Příčin může být víc. Budeš muset trochu zapátrat a najít problém. První věc je zjistit, na jaké napětí se ti aku vybije. Mělo by to být cca 0,9V na jeden článek, předpokládám, že máš pětičlánek, takže vybitá by měla mít 4,5V. Pokud má víc, měl bys ji na tu mez vybít buď vybíječem, nebo nějakým udělátkem, stačí na ni na chvíli napojit nějakej motor, žárovku apod. To se ale nemusí dělat pokaždé, stačí jednou za 5 cyklů.
Další věc je nabíjení. 5A je moc, standardně by se měly nabíjet 0,1C, tedy u tebe 0,3A po dobu 12ti hodin. Při rychlonabíjení max. 3A po dobu 72 minut. (je tam přičteno +20% na ztráty) ale to nemusí některé aku vydržet. Většinu energie hned přemění na teplo a nenabijou se na maximum. (pravděpodobně tvůj problém) Neměly by se při nabíjení zahřát na víc jak cca 45°C. Ideální je vypnutí nabíjení pomocí DeltaPeaku. Přebíjení baterkám škodí. Pokud mají nabité vyšší napětí než 1,7V na článek, můžeš je rovnou vyhodit, jsou KO. Abys zjistil kondici akupacku, musel bys ho napíchnout na nabíječku s měřením kapacity a proměřit pár cyklů... Nabitý dobrý článek by měl mít cca 1,4V, tvůj akupack tedy 7V. Stačí, aby byl jediný článek v akupacku špatný, a znehodnotí to celý pack... To se u hodně zatěžovaných Nixx aku stává dost často.
Problém může taky být ve zvýšeném proudovém odběru někde v autě. To změříš ampermetrem...
Další možnost jsou moc volné konektory (velký přechodový odpor) a určitě by se ještě něco co mě nenapadlo našlo
Kdybys nevěděl co dál, klidně písni ;o)
Naposledy upravil: Heršpitz (02. 08. 2013 15:50:21)