76

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

TO RETY:
Pokud se rozhodujes mezi HIMOTO MONSTER EMXT-1 nebo HIMOTO ZENIT MT tak bych sel do toho ZENITA MT

Pokud resis zda stridak nebo stejnosmerny tak je to otazka jen penez...Stejnosmerny koupis za 3200Kc a pokud casem prejdes na stridak tak si priprav tak 2500Kc na stridavy set (regulator+motor) takze jsi na  castce 5700Kc. Za 5500Kc koupis uz stridavy HIMOTO ZENIT MT. Takze je to v podstate jedno.

Jinak stridaku bych se vubec nebal-to auto je na to stavene a vydrzi. Pokud tam das lipolku 11.1V tak je pochopitelne jako u kazdeho jineho modelu ze ty dily budou odchazet rychleji nez kdyz jezdis na lipolku 7.4V

Turnigy Desert Buggy Brushless 2WD 1:10
Himoto Monster EMXT 1 4x4 RTR 1:10 (verze 2014)

77

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Díky za rady.Takže jsem rozhodnutej pro Zenit a nejspíš se stříďákem.  Podívám se co stojí ještě 2S lipolky a případně bych nějaké koupil k tomu. Chtěl bych ještě poprosit o nějaké tipy a triky co s auty můžu, co nesmím, nějaké doporučení a taky jaké věci k tomu mít. Vím že v tlumičích je olej, ale moc nechápu ty viskozity a jaký tam dát, případně jak často měnit. Není tady něke na foru topic "jak se starat o auto aby věrně sloužilo?". Díky

78

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Mohl bych ti napsat - jezdi rozumně , ale koho by to byvilo lol , tak prostě jezdi - limity auta poznáš sám. Až na občasnou očistu a možná doplnění tlumičů , nemusíš nic řešit dokud se něco nepo.... wink. Hustotu origo oleje v tlumičích jsem nikde nenašel. hmm

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

79

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Jen si myslím že auto má nápravy se stále stejnou vadou se kterou jsem vždy bojoval a přidali ještě jednu. Stará vada která byla i na EMXT je ta že přední těhlice drží jen dvěma vruty , které se povolují , vytáčejí a vyžvejkávají. A teď u Zenita ještě přidali ty čepy (zase na vrutech) kterým naprosto nevěřím , myslím si že po pár jízdách začnou vypádávat ....... a bude po prdeli big_smile

- -  Servis RC modelů :     Fotky    Videa    Blog    Zvuk    Tel:  608 249 147  - -

80

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

já jsem tento problém u emxt vyřešil tak, že jsem do přední těhlice zatavil klasickou m3 matku a dal tam šroubek a zakápl ho loctitem. Od té doby jsem s tím neměl nikdy problém.

81

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Aha, takže než s tím budu pořádně jezdit, tak vše rozdělat a zalepit locktitem. Není problém, aspoň se naučím anatomii auta smile
Co u tohohle auta odchází nejčastěji abych si udělal zásobu dílů? Vyplatí se hliníkové díly nebo jen přesunou problém na jiný díl?
Jak je to s vysílačkou? Hodně lidí mělo problém se setovkou že neměla dosah, je u téhle verze jiný typ?

82

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

TO RETY:
ja bych se do toho lepeni zase nejak nevrhal..spise bych poresil problem az nejaky nastane at nedelas veci uplne zbytecne.

Ktere dily nejvice odchazeji? tak to je otazka problematicka protoze vzdy je to hlavne o tom jaky je hlavne karambol/naraz a co to odnese..Takze opet bych si zadne dily nekupoval dopredu a objednal tehdy az se neco pokazi. Mozna se mrkni na stranky himoto.cz najdi si tam sekci nahradni dily, najdi si konkretni model a na prave strane uvidis takove TOP 10 nejprodavanejsich nahradnich dilu na tento model...takto si udelas aspon nejaky obrazek ktere dily si lide objednavaji nejcasteji.

