1

Téma: Upgrade AX10

Tento příspěvek by mohl posloužit majitelům AX10 při montáži ohnutých spodních linků, aby nad tím nemuseli moc dlouho maturovat. Já jsem jenom zkouškama co se kam vejde nebo nevejde strávil několik hodin. Existuje sice pár odkazů (i v tomhle fóru) jak to smontovat, ale připadalo mi, že pak spíš dochází ke kolizím součástek.

Pořízené součástky (výrobce 3Racing):
1) bočnice:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/01_bocnice.jpg

2) spodní linky:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/02_spodni_linky.jpg

3) plato převodovky:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/03_plato.jpg

Nejhorší bylo to celé rozmontovat a přitom na malém stole uhlídat, aby se to furt nekácelo na zem. Po několika hodinách jsem skončil na této konfiguraci:

1) uchycení na nápravě:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/x_01_uchyceni_na_naprave.jpg
Tady jsem musel udělat dist. sloupky 3x6x8 (díra x vnější průměr x délka), označeny jsou červenou tečkou. Žlutou tečkou jsou označeny dist. sloupky 3x6x5,5, které byly v sadě s bočnicemi. Tohle uspořádání mi vyšlo jako nejvhodnější tak, aby se linky nedotýkaly tlumičů. Bylo potřeba jenom dokoupit imbus šrouby M3x40 (DIN 912).

2) uchycení na horní části bočnice:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/x_02_uchyceni_na_bocnici.jpg
Tady jsem musel vložit dist. sloupky 3x6x1,5 (červená tečka). Jinak by se tlumiče dotýkaly bočnic. Dist. sloupky a zelená tyčka byly v sadě s bočnicemi.

3) uchycení uprostřed bočnice:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/x_03_uchyceni_na_bocnici_2.jpg
Tady sem musel vyrobit dist. sloupky 3x6x6 (červená tečka). Jinak se "Y" link moc roztahuje.

Pro doplnění jen pár fotek podvozku:

1) bez kol ze strany:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/x_04_pohled_z_boku.jpg

2) s koly ze strany:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/x_05_s_kolama_z_boku.jpg

3) bez kol izometricky:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/x_06_pohled_izo.jpg

4) s koly izometricky:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/x_07_s_kolama_izo.jpg

Disky kol jsou vlastní výroby. Možná se o nich dočteme v RC Cars 9/2008. Pneumatiky jsou Pro-Line Hammer 2.2" M3.

Motor používám Mega MIG 500 Turbo Race 7,2V s reduktorem 1:3,2 vlastní výroby (RC Cars 8/2008). Regulátor Graupner V4R+, servo Waypoint 1620MG. Baterku Li-Pol 7,4V/3600mAh 2S2P.

Ještě jsem dokoupil:
1) C mounty na nápravy:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/04_c_mount_1.jpg

2) C mounty na kola:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/05_c_mount_2.jpg

3) táhla řízení pro zadní nápravu
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/08_tahla_rizeni.jpg

4) desku na servo a baterii (kvůli řiditelné zadní nápravě):
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/06_deska_serva_a_baterie.jpg

5) "Y" konektor:
http://mojerc.wz.cz/obr/ax10/upgrade/07_y_connector.jpg

Posledně jmenované díly ještě namám namontovány, ale neměla by s nimi být žádná potíž. Rozhodně ale o tom budu informovat.

2

Re: Upgrade AX10

Si to neodpustim a musim trochu rejpat, jelikoz delam vlastne to samy  lol
Je to pekny, ale povazuju to spise za tuzing (vzhled) nez tuning (jizdni vlastnosti) - snad sem ty nazvy trefil.

Co jsi ziskal vymenou cernych bocnic za zelene ?
Koukam, ze maji sice vic moznosti uchyceni, ale vyuzivas stejne ty standardni.

Ja bych se priklanel k uchyceni tlumicu blize ke kraji tj. prehodit s cervenym  distancnim sloupkem a zluty vyhodit. Ono plati pro tlumice i spodni linky v pripade skorpiona, ze cim dale od stredu tim lepe.
Sice v takto navrzene konstrukci se opravdu muze stat, ze bude brousit guma o pruzinu tlumice, ale jen v krajni vychylce rizeni a maximalnim zkrouceni zaroven, to je dle meho nazoru akceptovatelne.
Me se povedlo nakonec asi po 3 hodinach montovani umistit tlumice i linky
do vymezeneho prostoru, tak aby mezi sebou nemely kontakt.
http://www.rcauta.net/forum/modules.php … amp;t=8907
cca uprosted je pohled shora.

