76

Re: Teorie nabíjení

Ono je to s nabijením stejné jako s nastavováním karbce. Všechno souvysí se vším a tak se ani nedá říct jaký d.p. nastavit. To záleží na konkrétní accu a hlavně nabíjecím proudu. čím nižší nab. proud tím nižší pokles napětí na konci! A zrovna ty nejprodávanější Nosramy nebo LRP (jsou totožné) za moc nestojí. Já je koupil a jeden článek odešel už při formování a po výměně za jiný pack se mi stejně může o udávané kapacitě nechat jenom zdát a stejnou zkušenost mají i lidičky co s nimi jezdím. A při nabíjení věřím že se dost hřejí mně to nabíječka vypíná při delta+(vzrůst napětí) a na delta- se ani nedostane a stejně jsou docela teplý i při rozumném proudu. Já už tyto accu nekoupím. Pokud ale někdo tvrdí to a druhý ono klidně je to možné zřejmě každý kus je originál a záleží jak se zrovna potkají jednotlivé články v packu a může se stát že jedna baterie ze sta splní to co je udáváno na obalu. Např při dojetí jsem infra teploměrem naměřil víc než deset °C rozdílu mezi články a to jsou ve společném obalu a teplo si předávají navzájem!
Jetě zmíním legendární Sanya 1700SCR u nich mi nabíječka vypíná z důvodu překročení kapacity na 1950mAh  a to jsou třeba i čtyři roky staré.
Sákryš to jsem se rozepsal :oops: ale třeba moje zkušenost někomu pomůže

Teď už jezdím jen na Volty a Ampéry.....

77

Re: Teorie nabíjení

Vybíjím na 0.8V/cell a dostanu do ní při 1C 4850mAh standardně teplota okolo 40°C. Při vybíjení dodá cca 4500mAh, jezdila dlouho a nebyla vycuclá, časy jsem neměřil. Ty údaje mám z prvního cyklu D/C/D/C na C14tce. Ale fakt nehřeje. Zkusím nastavit parametry podle vás tady.

78

Re: Teorie nabíjení

0,8V/cell je taky spis pro NiCd. U NiMH bys mel koncit o desetinku vys, na 0,9V/cell.

79

Re: Teorie nabíjení

Muze me nekdo objasnit proc se proces formovani baterii naziva "formovani" a ne "formatovani"
Vim ze je to vseobecne rozsireny omil, i ja byl drive presvedcen ze se baterie formatuji ale casto se setkam s lidmi kteri me zarputile tvrdi ze melu nesmysl a "baterky se prece formatuji!"
Mam pocit ze sem tu na vysvetleni kdysi narazil ale zaboha to nemuzu najit.
Rad bych vedel jak to vlastne je, abych moh oponovat nejkaou teorii...  wink

80

Re: Teorie nabíjení

Kdyz neco formatujes, upravujes rozmery. Tot oficialni definice. Napr. v jakem formatu chcete ty fotografie zhotovit?

Pokud neco formujes, davas necemu jinou formu. Priklad - ten clovek je v dobre forme. Neznamena to, ze meni tvar, ale ze ma napr. vice energie nez jindy, je fit.

Takze asi neuslysis, ze sportovci jsou ve slusnem formatu :-)

Tot muj nazor laika, sam jsem po tom moc nepatral.

81

Re: Teorie nabíjení

Mam v podstate tu istu nabijacku EC6, display identicky, nastavenia etc.. zda sa mi trochu hlucna lebo vetrak ide vkuse. Ale k veci, mam podobny problem so 3800, vybijem 0,4A nabijem 4A a dostanem do nej 700mah...Mne ta nabijacka nevybija viac ako 0.7A aj ked ju mam nastavenu na 1A. Velmi nerozumiem nastaveniu Delta Peaku na kolko mV by som to mal nastavit?(vyber od 5 do 25 mV asi tak ako ty)...A vobec nechapem ako je mozne ze do novej LRP 2200 mah NICD dostanem max 2150 mah a do starucickej Sanyo Candica 1700 mah dostanem 1950 mah....

presel jsem po x radach po ruznych forech z tamyia konektoru (ktere pry pri takovychto proudech davaji tzv. "falesny deltapeak" a nabijeni timpadem ukonci predcasne) na G4 a ted davam 1C 4100-4200mah uplne v pohode ... delta peak mam po doporuceni nastaveny na automat

