76

Re: Začátečník

Nedá sa všetko hodnotiť cez peniaze vrazené do tuningov. Dovolím si tvrdiť, že 80% tuning dielcov je len na efekt a vytiahnutie  penazí od modelárov. Tých 20% je potrebných na špičkové jazdenie na europskej alebo svetovej úrovni. wink Napríklad ked si kúpiš na buggy 1:8 sadu Thorsen diferákov aj zo sadou na zmenu svornosti tak za to si kúpiš dve nové autá. sad 

Prevádzkové náklady a úspora času sú už zaujímavejšou položkou. Kto jazdí často, nielen cez víkendy vie o čom je reč.  wink Žiaden nitromotor nie je schopný prežiť podobnú starostlivosť, teda skôr nestarostlivosť o motor ako dvojtakt Zenoah. Sám vieš koľko času spotrebuje správna údržba 3,5 motora .  S osmičkovou buggy som si zajazdil len na pretekoch, proste cez týždeň nebolo toľko času aby auto dostalo to, čo mu patrí. Kúpou Mardera mi tieto starosti odpadli. Chcem sa odreagovať od problémov a denného zhonu? Hodím do kufra Mardera, bandasku s benzínom a idem si pojazdiť. Po návrate domov vyložím Mardera a ked mám čas, tak ho aspom oprášim. wink

Dalším faktorom je možnosť jazdenia. Tam kde neprejde osmičkové auto, tam šestina prejde. Z toho teda vyplíva väčšia možnosť pojazdit si bez toho aby si absolvoval jazdu na vzdialené dráhy kde sa dá jazdiť z nitrákmi. Ak sa zídu 4 šestiny, tak nenarobia toľko výrazného hluku ako dva osmičkové monstre a málokto si uvedomí, že ten hluk je od modelov. Neznalí ho pripíšu na vrub niekoho kto kosí, alebo reže drevo motorovou pílou.

Takto by sme mohli pokračovať donekonečna. Mám aj osmičkovú buggy aj Mardera takže viem o čom píšem. Proste pre rekračného jazdca je model v mierke 1:6 a menšej vybavený benzínovým dvojtaktom ideálnym riešením.

77

Re: Začátečník

prosim vás, jak silný serva nebo jaký typ bych mel koupit do MARDERA ??? smile dekuji.

Ked si prečítaš vlákno o modeloch 1:6 tak tam najdeš odpoved. Najdeš tam aj odpovede na daľšie otázky ktoré ťa v súvislosti zo šestinami napadnú. Ver, že je to užitočné čítanie. lol

78

Re: Začátečník

No doporucuju videt na vlastni oči.Z přechodu ze Savika na Maldera byste mohli bejt nemile překvapeni.Mne osobne to nenadchlo. :?

Me teda Marder taky nak moc neoslovil zato ten Stadium truck, to je jina  big_smile . Kde ja musim jezdit krokem abych to neotocil na strechu tam Stadiumu staci nalozit, otoci se na fleku a hura pryc (on ma narozdil od Mardera docela hladky gumy takze se to tolik nezakusuje a pokud nevemes vylozene nejakej hrbol tak je nemozny to prevratit). Takze moje dalsi auto bude FG Stadium truck.

79

Re: Začátečník

Proti gustu žiaden dišputát. lol  lol  lol Ten stadium trak je pekný. To otočenie na petníku je spôsobené tým, že auto je len zadák a pri správnej práci s plynom a volantom to otočíš z plnej rýchlosti skoro na mieste. Dokáže to aj Marder. Veľa záleží na použitých pneu, nastavení tlmičov a odklonu zadných kolies. Pozorne si prezri všetky videa z Cottbusu. Tam je pekne vidieť rozdielny jazdný prejav jednotlivých modelov. Samozrejme bez stadium tracku,ten ešte nebol na trhu.

80

Re: Začátečník

Proti gustu žiaden dišputát. lol  lol  lol Ten stadium trak je pekný. To otočenie na petníku je spôsobené tým, že auto je len zadák a pri správnej práci s plynom a volantom to otočíš z plnej rýchlosti skoro na mieste. Dokáže to aj Marder. Veľa záleží na použitých pneu, nastavení tlmičov a odklonu zadných kolies. Pozorne si prezri všetky videa z Cottbusu. Tam je pekne vidieť rozdielny jazdný prejav jednotlivých modelov. Samozrejme bez stadium tracku,ten ešte nebol na trhu.

Jasny, Marder to dokaze taky ale na travnaty draze kde jezdime my je problem s tim vlitnout do zatacky bokem s plny rychlosti, preci jenom ty spunty na pneu se zakousnou kdezto stadium nema problem pokud tam neni opravdu nakej velkej hrbol. Sem zvedavej az uvidim toho stadiuma jak se chova na pisku ve srovnani s Marderem.

