. Napsal jsi to dobře!
Probůh copak vám jde do motoru pořád 7,2V a ted najednou půjde jen 6V
pri PWM afaik ano, leda bys jezdil na odporovy regl...
ja myslim ze s 5clankem budou mit problem vsechny podvozky ale u starych Xray T1 to nebude asi zas tak problem ani s konektory akorat bude trochu delsi spojovaci drat. A udelat kotvu na 5clanku je otazka zmeny dratu a poctu zavitu nic vic takze uhlikace nebudou mit problem a regulatory funguji uz od 4clanku.
:? V čem budou mít problém podvozky? A co chceš při změně článků měnit na kotvě? Probůh copak vám jde do motoru pořád 7,2V a ted najednou půjde jen 6V :oops: Opravdu si myslím, že se to zbytečně nafukuje.
Co se týče možného rozvážení povozku, tak se nechci nikoho dotknout, ale valná většine jezdců, mezi které řadím i sebe, to na jízdních vlastnostech auta ani nepozná. :twisted:
hm tak asi nikdy nesahl na nastaveni vozu kdyz rikas ze kdyz ti bude jeden clanek chybet na jedne strane tak ze to nepoznas a chces rist ze mi snad s 5clankem pujde do motoru to same? nebo jsem tvuj vyklad pouze spatne pochopil. Jo a jeste k Jirkovi zapominas ze kazdy se nezajima o vse ja vim ze ve 1:12 jezdi 4clanek ale az tys mi rekl ze aj stridak kazdy nevi o vsem co se jezdi :!: :!: :!:
To ti neberu, ale já třeba ano. Tudíš vždy když něco napíšu, tak vím co píšu a nepíšu bláboly 8)
Tomu komu se bude zdát malý výkon motoru s pětičlánkem např. s motorem MIG nebo s 19 závitovou kotvou tak prostě přejde do kategorie se silnějším motorem a má po problému a bude na tom zhruba stejně. Nám se stříďáky menší výkon motoru jenom prospěje. Akorát by mě zajímalo jestli výrobci podvozků budou ve stavebnicích přímo dodávat jen plata pro pět článků nebo nechají původní plata s možností posouvat pětičlánek v otvorech pro šestičlánek.
Tomu komu se bude zdát malý výkon motoru s pětičlánkem např. s motorem MIG nebo s 19 závitovou kotvou tak prostě přejde do kategorie se silnějším motorem a má po problému a bude na tom zhruba stejně. Nám se stříďáky menší výkon motoru jenom prospěje. Akorát by mě zajímalo jestli výrobci podvozků budou ve stavebnicích přímo dodávat jen plata pro pět článků nebo nechají původní plata s možností posouvat pětičlánek v otvorech pro šestičlánek.
super. konečně sem to napsal asi dost jasně
tak jeste jsem nejel s 5clankem ale jak to tak rikas tak to bude uz potom jedna skupina a to modified protoze proc by jezdili pomalu, ale poradna 17 kotva je mnohem lepsi jak MIG sice cena je nekde jinde ale na to tu nehrajem ze