1

Téma: Motor neudrží volnoběžné otáčky

Ahoj všichni,

mám motor RB WS7 a najednou mi neudrží volnoběžné otáčky.

Motor jde normálně naladit, ale při jízdě, když pustím plyn, tak motor zdechne, a to i v případě, že mu přidám vysoko volnoběžné otáčky.

Vyměnil jsem:

hadičky
těsnění u motoru a na výfuku
nádrž
svíček několik
karburátor
ložiska ve spojce - spojka je na 100 % OK

Problém s volnoběhem nevyřešen, i když jsem vyměnil vše, co se vyměnit dalo.

Půjčil jsem si motor MACH 21 od kamaráda a problém setrvává - použil jsem svoji spojku a výfuk.

Díky za každou rozumnou radu.

Jarda

2

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

pokud vše těsní,spojka je o.k.,a dělá to i s kamarádovým motorem-za předpokladu,že oba nejsou před smrtí-píšeš,že jsi s Machem použil svůj výfuk. A je vyčištěný a tlakuje dostatečně nádrž?

3

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

pokud vše těsní,spojka je o.k.,a dělá to i s kamarádovým motorem-za předpokladu,že oba nejsou před smrtí-píšeš,že jsi s Machem použil svůj výfuk. A je vyčištěný a tlakuje dostatečně nádrž?

Nádrž jsem dal novou. Nad výfukem přemýšlím, protože nic jiného už to být nemůže, ale to by ten motor nejel. Jenže oni jedou oba motory bez problémů. Jenom neudrží volnoběh a chcípnou z plného plynu - po puštění páky plynu. Ten MACH byl vyndaný z jezdícího auta.

Nikdo si s tím neumí poradit. Ladil to i kluk, který to umí mistrovsky a po chvilce (5 min.) to začalo dělat znovu.

A čím vyčistit výfuk?

4

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

no,mechanicky-protáhni vývod k hadičce  k nádrži a profoukni to,mělo by to jít lehce,pokud máš novou nádrž a není nic ucpané.Ale nepíšeš kolik má motor nalítáno,protože se to chová jako blbě naladěné...no uvidíme,co na to j.hery

5

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

asi je to blbost, ale třeba někde drhne setrvačník a jak klesne krouťák, tak to zdechne. Třeba se nějakým způsobem zahřeje šásko a zkroutí se tak, že se to někde přidírá

Losi Desert Buggy XL 1/5 4WD
Nitro 1/8 HPI Savage X SS K4,6
Nitro 1/10 OFNA Hyper GPX4

6

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

asi je to blbost, ale třeba někde drhne setrvačník a jak klesne krouťák, tak to zdechne. Třeba se nějakým způsobem zahřeje šásko a zkroutí se tak, že se to někde přidírá

Vše jsem kontroloval. Nikde se nic nedotýká. Mezery jsou všude jako kráva- :-(

7

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

a kolik litrů už jsi spálil? Taky bych se z boku mrknul,jak vypadají ložiska,zda se klika točí lehce. A máš čistý filtr?

8

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

může to být ložiskama a nebo vychozenej motor.vyndej hlavu,klikovku i píst a zkuz lehce protlačit píst výbrusem v motoru nahoru,pokud projde tak je po výbrusu.a nebo tam můžeš mít lehce škráblej píst na boku.jakou máš teplotu motoru?

Hpi e-firestorm,Ztw5,5 combo

9

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

to bude nejaka blbost, kdyz v jednom aute motor bezi a v druhem ne. To bude urcite tim tlakovanim. sundej vejfuk, proplachni ho technickym benzinem a nejakim tenkym dratkem nebo necim takovym prostouchni tlakovani. az ho poradne vydrbes tak ho vem, ucpi vyfuk a ze strany kolena do nej foukni a uvidis jestli je to tlakovani průchozí.jestli ani to nepomuze a pruchuzi je tak zkountrolovat palivovej filtr pripadne ho dat na chvilku pryc. Pak u jedine to ze se vam uspesne podarilo rozadit oba motory. tak ze bych zacal lazenim od zakladniho nastaveni.

(mozna taky to jestli si neserizujes volnoveh na vysilacce misto na motoru to by tomu taky odpovidalo)

10

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

je blbost přemejšlet o ložiscích v motorech, nebo o ucpanejch hadičkách (to by se snad pozná, ne?)  lol  lol  a co se hypera 08 týče, tak motory řady MACH jsou vyráběny od stejné firmy (a na PRO verze právě s těmato motorama jezdí) a jestli už vypsané "vymoženosti" nepomohou, tak to znamená jediné.....
_____________________________________________________________
-vzhledem k tomu, že v vysokejch otáčkách běží motor každej (problém je v nízkejch a zároveň případně v opačnejch -> vejkejch), tak se mi to celkem vyjasňuje (viz. později).... wink
:arrow:
- hadičky, těsnení, a svíčky se dají zkontrolovat od oka
- přiucpaný karburátor, nebo přiucpaná nádřž se dá jednoduše profouknout a je v pohodě po problémech
-> měnil by to snad jen ( a s prominutim): blázen lol
a z toho jasně plyne prozrazení.....