Co se tyce maleho dosahu vysilacky tak to se tykalo mozna verze 27MHz. Verze 2.4GHz ma dosah hodne velky...na primou viditelnost klidne i 500-1000m ale tady se obavam ze to auto uz stejnak neuvidis ocima:) Praxe je takova ze s autem budes jezdit max 100m od sebe takze tu vysilacku bych vubec neresil....a pokud mel nekdo problemy tak to byla nejaka zavada na prijmaci...RC souprava (vysilac) je tam kvalitni a pro to auto plne dostacujici..Prijmac je tam navic vodeodolny..

Naposledy upravil: hspracing (09. 11. 2013 19:13:14)

Turnigy Desert Buggy Brushless 2WD 1:10
Himoto Monster EMXT 1 4x4 RTR 1:10 (verze 2014)

83

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Díky za rady. Tam jsem zvědavý co bude odcházet. Musím toho ještě hodně nastudovat o autech, je to úplně něco jiného než létací potvory. Sem zvědavej jak moc mě to bude bavit. Na ty díly jsem koukal, tak uvidíme. Zjistil jsem že lokální modelářský obchod má skladem nějaké Himoto věci, takže díly mám kde kupovat. O tu vzdálenost s vysílačkou mi jde když s tím chci jezdit FPV, ale to až se naučím. Jsem rád že je vše vodělodolné a že můžu vyrazit s tím do sněhu. Stejně nechápu jak může být odolný ventilátor na reglu proti vodě, ale dobře smile
A taková drobnost, náhradní custom kapoty jsou nějaké univerzální třeba pro velikosti a lze je uchytit na všechny auta různých výrobců? Mám slabost pro muscle car a viděl jsem i monster s kapotou Pontiacu GTO nebo Chargeru a vypadalo to tak úžasně že jsem slintal smile

84

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Kazdy model a kazda karoserie ma nejake meritko a vyrobci se vzdy snazi dodrzovat jiste standarty. Takze pokud budes mit auto v meritku 1:10 a das tam nejakou karoserii v meritku 1:10 tak by to melo rozmerove zhruba pasovat. Jedine co bude potreba dodelat jsou nove otvory do karoserie pro drzaky kastle..ale to je jednoduche a rychle..

Turnigy Desert Buggy Brushless 2WD 1:10
Himoto Monster EMXT 1 4x4 RTR 1:10 (verze 2014)

85

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Ahoj modeláři smile, chci si k vánocům pořídit moje první autíčko okolo 3000kč. Váhám mezi tímto Zenitem a HIMOTO Corr Truck, který je o něco málo levnější a už v základu má hliníkové doplňky. Autíčko beru jako zábavu pro sebe a svou přítelkyni. Takže normální ježdění a žádnej extrém. Prostě si v klidu zajezdit a necpat do auta další finance. Jsem majitel pár LiPolek (dělám do letadel) ale asi je to pro mě zbytečné. Spíš mě zajímá jakou NiMh pořídit a jak dlouho na ní auto vydrží jezdit. Díky za info.

86

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

MAXXICEK: pokud se rozhodujes mezi HIMOTO ZENIT MT a HIMOTO CORR TRUCK tak bych sel do toho HIMOTO ZENIT MT protoze ma silnejsi motor 550, vodeodolny prijmač (corr truck ho jeste nema) a hlavne ma lepsi vodeodolny regulator ktery podporuje Lipolky a to dokonce i s napetim 11.1V. Corr truck umi jen baterie Ni-Mh.

Jinak pokud poridis Ni-Mh 500mAh tak to vydrzi jezdit na jedno nabiti cca + - 25Minut

Turnigy Desert Buggy Brushless 2WD 1:10
Himoto Monster EMXT 1 4x4 RTR 1:10 (verze 2014)

87

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

hspracing: Díky za info. Rozhoduji se mezi Zenit SC, ale ten má asi stejný podvozek a elektroniku jako to MT? Nebo se pletu? Ty baterky jsi asi myslel 5000mAh že? No já jsem ten Corr Truck preferoval hlavně kvůli těm dílům z hliníku a že bych si ho mohl do budoucna vytunit. Nemám vůbec představu co se může nebo spíš musí do budoucna porouchat. Hlavně teda té Lipolky se bojím z důvodu že jak jí tam dám auto ožije (jsou nato díly auta dimenzované?) a můžu jít koupit náhradní díly hned. Takže říkáš Zenit? No ale motor vodě odolný není tak k čemu to všechno vodě odolné. Myslíš, že na ten Zenit pasují stejné tuning díly jako na Coor Truck? A co to servo, je jen 3kg. To stačí? Coor už má 6kg?