G4
http://img5.rajce.idnes.cz/d0503/2/2279/2279207_96b506343da50e4440a5a33e4bd45b23/images/3t_209_resize.jpg

a momentalni "nabijeci centrum" smile
http://img5.rajce.idnes.cz/d0503/2/2279/2279207_96b506343da50e4440a5a33e4bd45b23/images/IMG_7564.jpg

a s tim deltapeakem opatrne .... zkusil sem dat 20mv na stare 1800mah 7,2v co sem dostal k finalovi a holka do sebe pak nechala nacpat necelych 200mah i na 0,1A ... dal sem ji G4ky uz ma za sebou 20cyclu a uz si dava svych 1300 ktere davala vzdycky ...

bylo ftipne kdyz sem do ni dal tech 160mah dal ji do auta ktere se tak tak hybalo a po asi 3minutach ultraslow jizdy ta baterka malem horela jak byla horka smile)

82

Re: Teorie nabíjení

jeden dotaz k nabijeni

standardne nabijim baterky nimh 1C

po urcite dobe kapacita baterek klesa, kolik je mam nabijet ted?

nove baterky meli 4000mah, nabijel jsem 1C, tedy 4000
ted uz maji cca 3000mah, nakolik nabijet ted?

diky

Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR, ECX Torment V2 ShortCourse, Final Monster, Hummer H1 1:7 (TL-01)
moje R/C: http://rcexpedice.pkomarek.cz , hřbitov R/C aut: http://hrbitovaut.pkomarek.cz

83

Re: Teorie nabíjení

jeden dotaz k nabijeni

standardne nabijim baterky nimh 1C

po urcite dobe kapacita baterek klesa, kolik je mam nabijet ted?

nove baterky meli 4000mah, nabijel jsem 1C, tedy 4000
ted uz maji cca 3000mah, nakolik nabijet ted?

diky

zkusil bych vybit na 5,4V a nabit 0,1C

84

Re: Teorie nabíjení

to jsem udelal cca 5x vybit/nabit 0,1C podle puvodni kapacity

tech cca 3000 je kapacita, kterou z toho ted pri vybijeni dostanu

Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR, ECX Torment V2 ShortCourse, Final Monster, Hummer H1 1:7 (TL-01)
moje R/C: http://rcexpedice.pkomarek.cz , hřbitov R/C aut: http://hrbitovaut.pkomarek.cz

85

Re: Teorie nabíjení

Mám nabíječku RayTronic C14, ale nikde jsem nenašel, jestli vybíjí NiMh sady po jednotlivých článcích. Jedná se mi o to, že když nabíjím AAA po 4 nebo 8mi kusech, tak kdyby nebyly srovnané, pak bych nedosáhl správného nabití.

Díky

To že jsem paranoidní neznamená, že po mně nejdou.
Savage SS BigBlock 4.6 Kit
LOSI 8ight 2.0 EU - Novarossi TORO NERO .21

86

Re: Teorie nabíjení

A jak bys toho vybijeni po jednotlivych clancich chtel dosahnout? C14 to umi jen v serii. Na nabijeni po jednom si porid vybijeci desticku.

Pokud napr. 4clanek vybijis a nabijis porad dohromady, tak by se nemel moc rozejit (obzvlast AAA). Schvalne to premer a uvidis sam.

87

Re: Teorie nabíjení

po urcite dobe kapacita baterek klesa, kolik je mam nabijet ted?

Podle mne zustan na puvodnich 1C, tj. 4A. To je nabijeci proud, na ktery je baterie stavena. Tomu ze odchazi (25% pokles kapacity = baterie odchazi), snizeni nabijeciho proudu uz zas tak moc nepomuze.

88

Re: Teorie nabíjení

diky
ani necekam, ze ji to jeste pomuze, zatim se na ne da jezdit v pohode, tak jezdim, az to nepujde, tak se s nima rozloucim

slo mi hlavne o to, abych je zbytecne nenicil jeste rychleji, prave treba zbytecne vysokym pridem pri nabijeni

Petr KomareK
HPI Wheely King "Hello Kitty" Defender, Tamiya CR-01 Toyota Land Cruiser FJ40, Tamiya TA-01 Hummer (Humvee, H1, H2, H2o), Axial AX10 ARTR, ECX Torment V2 ShortCourse, Final Monster, Hummer H1 1:7 (TL-01)
moje R/C: http://rcexpedice.pkomarek.cz , hřbitov R/C aut: http://hrbitovaut.pkomarek.cz

