Téma: Nanda NRX-18
Nanda NRX-18 ( http://mkmiky.wz.cz/nrx02.jpg ; http://mkmiky.wz.cz/nrx05.jpg ), má s ní někdo nějaké zkušenosti?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Nanda NRX-18 ( http://mkmiky.wz.cz/nrx02.jpg ; http://mkmiky.wz.cz/nrx05.jpg ), má s ní někdo nějaké zkušenosti?
http://rc-cars.rulez.cz/nrx/nrx.htm
http://rc-cars.rulez.cz/nrx/nrx.htm
A praktické skúsenosti maáš aké?
jede to
je potreba "uvolnit loziska", jsou ztuhle mazivem, chce to trochu kratsi pruziny, jinak ok
... je potreba "uvolnit loziska", jsou ztuhle mazivem, chce to trochu kratsi pruziny, jinak ok
Zapoměls dodat, že představuješ NRX-18 "drobet" vytuněnou (uhlíkové plato spodní + horní, alu držák motoru, záměna ráfků kol, atp.) a tak jsi posunul jízdní vlastnosti drobet jinam, než má "krabicový" kousek.
no predpokladam ze to Palo na fotkach videl
origo verzi jsem ani nezkousel, drzak motoru je v zakladni verzi nenastavitelny.. mozna nekdy se k tomu odhodlam
Noooo práve na ten tuning som sa chcel spytať! Pôvodne sa mala predavať i uhlíková verzia NRX-ky. Nikde som ju však v ponuke nenašiel. Myslel som že ten Acidov kúsok je prave táto verzia. Ako som pochopil je to na uhlíkovú verziu prerobene...
mam dojem ze jsem uz nekde i tu uhlikovou verzi zahlidl v prodeji, nejsem si ted ale jisty, jestli to nebyl plastovy RTR set...
ja koupil tu plastovou verzi a dily, plata jsem si nechal udelat 3 sady, dve odesly do US..
ted chystam 6clankovou verzi, pristi tyden bych mel mit prvni prototyp ve skle, pokud to bude pasovat a fungovat bez problemu, asi bych si to opet nechal udelat z uhliku
Mohol by si porovnať NRX versus Xray čo sa týka kvality materiálov, spracovania a jazdných vlastností. Čo všetko si oproti základnej stavebnici menil?
Mohol by si porovnať NRX versus Xray ...
Rozsáhlé porovnání z mých testů máš zasláno na email.
Mohol by si porovnať NRX versus Xray čo sa týka kvality materiálov, spracovania a jazdných vlastností. Čo všetko si oproti základnej stavebnici menil?
material i zpracovani je horsi (v porovnani s xrayem asi nic nebude lepsi), ale jsou tam uz v zakladu tlumice nastojaka a ne pres ty debilni paky, da se stelovat priklon vpredu i vzadu, v zakladu je zaklon prednich cepu 6° a da se koupit i 3° ramena... vopruz jsou plastovy podlozky pod kulicky
plato, drzak motoru, kardany, diferaky, prevody, drzaky kol, servosaver pro HS-81
cenove to vyslo asi jako xray v zakladu + jeden diferak
Miloš a Tomáš ďakujem vám za infornácie. Myslím, že z uvedeného sa dá spraviť jasný úsudok o NRX-18.
PS: Snáď by bolo zaujímavé ešte zistiť ako to je s NRX-18 od Kyosho. Či je je to produkt Nandy predávaný Kyoshom alebo to Kyosho vyrába samo. Myslím, že NRX-18 od Kyosho bude v našich končinách dostupnejšie ako od Nandy...
Dikybohu za tu globalizaci
No aj ja som sa stal včera majitelom neu Nandy NRX-18.
Už pracujem na nových šasi a držiaku na motor.
Vyzera to celkom ok len tie difiky sú také ubohučké aj ked sa dajú ladiť, riešenie je asi cez Xray difiky guličkové.
také mám nandu, a pilně pracuji na jejím tuningu, již mám ve výrobě plato, nárazník a horní výztuhu z sklotextitu tl. 2mm možná po testech to trošičku odlehčím na tl. 1,5mm, motor dávám SPEED 300, držák Al podobný zXray, samozřejmě jiné unašeče kol a jiné kola
Conrad DE prodává nandu za 30 EUR což ve srovnání s ČR je o něčem úplně jiném.
Přečtěte si recenzi viz http://masters.cz/tech-nanda-nrx-18-20478 . A myslím, že to vypovídá o tom, co potřebujete vědět. Jinak s tím 1.12.2007 jedu závod v Březí v kategorii 180 a vypadá to, že v základu to určitě obstojí. Pro motor 180 a 5 článků je to stroj za velmi rozumný peníz a jediný co jsem udělal, jsem tam dal posuvný držák motoru a dal mechová kola GRP. Toť vše a funguje to dobře.
