1

Téma: Kulickovy nebo normalni diff?

Do meho milacka se daji koupit i kulickove diffy al nejsem si jistej jestli se mi to bude libit a vyhazovat prachy se mi nechce... Mate nekdo s takovym prechodem skusenosti?

Jedina znacna vyhoda kulickovych by mela byt vaha... Jinak spoustu pratel jezdi kulickovy a nestezuje si, ale me to nejak neni po chuti.. :-(

2

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

Já myslel, že v TB02 jsou už kuličkové dify?  8O

3

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

Má TB-01 ne TB-02. Teda alespoň podle podpisu.
Kul. diffy mají výhodu v tom, že si můžeš nastavit svornost šroubováním, u normálních planetových diferenciálů musíš pro změnu chování naplnit vnitřek silikonovým olejem.

4

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

Dekuji gravele.. Opravdu mam TB-01.. Vnitrek jsem jiz plnil, ale pokazde mi to vytece.. V cem je chyba... ??  :?:  :twisted:  Nevite tady nekdo jestli jsou kulickove diferencialy znatelne lehci?

5

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

Tohle není tvoje chyba, výrobce je holt neutěsnil. Stalo se mi to taky.

6

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

Ahoj,

pročítám si celé fórum od zdola (od nejstarších) nahoru, zastavil jsem se tady... a mám ještě nevyjasněnou otázku deferenciálů.

Vím co to diferenciál je, vím k čemu slouží. Ale v tomto vláknu se mluví o rozdílu jen v hmotnosti.
U podvozků s dvěma pevně spojenými diferenciály se mluví o planetovém a kuličkovém diferenciálu.
Kuličkový dif. je možné utáhnout, ale co tím získám na asfaltu, třeba ve spojení s volnoběžkou? (o volnoběžce nevím nic, prolezu si zbytek fóra, již jsem o tom debatu zahlédl na nejednom vlákně)
Když se kuličkáč utáhne, jde o to že kola zabírají lépe, i když se jedno v zatáčce odlehčí nebo je fígl někde jinde?

Ale pokud by mi to tady někdo chtěl ještě jednou vysvětlit, nebudu se zlobit.

S planetovým diferenciálem vím co a jak - pro jízdu těžkým terénem, je lépe jej slepit. ale co na silnici? - tam přeci čím menší odpor planetových kol je, tím lépe to sedí v zatáčce a nepřetočí se auto v zatáčce.

7

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

Do meho milacka se daji koupit i kulickove diffy al nejsem si jistej jestli se mi to bude libit a vyhazovat prachy se mi nechce... Mate nekdo s takovym prechodem skusenosti?

Jedina znacna vyhoda kulickovych by mela byt vaha... Jinak spoustu pratel jezdi kulickovy a nestezuje si, ale me to nejak neni po chuti.. :-(

Doporucuji Ti ponechat si tam ty planetove... kulickove jsou na udrzbu a nastaveni dost nakladne a slozite... takze asi tak... casto se povoluji sroubek co drzi diferak pohromade...me uz jednou praslko lozislo u toho sroubku.... jednou se mi stalo. ze jsem je uskvaril...proste se mi roztekly... ale to bylo tim, ze nebyly od puvodniho majitele namazane,... takze co cca 10 jizdu rozdelat a znovu promazat... je toho vic..ale uz me boli prsty...takze ber planetove a kdyz tak si je utahni hadickou z akvarka ... to je zarucene nejjistejsi a nic ti nevytece

8

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

Čaute lidi,blbý dotaz  :oops:  :oops: má se kuličkový differák mazat,rozhodil jsem celé auto a poprvé od doby co jsem to koupil se dostal k differaku,mám dva,vpředu mi jde volnějc a v zádu drhne a to asi být nemá prosím o radu jsem začátečník děkuji,auto mám Thunder Tiger TS-4E V2 sport.

9

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

Čaute lidi,blbý dotaz  :oops:  :oops: má se kuličkový differák mazat,rozhodil jsem celé auto a poprvé od doby co jsem to koupil se dostal k differaku,mám dva,vpředu mi jde volnějc a v zádu drhne a to asi být nemá prosím o radu jsem začátečník děkuji,auto mám Thunder Tiger TS-4E V2 sport.


