1

Téma: předehřev spalováku

Tak dnes jsem byl poprvé na dráze se svým HPI Trophy 3,5 buggy a v celku jsem měl problém s nastartováním.Bylo nás tam více tak jsem dostal instrukce,že je lepší motor předehřát-tím pádem jsou lepší starty a motor má i delší životnost-jaký tedy kdo používá předehřev?
Děkuji
yikes

2

Re: předehřev spalováku

To používaj ledatak závodníci na závodech....   ..a z 90% je to pro hobby nesmysl...
Pro delší životnost to chce oil do filtru (aby ani ten nejmenší prach nebrousil) a hlídat provozní teplotu na 100 - 110°c .., což bez teploměru snad přesně nejde...
V takovejch podmínkách pak už jde spíš skutečně o únavu materiálu. Závodní motor zhebne tušim okolo 8L paliva. Na hobby ježdění bude mít šanci eště o kusanec lepší. Na začátku pak stejně dřív zhebne podvozek. :DDD

Ansmann Vapor, dbx

3

Re: předehřev spalováku

Jediný co mě napadá, že jsi vytáhl auto z krabice a šel jezdit bez zaběhnutí motoru. Jen při fungl novým motoru je u některých třeba nahřát horkovzdušnou pistolí válec. Zkus vymontovat svíčku a otočit setrvákem pakliže motor rukou dokážeš protočit tak rozhodně netřeba nahřívat.

Čím větší odborník, tím větší kladivo

4

Re: předehřev spalováku

Jo to je pravda,že jsem auto vytáhnul z krabice,ale jako první jsem provedl záběh a to 4 nádržky 16% nitra na volnoběh cca 80 stupňů poté 4 nádržky jen tak trochu plynu a pak až 25% nitro a hurá.Po každé jízdě čistím vzduchový filtr a mažu olejem na filtry.Teploměrem kontroluji snad až moc.:lol:

5

Re: předehřev spalováku

A jak je to s tím protočením, jde to přez úvrať rukou?

Naposledy upravil: butulka (19. 09. 2011 21:55:58)

Čím větší odborník, tím větší kladivo

6

Re: předehřev spalováku

Nevím sice co to má za smysl,ale snad logicky když vytáhnu svíčku tak s tím hnu bez problému neboť tam nedochází ke stlačení a tím pádem není i kompres.:rolleyes:

7

Re: předehřev spalováku

Motor se nahřívá proto aby se teplem roztáhl válec a píst mohl lehčeji běhat, dělá se to u fungl nových motorů který jsou moc těsný a defakto snima nejde otočit a to právě ani bez svíčky( většinou se zasekne píst před horní úvratí a nelze dostat ani tam ani zpět, někteří odborníci ho vymlátí šroubovákem což neni nejlepší způsob, stačí nahřát a píst se uvolní). Pakliže s ním bez svíčky jde točit je veškeré jiné nahřívání nesmysl.

Čím větší odborník, tím větší kladivo