1

Téma: NiMH

Chtel bych se zeptat uz jsem psal do sekce 1:6 benzin mam problem u Baja 5T od firmy HPI stroj je novy vyjeto 8 nadrzi asi nabijel jsem pres rychlonabijecku 5.A vse ok ale cimdal vic se my zkracuje doba jizdy- driv vydrzela 1.5 h ted asi 15 minut a hodi se my fail safe muze to byt tim ze nepouzivam vybijecku?neco sem se docetl o nejakym efektu u techto baterii pripadne jakou vybijecku poridit?   nabijim http://www.rcking.eu/cs/nabijece/24209- … -acdc.html timdle   baterie je origo 6V 3000mAh.Diky

2

Re: NiMH

Příčin může být víc. Budeš muset trochu zapátrat a najít problém. První věc je zjistit, na jaké napětí se ti aku vybije. Mělo by to být cca 0,9V na jeden článek, předpokládám, že máš pětičlánek, takže vybitá by měla mít 4,5V. Pokud má víc, měl bys ji na tu mez vybít buď vybíječem, nebo nějakým udělátkem, stačí na ni na chvíli napojit nějakej motor, žárovku apod. To se ale nemusí dělat pokaždé, stačí jednou za 5 cyklů.
Další věc je nabíjení. 5A je moc, standardně by se měly nabíjet 0,1C, tedy u tebe 0,3A po dobu 12ti hodin. Při rychlonabíjení max. 3A po dobu 72 minut. (je tam přičteno +20% na ztráty) ale to nemusí některé aku vydržet. Většinu energie hned přemění na teplo a nenabijou se na maximum. (pravděpodobně tvůj problém) Neměly by se při nabíjení zahřát na víc jak cca 45°C. Ideální je vypnutí nabíjení pomocí DeltaPeaku. Přebíjení baterkám škodí. Pokud mají nabité vyšší napětí než 1,7V na článek, můžeš je rovnou vyhodit, jsou KO. Abys zjistil kondici akupacku, musel bys ho napíchnout na nabíječku s měřením kapacity a proměřit pár cyklů... Nabitý dobrý článek by měl mít cca 1,4V, tvůj akupack tedy 7V. Stačí, aby byl jediný článek v akupacku špatný, a znehodnotí to celý pack... To se u hodně zatěžovaných Nixx aku stává dost často.
Problém může taky být ve zvýšeném proudovém odběru někde v autě. To změříš ampermetrem...
Další možnost jsou moc volné konektory (velký přechodový odpor) a určitě by se ještě něco co mě nenapadlo našlo smile
Kdybys nevěděl co dál, klidně písni ;o)

Naposledy upravil: Heršpitz (02. 08. 2013 15:50:21)

3

Re: NiMH

no,nabijet pohonny aku  a zrovna u sestiny 0,3A je docela nesmysl,protoze u sestky jsou docela velke odbery serv a nabijet 0,1C ,bude ta aku mekka aneda potrebny proud..Nabijej to 3 A.Ta nabijecka neni sice zadny terno,ale je lepsi nez ty trafa,co jsou v rtr sade.Jestli mas tamyia konektory,tak je vymen za treba FG nebo 4mm dutinky.Nebo tu baterku vybij treba H4 zarovkou a pak ji 0,3A nabij.Pouzivam 3 roky NiMh v sestce,davam ji 1C a vybijim ji tak 2x za rok.Vydrzi cely den zavodniho jezdeni a neni zadny problem.Sice jsou po 3 letech pri nabijeni horke,ale mam jich nekolik,ale 15 minut,co pises je malo i na baterku,ktera ma v prdeli i clanek.

hormann HT3v3