Rozhodně ! Platí okřídlené "Kdo maže, ten jede ." Na kuličkové diferenciály existuje dokonce speciální vazelína, např.TAMIYA má v tubičce "Grease for ball diff" a je relativně dost drahá. Uvažte, že v kul.dif.dochází k oboustrannému kontaktu 10 ocelových nebo karbidových kuliček s ocelovými třecími plotnami a kuličky jsou uloženy v plastové nebo teflonové kleci. Dochází zde k poměrně vysokému tření v závislosti na utažení boků diferáku směrem na kuličky a když k tomu přičtete otáčky nápravy, resp. rozdílné otáčky polonáprav při zatáčení, vyvíjí se zde dost velké teplo. Takže u nového modelu při stavbě pořádně NAMAZAT dle návodu, u modelu z "druhé ruky" doporučuji rozebrat na prvočinitele, vyčistit, odmastit a znovu namazat a složit. Jednak se tím naučíte něco o svém autě a funkci jednotlivých komponent, druhak vám auťák pojede jak z partesu.
Volnoběžka na přední nápravu se dává z důvodu toho, že auto lépe drží stopu do zatáčky, pokud není pod plynem. Přední a zadní náprava se mezi sebou "nehádají", volnoběžka vpředu zde funguje něco jako mezinápravový diferenciál. Ocení to ale opravdoví fajnšmekři a ti, co jezdí soutěže na úrovni MČR a pod. Běžný uživatel výhodu volnoběžky asi moc nepozná, resp.pozná negativně. Při brždění (elektry) brzdí totiž jen zadní náprava (delší brzdná dráha, auto se chová jinak atd.). Kdo o tom ví víc, doplňte mě nebo opravte...
mirekj, Praha, 43

10

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

8O  8O moc díky nečekal jsem takové vysvětlení,ještě bych se chtěl zeptat jak je to s tím dotažením,je lepší víc utahlí nebo volnější děkuji.

11

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

8O  8O moc díky nečekal jsem takové vysvětlení,ještě bych se chtěl zeptat jak je to s tím dotažením,je lepší víc utahlí nebo volnější děkuji.


Neboli tak akorát. Poznáš to citem. Když rukou protočíš jedno kolo na polonápravě tak to druhé se bude točit obráceně. A ten odpor, co rukou ucítíš, nesmí být moc velký (nesmí to zadrhávat) a ani moc malý (unašecí klec s kuličkami by se volně protáčela a třecí sila by se nepřenesla na ocelové plotny a tím pádem ani na polonápravy - auto by se nerozjelo).  Někdo upřednostňuje přední nápravu (diferenciál) víc utaženou než zadní, někdo přesně naopak. Je to o stylu jízdy, určení auta (on-road závodní placky, driftovací a efektové závody, rallye v terénu ....) a o citu a zkušenostech. Chce to si s tím pohrát a zkoušet a zkoušet a zkoušet....
Výhodou kuličkových dif. je právě to, že se dají nastavit (přitužit nebo povolit) poměrně velmi rychle na rozdíl od planetových - ty totiž musíš rozebrat, vyčistit od oleje nebo vazelíny a vpravit do nich jinou (hustší nebo řidší) podle toho, jakou chceš mít charakteristiku diferáku. Je to jednak zdlouhavé a druhak citlivost tohoto ladění je velmi hrubá - nedá se jemně krokovat ! U ball diff. lze svornost ladit velmi jemně utahováním nebo povolováním svorného šroubku.
mirekj

12

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

tak ja mam planetovy diff a mazu ho normalni vazelinou. kdyz ho chci dotahnout dam ji tam vic , kdyz uvolnit dam ji tam min. jeste jsem neslysel ze by se do planetaku daval silikonovy olej  8O

13

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

tak ja mam planetovy diff a mazu ho normalni vazelinou. kdyz ho chci dotahnout dam ji tam vic , kdyz uvolnit dam ji tam min. jeste jsem neslysel ze by se do planetaku daval silikonovy olej  8O

no to se samozrejme dava ale musis mit utesnenej diferak jinak ti z nej vytece. a hustotou se krasne ladi od 1000 kdy je uplne volnej az po 300000 kdy je uzavrenej

14

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

tak ja mam planetovy diff a mazu ho normalni vazelinou. kdyz ho chci dotahnout dam ji tam vic , kdyz uvolnit dam ji tam min. jeste jsem neslysel ze by se do planetaku daval silikonovy olej  8O

no to se samozrejme dava ale musis mit utesnenej diferak jinak ti z nej vytece. a hustotou se krasne ladi od 1000 kdy je uplne volnej az po 300000 kdy je uzavrenej

aha ttj ja tam davam vazelinu a utesnenyho mam dobre takze zase tak casto doplnovat nemusim

15

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

já tam mam orig. vazelínu která tam byla a i po 4 měsících tam pořád je  8)

16

Re: Kulickovy nebo normalni diff?

skouším tam dát vazelínu na vysoké teploty tak uvidím co to udělá,díky za všechny rady wink