1

Téma: Savage XL

Rozhodl jsem se učinit zadost všem dohadům a potvrdit známou věc, že Revo je prostě nejlepší. Proto jsem koupil Savage XL.  První dojmy po vybalení: tlumiče blbě naplněné už z výroby, kola šišatá celkem extrémně(možná si to po pár jízdách sedne)... no na tohle nejsem u Traxxasu zvyklý. Sešroubované je to vrutama a ne imbus šroubama smile))  První dojem: je to hrkač... 

Ještě zajedu do štatlu pro kanystr nitra a místo keců začnu vesele testovat smile   

Galerka: http://sejny.rajce.idnes.cz/Savage_XL

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

2

Re: Savage XL

Hele to si nemusel utrácet tolik peněz za savage. Měl ses mě zeptat a já bych ti řekl, že revo je nejlepší monstr big_smile.
A co že jsi šel do nitra?

E-Revo - Xerun 150A+SD4274 2200KV Combo, Sanwa MX3-X

3

Re: Savage XL

Já jsem takovej tak trochu nedůvěřivej typ, rád si všechno zkouším sám smile  Nevím, asi mě to nitro vrátilo do mejch 15-17ti kdy jsem se ze Simsona S51 Enduro snažil vyrazit maximální výkon smile 

Docela mě to baví, ale zatím se s nitro motorem učím jezdit, je to něco jinýho než tvrdá elektra která dá plnej výkon od nuly a nekompromisně brutálně brzdící.

No kdyby bylo nejhůř tak se doma válí jedna MambaMonster a bude k ní NEU1515 2D smile  možná to dopadne tak, že nitro motor prodám a nasoukám do toho střídavinu smile

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

4

Re: Savage XL

taky sem se pustil do neceho podobneho ale zustavam u elektra nitra me neberou, zatim cekam na nejake dily casem napisu  recenzi smile

Naposledy upravil: jencek7 (06. 04. 2012 10:19:10)

E-REVO Brushless / Summit  / Sakura D3 drift / MICRO-DT / MICRO Raminator /
E-REVO VXL / MICRO-T / HPI BLITZ / SAVAGE flux hp / (bylo) 
http://jencek8.rajce.idnes.cz/

5

Re: Savage XL

Jojo, nitro je pro ty kterým se to líbí a aspoň trochu se zajímaj spalovací motory. Ale tak ty brzdy se daj vyštelovat že při brzdění udělá frontflip, nevýhodou je ta odstředivá spojka no ... Tam má zas elektro navrch. Pro mě je určitě lepší nitro ale to je na každým co mu vyhovuje wink

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

6

Re: Savage XL

Já ted ladil Kyosho Inferno GT. je v tom nějaká 4,8 ccm. A je to sranda. Nastavit to sice dalo práci. Když se hlavní jehla točila jak čamrda:-D musel jsem jeji chod zhrubyt smrštovací bužírkou na zavít :-) Ted to maká. Jen jsem si nikdy neuvědomil jak je provoz nitra nákladnej. Nitro palivo, svíčky, filtry, olej na filtry, olej po jízdě, bložení spojky, brzdové kotouče. OO bože takovejch peněz :-D I když pak jen lejete a měníte filtry a jezdíte :-D

7

Re: Savage XL

No právě, dokud nevyschne kanystr(anebo se něco na potvoru nepodělá) tak se jezdí a jezdí. S Revem dokážu vyjezdit za den klidně 2L paliva v tahu smile To s elektrou nejde, znamenalo by to táhnout sebou elektrocentrálu anebo trakční baterie pro papájení nabíječky a točit dvě výkonné sady ostrým tempem. Pak by to ale bylo docela diskutabilní co vyjde levněji. Mít tři a více ks LiPo sad nechci, už jsem to tak měl a ty baterky tím převážně ležením trpí.

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

8

Re: Savage XL

Na konec to výjde asi tak přibližně stejně. U spalováku je drahý nitro a u elektry zas baterky který se ničej. Každý má sví pro a proti, elektro je spíš pro ty co bydlej někde ve městě, nitro je pro každého komu se to líbí takže je na každým co si pořídil big_smile

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

9

Re: Savage XL

Někde sem četl že životnost nitro motoru je cca 25litrů. Co je na tom pravdy ?

