Re: Začátečník
Nedá sa všetko hodnotiť cez peniaze vrazené do tuningov. Dovolím si tvrdiť, že 80% tuning dielcov je len na efekt a vytiahnutie penazí od modelárov. Tých 20% je potrebných na špičkové jazdenie na europskej alebo svetovej úrovni. Napríklad ked si kúpiš na buggy 1:8 sadu Thorsen diferákov aj zo sadou na zmenu svornosti tak za to si kúpiš dve nové autá.
Prevádzkové náklady a úspora času sú už zaujímavejšou položkou. Kto jazdí často, nielen cez víkendy vie o čom je reč. Žiaden nitromotor nie je schopný prežiť podobnú starostlivosť, teda skôr nestarostlivosť o motor ako dvojtakt Zenoah. Sám vieš koľko času spotrebuje správna údržba 3,5 motora . S osmičkovou buggy som si zajazdil len na pretekoch, proste cez týždeň nebolo toľko času aby auto dostalo to, čo mu patrí. Kúpou Mardera mi tieto starosti odpadli. Chcem sa odreagovať od problémov a denného zhonu? Hodím do kufra Mardera, bandasku s benzínom a idem si pojazdiť. Po návrate domov vyložím Mardera a ked mám čas, tak ho aspom oprášim.
Dalším faktorom je možnosť jazdenia. Tam kde neprejde osmičkové auto, tam šestina prejde. Z toho teda vyplíva väčšia možnosť pojazdit si bez toho aby si absolvoval jazdu na vzdialené dráhy kde sa dá jazdiť z nitrákmi. Ak sa zídu 4 šestiny, tak nenarobia toľko výrazného hluku ako dva osmičkové monstre a málokto si uvedomí, že ten hluk je od modelov. Neznalí ho pripíšu na vrub niekoho kto kosí, alebo reže drevo motorovou pílou.
Takto by sme mohli pokračovať donekonečna. Mám aj osmičkovú buggy aj Mardera takže viem o čom píšem. Proste pre rekračného jazdca je model v mierke 1:6 a menšej vybavený benzínovým dvojtaktom ideálnym riešením.