Téma: konverze Savage X SS na Eletru
Ahojte, tady je pár fotek z mojí první domácké přestavby nitro SAVAGE X SS na elektru:
http://balzac.rajce.idnes.cz/Konverze_p … a_Elektro/
Petr
http://balzac.rajce.idnes.cz/
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Ahojte, tady je pár fotek z mojí první domácké přestavby nitro SAVAGE X SS na elektru:
http://balzac.rajce.idnes.cz/Konverze_p … a_Elektro/
Petr
mas to pekne udelane. . jeste nejake videjko, at vime jak to jezdi
super.. taky mě to čeká.. zatím čekám na motor abych mohl začít s držákem
Použil si normální šasi co si měl i na nitro motor nebo to je přímo pro konverzi? Serva máš normálně v tom boxu?
... díky za pochvaly kluki. To šasi je prodloužené FLM na Nitro Savíka, měl jsem ho doma v záloze pro strýčka Příhodu a teď se hodilo (do klasického by se ta přestavba nevešla). Lože Nitro motoru jsem musel vyhodit, el. motor se tam s ním nevešel. Jinak ostatní je domácí výroba Alu L-ka a Ú-čka z Ferony. Zatím sem nevrtal do převodovky, takže jsou tam všechny serva z Nitra a jsou klasicky v radioboxu. Ovládání je tedy taky jako u Nitra, tzn. motor tlačí jen dopředu, zpátečku řadím servem a brzdím taky jen servem. Ještě jsem s tím nejel, takže nevím, jak to bude v tomhle složení fungovat, uvídíme. Řeším teď totiž nastavení MGM reglu. Nedařilo se mi jej nastavit pomocí programovací kartičky, tak jsem s tím zajel přímo do MGM, kde mi to nastavovali přes PC.
Bohužel se tam vyskytla chyba, takže tam regl zůstává přes noc na pozorování a zítra mi jej pošlou poštou spravený :-)).
Pak to zkusím a uvidíme, jaký bude další postup. Petr
Super práce
Pokud bys něco potřeboval ohledně přestavby dej vědět. Už jsem jich par předělal na motor od NOVAKU.
Super práce
![]()
![]()
Pokud bys něco potřeboval ohledně přestavby dej vědět. Už jsem jich par předělal na motor od NOVAKU.
Díky, budu se ozývat.
Petr
Tak se to pokusim trochu vytáhnout, protože mě zajímá, zda se někdo potýkáte s nějakými problémky a podobně. Chystáme se s kolegou identický přestavby, tak sem zvědavej.
savíky na střídu a mam několik nezodpovězenejch otázeček jako třeba zda jste už někdo vyhazoval klasickou brzdu, spojku ste nechali, převodovku nechat, různý umístění baterek, prostě nechci opakovat chyby, tak si rád nechám poradit.
Ahoj, pred nedavnem jsem od kamarada odkoupil jeho SSko prestaveny na Novaka 4,5. Je na nem vyndana brzda, prevodovka nastavena jen na 1 stupen a zablokovana tak, ze zabira na oba smery (couvani a brzda motorem). Jeste jsem ji nemel otevrenou, tak nereknu, jake jsou tam upravy a hlavne kolik toho vydrzi... Drzak motoru je delany.
Zakladni fotecky: http://stope.rajce.idnes.cz/Savage_X_SS_elektro_conversion_Novak_HV_4.5/#album
Taky by mě to dost zajímalo (ze zvukových důvodů :-)) ale určitě se nemůžu/nebudu pouštět do vlastní výroby. Nezkoušel někdo nějaký kit?
Našel jsem tenhle SpeedPassion za 1414,-. A četl jsem ještě o FLM, ale ten už jsem nenašel.
Tak se to pokusim trochu vytáhnout, protože mě zajímá, zda se někdo potýkáte s nějakými problémky a podobně. Chystáme se s kolegou identický přestavby, tak sem zvědavej.
savíky na střídu a mam několik nezodpovězenejch otázečekjako třeba zda jste už někdo vyhazoval klasickou brzdu, spojku ste nechali, převodovku nechat, různý umístění baterek, prostě nechci opakovat chyby, tak si rád nechám poradit.
Chystám se vyndat brzdu a bloknout převodovku, tak sem pak hodím fotky a popis. Petr
nedelal nekdo nahodou prestavbu reva 2.5 na elektru?
Našel jsem tenhle SpeedPassion za 1414,-. A četl jsem ještě o FLM, ale ten už jsem nenašel.
Ten od FLM je tady ale stojí $185. Podrobně jsem je zatím nezkoumal.
PETRH: Bylo to tohle šasi určené na přestavbu nebo jen normální - prodloužené?
Normální prodloužené, nemělo boční díry na baterky. Ale funguje taky, na baterky je místa dost i tak.
A to prodloužení možná není úplně nutné, viděl jsem i přestavby na krátkém šasi. Regl byl umístěný nad motorem. Ale já mám radši když je na všechno dost místa. Petr
Na www.fastlanemachine.com jdou stáhnout fotky té konverze po částech, takže je to docela názorné a při troše snahy by to šlo podle toho i vyrobit.
