Téma: Teplota motoru
Ahoj!
Chtěl jsem se zeptat,jaká by měla být optimální teplota motoru při ježdění?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Ahoj!
Chtěl jsem se zeptat,jaká by měla být optimální teplota motoru při ježdění?
Dle doporučení výrobce motoru - většinou jsem viděl doporučovanou teplotu 120 °C.
Díky za radu.
Ja sem dal hodne bohatou smes a na 120 se vetsinou ani nedostanu je to okolo 107 stupnu.Je fakt ze spotreba je nepatrne vetsi,ale myslym si,ze je lepsi jezdit 10minut misto 15 a neutavit pist nebo neco podobnyho.
Ja sem dal hodne bohatou smes a na 120 se vetsinou ani nedostanu je to okolo 107 stupnu.Je fakt ze spotreba je nepatrne vetsi,ale myslym si,ze je lepsi jezdit 10minut misto 15 a neutavit pist nebo neco podobnyho.
Souhlasím, když nejezdíš závody, tak na spotřebě až tak moc nezáleží. Já taky raději jezdím třeba i pod 100°C. Mám jistotu, že je motor dobře chlazen a mazán.
No jen je trochu problém že když ho hodně obohatim tak mi nechce řadit.
Každopádně hodně záleží na stylu jízdy, když jezdim třeba dokola a jen tak občas hopnu tak mam teplotu třeba 110°C ale když stim dělám kraviny na malym kousku jako třeba hodiny a tak no tak teplota leze samozřejmě nahoru třeba 130°C.
Asi je to hodně idyviduální.
u monstra je to s teplotou take ine lebo vacsinou sa nejazdi po ziadnej presne plus minus vyticenej drahe a tam robi svoje naporove chladenie ktore je velmi zavisle od stylu jazdy.
aj ja som si myslel ze je dobre ked mam teplotu niekde okolo 100 alebo trocha menej vsak sa super chladi a dobre maze, ale motor je konstruovany tak ze pre kluka a snou spojene veci su vyvazene dynamicky teda ten motor trpi ked jazdi v podotackach.
Záleží co jde o motory.Rekreační tak okolo 120-130 stupňu, a závodní bezproblému i výš. Můj nechtěný rekord je 185 stupňu a bezproblémů to vydržel moje RB
Záleží co jde o motory.Rekreační tak okolo 120-130 stupňu, a závodní bezproblému i výš. Můj nechtěný rekord je 185 stupňu a bezproblémů to vydržel moje RB
Co tohle je za radu.... Jezdi okolo 120 stupnů a nebude problem. Pokoušet motor větší teplotou nedoporučuju, zvláště ne u RB motorů.
JB
To jsem tak nemyslel.Třeba když ve finále na 30min. v létě při 30 stupních má RB 140 stupnu tak bych to tak hrozný neviděl!!!
Co tohle je za radu.... Jezdi okolo 120 stupnů a nebude problem. Pokoušet motor větší teplotou nedoporučuju, zvláště ne u RB motorů.
No trošku mi to uníká - máš na mysli tu část, kde doporučuje jezdit i na víc, nebo máš výhrady na teplotu 120-130 - já myslel, že to je vcelku "zdravá" teplota pro motor nebo to tak není :? ?
S teplotama pod doporucenou hranici opatrne, rozhodne neplati ze cim mensi teplota motoru tim lip.
Jezdit s motorem pod napriklad 80 je spatne. komponenty se neroztahnou tak jak vyrobce predpoklada a motor se opotrebuje driv. Z toho duvodu se naprikald v manualu pise, ze po nastartovan ise motor musi prohrat, bud opatrnou jizdou s malo plynem a nebo bublat na stojanku treba 2 minuty.
Takovy to nastartovani studenyho a hned plnej knedlik je proto taky spatne.
Vzdy je lepsi drzet se doporucene teploty a to i za cenu ze budete zkosuet ruzne svicky, omotavat v zime hlavu motoru chranicem atd.
Dalsi vec kterou je treba vzit v uvahu je, ze v zime muze motor bezet "adekvatne" na mensi teplote nez v lete. Kolik stupnu znamena to adekvatne zalezi na vyrobci co doporuci.
A ve vetsine manualu je napsano, v zime se nedoporucuje model provozovat z toho plyne lecos. Ale kdo by to vydrzel
Přesně tak!!Při rekreačnim ježdění (asi většinou s rekreačním motorem)by měl každý majitel uvážit jestli si chce s modelem a motorem užít (130 stupňu), a nebo do dusit na 90-100 stupnu a čekat než se ten motor rozpohybuje.Jiná věc je u závodních motorů kde při teplotě 120 stupnu jedou jak z praku!!
BYPS: Díky za info
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.