- s kamarádem jste motory zřejmě při hodbě za rychlostí na pražských ulicích tak přehřívali až vám jednou nebo prostě jen časem došlo, že by se motory tak rozžhavené držet neměli a proto jste je prostě správně ( ale bohužel už pozdě) přeladili tak, aby se už tak nezahřívali...... ale to se vám zdžejmě moc nepovedlo, protože takoví motory jsou na ladění citlivější a "kdy chcípnou" moc najevo nedávají (to jsem si taky sám užil s japan. DBX) , zkráceně, po tom co vychladli a po nějaké době, co jste se je nastartoval znova, tak se motoru prostě v malích otáškách už znova prostě nechtělo jet (jen asi hodně bohatý a "nemoudrý" lenoch by všechno vyměňoval :idea: )
______________________________________________________________
:arrow:  :arrow: prostě motory napěchujte bohatostí a palivem a pak
pomalu ubírejte, do času, kdy motory prostě už od začátku do konce
nepojedou bez problému. (teplotu 130c° je-li možno, vůbec nepřekračovat)
______________________________________________________________
a pokud to prostě nepůjde, tak doufejte, že jsem se s těma teplotama zmýlil, že nebudete prostě muset kupovat rovnou novej motor :?

Ansmann Vapor, dbx

11

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

a karburator si pouzil stejnej na oba motory?

HPI Savage FLUX HP 6s,  HPI Crawler King          http://jarysek120.rajce.idnes.cz/
HPI BAja 5b 30,5 Zenoah 4 Bolt ESP Full Mod             Spektrum DX3R

12

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

vyčisti výfuk v nemrznoucí kapalině do auta, pokud to dělá i druhý motor, který je jinak bez problémů, může být zahnojen tak, že špatně tlakuje a má přicpané tlakování... beru v potaz vše co jsi sdělil, včetně správného seřízení a použití jiného karburátoru, toho co je k Machu dodán... nebo popiš co dělá než chcípne... přidá si a pak chcípne ? nebo z vysokých otáček chcípne hned ? nebo před chcípnutím zpomaluje ? teplota je OK ? teplou svíčku máš ?

13

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

takhle mi japonska DBX od kyosha taky chcípávávala.... prostě to jsou motory, které jsou na valadění hrozně citlivé a nedívím se, že s tím má začátečník stejný problém, jako když jsem já začínal s DBXkou..
->> ŽÁDNÁ TECHNICKÁ ZÁVADA !!!!!

Ansmann Vapor, dbx

14

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

->> ŽÁDNÁ TECHNICKÁ ZÁVADA !!!!!

rozhodně to závada je, závodní motor jakým RB je nemůže takhle chcípat...

15

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

ALE ,ALE....
vy vyžších otáčkách běží každý motor, ať je naladěný dobře, nebo je rozladěn (v tom se snad shodnem), avšak naopak do nízkých otaček je potřeba přesnost souhry (vyladění) mezi bohatostí a množství paliva (v tom se snad taky schodnem :x ) a mezi motory stejného obsahu (např. jedna 4,6 má výkon 3hp a jiná 4hp) je rozdíl zapříčený čím ?? Proč má americké auto horší výkon oproti japan. s eště menším obshem motoru ??
To proto, protože americké auto sice jede spolehlivěji a má udivující životnost, ale hrozně žere, což zase auta ze "starého kontinentu" nedělají, ale ti se zace celkově rozpadaj (:x)..
->> toto všechno je zakleto v bohatosti směsi, protože čím je směs bohatší, tak s tím motor spíše pojede, ale naopak, čím je chudší, tak o to hůře motor pojede (méně spolehlivě), ale o to zase výkoněji.....
->> prostě narvat bohatost a palivo a vše znova (nevím, co by se mohlo dostat do výfuku a pokud se tam nějaké lepidlo dostalo, tak proč není v motoru, ani někde jinde??)
v tom se snad aspoň zhruba shodnem, ne ? :idea: :idea:

Ansmann Vapor, dbx

16

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

čím citlivější motor, tím více zkušeností (nejen teoretických znalostí) je potřeba a proto...
- k rozladění motoru pomohly právě ty "ladící jízdy",které se tváří báječně, avšak jsou záludné, protože po vychladnutí se motor začne chovat zas úplně jinak....
- palivová soustava se nesmí akorát pouze zacpat, aby nefungovala a tam ,kde nepomůže profouknutí nebo dokonce už zmiňovaný drátek (tedy, není-li pořádné lepidlo big_smile ),tak....
-opožděný ZÁVĚR: ->>může za to nezkušenost majitele.

Ansmann Vapor, dbx

17

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

jet-mane dlouho si tu nebyl a už zase perlíš smile nitro motor se neladí podle toho jak probíhají "ladící" jízdy, ale zejména podle počasí, vlhkost, teplota atd. ... prostě nitro je o ladění, před každou jízdou toho dne, včerer když zvlhne vzduch, případně zaprší a vzduch se pročistí atd.. když nasbíráš zkušenosti odladíš motor po prvním odjetem kole... každopádně se vrátím k tématu, chcípání motoru není normální... a jinak těším se na další tvé perly smile

18

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

(mozna taky to jestli si neserizujes volnoveh na vysilacce misto na motoru to by tomu taky odpovidalo)

Na tento dotaz JardaH7 neodpověděl  tam bych hledal příčinu

jet-man  dává rady stylem otázka a závěr je : >>může za to nezkušenost majitele.  to jsou rady  k nezaplacení pro začínající modeláře  big_smile  big_smile

19

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

Tom69

máš pravdu JardaH7 na to kašle, aniž by dal vědět, zda problém vyřešil či nikoliv, hold to je problém více lidí, že se pak ani neozvou, zda jim rady pomohly sad

20

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

Pánové, hodně dlouho jsem tu nebyl. Omlouvám se, že odpovídám až teď. Byla dlouhá zima. U RB byl problém v tom, že odešla obě ložiska. Díky všem Jarda.

21

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

hlavně, že je závada odstraněna  wink

22

Re: Motor neudrží volnoběžné otáčky

pokud ti motor chcípá z plného plynu je to špatnym nastavením přechodové jehly, s jehlou pootáčej jen asi po osminách. měl by jsi ji trošičku přitáhnout, ale nejdříve nastav bohatost směsi hlavní jehlou.