1

Téma: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Ahoj lidicky chci se optat,jesi s TT-01 v sade XBPro za 5990,-Kc se dajii jezdit rally,nyni je tam akce a je v nii aku pack,loziska a nabiijecka.RC tusiim Expec TTU-01.Nebo je lepsii si posklaadat to auto zvlaast??Koupit podvozek za 3000,-,serva,regullatory,nabiijecku/k cemu je dobraa vibijecka/ a RC soupravu??S autem bych chtel jezdit jak rally,tak i rekreacni pojezdeni.Na rally to asi chce viice packuu co??A na kolik by to vyslo kdybych ho sklaadal a jake jsou dobreee dily pro to posklaadani??Diik.

2

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Nejsem sice majitelem TT-01 šasi, ale mají ho příznvci RC aut kolem mě. Ta hotová sada není špatná za tu cenu, jen bude potřeba asi vícero paků. Je jedno, zda to je na rally či na silnic. Jde o to, jaký motor tam budeš jezdit. Na slabší motor (doporučuji MIG 500 Race za cca 250 Kč) se jezdí na baterie 3300 cca 10 minut. Jde o to, abys stačil nabíjet mezi jednotlivými jízdami. Nevím, jak se jezdí rally, ale na silnici je na závodě nebo i tak dost času na nabití. Jde o to, kolik ampér může dát ta nabíječka a zda je na baterie NiCd a i NiMh. Ty základní nabíječky dávají cca 3A. Což pak 3000 nabije asi za 40 minut.
Pokud kupíš jen auto a začneš do něj vrážet peníze, vyjde to dráž. Ne jen v tom případě, že je to akce s regulátorem. Potom koupíš jen ložiska a vysílačku, servo. Je¨zbytečné do toho nakupovat tuning, protože je to jen pro krásu a ne na super jízdu.

3

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

diik za odpoved.motor uz tam je danej a je to JOHNSON 540.ten bych asi nemenil co?? smile

4

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

diik za odpoved.motor uz tam je danej a je to JOHNSON 540.ten bych asi nemenil co?? smile


Motor Johnson se dává do každé stavebnice jako základní. Točí kolem 10000 otáček (MIG 500 cca 21000), takže je potřeba mu naložit těžší převod. U MIGA je to 6:56. Ale na naučení je to pomalejší a dlouhá je i jízdní doba. Na 3300 cca 40 minut.
Ten MIG 500 race je potom ta silnější varianta.

5

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Točí kolem 10000 otáček (MIG 500 cca 21000)

jen pro upresneni odo Supsika:

Ano otáčky jsem měřil bez zátěže. Tamiya udává u stříbrňáka 14500ot/min /to jsou asi garantovány nejnižší otáčky/ a krouťák 255g.cm(7,2V). Rozsah napájení až do 8,4V a max odběr 7,9A(7,2V). Víc vydolovat z textu se mě nepodařilo.
supsik30.07.2005 21:01:23e-mailwwwinfo | téma | odpověď
Re: pomaly motor do Tamiya TL-01

Sice už trošku mimo mísu ale - měřil jsem šest motorů ze stavebnic Tamiya - "klasickej stříbrňák 540" - otáčky na 7,2V se pohybovaly od 14250ot/min. do 18640ot/min. Pro zajímavost: motor po 12ti hodinovce točil 17.800ot/min. Trošku bych polemizoval okolo udávaných 19000ot/min. Tamiya v katalogu udává 18300ot/min u motoru SPORT TUNED - "černá plechovka". Na deklarované otáčky stříbrňáka se kouknu - mám schovanou orig. krabičku. Mrknu se ale až zítra.

6

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Zdravím všechny, mám dotaz trošku mimo tohle téma, ale týká se to také podvozku TT-01. Pro mě jako začátečníka je to super poježdění!! Teď k tomu problému: Namontoval jsem rychlejší převody a auto teď hodně zrychlilo, ale nelíbí se mi slabá brzda, dá se brzdný účinek nějak nastavit? Mám regulátor Tamyia TEU 101-BK. Předem díky za odpověď.

7

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Regulátor od Tamiye neznám,ale pokud máš na vysílačce nastavování výchylek,tak pro brzdu zkontroluj,jestli máš nastaveno 100% a také záleží na rychlosti modelu při brždění,při pomalé jízdě téměř nebrzdí,ale čím jede rychleji,tím také více brzdí,je to dáno otáčkama motoru..něco jako,že motor vyrábí proud a ten se zkratuje:nevím ,jak jinak to vysvětlit. lol

8

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Zdravím všechny, mám dotaz trošku mimo tohle téma, ale týká se to také podvozku TT-01. Pro mě jako začátečníka je to super poježdění!! Teď k tomu problému: Namontoval jsem rychlejší převody a auto teď hodně zrychlilo, ale nelíbí se mi slabá brzda, dá se brzdný účinek nějak nastavit? Mám regulátor Tamyia TEU 101-BK. Předem díky za odpověď.