89

Re: Teorie nabíjení

No co ja jsem cetl o  nybijeni baterii tak 1C je vysada lipolek.Nimhacka by se meli nabijet  jednou desetinou az 5 desetin kapacity(.Ale nekde jsem se docetl ze je dobre  Nimhacka jednou zacas nabijet vetsimi proudy a to z tohoto duvodu:(upozornuji ze to co budu psat je jen z hlavy jak si to matne pamatuji tak snad nebudu psat uplne kraviny.)Pry pri procesu nabijeni a vybijeni dochzi v Nimh baterkach k tvorbe jakychsi kristalu(soli) mezi elektrodama a vznikaji usazeniny.Tim ze do baterie pustime vetsi nabijeci proud jde proces starnuti(mnozstvi usazenin) jaksi nepatrne zvratit.To znamena ze se castecne rozpusti a baterii se vrati neco malo ze ztracene kapacity.Ale jak rikam prectete si to ja uz to znovu necetl tak snad jsem nenapsal nejakou blbost.Je to z tohoto clanku tak me kdyztak nekdo opravte.
http://www.cettra.cz/vysilacky-radiosta … baterie/20

E-Revo brushless,E-Revo VXL,Revo platinum edition.Futaba 3PM 2.4 ghz,Hyperion EOS0610i Duo II
Fotogalerie

90

Re: Teorie nabíjení

Tim ze do baterie pustime vetsi nabijeci proud jde proces starnuti(mnozstvi usazenin) jaksi nepatrne zvratit.


Ve skutecnosti je to presne obracene. Baterie se ozivuji malymi proudy.

Je to z tohoto clanku tak me kdyztak nekdo opravte.
http://www.cettra.cz/vysilacky-radiosta … baterie/20


Boze! Ten clanek je z roku 2004. Od te doby technologie a znalosti preci jen o dost pokrocily.

Pravidlo je jednoduche - pouzit hodnoty doporucene vyrobcem nebo nabijet v souladu s pozadovanym vybijenim: Pro velke vybijeci proudy nabijet velkymi proudy (tj. 1C), pro male proudy nabijet pomalu (0,1C).

91

Re: Teorie nabíjení

vsak jsem rikal ze jsem to cetl uz davno a psal jsem to z patra.Proto jsem sem dal odkaz.Diky za opraveni. :idea:

E-Revo brushless,E-Revo VXL,Revo platinum edition.Futaba 3PM 2.4 ghz,Hyperion EOS0610i Duo II
Fotogalerie

92

Re: Teorie nabíjení

Zdravim,
mam dotaz k nabijeni LiPolek. Tady jsem se docetl že se doporučuje 1C, takže když mám LiPo 5000 mAh, tak je budu nabíjet 5A. A chtěl jsem se zeptat jestli to něčemu uškodí když je budu nabíjet nižšími proudy 2,5 až 3 A?

93

Re: Teorie nabíjení

Neuskodi, akorat budes zbytecne cekat.

94

Re: Teorie nabíjení

Já to beru tak, že jestli budu čekat hodinu nebo dvě už je jedno a jedině tím prodloužím životnost baterií.

95

Re: Teorie nabíjení

No, cekat hodinu nebo dve je rozdil 100%. Ve vztahu k dobe jizdy (coz muze byt 20, 30, 60 minut) je to pak 100-300%. To mi tak zanedbatelne neprijde, a to prodlouzeni zivotnosti rozhodne odpovidajici nebude.

Krome toho nabijeni 1 hod misto dvou, se dvema az tremi baterkami znamena, ze se da jezdit vlastne bez cekani.

Zalezi na uhlu pohledu

96

Re: Teorie nabíjení

xPool: tomu něveř, rozdílu životnosti, pokud bude vůbec patrný, se ty lipolky nedožijí, protože ti mezitím 10x zemřou na něco jiného (zkrat, přetěžování, podvybití, proražení, stáří, nicnedělání, skladování...)

97

Re: Teorie nabíjení

četl sem návod na svou nabiječku,dokud sem si nepřečet toto vlákno tak sem to vubec nechápal pak mi to už dávalo smysl konečne něco pro začatečníky Díky
ale přece blbý dotaz mám baterku NI-MH 4200 co je pro mě C1
v nabíječce mám jen 0,1-6A pro nabíjení a 0,1-1A pro vybíjení

98

Re: Teorie nabíjení

Mám takovej menší dotaz. Jak je to s napětím při nabíjení? Mám 7,2 V baterku 1100 mAh a nabíječka od "větví" dává 14 V, měřil jsem to. Moje stará nabíječka jde nastavit po skocích na 7,5, 9 a 12 co zvolit?

99

Re: Teorie nabíjení

Pokud nemáš nějakou prehistorickou nabíječku, tak u těch dnešních nastavuješ pouze proud a zbytek nabíječka obstará sama. To 5,7,9 a 12 na proud moc nevypadá, není to náhodou deltapeak v mV?

100

Re: Teorie nabíjení

Dost pochybuji, ze Kuratko ma od "vetvi" procesorovou nabijecku. IMHO ma pouze zdroj (a nejspise nestabilizovany) 220V->volitelny vystup 7,5 - 9 - 12V.

Taky jsem takovy mel.