1

Téma: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Zdravim, mám takovou prozbičku. Nějak se mi povedlo rozhodit všechny jehly u karburátoru, bohužel nevím jak to má být zpět. Tak kdyby ste někdo poradil. Jedná se mi o tu jehlu co je nejblíž k servu. Je to MTA-4 S28.
                                                                                              Díky.

2

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Nevím, kterou jehlu myslíš (co to je nejblíže k servu??), ale podle návodu to je takto:
Volnoběžná jehla - otevřena o 6,5 otáčky
Stavěcí šroub šoupátka - origo návod uvádí 1mm mezera, český návod 0,5mm, u mého karburátoru to vychází vyšroubovat o 4,5 otáčky
Hlavní jehla - otevřena 2 a 3/4 otáčky, já mám po zajetí asi 2 a 1/4 otáčky.

Kdyžtak se klidně ptej, třeba SZ

3

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

no prostě, bohatost je mi jasná, benzín taky... ten volnoběh taky, ale když se podíváš ze předu, tak je tam ještě jedna jehla. A ta právě mi není jasná. A proto mi ro nechce řadit za 2.

4

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

no prostě, bohatost je mi jasná, benzín taky... ten volnoběh taky, ale když se podíváš ze předu, tak je tam ještě jedna jehla. A ta právě mi není jasná. A proto mi ro nechce řadit za 2.

bohatost = hlavní jehla (na přívodu u hadičky)
volnoběh = mezera šoupátka (s pružinkou)
volnoběžná jehla = spíš bych řekl přechodová, ale má samozřejmě vliv i na volnoběh.

Kdyžtak ať mě někdo opraví ...

5

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

u té přehodové jehly bude v návodu zřejmě chyba, protože když se vyšroubuje o 6,5 otáčky tak skoro vypadne,běžně ji mám já i kolega vyšroubovanou tak aby byla v +- v zákrytu s osazením kolem jehly.
Další ladící elemen, než co psali ostatní, na motoru S28/S50 není. Jestli ty nemyslíš šroubek s vratnou pružinkou táhla plynu.

6

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

tak to já mám tu přechodovou asi tak 7 až 7,5 otáčky vytočenou a v pohodě. Firstik mi včera posílal fotku a má to tam jinak než já (myslel šroubek u kulového čepu, kterým je přichycena tyčka od serva), takže asi existuje více variant karburátorů.

7

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

JJardas, to je přesně ono!!!! ŠROUBEK U KULOVÉHO ĆEPU, kde je přichycena tyčka od serva. To bych potřeboval vědět.Jelikož sem to rozhodil a nechce to najednou řadit 2, přitom když to zkoušim, tak to potom zařadí, ale na 20m a to mi řadil asi na 5m.Takže nějaký štelování??? Benzín vim to je 3 1/2, bohatost je 6,5, ale já mám max asi 3. V zimě asi jen 1. Takže šroubek u kulového čepu potřebuju znát otočky!

8

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

budeš muset sehnat někoho jiného, já mám asi jiný karburátor - viz. popis nastavení jehel (dle návodu) výše.
edit: už včera jsem ti psal, ať si napíšeš do profilu bydliště a třeba se najde někdo v tvém okolí, kdo tomu rozumí.

9

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

mě zajímá jestli mi někdo poradí. Třeba se někdo najde, kdo tomu rozumí.

10

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Zdarec chlapy...hledam a hledam pomoc a radu...a google me odkazal sem...
Milis jak psal ten problem s tou volnobeznou jehlou(6.4.2009 v 10:36) ,resim to same,kdyz bych podle navodu vytocil 6,5 otacky... tak vypadne...prosim poradte jak jste to vyresili...
Mel jsem S28...kterou jsem prestavel na S50...vcera sem to zajel ale stale to neni ono jake by to melo byt...
protoze kdyz to priskrtim...jedo to jak sileny ale teplota je 160 kdyz to povolim...tak to nejede ale ma to 120C...
Diky David:testpo:

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

11

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Nasel jsem take jeste tohle...myslite ze to je ono????
http://autoklub.rajce.idnes.cz/Motor_mt … urator.jpg

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

12

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Ahoj,
volnobezna jehla se pri maximalnim otevreni karburatoru vubec neuplatnuje - nemela by do hlavni trysky vubec zasahovat. Takze naladit maximalni vykon a spravnou teplotu hlavni jehlou (tou u hadicky). Pak nastavis volnobeh (na hlavni jehlu uz pak nesahas - krome zmeny vnjsich podminek jako teplota, vlhkost, palivo) - snizujes otevreni soupatka dokud motor jeste drzi v chodu - podle toho jak jde pak serizujes volnobeznou jehlu - zasroubovanim ubiras palivo (motor je chudsi - vetsinou lezou otacky nahoru) - takze znovu privres soupe az se dostanes do stavu kdy jsou prijatelne volnobezne otacky a motor dobre bezi. Pak zkusis prechody - pridanim plynu - pokud po pridani chcipne je chuda volnobezna smes (povolis jehlu) naopak pokud motor pomalu reaguje a trva mu nez se roztoci tak je bohaty (trva nez z karteru vyfluse prebytecne palivo) a je treba na jehle ubrat. Pripadne pak doladit znovu soupetem volnobezne otacky a na jehly uz nesahat.

