Re: Formule 1/18
Nebyl by nejaky vykres tech zadnich disku luis0?
pane konstruktér... namáhejte hlavu. Je tam kompatibilní šestihran s M18pro tak to snad dokážeš oměřit a navrhnout ne???
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 … 4 5 6 7 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Nebyl by nejaky vykres tech zadnich disku luis0?
pane konstruktér... namáhejte hlavu. Je tam kompatibilní šestihran s M18pro tak to snad dokážeš oměřit a navrhnout ne???
Nebyl by nejaky vykres tech zadnich disku luis0?
pane konstruktér... namáhejte hlavu. Je tam kompatibilní šestihran s M18pro tak to snad dokážeš oměřit a navrhnout ne???
ne, protoze na M18pro mam pouze 2kusy pruzinek. Takze nemam co merit a kde merit.
Cili nejsem vlastnikem M18 ani M18pro
Jen tak pro zajimavost, vzhledem k tomu ze kopyto ktere navrhuju vychazi kvuli vyrobe nosu z aut z 80. tych let.
McLaren MP4/4 vychazi v meritku 1/18 s rozvorem 159,7mm a sirkou 118
Ferrari 640 vychazi rozvor 157, sirka 118
Lotus 98T rozvor 151, sirka 113
Lotus 99T rozvor 121!!, sirka 119
Vzdy se musi delat nejaky kompromis.
A nechces si ten lotus 99T premrit? me vychazi pri sirce 116mm rozvor 152mm
A nerikej, ze chces delat tolik kopyt.
Ale za tu sirku 118mm se primlouvam, protoze bych nemusel upravovat napravu nebo rezat disky, ted mi prave vychazi nejakou tu desetinku pres 118mm.
Jinak pokud teda chcem jezdit historiky tak musime jit s rozvorem dolu, pokud moderni tak zustat na tom co je.
PS zamlouvam si Brabham BT 46B - 1978 a Brabham BT 55 a BT 54
A prvni test podvozku by mel byt 29.1. na HITu. Udelam to i s nastavitelnym rozvorem a otestuji.
Ad rozvor a šířka.... myslím, že makety snad stavět nebudem. Ono bude celkem fuška dostat dovnitř vše potřebné i při 170mm. To striktní měřítkové přepočítávání bych nechal pro nějaký kitaře...
Rozměry desetinový formule od 3Racingu zcela jistě taky nebudou košer a neřeší to nikdo.
Nojo, to neresi protoze to funguje, ale uz nekdo zkusil jet s sirkou 116mm a rozvorem 170mm ?? Pokud bude zadni naprava pevna nebude to zatacet, a co to bude delat se zbihavosti zjistim az na zavodech.
Je prevda, ze jsem puvodne byl pro 170mm, ale tojsem jeste myslel, ze chcete jezdit moderni F1, ale kdyz spise starsi tak jsem pro mensi rozvor ktery funguje.
Vzdy se musi delat nejaky kompromis.
A nechces si ten lotus 99T premrit? me vychazi pri sirce 116mm rozvor 152mm
Zahod kalkulacku
Lotus 99T
Dimensions
Weight 539 kilo / 1188.3 lbs
Length / Width / Height 4216 mm (166 in) / 2146 mm (84.5 in) / 1003 mm (39.5 in)
Wheelbase / Track (fr/r) 2178 mm (85.7 in) / 1803 mm (71 in) / 1651 mm (65 in)
luis0
Maketa to nebude v zadnem pripade, ale proporce by to mit mohlo. Staci mi kdyz auto skutecne v meritku 1/18 bude legalni.
Formule F104 by v přepočtu na měřítko 1/18 vyšla s rozvorem 153mm a šířkou pouhých 98mm!!!!
Formule 3Racing vychází v přepočtu na rozvor 153mm a šířka 111mm
pakliže bude šířka 118mm vychází to přepočtem poměrově na rozvor 163mm.
Přesná kovová osmnáctinová maketa Jordan, kterou tu mám má rozvor cca 171mm a šířku pouhých 100mm!!! Tuda asi cesta nebude....