10

Re: Savage XL

Asi tak nějak +/-, ale většinou co sem viděl tak jim praskla ojnice. Třeba kdyby se jednou za 15 litrů vyměnila ojnice a třeba i klikovka tak by šlapal dál ? Pište, docela mě to zajímá

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

11

Re: Savage XL

Ojnice by se po nějakých odjetých litrech měla kontrolovat, zejména se měří délka. I u ostrých dvoutaktních krosek je předepsáno, že určité díly se po určitých motohodinách mění, když to nedodržíš tak to sice jede dál ale jednoho krásnýho dne řekne dost, praskne kroužek či píst a rozseká to celý motor. Škoda je pak mnohem větší než kolik by stála výměna těchto namáhaných dílů. Picco co mám v Revu otevřu jakmile bude mít 10L a uvidím, pokud budou ojniční futra oválná tak to bude znamení pro výměnu. Dobrý test je i pocitově zkusit vůli v klikovém mechanizmu při pístu v horní úvrati. Holt zkouším na ty bzučáky aplikovat praktiky používané u benzínových dvoutaktů, určitě je lepší včas vyměnit ojku a ložiska než se pak koukat na rozsekaný motor smile

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

12

Re: Savage XL

Jo to je určitě lepší, pak to rozseká výbrus i klikovku a máš poprdeli big_smile V tom případě by to mělo jezdit dál a vydržet mnohem víc než 20 litrů ?

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

13

Re: Savage XL

Jo tak to musí říci někdo kdo má s nitrem bohaté zkušenosti smile Já odjezdil zatím jen jeden 5L kanystr.

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

14

Re: Savage XL

Tak to seš na tom furt líp než já... Koupil sem bazar savage, (samozdřejmě od nějakýho č*ráka) byl tam podle něho jen zajetej motor, ale nešlo to vůbec nastavit a akorát sem se s tím sral... Na nějakou dobu mě to dost odradilo ale všechny spalovací motory mě zajímaj a znova se k tomu chci vrátit big_smile

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

15

Re: Savage XL

Já jsem z bazarovek již vyléčen. Z bazaru auto max půl roku staré a od prvního majitele, za tu dobu se snad nedá kompletně zničit. Jednou jsem tak koupil bazarové Revo VXL, cena byla nízká, ale aby to autíčko k něčemu bylo tak jsem do něj nacpal prachy za které bych měl v mnohem lepším stavu i s tuningem. Zase spalovák Revo byl skvělý kup, auto čtvrt roku staré za 7tis s mrtvým motorem(vysypalo se ložisko) ale jinak vše jako nové, včetně pneu.

Zatím u Picca jsem s laděním neměl absolutně problém, motor na nastavení jehel reaguje přesně tak jak má. Třeba mi K5.9 od HPI zatopí smile to je klidně možné.

Naposledy upravil: Sejny (06. 04. 2012 19:57:12)

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

16

Re: Savage XL

Ten motor 5.9 je u toho savage jen takovej obchodní tah... Každej si řekne jak to musí bejt silný, ale má to jen 3.75 koní tuším. Co sem koukal na videa tak třeba revo s motorem 3.3 si ho slušně dávalo na tug war, nebo byly tak nastejno. Od LRP se dá sehnat motor ZR.30 s obsahem asi 4.9cc a výkonem 4.5 koní, a stojí cca 3500Kč, ten 5.9 od hpi je za 6500 Kč.

Naposledy upravil: Abyss (06. 04. 2012 22:00:25)

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

17

Re: Savage XL

Ono taky záleží jakej je to motor a hlavně jak se k němu kdo chová.Na origo LOSI Mach 427 jsem dal necelých 30 litrů a moje chyba byla nakonec příliš chudá směs,jinak by jel dál.


Co tam mám Nosram Monster EVO,tak mi u něj po pár litrech rupla klika,ale to bylo vadou výrobku,takže jsem dostal za velice výhodnou cenu jinej stejnej a ten původní je na díly.

Co jsem slyšel od závodního jezdce a je to člověk kterej se tomu věnuje opravdu hodně dlouho,tak třeba jejich RBčka daj 50-60 litrů a to jezdí pilu na závodech.

Třeba takovej STS motor se nedal vůbec naladit a sral se, kluci z něho byli nešťastný.

Axial, Vaterra, Kyosho, Tamiya, Asso.

18

Re: Savage XL

Jo ten STS sem měl 4.6, neskutečnej šmejd. Sice sem to neuměl pořádně naladit ale nedržel ani otáčky, nešlo to ani machrům z klubu kde jeden jezdí 30 let. Když slyšíš jak motor reaguje tak je to celekm pohoda naladit, ale to STSko nikdy nekupovat.

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

19

Re: Savage XL

Mi připadá strašně málo těch 25 litrů... Jestli se daj vyjezdit 2l za víkend... A motor není levná zaležitost.