Stejny dotaz jako u bocnic, co ziskas zelenyma "C" a blokama rizeni ?
Vzhled je ok, to je jasny...  lol

U desky na servo pises ..kvuli riditelne zadni naprave.., ale predpokladam, ze prijde dopredu. Mel jsem je na obou stranach, ale zadni sla rychle pryc, nema prakticky vyznam, veskera elektronika sla dopredu. Nicmene ta karbonova to je bomba.

Ty kovovy koncovky trilinku, vypadaji efektne, ale musi ti vyjit uhel linku, protoze nebudou tak prizpusobivy jako ty plastovy. To muze byt problem.

No tak snad uz jen vyhodit to horni plato a testovat  a testovat  lol

Mimochodem, kola sou dobry, to bych fakt po domacku nevyrobil.
http://mikep.chytrak.cz/_goliath/ok.gif

Celkove super, posilej dalsi fotky, jak pokracujes.

3

Re: Upgrade AX10

Je to pekny, ale povazuju to spise za tuzing (vzhled) nez tuning (jizdni vlastnosti) - snad sem ty nazvy trefil.


Souhlasím, jednak by to mělo líp vypadat a jednak líp jezdit. Snažím se, abych zvládl obojí dohromady.  wink


Co jsi ziskal vymenou cernych bocnic za zelene ?
Koukam, ze maji sice vic moznosti uchyceni, ale vyuzivas stejne ty standardni.


Ano. Fotky jsem ale dělal okamžitě po výměně dílů, přičemž jsem nové díly (při pohledu ze strany) namontoval na poprvé do nových bočnic ve stejných pozicích jako u starých bočnic. Přemísťování do jiných "dírek" nechám až po prvních jízdách. S čímž bude trochu problém, protože mám v háji kotník...  sad


Ja bych se priklanel k uchyceni tlumicu blize ke kraji tj. prehodit s cervenym  distancnim sloupkem a zluty vyhodit. Ono plati pro tlumice i spodni linky v pripade skorpiona, ze cim dale od stredu tim lepe.
Sice v takto navrzene konstrukci se opravdu muze stat, ze bude brousit guma o pruzinu tlumice, ale jen v krajni vychylce rizeni a maximalnim zkrouceni zaroven, to je dle meho nazoru akceptovatelne.
Me se povedlo nakonec asi po 3 hodinach montovani umistit tlumice i linky
do vymezeneho prostoru, tak aby mezi sebou nemely kontakt.
http://www.rcauta.net/forum/modules.php … amp;t=8907
cca uprosted je pohled shora.


Taky si trochu rejpnu  wink Na Tvé fotce se mi zdá, že spodní části tlumičů se dotýkají černých plastů kul. kloubů linků; všechny linky jsou ohybem vyvrácené dovnitř. Tomu jsem se snažil vyhnout, prostě se mi eklovalo, že to o sebe bude při jízdě třít... Jinak máš zřejmě pravdu s tím, že čím dál jsou tlumiče od středu, tím líp. Ale jak říkáš, udělal jsem to tak, abych měl větší rejd. Zkusím s tím ještě něco udělat. Díky za upozornění.


Stejny dotaz jako u bocnic, co ziskas zelenyma "C" a blokama rizeni ?
Vzhled je ok, to je jasny...  lol


Páky řízení ze slitin hliníku jsou tužší, než ty plastové, což mi jeden kolega autíčkář potvrdil. Mám vyzkoušeno, že ty originál plastové docela pruží, což může být nepříjemné, když je kolo opřeno hranou o skálu. Dále se chystám vyvložkovat vůle v čepech.


U desky na servo pises ..kvuli riditelne zadni naprave.., ale predpokladam, ze prijde dopredu. Mel jsem je na obou stranach, ale zadni sla rychle pryc, nema prakticky vyznam, veskera elektronika sla dopredu. Nicmene ta karbonova to je bomba.


Přesně! Momentálně mám totiž na zadní nápravě baterku. Novou desku pak i s baterkou hodím dopředu a vzadu bude jenom servo.