13

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Davide kup konečně 1:6 a budeš mít klídek,já jsem si to s tím prodejem taky nakonec rozmyslel,bylo mi to líto :)jinak,je řada na tobě abys přijel,doladíme to u nás na pískovně:testne:

14

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

smile:):):)
Tady jsi take Jeniku???
Ja tu svoji S28 mam komplet predelanou na S50...
Jinak pro Brouka jedu snad uz ted v nedeli,mel jsem jet uz tu minulou,ale banka si blokla penize na splatku,tak uz mi na nej nezbylo,kdyby si to odecetli az po vyplate jako to delaji kazdy mesic...tak uz bych ho mel:(
Takze ted mi nezbyva nic jineho nez cekat na tu vyplatu...

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

15

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Jinak ty tri jehlovy karburatory to je peknej mazec...myslim ze tu S28 mam poladenou uplne max...ale tohle proste nevim...

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

16

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

jaky trijehlovy karburatory? jsou tam DVE jehly - hlavni a volnobezna

neni na tom absolutne nic k nechapani - volnobezna jehla se zasunuje spolu se soupetem do vystupu z hlavni trysky - kdyz je plnej plyn tak je vytazena uplne mimo a neuplatnuje se - od cca 70-50% zacina skrtit vstup paliva

treti serizovaci prvek je doraz soupatka

nic vic tam neni - vzhledem k tomu kolik autickari do toho lejou nitra je serizeni karburatoru detska slavnost

na lodich jsme jezdili FAI palivo tedy 80% metyl a 20% ricin - seridit tenhle karbec:
http://www.cncnet.info/gallery.php?modu … azek_id=96

kterej mel zvetseny prurez (dira cca 12mm) bez nitra byla opravdu lahudka - jinak si vsimni, ze je servem ovladana i hlavni jehla - behem jizdy jsem si mohl pres vysilacku doladit maximalni vykon hlavni jehlou

pokud se ti chova motor neseriditelne je neco spatne - nekde ti netesni tlakovani, peni ti palivo nebo se ti trha v hadicce nebo mas spatnej vejfuk

17

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

MOTOR NOVEJ...VYFUK NOVEJ...
byla to S28 ale predelal jsem to na S50...
vyfuk jsem kvuli tomu doobjednal novy...motor byl v krabici ale prijde mi ze ten puvodni majitel s tim hybal...
mam na tom motoru celkem 4 srouby...z vrchu hlavni,ze zadu volnobeznou,proti ni je dalsi v soupeti a pak je dalsi na soupe,kvuli volnobehu.
resim to same co v tomto tematu napsal millis 6.4. v 11.36...nafotim to a dam na rajce... budu moc rad kdyz mi poradis...

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

18

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

me by hrozne pomohlo kdyz by jsi mi rekl kolik mas otacek na volnobezne jehle a kolik na te co je primo v soupeti...je to sroubek primo vedle tahla plynu

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

19

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

me by hrozne pomohlo kdyz by jsi mi rekl kolik mas otacek na volnobezne jehle a kolik na te co je primo v soupeti...je to sroubek primo vedle tahla plynu

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

20

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

ahoj, tak se musim omluvit, ale fakt jsou tam tri serizovaci prvky - ten sroub co je pod hlvni jehlou jsem pokladal jen za zaslepeni - vubec me nenapadlo ze je to dalsi seriditelnej prvek

nicmene - ten sroub je otocenej o 1.5 otacky ( u me je drazka sroubu pri zasroubovani natocena primo proti hlavni jehle) takze po nastaveni je to o kousek vic nez tech 1.5ot (nemiri to uplne presne)

priznam se ze moc netusim co tim chteli rict - protoze ty dve jehly (tahle a na soupeti se navzajem ovlivnuji) - v podstate je muzu jen posunout natocenim, ale vzajemna poloha bude stejna

v navodu pisou ze serizeni z fabriky je nasledovne:

hlavni jehla - 2.5-3ot  - ja mam 2.25
volnobezna (pevna)  - 1.25ot - ja mam 1.5
volnobezna soupe - 5.5ot - ja mam cca 2.5

je v tom ale peknej bordel - jak v navodu original anglickem tak v navodu od pelikana

na obrazcich maji tu pevnou volnobezku a pisou 5.5ot (pelikan pro jistotu 6.5ot), pelikan se o te pevne navic vubec nezminuje, kdezto original na jinych obrazcich zase upozornuje na tu pevnou ze je 1.25ot

proti tovarnimu nastaveni mi tak ale nesedi jen ta jehla na soupeti

Naposledy upravil: tull (11. 08. 2011 21:06:46)

