Ahoj všem, dlouho tady byl klid, který bych chtěl znovu narušit. Zatím to sice nevypadá, že by někdo z fóra byl majitelem MLST2, ale to neznamená, že by se mělo mlčet i o první verzi. Protojsem se rozhodl podělit se s vámi, majiteli MLST, se kterými jinak nejsem v kontaktu, o radost z mého mazla, resp. z jeho nové vizáže. Hlavní podíl na této změně má hlavně kastle Crowd Pleazer 2.0 od Proline (ten nástřik nedopadl zrovna tak skvěle, jak jsem si přál :oops: ), dále pak disky Jante Super Star Noir (2,2") od HPI s obutím Dirt Hawg od Proline a v neposlední řadě tlumiče typu piggyback od Team Integy (k těm se ještě vrátím).
[URL=http://img148.imageshack.us/my.php?image=zmnnvelikostcrowdpleazeyi3.jpg][/URL] [URL=http://img148.imageshack.us/my.php?image=zmnnvelikostcrowdpleazeul7.jpg][/URL] [URL=http://img148.imageshack.us/my.php?image=zmnnvelikostcrowdpleazekv5.jpg][/URL]
Jak jsem už naznačil, musím vám k tlumičům od Integy dodat dost závažnou věc. Kupoval jsem je totiž ne kvůli jejich zajímavému vzhledu, ale kvůli tomu, že jsem potřeboval změnit charakter chování auta, zjednodušit nastavení světlé výšky a hlavně pořídit tlumiče, které nebudu muset každou chvilku doplňovat olejem, který vytekl Bůh ví kudy. I když jsem byl velmi potěšen výbavou, s jakou tlumiče přišly (3 tvrdosti pružin, vyměnitelné pístky s 1,2 a 3 dírkami a taky s duralovými sloupky pro kastli), moje radost vzala za své po první jízdě, když jsem zjistil, že ty potvory tečou mnohem více, než ty plastové originální tlumiče. Pro úplnost jen dodám, že jsem je naplnil olejem 30 wt (v originálních je náplň 25 wt). Olej vytéká přes o-kroužky kolem tyče s pístkem, ostatní místa, jako jsou závity jsou utěsněna perfektně. Bohužel zatím nemám potřebné nářadí, abych se mohl pokusit tento nedostatek napravit, ale jestli se mi to povede, rozhodně se s vámi o své řešení podělím. Do té doby bych vám doporučil si koupi jakýchkoliv jiných tlumičů dobře rozmyslet, protože podle debat s mým známým, který závodí v kategorii 1:18 (V. Glaser), to vypadá na rozšířený problém bez ohledu na věhlas jména výrobce.
Jinak ale musím uznat, že až na výše uvedenou vadu jde o skvělé tlumiče, na kterých si jízdu velmi užijete a i možnosti nastavení jsou perfektní.
Tady bych ale měl také zmínit, že MLST2 má již duralové tlumiče se stavitelnými matkami pro předpětí pružin, které by také mohly fungovat dobře.
Pokud jde o další novoty MLST2, rozhodně musím zmínit kryt převodů, který je konečně udělaný tak, aby bylo možné použít tuningovou spojku pro Mini-T se 60-ti zuby, kvůli které jsem musel dost řezat (viz fotky v předchozích postech). Ti z vás, kteří se setkali s nepříjemností vyskakujících spojovaček zadní nápravy jistě uvítají, že kameny pro zadní nápravu byly předělány na pevné, tudíž už nebude zapotřebí spojovaček (ale taky nebude možné seřizovat sbíhavost zadní nápravy).
Další malér, který v Losi na MLST vyřešili, je použití diskových kol už v základní verzi. Je sice fakt, že Mini Magneto vypadají lépe, ale velmi lehce se zdeformují a tak vám můžu nákup diskových kol jedině doporučit. Jízda s nimi je více o vnitřním klidu, že tentokrát si můžete jízdu opravdu užívat a kolo hned tak šišaté nebude a v zimě by už snad taky nemuselo hrozit to vylomení šestihranu, protože tyhle potvory jsou z houževnatějšího plastu.
Malá ukázka (i když k téhle kastli mi už nějak moc nesedí )
[URL=http://img523.imageshack.us/my.php?image=zmnnvelikostcrowdpleazeki2.jpg][/URL]
Další a snad nejlepší zprávou pro ty šetřivější je fakt, že Na MLST2 už inřenýři použili kovovou hrušku a talířové ozubené kolo v nápravových diferácích, takže už není nutné vydávat několikanásobně více za sadu viskozních diferenciálů, pokud máte problémy s častým opotřebováváním zubů v difech. Sice bude stále nutné trochu vymezit vůli pod hruškou (já jsem to udělal i u těch viskozních), ale pro ty z vás, kteří nevěříte vaření plastů ve vodě, které se u mně velice osvědčilo, můžete vesele dupat na plyn a i použití kvalitní střídavky je už více o pohodě. Pokud ale přece jen toužíte po laditelné svornosti náprav a nechcete se omezovat opět plastovým ozubením kuličkových diferáků a unaeščů z kdo ví jakého bláta (i když je nastavení lehčí a rychlejší), pak vám ty viskozní dify můžu vřele doporučit, protože jde o bytelné a velmi slušně udělané kousky a navíc jsou v sadě i hřídele mezi nápravy (zatím se jeví jako kvalitnější, než ty původní) a taky lahvička s olejem 2000wt do začátku. Tady musím jen upozornit na nemožnost použití těchto difů s mezinápravovými kardany značky MIP, protože hrušky mají jiný systém montáže, než ty původní diferenciály.
To je zatím ode mně vše a když bych zase narazil na nějakou zajímavost nebo zkušenost, určitě ji sem prdnu.
Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero