Re: Výroba gum
Asi jsem to špatně napsal,mám FGčko jedno z těch prvních co se vyrábělo a navíc vduralu v domácích podmínkách dělané,zhuntované závodama a to se nedá s novou HPI Bajou srovnávat-tak proto jsem napsal jen FGčko.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Asi jsem to špatně napsal,mám FGčko jedno z těch prvních co se vyrábělo a navíc vduralu v domácích podmínkách dělané,zhuntované závodama a to se nedá s novou HPI Bajou srovnávat-tak proto jsem napsal jen FGčko.
Asi je tady řeč o gumách na Baju a jiné buggy, že? Jinak třeba na Savíka je ta orientační cena 300,-/guma stejná nebo hodně podobné jako na většině webových obchodů.
Petr
Teda já bych chtěl jen dodat, že gumy na bajinku jsou za pakatel, kdežto na FG monster za randál nehoráznej, ty by měla nějaká chytrá hlava (s rukama) vyrábět.
Ad FG/HPI si jen myslim, že ty s HPI akorát řvou nejvíc nahlas, ale tech co měli oboje, aby to zhodnotili tu moc neni, a když, tak koupili jetý FG od nějakýho vejra, a jelikož se jim to furt sypalo, tak koupili novou 5B a najednou to bylo super, protože to bylo nový. Zkusil někdo někdy přejít z jeté baji na nový FG? Bych řekl, že si bude chrochtat stejně.
Tak jsem zhruba nakreslil rozmístění špuntů na gumě.Co Vy na to,bude to dobrý?
[URL=http://klasika.ukazto.com/?img=3853210~Nkresgumy.jpg][/URL]
Teda já bych chtěl jen dodat, že gumy na bajinku jsou za pakatel, kdežto na FG monster za randál nehoráznej, ty by měla nějaká chytrá hlava (s rukama) vyrábět.
Ad FG/HPI si jen myslim, že ty s HPI akorát řvou nejvíc nahlas, ale tech co měli oboje, aby to zhodnotili tu moc neni, a když, tak koupili jetý FG od nějakýho vejra, a jelikož se jim to furt sypalo, tak koupili novou 5B a najednou to bylo super, protože to bylo nový. Zkusil někdo někdy přejít z jeté baji na nový FG? Bych řekl, že si bude chrochtat stejně.
Co tady řešíš? to je jako k věci? Braň si své FG někde jinde tady se řešej kola a navíc pro oba modely.Nevím jestli je ti to jasné ale ti co utekli od FG utekli z důvodu drahých dílů a drahého obutí....já se tomu nedivím.
Myslím že ten vzorek bude fajn.
Druhá možnost by byla:
o o o o o
o o o o
o o o o o
o o o o
o o o o o
Nemusel by jsi hlídat rozteče, které se u toho prvního návrhu mění u středu gumy.
Řazení 3 2
2 3
3 2
Druhý návrh je trochu jednodužší na výrobu formy, protože máš stále stejnou rozteč.
Co se kvality vedení týče, bude lepší (otázka, zda se to skutečně projeví) u Tvého návrhu.
Vzniká tam totiž jakýsi náznak středové drážky, která by mohla zlepšit boční vedení. Mam ale obavu že se to neprojevý z důvodu kuželových špuntů. Materiál je bude plynule obtékat a účinná boční plocha nebude tak velká jako u hranatejch špuntů.
3. 4. 5.
\ o o o / o o o o / o o o o \
o o o o o o o o o o o o
/ o o o \* o o o o \* o o o o \*
o o o o o o o o o o o o
\ o o o / o o o o / o o o o \
o o o o o o o o o o o o
/ o o o \ o o o o \ o o o o \
poznámka:
* znamená že pouze takto orientované plošky působý při této montáži jako boční vedení. (bráno jako pohled na kolo zhora ve směru jízdy)
(u 3. a 4. toto platí pro nespojené klínky, pokud jsou uzavřené, funguji jako přehrada a ploch se přibližně rovná obvodu pneu x výška klínků)
ad 3.
Skvělé boční vedení při použití kuželových špuntů. Něco takového bylo použito pokud se nemýlím na gumách pro Mardra.
Je jedno na které kolo se nasadí a kterým směrem se bude točit.
ad 4.
To samé jako 3. ale musí se hlídat, aby byly šípy na vnější straně kola.
Při průjezdu zatáčkou je tato vlivem setrvačnosti zatížena mnohem více a využije se velké boční plochy.
ad 5.
Musely by být dvě formy, jedna pro pravé a druhá pro levé kola.
Možno použít pouze pro jeden směr otáčení.
Pouze návrh 3. a 4. umožňují po sjetí hran špuntů otočení do opačného směru a využít tak dobrou hranu na druhé polokružnici špuntu. Lehce to prodlouží kvalitní použití gumy. Upozorňuji ale, že u kuželových špuntů to je s tou hranou dost velká teorie. Hydrodinamika nám říká, že válec, nebo kužel je velmi snadno obtékán a účinná plocha se proto rovná přibližně 1/3 plochy celkové. tzn. při použití čtvercových, potažmo obdelníkových špuntů by stačila 1/3 velikosti kuželových pro docílení stejné účinnosti.
Dal jsem si tu práci a vyhrabal poznámky z hydra ve 4. a 5. semestru a zkusmo (hlavně dost zjednodušeně) to zpočtnul.
Chyběly mi tabulky pro určení odporu obtékání různejch materiálů, ale pro vodu a pro glycerín (podobná hustota jako jílové bláto) to při otáčkách zadního (hnaného) kola 37,5 ot/s vychází velmi blízké.