Ty kovovy koncovky trilinku, vypadaji efektne, ale musi ti vyjit uhel linku, protoze nebudou tak prizpusobivy jako ty plastovy. To muze byt problem.


Nebude, řeším to dist. sloupky.  wink


No tak snad uz jen vyhodit to horni plato a testovat  a testovat  lol


Svatá pravda. Horní plato půjde pryč a regl s přijímačem půjde na "Y" link.


Mimochodem, kola sou dobry, to bych fakt po domacku nevyrobil.
http://mikep.chytrak.cz/_goliath/ok.gif


Díky...  smile


Celkove super, posilej dalsi fotky, jak pokracujes.


Určitě. Díky za připomínky!  big_smile

4

Re: Upgrade AX10

ve velkem autosvete autotuningu se vylepsovani vzhledu riiikaaa "styling"

5

Re: Upgrade AX10

Taky si trochu rejpnu  wink Na Tvé fotce se mi zdá, že spodní části tlumičů se dotýkají černých plastů kul. kloubů linků; všechny linky jsou ohybem vyvrácené dovnitř. Tomu jsem se snažil vyhnout, prostě se mi eklovalo, že to o sebe bude při jízdě třít... Jinak máš zřejmě pravdu s tím, že čím dál jsou tlumiče od středu, tím líp. Ale jak říkáš, udělal jsem to tak, abych měl větší rejd. Zkusím s tím ještě něco udělat. Díky za upozornění.

Linky jsou na mem kitu skutecne natocene ohybem dovnitr, ale to nicemu nevadi. Dulezite je, ze koncovky linku se nedotykaji tlumicu (to neni z fotky pod danym uhlem videt) a zhruba 2mm mezera dava prostor pro dobre krizeni. K dotyku dojde az v extremnim zkrouceni blizko maximalnimu limitu a tam to nevadi - z hlediska funkcnosti maximalne OK.
Toto je take obrovsky problem ARTR verze, ktera ma ohnute zadni linky, ale ty se tam proste v zakladni konfiguraci nevejdou. Takze dostanete auto s vyvracenou spodni cepickou, co drzi (nebo spis nedrzi) pruzinu na tlumici.
Axial bravooooo  sad

6

Re: Upgrade AX10

takhle to vypadá líp.

7

Re: Upgrade AX10

takhle to vypadá líp.


Moje nebo Mika?  wink

8

Re: Upgrade AX10

Jasně že mika :!:

9

Re: Upgrade AX10

Jasnačka. Jak to líp vypadá, tak to vyhraje (nebo už vyhrálo?) i víc závodů  big_smile

10

Re: Upgrade AX10

obouch se mi to líbí.tohle to je modelařina. lol a né jako já když si hraju v garáži se starim servem :cry:

11

Re: Upgrade AX10

obouch se mi to líbí.tohle to je modelařina. lol a né jako já když si hraju v garáži se starim servem :cry:

12

Re: Upgrade AX10

jaký je rozdím mezi těmito podvozky?

1.  AX10 Scorpion Rock Crawler Kit

2.  AX10 Scorpion ARTR
3.  AX10 Scorpion RTR

co se týka toho druhého a třetího tak tam je rozdíl jen v tom že to druhé je jen podvozek a to třetí je kompletní model a jaký je zozdíl v tom prvním od těch dvou?

13

Re: Upgrade AX10

1 první je krawerovej speciál bez rc a regulátoru a serv,motoru.
zatimco ten 2 je to samí akorát že je to jen ax-10 skorp.tedy org.
nepletu-li se lol kdyžtak me opravte

14

Re: Upgrade AX10

to znamená že je ten první lepší? a v čem? jestli je!

15

Re: Upgrade AX10

rozdil mezi kitem a ARTR je zde:
http://www.rcauta.net/forum/modules.php … p;start=75

obecny rozdil mezi verzema na strance axialu:
http://www.axialracing.com/ftp/kit-artr-rtr.html

o rtr se mluvi zde:
http://www.rcauta.net/forum/modules.php … amp;t=9509

ono by mozna neskodilo taky trochu cist...  roll
a uz vubec nevim, proc se to resi v tomhle vlakne,
ktery se zabyva konkretni prestavbou.