Téma: Stabilizator predni na FG marder
chci se zeptat jestli je dobrej stabilizator na predku u fg marde? dekuji za odpovedi
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
chci se zeptat jestli je dobrej stabilizator na predku u fg marde? dekuji za odpovedi
urcite ho pri jizde pocitis...ale jestli si jen tak jezdis nekde za barakem tak ho nepotrebujes..
a v cem ho pocitim?
Obecne receno:
Stabilizátor se snaží udržet auto v zatáčce v rovnoběžné pozici s vozovkou. tj. Když jedeš do levotočivé zatáčky tak se ti hodně odlehčuje levé kolo [levá srana] a tim strácí přilnavost a auto potom klouže v niších rychlostech. Stabilizátor slouží k tomu aby to levé kolo [levá strana] se nenadzvedávalo tolik. JE to přímá úměra. Čim víc se auto naklání na pravou stranu tak tim vědčí silou pusobí stabilizátor na levé kolo aby mělo pořád kontakt s vozovkou. takže čim tužší, tím by to mělo mit lepší jízdní vlastnosti, ale když se to přežene tak je pak auto strašně tvrdý na svoji hmotnost a je neposlušný a chová se jako by vubec neměl perování.
Roll bars (příčné stabilizátory): Zabraňují váze auta přecházet z leva do prava a naopak.
Příčné stabilizátory
Když projíždíte zatáčkou, tak se váha přesouvá na vnější stranu auta. Stabilizátor pracuje tak, že spojuje levé a pravé kolo na stejné nápravě a tím zachovává stejnou geometrii podvozku, když se váha přesouvá. Takže pneumatiky mají maximální kontakt s vozovkou, i když se auto naklání na stranu. Stabilizátor působí proti náklonu bez nutnosti použití celkově tuhých pružin. Vhodně zvolená tuhost stabilizátoru sníží náklon auta v zatáčce a tím se zlepší trakce, ale nezvýšší se tuhost jízdy ani účinnost pneumatiky, takže se zachová dobrý kontakt s vozovkou.
Jak toto zařízení použijeme. Jednoduše řečeno ovládá množství váhy přesouvající se ze strany na stranu. Pokud máte tuhé nastavení stabilizátoru, zvýšší se stabilita, ale naproti tomu se sníží trocha dostupné trakce. Příčný stabilizátor je velice dobrý nástroj k upravení celkového vyvážení auta. Pokud chcete změnit vyvážení pro určitý bod zatáčky, použijte k tomu nastavení tlumičů, ale pokud chcete změnit celkové vyvážení, tak upravte stabilizátory.
Další výhody se týkají jízdy mimo silnice. Víceprvková náprava činí vozidlo flexibilnější, to znamená, že se náprava snadněji přizpůsobí měnícím se úhlům v terénu. Tedy vozidla s víceprvkovými nápravami jsou ideální pro sporty, jako je jízda po skalách nebo v poušti. Malá poznámka k použití víceprvkové nápravy pro závody v poušti: pro vyrovnání se s houpáním je potřeba dobrý příčný stabilizátor.
moc vam dekuji za radu napsal jste mi toho sem dost takze uvazuji ze si ho asi poridim.... takze moc dekuji
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.