81

Re: Začátečník

Tu máš jediné video na prachu čo sa mi podarilo najsť

http://video.google.com/videosearch?q=FG+Stadium+truck

Po doladení tlmičov to bude super povozenie. Jazdný prejav je móc pekny. wink  Vybral si si fakt dobre. 8)

82

Re: Začátečník

Stadium truck od FG je opravdu velice pěkné auto. Je to asi jediné auto v měřítku 1:6, které bych byl ochoten si koupit. Moc se mi líbí, že má lexanovou karoserii a je tedy možno auto nastříkat podle svých představ. Myslím si, že bude mít velice dobré jízdní vlastnosti - bude to někde mezi Marderem a Monstrem. Marder moc pěkný tvar karoserie nemá a na závodech vypadá 90% aut stejně. Viděl jsem ale na Marderu lexanovou karoserii, která je tvarově podobná buggy 1:8. Marder pak vypadal jako úplně jiné auto, byl mnohem mohutnější a pro mě byl tento vzhled přijatelnější.
     Jinak k tomu tuningu - některý tuning mi přijde jenom jako tahání peněz z kapes zákazníků, ale minimálně kovová ramena alespoň na zadní nápravě jsou na závody téměř nezbytná. Co jsem tak vypozoroval, je u Mardera problém ve spojení částí zadních ramen svorníkem. Při závodním provozu a při skákání dochází ke stržení závitu v plastu ramene a tím k nutnosti rameno vyměnit.

83

Re: Začátečník

Jinak k tomu tuningu - některý tuning mi přijde jenom jako tahání peněz z kapes zákazníků, ale minimálně kovová ramena alespoň na zadní nápravě jsou na závody téměř nezbytná. Co jsem tak vypozoroval, je u Mardera problém ve spojení částí zadních ramen svorníkem. Při závodním provozu a při skákání dochází ke stržení závitu v plastu ramene a tím k nutnosti rameno vyměnit.

Co sem slysel a i videl tak nejenom pri zavodnim provozu  big_smile . Prej to je beznej spotrebni material

84

Re: Začátečník

Jinak teda sam majitel toho stadiuma potvrdil ze oproti Marderu je to mnohem stabilnejsi, predtim Mardera vlastnil a uz by prej nemenil  lol . Holt musim setrit a naucit se jezdit abych to moh taky poridit  wink

85

Re: Začátečník

Jinak teda sam majitel toho stadiuma potvrdil ze oproti Marderu je to mnohem stabilnejsi, predtim Mardera vlastnil a uz by prej nemenil  lol . Holt musim setrit a naucit se jezdit abych to moh taky poridit  wink

Věřím tomu, že stadium je mnohem stabilnější.

86

Re: Začátečník

Co sem slysel a i videl tak nejenom pri zavodnim provozu  big_smile . Prej to je beznej spotrebni material

Ano je to asi spotrebák, ved aj cenu má taku od cca 180 do 210Kč. lol Sú to teda nekrestanské prachy.  sad  Len tak pre zaujímavosť zadná naprava je rovnaká na všetkých 3 modeloch. Dávať len niektoré časti do kovu a niektoré nechať v plaste nie je dobré riešenie, ked už meniť tak všetko.Skus si spočítať koľko ta bude stáť dať nápravu komplet do duralu, to bueš valiť oči. Za tie prachy môžeš počas minimálne 2 rokov po každom jazdení meniť plastové ramená. wink

87

Re: Začátečník

Ano je to asi spotrebák, ved aj cenu má taku od cca 180 do 210Kč. lol Sú to teda nekrestanské prachy.  sad  Len tak pre zaujímavosť zadná naprava je rovnaká na všetkých 3 modeloch. Dávať len niektoré časti do kovu a niektoré nechať v plaste nie je dobré riešenie, ked už meniť tak všetko.Skus si spočítať koľko ta bude stáť dať nápravu komplet do duralu, to bueš valiť oči. Za tie prachy môžeš počas minimálne 2 rokov po každom jazdení meniť plastové ramená. wink

Kolik stoji naprava v duralu, sem zahlid komplet predek na ebay novej za 150 euro.

88

Re: Začátečník

Bylo by asi ted dobrý,aby se tu vyjádřil khz.Co jsem s nim mluvil,tak komplet zadek v duralu cca 7 000.Přibližně.

89

Re: Začátečník

Tiež poznám komplety zadnej nápravy v cenovej relácii okolo 7 000 Kč. :cry: Tam je asi pravda. Ceny na eBay sú veľakrát zavádzajúce. V posledných sekundách dražby sa často cena vyšplhá až na niekoľkonásobok. Takže nemožno vychádzaťz výrkičnej ceny. wink

90

Re: Začátečník

Dávať len niektoré časti do kovu a niektoré nechať v plaste nie je dobré riešenie, ked už meniť tak všetko.

ja si naopak myslim, ze je lepsi vytvorit jedno slabe misto, ktere pri narazu nevydrzi - neznicis relativne drahe kovove dily, ale levnejsi plast. Muze se ti klidne stat, ze u celokovoveho zaveseni znicis nekolik dilu.