Já nevím, ale tento regulátor nemá nastavitelnou brzdu. To vlastnost jízdy, když se dá silnější převod. Má to delší dojezd. Leda to mít možnost nastavit brzdu na vysílači, ale tuto možnost asi nemáš. Takže jednině regulátor s nastavitelnými parametry. Jinak musíš jezdit tak jak to je.

9

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Díky za odpovědi. Právě, že jsem četl na Internetu, že se dájí regulátory nastavovat, ale přímo k tomuto regulátoru jsem nic nenašel, proto jsem se ptal. Tak to asi nejde, ale k čemu je na tom regulátoru tlačítko "Set". To nevím proto mi vrtalo, jestli to nejde nastavit. Když to tlačítko přidržím začne regulátor přerušovaně blikat a pípat, ale z toho stavu  ho už nemohu nějak dostat, jenom když vypnu a zapnu model.

10

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Ja se jeste chci optat jak je to s temi prevody,kdyz je ten puuvodnii tak to jede jak??a kdyz sou nejaky rychlejsii tak taky jak??mysliim jako zrychleni,rychlost,dobu jiizdy,viidrz atd. kolik asi jede ten zaakl.model?? atd?nekde sem cetl ze kdyz daam prevody rychlejsii tak se hodne zkraati vyydrz a jak je to s tou brzdou to jako brzdii kdyz pustiim plyn?? :?

11

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Díky za odpovědi. Právě, že jsem četl na Internetu, že se dájí regulátory nastavovat, ale přímo k tomuto regulátoru jsem nic nenašel, proto jsem se ptal. Tak to asi nejde, ale k čemu je na tom regulátoru tlačítko "Set". To nevím proto mi vrtalo, jestli to nejde nastavit. Když to tlačítko přidržím začne regulátor přerušovaně blikat a pípat, ale z toho stavu  ho už nemohu nějak dostat, jenom když vypnu a zapnu model.


To tlačítko je myslím si pouze na nastavení základních parametrů t.j. poloha plynu, neutrálu a zpátečky. Toť vše. Jde o základní regulátor, kde nejsou k dispozici další paramtery k programování.

12

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Ja se jeste chci optat jak je to s temi prevody,kdyz je ten puuvodnii tak to jede jak??a kdyz sou nejaky rychlejsii tak taky jak??mysliim jako zrychleni,rychlost,dobu jiizdy,viidrz atd. kolik asi jede ten zaakl.model?? atd?nekde sem cetl ze kdyz daam prevody rychlejsii tak se hodne zkraati vyydrz a jak je to s tou brzdou to jako brzdii kdyz pustiim plyn?? :?


Lehčí převod - větší akcelerace, menší top speed, delší jízdní doba na baterie. Těžší převod - pomalejší akcelerace, větší top speed a kratší dojezd na baterie. Obecně platí - začít od lehčího převodu a potom přidávat, aby se zabránilo přetěžování motoru. Když pustíš plyn, tak auto jede na neutrál. Motor trochu model brzdí, ale záleží na síle magnetů. Johnson a mig nemají skoro žádný odpor a tak to má delší dojezd.

13

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

No k výměně převodů jsem byl vlastně donucenej, protože ten původní pastorek, jsem zničil, pravděpodobně se dostali kamínky a trochu ho přebrousili, když už jsem byl donucenej ho měnit zvolil jsem větší (původně tam byla 19 a dal jsem 23) Dal by se tam dá i větší, ale to už se musí měnit i převodové kolo. Rychlost se změnila o hodně, zrychlení je menší, ale není to markantní. Na Pack 3600 Nimh jezdím tak 15-20 min. Díky za rady ohledně regulátoru. Nebudu se holt moc na tu brzdu tolik spoléhat a budu muset dřív ubírat plyn!  big_smile  Zatím mi to moc nejde!  :twisted:

14

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Díky za rady ohledně regulátoru. Nebudu se holt moc na tu brzdu tolik spoléhat a budu muset dřív ubírat plyn!  big_smile  Zatím mi to moc nejde!  :twisted:

I když mám možnost brzit, osobně doporučuji do zatáček nebrzdit. Ztrácí se na tom. Brzu já používám jen v případě nouze - kolize atp. Je to lepší. Pravda - musí být dobře zvládlý podvozek a znát jeho vlastnosti.