Ahoj, prohlížel jsem manuály Savage Flux a X SS a myslím, že jedinej rozdíl mezi převodovkama je tohle klečko:
http://www.savage.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=4579&category_id=446&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26
Takže ho objednám, převodovku přehážu a doufám, že to bude fungovat. Ozvu se, jak to bude hotový. Petr
Ahoj, prohlížel jsem manuály Savage Flux a X SS a myslím, že jedinej rozdíl mezi převodovkama je tohle klečko:
A tak mě napadá, zda někdo nepřemýšlel použít pro přestavbu přímo šasi díly z Fluxe tj. udělat vlastně Fluxe z X SS? Oproti tomu kitu z FLM vyjde snad i levněji. Jen nemá smysl přemýšlet o originál elektronice - regulátor s motorem stojí $500.
A tak mě napadá, zda někdo nepřemýšlel použít pro přestavbu přímo šasi díly z Fluxe tj. udělat vlastně Fluxe z X SS? Oproti tomu kitu z FLM vyjde snad i levněji. Jen nemá smysl přemýšlet o originál elektronice - regulátor s motorem stojí $500.
Flux by měl mít nařachlejší hnací ústrojí, než X SS
....jo, asi to není špatněj nápad, co se týče převodovky udělám to určitě tak. Regl mám v podstatě taky stejný (Mamba Monster), motor mám teď čínu a až odejde uvídíme co pořídím. Ostatní věci jsou stejné, ještě snad držáky baterií nebo jedné, záleží jak si to kdo namyslí. Petr
PS: ..... zítra mi dorazí to ozubený kolo, tak sem pak hodím fotky rozborky a sborky.
A tak mě napadá, zda někdo nepřemýšlel použít pro přestavbu přímo šasi díly z Fluxe tj. udělat vlastně Fluxe z X SS? Oproti tomu kitu z FLM vyjde snad i levněji. Jen nemá smysl přemýšlet o originál elektronice - regulátor s motorem stojí $500.
Tak jsem porovnával manuály X SS a Fluxe (doufám že v nich není moc chyb) a zase tak moc se neliší. Tedy šasi se (logicky) liší dost, ale pak už jen drobnosti v převodovce, diferenciálech a rozvodech, z nichž by většina mohla jít ignorovat. Většinu dílů na šasi už jsem objednal, tak až dorazí a budu mít čas na přestavbu, tak se sem vrátím.
Originál Flux regulátor s motorem jsem na eBay viděl vpodstatě za stejné peníze jako Mamba od CC. Je mezi nimi nějaký rozdíl nebo je to jen v nálepce? Předpokládám, že nic lepšího či vhodnějšího není?
Regl Flux Blur = Mamba Monster
Konečně jsem se k tomu dostal. Tak jsem v převodovce vyměnil to dvourychlostní kolečko co je uprostřed za jednodušší z Fluxe. Úplně dole, tj. třetí řada od shora byl zpátečkový modul, který jsem taky vyhodil, přikoupil místo něj osku a dal tam ozubené kolo, které původně vycházelo ze zpátečkového modulu. Docela jednoduchý, musel jsem objednat toto:
HPI100905 a HPI86081 a misku s ložiskem HPI85052 (pod tímhle číslem je vedené celé víko převodovky, ale domluvil jsem se s jedním web obchodem a poslali mi fakt jen tu misku s ložiskem, tímto jim děkuji za vstřícnost). Hotovo a funguje to skvěle, jen si musím zvyknout na trochu jiné ovládání bez řazení zpátečky.
Tady jsou fotky:
http://balzac.rajce.idnes.cz/Konverze_prevodovky_z_Nitro_na_Elektro/
Když už to bylo rozdělaný udělal jsem tam z tlusté igelitové folie bordel kryt (nevzhledný, ale funkční) a z plastové destičky (tzv. nárazák) skidplate, ať můžu vyrazit do prvního sněhu. Baterky lupnu do šprcky a nemám se čeho bát. Foto zde:
http://balzac.rajce.idnes.cz/Skid_plate/
http://balzac.rajce.idnes.cz/Bordel_kryt/
Petr
Jooo tak bordelkryt je cool Ja tu svoji prevodovku jeste neotevrel, ale predpokladam, ze tam najdu to same...
Jo, díky za pochvalu :-), označení COOL bych nečekal :-). Ráno nám už padalo trochu sněhu, tak to pak hned prubnu. Petr
Trochu bych chtěl obnovit toto téma. Předělávám nitro savage na elektru a chtěl bych se zeptat, jaký mám použít ozubený kolo na převodovce. Teď tam mám pozůstatek z nitra 47t a zdá se mi, že to na pastorky od motorů nesedí. Motory budou 540 z e-savage. Vím, šlo by to i lépe, ale na začátek chci zkusit levnější a jednodušší variantu.
Díky
napsal jsem to blbě. Motory jsou GT 550
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.