Tudíš si troufám tvrdit, že .....
že to trochu přeháním a je to vlastně úplně jedno
Stejně jsem se shodly, že dělat hranatý špunty je příliš nákladné, takže to je jen pro zajímavost, že by stačila 1/3 velikosti kuželovejch špuntů.
Závěr?
Souhlasim s tvym návrhem. Bude to dostatečný a mělo by to fungovat velmi dopře pro hobby použití.
Taky sem mohl nepsat jen tohle. Tak sorry.
Safra. Nějak se my ty návrhy spojily. Tak jen pro zajímavost:
3.
\ o o o /
o o o o
/ o o o \*
o o o o
\ o o o /
o o o o
/ o o o \
4.
o o o o /
o o o o o
o o o o \*
o o o o o
o o o o /
o o o o o
o o o o \
5.
o o o o \
o o o o
o o o o \*
o o o o
o o o o \
o o o o
o o o o \
Trochu to tady utichlo
Tak jak pokračuje výroba, jestli teda pokračuje?
Jo utichlo,zatím jsem nenašel nikoho kdo by tu formu vyrobil a nebyl z daleka protože to s ním musím probrat a být s ním stále v kontaktu.
kolik jsi ochotnej do ty formy dat
?????
Furt se tu řešil jen tvar vzorku, ale videl si zámky na bočnici pneu, který zapadají do ráfku a kroužků? To zvládneš vyrobit? Možná blbej dotaz, ale spíš pro jistotu, aby se na to v tom nadšení nezapomělo.
Pro ilustraci:
kolik jsi ochotnej do ty formy dat
Samozřejmě co nejmíň aby se to potom nepromítlo do ceny jednotlivejch gum.
S těmi zámky se počítá to je to nejmenší.
ty gumy budou i na fg???? jinak můj táta vyrábí formy na lisování plastu není problém formu vyrobit když bude zkonstruovaná
Ja se chci jen zeptat neroztrhaj se pneumatiky pri jizde kdyz do nich nasroubuju srouby mam je hole a na nove nejsou finance.
Šroubovat šrouby do penumatiky je sebevražda. Představ si když se ten šroub uvolní a někam uletí a někoho trefí ...
Přesně jak píše dandal720! Bacha na to!
Zdravim všechny tak jsem ty HOSTILE MX koupil od kluku s RC MOTORS,zatim jsem snima lital jen po travnatem povrchu ale ten zaběr jsem opravdu nečekal.Při prujezdu zatačkou se krasně kousnou do terenu a při nižši richlosti baja jede podvou i když tam mam extendery 8) .JEPI: kdybys mnel zajem tak ti je nafotim a pomneřim.Jo a abych nezapomnel volil bych spiš tvrtši směs kvuli vidrži,ty origo gumy co ma baja jsou přiliž mneke.Po vijetych 20L benzinu jsou KO a to jezdim hlavne po travje .
A co na to asi budou řikat poloosy a tak. Nebude je to extra namáhat? Musím koupit nové pneu a nevím jaké. Jestli ty HOSTILE nebo BADLANDS.
Origo pneu už mi nesmí do domu
no a ja po minulejch zavodech budu obouvat gumy origo....na povrch, kde se jezdi je to to nej...v podstate je to ujezdena tvrda hlina s nanosem prachu a moje lehce jety badlandy to nepobirali...ty hostile vypadaj fajn, ale dle meho jsou do mekkeho podlozi ci blata... v brzke dobe (snad) s oldou vyjedeme s testovacima gumama, ktery zatim nikde moc nejsou
No asi to bude chtít několik sad kol, no a bude mít člověk vystaráno.
to vladko: ty gumy mají i vložky nebo jsou bez?
Ty origo gumy jsou sice dost měkké, ale jak píše Rosta maj na trati,která je tvrdá a se slabou vrstvou prachu asi nejlepší záběr. Ty Badlans co má na Baje mu v Nové Pace moc dobře nefungovali, jak jsem to tam sledoval. A Hostile jsou podle mého názoru do velmi těžkého terénu. Tyhle špalky se budou za jízdy skvěle čistit. Prostě budem muset šláhnout do kapes a pořídit si více druhů gum!
Bohužel vložky ktomu nejsou a tu nahradni sadu by to chtelo spiš dvě nebo vic skratka na každy povrch.Pred chvili jsem se vratil z ježdeni (u nas už hodku neprši) těm gumam je jedno jestli je mokro nebo ne brutalni zabjer všem doporučuju škoda že je nemužu s nikim porovnat :cry:.Jo a jeste ty špalky se takřka neohybaji oproti origo gumam.ještě ktěm poloosam ja bych to moc neřesil na strankach savage cz maji tuningove davaji na ne doživotni zaruku a nebo skočim k mistnimu soustružnikovi kteri je vyrobi a zakali
jestli se ty spalky neohejbaj tak jsou do mekkyho dle meho selskeho rozumu, na ujezdenou prasnou drahu jsou ti tvrdy spalky uplne k nicemu...
proste jak uz bylo psano...jinej povrch jina guma...je treba nakoupit zasoby
ale jsme to tu zasrali OT a vyroba gum vazne...
Uplne stebou souhlasim a otom že by ty gumy mnely bit vhodne na tvrdou prasnou trat sem nic nepsal ja jezdim hlavně travnaty povrch ale otom jsem tu už psal.Zitra tu dam par fotek aby jste videli jaky maji bočni naklon pro připadnou virobu.