15

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Takze riikaas da se jet raaalyy ihned s tiim jak ten model koupiim??Jasne ze musiim koupit jeste paky.Postupne bych koupil olej.tlumice a kul.loziska sou v akci zdarma! smile

16

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Ja jsem byl taky jezdit závody v rallye a prvni zavod jsem sel zkusit s autem ze stavebnice a nejvic chyb jsem nevidel v aute, ale v sobe! Je to v 90%  rukama a pak až je výkon auta. Navíc ti tam ty zkušenější hodně pomohou, jak co nastavit a upravit, co se vyplatí koupit a co ne, jaký gumy a tak. Hlavně než si to koupiš, tak se rozhlídni po okolí, jaký závody a šampionáty se jezdí v okolí tvého bydliště, abys měl s kým závodit, protože jezdit sám to není to pravý ořechový!

17

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Takze riikaas da se jet raaalyy ihned s tiim jak ten model koupiim??Jasne ze musiim koupit jeste paky.Postupne bych koupil olej.tlumice a kul.loziska sou v akci zdarma! smile


Nejezdím ten podvozek, ale myslím si, že pokud tam budou ložiska, tak ano. Ale pro rally je o trochu lepší TB01. Je to líp zakrytované. Ale i to TTčko má vše zakrytované, jen není tak bytelné smile

18

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

lidi diik za odpovedi,nedaleko od naas se jezdi pohaar kolem Zlína coz je cca 30km od nas a jeste se tu jezdii  JUMP RALL cili jezdit by bylo s kiim a proti komu.mysliim ze tt-cko musii stacit a je to hodne duuleetii ze ty loziska tam sou ne??A kolik tych pakuu jaa myslimm tak 4 vcetne toho co je v te sade.Ten s tyy sady bych pouziival na tesovaani a dalsii 3 by byla na rally.A co se tam daa nastavovat na tt-cku??v puuv.stavu?? smile

19

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Co se daa nnastavit na TT-cku v puuv.stavu??A je to dost duulzety ze tam sou ty kul.loziska??Kolik je potreba pakuu na to ja mysliim ze tak 3-4 protoze 1,ten puuv.by byl na testovaanii a ty 2 nebo 3 dalsii na rally...ne?? smile

20

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Co se daa nnastavit na TT-cku v puuv.stavu??A je to dost duulzety ze tam sou ty kul.loziska??Kolik je potreba pakuu na to ja mysliim ze tak 3-4 protoze 1,ten puuv.by byl na testovaanii a ty 2 nebo 3 dalsii na rally...ne?? smile


Na TT-01 se dá nastavit v základu pouze sbíhavost či rozbíhavost přední nápravy. Jinak je vše napevno. Pokud je to základ, tak tam nejsou právě ložiska, ale jen kluzná ložiska. Ty způsobují ztráty na výkonu a časem se vychodí. Proto je nutnost je vyměnit za kuličková. Jinak se dá již koupit tuning v podobě nastavovatelných odklonů, zadní sbíhavosti, duralových dílů atp. Ale to dle mě nikterak moc nezvýší jízdní vlastnosti podvozku. Je dobré mít více baterií, aby člověk byl schopen stálé a nepřetržité jízdy. U rally se to dá předpokládat. Pak záleží na nabíječce, abys to stačil nabíjet. 3A je celkem málo na rychlé nabití např. baterie 3300 NiMh.

21

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Cili riikaas ze ta puuvodnii nabiijecka bude stat asi za nic ze??A jakou bys mi doporucil dej sem odkaz at se muuzu mrknout jo??A kolik tych baterii teda?? smile

22

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Cili riikaas ze ta puuvodnii nabiijecka bude stat asi za nic ze??A jakou bys mi doporucil dej sem odkaz at se muuzu mrknout jo??


Co máš teď za nabíječku ? Nějak jsem to nepostřehl. Jinak těch baterií cca 4 sady. Já jezdím elektry 1:10 závodně a mám baterií 4 sady a stíhám v pohodě nabíjet. Ale fakt je ten, že mám nabíječku Robitronic Expert http://cgi.ebay.ch/Robitronic-Expert-Ladegeraet-EXP-3P-NEU-von-Haendler_W0QQitemZ7352140303QQcategoryZ56612QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Dá i 10A. ALe cena na naše cca 4800 Kč

23

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Ja jeste nemam ani to auto...asi na vaanoce cili nabiijecku nemam,ale ta expert je hodne drahaa.Neco levnejsiiho by nebylo tak 1000-1500??

24

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

4 sady to jsou 4paky ne?? :?

25

Re: Na zavody i na pojezdeni s TT-01

Ajgor:neznas nekoho kdo maa tt-01 a hodil sem nebo do fotogalerie fotky tohoto auta i s rc atd??? :?: