Téma: jak "uložit" baterie?
ahoj mám otázku bohužel musím na 9 měsíců pryč jak mám uložit moje LI-PO baterie aby se nezničily? mám 2ks Expert Whiteline 4000/2s/35C/car. Dík za rady
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
ahoj mám otázku bohužel musím na 9 měsíců pryč jak mám uložit moje LI-PO baterie aby se nezničily? mám 2ks Expert Whiteline 4000/2s/35C/car. Dík za rady
No, osobně bych je prodal a po návratu koupil nový. Protože aku prostě stárnou....
Jinak nabít (vybít) na skladovací napětí (cca 3,8V na článek) a uložit někde do stálého "podnebí". Pokud možno chladnějšího.
A určitě bych je dal třeba aspoň do starého hrnce s řádnou poklicí a to celé někam, kde v okolí není nic hořlavého.
Jistota je jistota....
No přijde mi na prd je prodávat když jsem jednu jel 2x a tu druhou 1x sice tu budu ještě chvilku ale i Tak. No a co když je nechám nabít na plno aby byla jistota že to neklesne pod tu kouzelnou hranici?
Tak "na plno" bych je nenabíjel, pokud se nechystáš jezdit. Co jsem se kde dočetl, tak ideální napětí pro uchování LiPo, je právě těch 3,7V. Jelikož se jedná o tvrdý zdroj energie., nemělo by ti to napětí klesnou pod 3V asi ani za těch 9 měs. - obzvláště, píšeš-li, že jsou skoro nové.
Ideální by ovšem bylo je jednou za čas vybít a nabít, tedy ideálně nechat na 3,7V, před ježděním je nabít, ježděním vybít a pak znovu nabít na 3,7V. Popř. jde vybíjet i většinou nabíječek, takže alternativou je i vzít vše s sebou.
Baterky by měly být nabity na 60% kapacity, což odpovídá asi 3.8-3.85V. Také bych jim poc nevěřil a dal je do nějakého hrnce a zaklopil jak píše Fik.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.