91

Re: Začátečník

Ja si zasa naopak myslím, že plastové dielce majú niečo do saba. Každý plast  ktorý  je tvarovaný má svoju tzv. vnútornú pamäť. Tá dovoluje materialu po krátkodobej deformácii návrat do pôvodného stavu. Takže radšej budem meniť horné zadné rameno za 210Kč, ako kovové, radovo niekoľkokrát drahšie.

92

Re: Začátečník

Ja si zasa naopak myslím, že plastové dielce majú niečo do saba. Každý plast  ktorý  je tvarovaný má svoju tzv. vnútornú pamäť. Tá dovoluje materialu po krátkodobej deformácii návrat do pôvodného stavu. Takže radšej budem meniť horné zadné rameno za 210Kč, ako kovové, radovo niekoľkokrát drahšie.

a co jsem napsal ? :-)))))

93

Re: Začátečník

Máte pravdu - proč to pořád neměnit když je to tak levné... lol

94

Re: Začátečník

Máte pravdu - proč to pořád neměnit když je to tak levné... lol

ale houby, tady jde o to menit jen levny dil a ne zaveseni za balik :-)

95

Re: Začátečník

Tiež poznám komplety zadnej nápravy v cenovej relácii okolo 7 000 Kč. :cry: Tam je asi pravda. Ceny na eBay sú veľakrát zavádzajúce. V posledných sekundách dražby sa často cena vyšplhá až na niekoľkonásobok. Takže nemožno vychádzaťz výrkičnej ceny. wink

Tohle bylo takovy to sofort kaufen takze asi ze kliknes a mas to esi sem to dobre pochopil. Ale jinak bych dural nezatracoval, myslim si ze aby neco umrelo to uz by musela bejt poradna rana, vytrhnout zavit z duralu uz vyzaduje znacnou silu a jak sem pochopil to je hlavni zavada u tech ramen ze to neni schopny prenest bocni sily.

96

Re: Začátečník

Tohle bylo takovy to sofort kaufen takze asi ze kliknes a mas to esi sem to dobre pochopil. Ale jinak bych dural nezatracoval, myslim si ze aby neco umrelo to uz by musela bejt poradna rana, vytrhnout zavit z duralu uz vyzaduje znacnou silu a jak sem pochopil to je hlavni zavada u tech ramen ze to neni schopny prenest bocni sily.[/quote]


Je to přesně tak, jak píšeš -  zničit ramena z duralu tak to musí být člověk už pořádnej machr.  Dále je to tak, jak píšeš - ramena nejsou schopná přenést boční síly. Byl jsem se podívat na závodech 1:6 v Chomutově, kde byla dráha vyznačená pásy silné gumy orientované nastojato - jakoby mantinely u hokej. hřiště. Pokud buggy najela bočně k tomuto mantinelu a ťuknula do něj znamenalo to většinou zničení zadního ramene. Kamarád tam jel a spotřeboval tři zadní ramena. Kdyby byla dráha v Chomutově vytýčena třeba plast. hadicemi, tak by asi bylo všechno v pohodě - na druhou stranu si přišli na své prodejci náhr. dílů, jejichž stánek byl stále v obležení.

97

Re: Začátečník

Dobrý den, chtel sem se zeptat, jaký máte zkusenosti s kotoučovejma kaplinovejma brzdama na marderovi. Kolik to vlastne stojí ? videl jsem to jen na obrázku ale chystám se je koupit bo se mi to zdá jako perfektní věc. zatím díky.

98

Re: Začátečník

Dobrý den, chtel sem se zeptat, jaký máte zkusenosti s kotoučovejma kaplinovejma brzdama na marderovi. Kolik to vlastne stojí ? videl jsem to jen na obrázku ale chystám se je koupit bo se mi to zdá jako perfektní věc. zatím díky.

Kapalinový,pokud koukneš na ceník u Bayera z Brna nebo na dmk.cz,vyjdou asi na 8000.Pak se nechaj sehnat ještě bowdenový za 1500.Ty jsou ale na předek,tudíž se musí trochu upravit,aby na zadek šly.

99

Re: Začátečník

no ty voeeeeeeeeeeeeeeeeeeee to snad ne big_smile no al tak dekuju no smile asi zustanu u nabourání do svý nohy smile

100

Re: Začátečník

a proč předělávat z předu na zadek,diť proto se daváj zrovna na předek aby to líp brzdilo, do zadu ti stačí ta na ose ne,nebo jsem špatně pochopil funkci brzd,a víc brzdí zadní osa lol