20

Re: Savage XL

Pokud budeš vyměňovat ložiska a ojnici tak to bude šlapat určitě mnohem dýl, 25 je asi takový minimum bez výměny namáhaných dílů. Pak ti to prostě praskne a v těch vysokejch otáčkách to zničí výbrus, klikovku a třeba přidře i píst když by vlítl nějakej kus mezi vložku a píst.

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

21

Re: Savage XL

Tak motor má vyvrčeno třiapůl nádrže na stojánku. Na ježdění se už nedostalo, rozpršelo se. Jako první věc už z továrny byl přehozený přívod paliva do karbecu a tlakování. S továrním nastavením nebylo možný motor udržet v chodu, stačilo trošku otevřít šoupátko a přitáhnout přechod, pak už to krásně vrčelo bez chcípání. Bylo to prostě ulitý už moc. Při třetí nádrži bylo znát, že motor už jde volněji. Při záběhu se teplota držela mezi 75-85°C až při poslední nádrži jsem ho prohřál na stovku ať si zvyká smile Bylo to tak bohatý, že olej z laufu vyloženě cákal smile

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

22

Re: Savage XL

Si děláš pr*el že to přehodili ? S HPI to jde z kopce ..........

Naposledy upravil: Abyss (07. 04. 2012 17:04:52)

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

23

Re: Savage XL

No zrovna tohle neni žádnej problém, délky hadiček to umožňují.  Třeba to bylo schválně.... taková zkouška bdělosti big_smile

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless

24

Re: Savage XL

Jestli to byla zkouška tak to nevím .... wink Ale tak jak si psal že to nebylo možný udržet v chodu s továrním nastavením, nebo ty pneu jak byly zdeformovaný

HoBao Hyper 8  l regl - Robitronic Speedstar, motor - Robitronic Platinium l http://abysss.rajce.idnes.cz/

Bylo: HPI Savage 3.5

25

Re: Savage XL

Tak Savík je naladěn a jede suprově, akorát po ne nijak brutálním skoku se mi ulomil zadní úchyt spojovačky u kamenu řízení. Ladění motoru mi sežralo dvě nádrže a další tři to jelo perfektně, při teplotě motoru 115°C to nemělo chybu. Při ladění mě docela vytrestala origo svíčka, motor se choval divně a pak jsem již nemohl nastartovat, vyndal jsem ji a vlákno vypadalo neporušeně ale přesto přestala žhavit, dal jsem McCoy MC59 a pak už to začalo šlapat, motor ihned chytl na brnk a šel ladit. Někde jsem četl, že u leteckých motorů se po záběhu svíčky mění a tak mě to napadlo. Záběhem prý svíčka degraduje tím, že se na ni dostávají jemné částečky kovu vznikající při zabíhání třecích ploch.

Abych ještě zhodnotil jízdní vlastnosti Savíka tak: Savík má mnohem menší rejd než Revo, servem ani nastavením vysílačky to není. U Savíka je vidět, že má těžiště výš než Revo a tak zatáčky nejde střihat tak rychle. Savík ale odost líp brzdí než Revo(obě auta brzdy v základu) Skákat jsem zkoušel a šlo to pěkně, jde dost dobře rovnat ve vzduchu jak se mi zachce, přisuzuju to těm velkým kolům. Ještě je kolům, hází opravdu dost a při přidání plynu s koly ve vzduchu to s autem docela cloumá, za jízdy to ale není tak zlé takže je tam nejspíš nechám. Je to takovej řítící se ingot smile vychytat slabiny ale určitě bude potřeba smile Nějak provždy vyřešit ty zadní kameny a ještě poladit táhla plyn/brzda, vůbec to nechodí hezky.


Pak jsem vytáhl Revo a bylo překvápko. Dřív jsem v Revu jezdil palivo Meccamo 25%, teď jsem ale koupil Tornado Competition 25%(v Savíkovi jsem ho použil i na záběh), čekal jsem, že bude potřeba motor trochu poladit, ale mohl jsem pro teplotu 120°C uzavřít hlavní jehlu o půl otáčky a to je dost. Jemně jsem doladil i spodek a zíral jsem jak to teď jede! Odezvy na plyn naprosto suprové, Picco je asi fakt kvalitka a Meccamo palivo již určitě nikdy nekoupím.

E-RevoBL, Futaba 3PM 2,4G, Neu1515, eZRun80A, Savox, Full RPM          http://sejny.rajce.idnes.cz/
Revo, GT3B, Ofna Picco .26MAX Savox HV Brushless servo, 2s LiPo RX, Full RPM  Revo je prostě nej smile
Savage FLUX XL Brushless