Bylo by tedy dobrý se konečně dohodnout, aby se to mohlo pohnout vpřed. Pakliže víme, že to geometricky funguje u 3Racing 1/10 tak jsem pro převzít přepočtený rozměry z desetiny tak aby to bylo široký řekněme těch 116-118mm. Rozvor bych tedy viděl na cca 163mm plus mínus.
Můj původní návrh byl zhruba v těchto intencích tak se k němu vrátíme, já to v počítači zase zkrátím a bude!
Mnou udavane rozmery jsou prepoctene z rozmeru skutecnych aut, ne modelu.
Jak jsem psal, vychazim z aut z 80. let prave s ohledem aby se pod tu kastli veslo dostupne vybaveni, takze vybiram ty ktere maji pred zadni a za predni napravou pod karoserii co nejvic mista. Moderni nudle jsou naprosto nevhodne.
S ohledem na to, ze mezi auty ze kterych chci vychazet jsou Lotus 98T, McLaren MP4/4, MP 4/5, MP4/8, Benetton Ford B190 a Tyrrell DG 016, staci kdyz bude legalni rozvor od 150mm nahoru.
Mnou udavane rozmery jsou prepoctene z rozmeru skutecnych aut, ne modelu.
Jak jsem psal, vychazim z aut z 80. let prave s ohledem aby se pod tu kastli veslo dostupne vybaveni, takze vybiram ty ktere maji pred zadni a za predni napravou pod karoserii co nejvic mista. Moderni nudle jsou naprosto nevhodne.
S ohledem na to, ze mezi auty ze kterych chci vychazet jsou Lotus 98T, McLaren MP4/4, MP 4/5, MP4/8, Benetton Ford B190 a Tyrrell DG 016, staci kdyz bude legalni rozvor od 150mm nahoru.
No ono by to chtělo konečně celkem jasně stanovit... protože změna na vyfrézovanejch platech podvozků či úprava šířky náprav v rozpracovaných stavebnicích není moc reálnej a hlavně ekonomickej postup. :evil:
To že si stanovíme legální rozvor 150-XXX je hezký ale co s tím??? Buď bude udělaná kastle v reálným měřítku 1/18 (relativně mrňavá) a já se do ni budu snažit vtěsnat co je potřeba a navrhnout podvozek tak aby byl jezdivej (stejně se jak známo všem nezavděčím) a nebo bude podvozek a na něj se udělá kastle formulového typu v přibližném měřítku 1/18 tak aby se tam rozumně vše vešlo a aby to rozumně fungovalo.
Takže jak??? :?:
Ja jsem teda pro rozvor 155-165 pri maximalni sirce 118mm
Můj návrh je stále tento:
Rozvor :160 - 180mm
Rozchod : max 116 mm
Motor : Mig ,nebo Speed 280 všech modifikací(Racing a pod.)
Zákaz jakékoliv úpravy motoru.
Baterie : Nominální napětí max. 7,4 V
Pohon zadní nápravy.
Možnost použití diferenciálu.
Možnost použít nezávislé zavěšení kol na přední nápravě.
Zákaz tlumení pérování na přední nápravě(v podstatě může pérovat,avšak je zakázán tlumič).
Ostatní jako v jiných kategoriích 1/18.
Já jsem pro aby se udělal jeden podvozek s + - jen několik mm rozdílu.Každej chce jinou formuli ale kdo je schopen si doma udělat kopyto a lisovat si doma kastle-jen ten jeden tip co zrovna chce.Dojde to stejně k tomu že někdo bude ty kastle dělat hromadně třeba pět druhů a ostatní si z toho vyberou.A že to nebude právě maketové přesně podle předlohy?Která kastle je,ukažte mi ji ať je to v jakémkoliv něřítku.
To jonas:
"Zákaz tlumení pérování na přední nápravě(v podstatě může pérovat,avšak je zakázán tlumič)"
toto nechapu proc,. Vyrobit v tomto meritku fungujici olejove tlumice neni snadne a spise si myslim, ze nefunguji nez ze funguji. Tohle bych rozhodne nezakaroval. Jedna se o formule a ty byly vzdy znakem nejmodernejsi techniky. Nedelame romanovi 2WD-DVD v 1/18, to by nikdo nejezdil.
To jepik: vyrobit si karoserii neni slozite, ja uz vyrabim kopyto. Snad stihnu do 29.1. udelat i prvni kousek. Jinak youtube je navodu "jak na to" plne.