Naposledy upravil: Maxxicek (05. 12. 2013 19:22:14)

88

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

U MT zenit by mělo být servo 6KG, a stejnosměrnému motoru voda nevadí, takže se nemusíš obávat.

Traxxas Summit 1:10 2,4Ghz,
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster. Tatra 815 4x4 - pokus o expedice, stavba...
http://andryxd.rajce.idnes.cz/

89

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Nené je tam 3kg. Dá se jezdit SC po sněhu? Někde jsem četl, že tomu vadí právě ta kapota. Tak jen jestli je to pravda či ne.

Naposledy upravil: Maxxicek (05. 12. 2013 20:48:42)

90

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Aha, 6kg je u staré verze, jistě že dá, ale tak po uježděném nebo max 5cm, jinak ne smile

Traxxas Summit 1:10 2,4Ghz,
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster. Tatra 815 4x4 - pokus o expedice, stavba...
http://andryxd.rajce.idnes.cz/

91

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Super ....... tak díky za info .... Díky za vlákno tu, myslím že Stejno. sm. verze ZENIT SC pro moje prvotní účely bude stačit. Když mě to bude bavit koupím časem něco lepšího. Až jí pořídím a zajezdím ..... určo se ozvu. Koukal jsem že je tu nato i vlákno. Zatím díky

92

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Zdravím. Od včerejška sem majitelem Zenita MT Brushless rtr. Po asi 2 hodinách jízdy a seznamováním se s ním m ám pár poznatků. Neučte se jezdit v místnost. Sice větší - 6x6m, ale nárazům se nevyhnete. Na vysílačce co n ejdříve nastavit rozsah plynu na co nejmenší (je tam trim pro jízdu dopředu a dozadu) a naučit se ovládat. Po pár experimentech je samozřejmě odřenej nárazník, trošku kapota atd.
Za ty 2 hodiny jsou následující škody které následovali po nárazech - vyteklý tlumič, protože vypadla vrchní matice po dopadu ze skoku. Závit v pořádku, ale přišel jsem o olej. Vypadlé obě tyčky náhonu, jedna ohlá.
Ve správném nastavení můžou tyčky vypadnout a samozřejmě dát zpět i bez nářadí. Chce to praxi. Překvapení že jsem našel v uložení, u těla auta, gumové O kroužky. Kdosi tady řešil velikosti, tak jestli chce vědět, tak je změřím. Dneska sem auto rozdělal, umyl kola a dotáhnul všechny šrouby. Nebyli moc utažené. Přemýšlím které se budou sami povolovat a na které dát lepidlo na šrouby.
Moc mi nejde do hlavy ta voděodolnost. Přijímač rozhodně není . Je to jen krabička s otevřenými kontakty. Budu muset dát prodlužky do konektorů a ponořit do plastidipu. Konektory no budiž, nějakou vodu vydrží. Motor nevím, ale myslím že by mu to neprospělo. Regulátor prý je, ale vysvětle mi někdo jak může být ventilátor vodotěsný?

Přijímač má volný volný kanál a na vysílači je taky jeden kanál volný. Nezkoušel ho někdo využít? Já bych třeba pro světla nebo pro něco jiného.
Jaký olej do tlumičů koupit? Je nějaký univerzál? Jakou hustotu? A jaké množství? Snad je  na youtube návod.
Nějak sem zpozoroval že sou kola trošku rozbíhavé? V manuálu je napsané že jsou nastavené na sbíhání.
Docela hážou kola. Nevím jestli je to samotnýma kolama nebo gumama a nebo kombinací obou? Gumy jsou vyplněné nějaký moilitanem žejo? Tam se taky určuje tvrdost?