21

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Radku moc Dekuji... ja myslim ze o te S28 vim dost,mam ho uz dlouho to auto...ale z tohohle jsem byl uplne v Lese... prave ze podle manualu kdyz jsem natocil tech 6,5 otacky...tak jsem pridal jeste 0,5 ot. a jehla uz byla venku...
hned zitra to prubnu...protoze jsem auto predelaval,nemam manual k te S50
ale uz jsem z toho zacinal byt hotovej.
protoze jsem to zkousel mnoha zpusoby...a kdyz uz se to zvedalo na zadni...tak to melo 160C,kdyz jsem tomu zase povolil...tak to nechtelo vubec jet...
jsem teda na nedeli domluveny s jednim co se v tehle karburatorech vyzna na nedeli...ale uvidim jak to dopadne podle tve rady...treba tam vubec nebudu muset.Je mi jasne ze taky budu muset laborovat...ale kdyz se nemas ceho chytit...je to slozite...
Jinak jeste jednou diky... David

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

22

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

jinak zalozil jsem tohle vlakno k memu MTA http://www.rcauta.net/forum/post207686.html#p207686

nevim jestli ma S28 stejnou prevodovku jako S50 - nema S28 v ni nahodou plastova kola? pokud ano tak pujdou zrejme rychle do kopru - v tom prispevku pisu jak vypada prevodovka a co je s ni treba udelat - v pripade tak vykonnyho motoru jako je 8.2ccm honena na nitro to musi byt vsechno tip top

co se tyka serizeni motoru tak ja se na to chystam ted o vikendu - mam vyhozenou zatim prevodovku a seridim motor v klidu tak aby bezel spravne volnobeh a prechod - coz se moc neda kdyz to porad vrti kolama

23

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Radku..to co jsem psal o tom manualu,tak mam akorat okopirovany rozpis dilu,abych mel podle ceho objednavat,ale jen ty cim se lisi od S28 a pak cesky manual od stranky c.4.
Ale po precteni jsem zjistil ze je to,to same co je i manual k S28...tak i proto jsem zacal smejdit po forech abych zjistil vic.
Jinak ten rozdil v te prevodovce je docela velky. to hlavni kolo tam je postavene trochu jinak nez v S28,ale ja mam i S50tkovou prevodovku.
Proste mam Vse tak jak ma byt.
Trochu jsem se zamotal v tech otackach...tak jsem si stahl manual v PDF...tak ted uz je mi vse jasne... ale kdyz mrknu na tohle http://thedeperados.rajce.idnes.cz/Karb … urator.jpg pak na ten manual...nejde mi do hlavy ze tu volnobeznou na soupeti mas jen 2,5 to ale potom mas tu jehlu cca 0,5 az 1mm pod urovni karburatoru... (steny)
No kazdopadne ti dekuji aspon se mam ceho chytit,tak to ted uz bude o.k.
Jinak jestli Ti to radi dobre...tak je to O.K. az to prestane radit,poradim Ti takovy trik jak se to da dobre a hned sestelovat...
protozee co pisou v manualu,teda aspon myslim pro S28 ale to bude to same,je pekna blbost.Jednou sem jel do Prahy do stodulek na drahu (u nas v Liberci nic neni!!!) a ono to prestalo asi po 20minutach radit.14dni,2krat az 3krat denne jsem mel prevodovku venku nez jsem na to prisel...
ale myslim ze by se tento...jak tomu rikas... PRUZKUM BOJEM hodil na ten odkaz co jsi sem napsal.
Take nevim,treba sem pisu blbost,ale me se to stalo u prevodovky ktera jezdi uz 4 rokem bez zavady.Vim teda aspon ze u te moji to tak je...

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

24

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

Ctu ten Tvuj odkaz jeste jednou...
HM...uz mlcim a jdu si koupit rossi c.5...
smile big_smile wink tongue roll :red:
Pakuz to bude jen.... :testpo: :testpo: :testpo: :testpo: :testpo: :testpo: :testpo:

Fg Marder , Mta 4 S 28 - 50
www.TheDeperadoS.webnode.cz

25

Re: MTA-4 jehly u karburatoru nastavení???

klidne muzes reagovat i do toho meho vlakna - pocitam s tim, ze tam budou pripominky nebo dotazy/reakce

ta original svicka je na pres drzku - chova se to tak, ze motor naskoci do volnobehu - a jakmile pridas tak to chcipne - pokud uz se to podari seridit ze to jakztakz jede tak je zase neseriditelnej volnobeh

co se tyka prevodovky tak napis v cem je problem - ja jsem se na ten radici segment dival - je dost subtilni - je to tenke peroutko, predepnute perem, ktere se vykloni a zarazi o cep v bubinku kola - uz ted bylo videt, ze je na nem trochu smetena hrana - pokud se umete uplne tak to nebude radit nebo velmi spatne
ale treba je problem jeste v necem jinem

jooo jeste ta jehla...no ono prece zalezi jak je natocena ta druha jehla proti - tim se ti pak doraz (jehly na soupeti) posune jinam a vyjde ti to vytoceni jine na stejny pocet otacek - proto jsem psal ze to moc nechapu co tim sledovali

Naposledy upravil: tull (12. 08. 2011 10:00:00)