To jsi jeden z mála nadšenců,já bych si ji taky vyrobil ale bude tady spousta jinejch kteří si koupí celej set a budou chtít jen jezdit.
Ja teda hodim svuj navrh na podvozek
Rozvor :155 - 175mm
Sirka : max 118 mm
Motor : Velikost 280 (Mig,speed, a dalsi pokud to nekdo dela)
Baterie : Nominální napětí max. 7,4 V
Pohon zadní nápravy.
Nezavisle zaveseni kol na predni i zadni naprave (aby se dalo prestavet z M18 ci dalsich jinych podvozku)
Ještě bych doplnil rozměry kol:
Průměr kol max 38 mm.
Šířka vpředu 18mm vzadu 25mm
jinak nemám námitek proti návrhu od Mikyho.
Jen ta šířka se mi nelíbí.Ale jsou to jen 2mm navíc.Ať jsou spokojeni všichni.
Možná,aby to vypadalo formulově,by se mohl předepsat min.poměr šířky k rozvoru.
Takže,kdo chce širokou zadní nápravu,ať to má taky delší.Tím by se asi ujednotily podmínky točivosti modelu.
Jenže ten minimální poměr si nedovolím navrhnout,abych nedostal za uši.
Asi bude mít každý jiný názor.
Vzdy se musi delat nejaky kompromis.
A nechces si ten lotus 99T premrit? me vychazi pri sirce 116mm rozvor 152mm
Zahod kalkulackuLotus 99T
Dimensions
Weight 539 kilo / 1188.3 lbs
Length / Width / Height 4216 mm (166 in) / 2146 mm (84.5 in) / 1003 mm (39.5 in)
Wheelbase / Track (fr/r) 2178 mm (85.7 in) / 1803 mm (71 in) / 1651 mm (65 in)luis0
Maketa to nebude v zadnem pripade, ale proporce by to mit mohlo. Staci mi kdyz auto skutecne v meritku 1/18 bude legalni.
To musí být nějaká chyba v čísle rozvoru.Tyrell 006 mněl rozvor 2400mm a když si jej postavíš vedle Lotuse 99 tak je to krátký autíčko.V tý době jezdila Formule 1 s rozvorem přibližně 2700 - 2800mm
To musí být nějaká chyba v čísle rozvoru.Tyrell 006 mněl rozvor 2400mm a když si jej postavíš vedle Lotuse 99 tak je to krátký autíčko.V tý době jezdila Formule 1 s rozvorem přibližně 2700 - 2800mm
Mozne to je, vychazel jsem z wikipedie a zdroje ktery cituje.
...
Ludku posli mi ten layout a domluvime se naprimo, jinak se to asi nikam nepohne.
To musí být nějaká chyba v čísle rozvoru.Tyrell 006 mněl rozvor 2400mm a když si jej postavíš vedle Lotuse 99 tak je to krátký autíčko.V tý době jezdila Formule 1 s rozvorem přibližně 2700 - 2800mm
Mozne to je, vychazel jsem z wikipedie a zdroje ktery cituje....
Ludku posli mi ten layout a domluvime se naprimo, jinak se to asi nikam nepohne.
O.K. Tome, včera jsem to dokreslil....
Přidal jsem na web jednu zcela jistě zajímavou aktualitu...
Více zde: http://alsracing.net/?p=1375#more-1375
:!: :!: :!:
Je to velice pekne Co je tam za servo?
Servo by se mělo použít Futaba S3114. Je malé, rychlé a přesné....
Je to bude vylamanych zubu ja sazim na osvedcenou klasiku HS-81MG se kterou jsem nemel nikdy zadny problem.
Je to bude vylamanych zubu ja sazim na osvedcenou klasiku HS-81MG se kterou jsem nemel nikdy zadny problem.
Musíš tam dát servosaver.....
HS81 je pěknej shit, nemá přesnej neutrál a hodně rychle odchází.
Futaby jezdíme čtyři roky v několika kusech a se mnou je používá řada dalších dobrých jezdců (Parákovic, Nesládek, atd...) A nikdo nic nedolámal.
HS81 se do týhle konverze nejspíš nevejde....