Jo a nějaké celkové doporučení ohledně tlumičů? Jestli koupit hliníkové, nastavitelné, oleje, tvrdší nebo pružiny a kryty na pružiny.
Díky za rady

93

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Dovolím si pár rad ze své praxe:
1 - Zenit MT má sice poloosy asi o 1 mm kratší (dá se vyřešit těmi o-kroužky), ale mě za 6 hodin jízdy (dlouhodobý test) nevypadly ani jednou
2 - vruty jsou uchyceny v plastu, tudíž nikdy nepůjdou utáhnout na doraz ... čím více budete dotahovat, tím více se to ničí
3 - voděodolnost ... každý to nazývá nějak, znamená to, že to neodejde po pár kapkách, samozřejmě elektronika do vody a sněhu nepatří
4 - sbíhavost/rozbíhavost ... řeší spojovačky na řízení, tady to v základu nelze, obecně je vpředu dává rozbíhavost cca 1-1,5° a vzadu sbíhavost cca 3° ... Zenita jsem ale neměřil
5 - tlumiče ... kovové bych neřešil, u off-road prostě skoky dávají zabrat a tlumiče tečou, doporučoval bych olej cca 30-35wt a plní se to až po okraj

Naposledy upravil: Fik (09. 12. 2013 11:24:23)

Yokomo, ASSO, LRP, FG, Himoto

94

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Díky za rady.
Včera jsem konečně zkusil jízdu na volném prostranství a na plný plyn co to dalo a je to masakr.
1 - Poloosy asi vypadnou jen při bouračce nebo horším zacházení. Seženu si další O kroužky a dám je všude a snad to vydrží
2 - S tím tak nějak počítám a už se dívám jak takové věci vyřešit. Jestli prošroubovat a dát na konec matici nebo hliníkový díl
3 - Tak nějak jsem čekal že to bude více odolné, ale udělám nějaký "bordelkit" a platidip na některé díly snad to bude stačit.
4 - Jo, spojovačky jsou pevné. Právě nevím jaké má být ideální nastavení. Musím to nastudovat
5 - Tlumiče jsem chtěl právě nějaké kvalitnější protože to vypadá že ty dostávají nejvíce zabrat. OK, koupím takový nějaký olej.

Když jsem to rozebral po včerejší jízdě abych to vyčistil a vysušil, rozdělal jsem kryt motoru a převodovky. Mosazný pastorek je fajn, ale je vidět jak se obrušuje a jsou tam drobné částečky. Není něco špatně nastaveno? Taky podle čeho se nastavuje přitlak? Jen podle citu aby se vše točilo pěkně?
A ještě dotázky - Co vše mazat a čím?
Na co je na vysíčce DR? DualRate? U pákové vysílačky vím, ale u 2kanálu jsem nějak nepobral.

Díky

95

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

6 - Musí tma být minimální vůle, dělá se to přes papírek, u ZENITA cca 80g (kancelářský papír z tiskárny) ... dá se mezi zuby proužek, zuby se do sebe zapasují natvrdo, dotáhne se motor a otočením se papírek vysune. Tím je tam vůle. Prostě prstem na převodovém kole jde hýbat cca 0,5mm na jednu stranu bez toho, aby se u toho točil pastorek.
7 - DR .. neboli dvojí výchylky nastavují klasicky na přední nápravě výchylky na obou kolech najednou, tedy jak moc má auto zatáčet. Zkuste si dál kola na jednu stranu (zatočit volantem) a pak snižovat výchylky a uvidíte, jak se omezí max. vychýlení kol.

Naposledy upravil: Fik (09. 12. 2013 11:24:42)

Yokomo, ASSO, LRP, FG, Himoto

96

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Sakriš chlapi nepoužívejte citaci, pokud reagujete na předchozí příspěvek.
ad1 to ztrácí význam
ad2 to zas..rá forum
díky lol

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video

97

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Co se tyce te vodeodolnosti tak mnoho lidi si plete pojem: vodeodolnost a vodotesnost..Lide maji pocit ze s tim muzou jezdit po dne bazenu nebo nekde v řece....na to si kupte ponorku nebo lod:)

Vodeodolnost znamena ze pokud se uz dostane elektornika do kontaktu s vodou (projeti kaluze nebo jizda ve snehu) tak by to mela elektronika ustat. ten regulator co ma zenit je vodeodolny protoze ta elektronika je zalita v takovem pruhlednem "gelu" nekdo tomu rika tekuty plast.