Já tedy z NRX18 až tak nadšen nejsem. Cena dobrá, kvalita taky, to je OK, tak jsem to koupil pro syna. Jenže mě docela dostalo, že prakticky při první jízdě během pár minut se mu doslova rozpadl pastorek (vylomil se kolem hřídele) - přitom šlo o původní motor, pastorek i kolo - tak jak je to ve stavebnici. Tak jsem přímo na závodech po jisté improvizaci s držákem s XRAY M18 nasadil pastorek taky z M18 - další jízdu syn dojel, ale motor měl jaksi přes 100 stupňů, přitom ten pastorek měl dokonce tuším o zub méně než originál. Nasadil jsem menší, motor ale pořád topí jak svině - děs... Podle mě je NRX18 tak jak se vybalí z krabice prostě nepoužitelná.
No, mám objednaný originál tuningový nastavitelný držák a větší hnací kolo, jsem si prakticky jistý, že pak bude vše OK a výsledky budou dobré. Jenže si uvědomte, že to je model cenově míněný pro začátečníky - jsem fakt zvědavý, jak se s tímto bude srovnávat nějaký klučina, který vedle toho určitě druhé auto a hromádku dílů mít nebude. Navíc ty doplňky nejsou tak docela zadarmo - nějaký extrém to není, ale cca 500-600 korun to dá. Výsledná cena je sice pořád menší než u M18, ale rozdíl se docela zmenší. Celkově tedy asi koupě NRX18 litovat nebudu, ale prvotní nadšení po těch problémech poněkud opadlo :-(
Ještě poznámka - další věc, která mě právě nenadchla je to, že dodaná kola jsou přidělaná přímo ke kardanu. Pokud chci použít jiné, lhostejno zda mechy nebo gumové, tak musím nejprve koupit vnitřní disky - nic extra drahého, tuším pod 150, ale zas je to další položka, která se přičte k té základní na pohled výhodné ceně...
.....ale prvotní nadšení po těch problémech poněkud opadlo
Ono je to jak s oblibou říkám u jiné kategorie, a to že ať pořídíme model jakýkoliv, tak pro závodění do něj nakonec stejně musíme něco nasypat navíc. Otázka je pochopitelně kolik a jaký to bude mít smysl a výsledek. Jinak je jasné, že každý musí přijít na to jak s tím modelem zacházet sám. Já už jsem na něj nachystal adaptéry na kola z M18-pro jelikož mne ty originální kola taky nenadchla. Pár věcí chci taky ještě poladit a upravit, pak se uvidí co dál. Jinak si ale myslím že Tvůj problém s motorem a pastorkem je daný nemožností nastavit zubovou vůli. Ten pevný držák motoru je skutečně nedomyšlená věc. :cry:
Mě naprdlo to přehřívání motoru prakticky do nepoužitelnosti, je mi celkem fuk jestli je to vůlí nebo těžkým převodem. To totiž člověka nutí dokoupit k tomu díly (nebo něco po domácku vyrábět) jen proto, aby to vůbec fungovalo a to mě poněkud vadí, čekal bych, že si s autem z krabice celkem v klidu zajezdím a peníze do toho půjdou až pro požadavek na lepší výkonnost.
Ty doplňky pro výměnu kol mi vadí podstatně méně, to už je volitelný tuning, který není nutný z principu, je to zajímavé spíš jen pro cenové srovnání s M18, který má toto vyřešeno už v základu.
Já teď testoval Nandu v základu v tomto sestavení: vše v základu, unašeče Nanda, mechy GRP, posuvný držák motoru, převod 42/16, motor 180 zlatý a 30 minut natvrdo jízdy. Motor byl hodně horký, ale to se 180ky zahřívají... Jinak jízdní vlastnosti dobré a v sobotu s tím jedu první závod v březí
Já teď testoval Nandu v základu v tomto sestavení: vše v základu, unašeče Nanda, mechy GRP, posuvný držák motoru, převod 42/16, motor 180 zlatý a 30 minut natvrdo jízdy.
Ano, tomuhle věřím, tak nějak podobný převodový poměr mám v M18 se Speed 320 a výsledek velmi slušný - hřeje, ale ne zas nějak dramaticky. Očekávám, že jakmile mi dorazí doplňkové díly k NRX18, tak to nastavím stejně a bude to taky OK.
Bohužel ale v základním osazení je dodaný motor 180 totálně nepoužitelný :-(
Ano originál motor v základu je opravud nešťastně řešen a to nemluvím o nemožnosti posuvu motoru... Ale jde to vyřešit a pak už tomu nic nechybí.
Nechápu, když ten podovzek konstruovali, jak nemohli dotáhnout do konce ten posuv. To je snad základ u každého podvozku... Ale i mistr tesař se někdy utne
Nechápu, když ten podovzek konstruovali, jak nemohli dotáhnout do konce ten posuv. To je snad základ u každého podvozku... Ale i mistr tesař se někdy utne
Taky se někdy divím jaký maličkosti ti asiati někdy i na dobrým produktu nedořešej. V sobotu budeme asi taky jeden kousek testovat.