Prijmac at uz je vodeodolny nebo neni tak je lepsi ho vlozit do nafukovaciho balonku a tam kde se balonek fouka ho stahnout na vice mistech stahovacima paskama a mate klid. Motoru voda nevadi

http://www.offroad-rc.info/WordPress/wp-content/myfotos/rc/prijimac_4_m.jpg

Naposledy upravil: hspracing (09. 12. 2013 13:04:18)

Turnigy Desert Buggy Brushless 2WD 1:10
Himoto Monster EMXT 1 4x4 RTR 1:10 (verze 2014)

98

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Ty slova "...tak by to elektronika měla ustát.." pokud je voděodolná, bych opravdu vypíchnul.
Protože marketingové plácání a videa všech výrobců a jejich nehorázné tvrzení o voděodolnosti spousty věřících modelářů připraví o spousty peněz.

Savage FLUX HP tuning - Futaba 4PL  / Multiplex Funcopter v2         byl E-Savage
naše RC kalkulačka        Foto   Video

99

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

TO FIK: ok tak vzhledem k tomu ze regulator vyrabela firma HOBBYWING tak verim jejimu tvrzeni ze ten regulator co je v ZENITu je vodeodolny a jizda ve snehu nebo projeti kaluze mu neuskodi:)

http://drctoys.com/image/data/0-1-brushed-002.gif

Turnigy Desert Buggy Brushless 2WD 1:10
Himoto Monster EMXT 1 4x4 RTR 1:10 (verze 2014)

100

Re: HIMOTO MONSTER ZENIT MT 4x4 RTR 1:10 (2.4GHz)

Zdravím. Takže na základě komentů a první jízdy po poli, jsem začal výrabět bordel kryt. Jak moc se povedl ještě nevím, dodělal jsem ho před chvilkou. Potom poreferuju.
Chci poděkovat uživateli který napsal že je fajn poloosy natřít nějakou zářivou barvou aby se lépe našli. Vyplatilo se to. Jeden ťukaned do obrubníku a byla tyčka venku. taky jsem zjistil že mi 2 kola hážou. Jedno tak moc že to dělá tak 3mm. Už jsem objednal nějaké od Reely. Vzal jsem k tomu i hliníkové unašeče.
Jaký máte postup na čištění zabahněného auta? Rozdělat, vyhodit elektroniku a vypláchnout hadicí nebo jak? Po půlhodinové jízdě jsem ho čistil snad 3 hodiny a musel ho rozdělat do šroubku. Hodně mi pomohl kompresor.
Vyplatí se nějaké tuningové díly? přemýšlel jsem aspoň o táhlech k řízení které by byli nastavitelné a možná nějaké ty tlumiče. Tak mě napadlo jaký olej do tlumičů teďka v takovém počasí a když bude pod nulou. Něco řidšího aby nezmrzlo?

K bordel krytu: Vyrobeno z 5l kanistru od destilky. Průduch uprostřed je bedny na PC. Pěkně dírkované a ze skodu je takový hrubý molitan a připojil jsem tam 40mm ventilátor na 12V. Používají se do pc. Zapojen přímo do přijímače na volný kanál. Fouká ven. Ještě musím nějak líp vyřešit předek krytu. Celý kryt se přidělává k bokům pomocí suchého zipu.
Je to verze 1 a zkouším na ní co a jak, tak hned neukamenovat, ale rady jak to vylepšit by se hodili
Viděl jsem i profiverze které jsou z nějaké látky, ale nevím jestli se hodí do sněhu a takového bordelu.
pár foteček http://retyus.rajce.idnes.cz/Himoto_Zen … ordel_kryt