Téma: Paralelní zapojení baterií
Vidím, že práce s bateriemi je fakt věda. Může mi tu někdo říct, co by se stalo, pokud bych pro znásobení kapacity pospojoval baterie paralelně? Ď. K.
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Vidím, že práce s bateriemi je fakt věda. Může mi tu někdo říct, co by se stalo, pokud bych pro znásobení kapacity pospojoval baterie paralelně? Ď. K.
Narostla by nejen kapacita, ale dost podstatně i tvrdost baterie což by možná hůř snášel regulátor,kterej by se musel vypořádávat s většíma proudama, to samý dráty, proto se, když se dávaji dva akupaky, dávaji seriově, tečou pak menší proudy drátama a veškerejma odporama, kde pak klesá i ztrátovej výkon.
Nárůst hmotnosti taky nebude neznatelnej. Dalším problémem je to, že baterky nejsou stejný, takže by se asi jeden pack snažil dobíjet ten druhej díky vyššímu klidovýmu napětí, ale to by nemuselo mít velkej vliv, kdyby si to připojil těsně před jízdou.
Doufám, že to je trochu pochopitelně napsaný, a že sem na moc věcí nezapomněl, kdyby jo, tak se klidně polepšim.
Co se proudu týče, tak tam myslim v poho. Pokud maš správnou kombinaci motor - regulátor, nic se nestane. Hmotnost taky, koukal jsem a třeba tužka váží polovinu normálního článku. Potíž asi bude ve vzájemném ovlivňování. Pokud tady čtu jaká je to věda udržet v kondici solo jeden článek, tak dva paralelně?? K.
Ještě můžeš zapojit ty baterie přes Schotkyho diody. V tomto zapojení teče proud z té baterie, která má momentálně větší napětí. Prostě se střídají. Tento systém se používá v obřích větroních. Pravou je, že tam netečou takové proudy. Záleží co tím chceš honit. Mít někde v autě dvě 30A diody chce prostor. Rozhodně levněji vyjde koupit silnější pack
neni to trochu zbytecne tahat sebou dva packy v aute ? pokud to mas nejake kapacity do 1700mAh atp. tak se na to vyprdni a kup velkou baterku. Pokud to mas nejake vetsi 3700-4200 tak jedna baterka vazi skoro pul kila, takze sebou povezes dalsi velkou zatez. Elektricky to bude relativne v pohode pokud jsou baterky obe stejne aspon co se typu tyce a stupne zdravosti. Novou bych paralelne s nejakou hodne starou co uz moc nejede nedaval.
Měl jsem spiš na mysli zapojit 2x6 AA 2700mAh+2700mA=5400mAh (teoreticky). Na váhu to vyjde stejně (v porovnaní GP3700), ale souhlasim, že je to poměrně složitý a taky by to stálo balík. K.
Nojo, ale tužkový baterky vůbec neumí dávat takovýdle proudy, takže pokud bys chtěl accupack nahradit tužkovejma baterkama, tak ti výkon dokonce poklesne, protože se budou tavit baterie a dávat hrozně nízký napětí, protože nejsou stavěný na to, aby z nich člověk vyrazil celou jejich kapacitu během 5ti minut, na což jsou zase stavěný ty sub C baterie z packů..
To si můžeš vyzkoušet, spočti si odpor, kterej potřebuješ abys vytáhl celou baterii za 5 minut, pak to zapoj a změř si napětí na baterii. Uvidíš kam to poleze, třeba máš super tužkáče a zvládnou to, ale spíš bych to viděl bledě.
Jo,jo.
Myslim, že máš pravdu. To že má tužka 2700mAh ještě neznamená, že umí dát okamžitý výkon jako normální článek. K.
Nakej smysl to ma u A123 baterii. Preci jen 2x6S parallel, 19.8V(nominal) 4600Mah a prez 200A vybijeni a ktomu je to lehci nez 2x7clanek Nimh, jen toho mista co to sezere, takze vyuziti jen ve velkych autech treba e-maxx.
Nakej smysl to ma u A123 baterii. Preci jen 2x6S parallel, 19.8V(nominal) 4600Mah a prez 200A vybijeni a ktomu je to lehci nez 2x7clanek Nimh, jen toho mista co to sezere, takze vyuziti jen ve velkych autech treba e-maxx.
Samozrejme ne ze stock elektronikou...
Zdravím, chtěl bych trochu oživit toto téma. Sice dneska každý jede asi na LiPO ale.... Nikde se toho o paralelním zapojením moc nepíše, chápu že je to asi časem osvědčené a ověřené téma nebo se to možná nevyplatí, nicméně našel sem snad jen jeden článek na slovenském webu, a ten mně dal ale trochu světla naděje.
Nemám na mysli teď tužkovky jako výše uvedené, ale klasický NiMH článek 7,2V s kapacitou 1300 mAh. Tedy dva články se stejnými parametry, s cca stejným stářím, nabíjené každý zvlášť (paralelně nabíjet je asi neplánuji), zapojené paralelně těsně před započetím jízdy. Ve vozidle je střídák 4500Kv, který zvládne LiPo 2S 30C. Z toho usuzuji, že případné použití 2x NiMH 1300 mAh by auto a jeho elektrika přežít mělo bez úhony.
Pokud budu baterie paralelně zapojovat těsně před jízdou a po jejím ukončení je ihned odpojím, nedomnívám se, že by to mělo mít velký vliv na jejich životnost. Cílem této kombinace je nejen zvýšení kapacity, ale právě také zvýšení tvrdosti, kdy by měly baterie být schopny dodávat lepší proud k pohonu. Zkoušel jste to někdo, nebo mi můžete prosím potvrdtiči vyvrátit moji úvahu? Děkuji.
Uvažuješ v podstatě správně, zvýšíš kapacitu a tvrdost, reglu to vadit nebude. Bohužel však taky zvýšíš váhu.... a výkonově LiPo stejně nepřekonáš.
Naposledy upravil: Dovi (30. 05. 2018 08:20:57)
Děkuji za odpověď. Nejde mi ani tak o výkon, asi sem to špatně napsal - tím lepším proudem jsem myslel stabilnější a dlouhodobější maximum, co bude potřebovat motor/regulátor. Jde mi spíš o výdrž, přece jenom furt oddělávat kastli... ale to je asi riziko "povolání". Na hmotnost myslím, jako prasit někde 2 metrový skoky nebudu, spíš takovýto zábavně-rozumný poježdění. Počítám taky, že větší hmotnost bude mimo jiné žrát víc pneu atd. No uvidíme, takže se jdu pomalu poohlídnout po kabelech
Tato kapacita bude superponována. Například jsem použil 2 3s 650mah lipo paralelně, abych získal 3s 1300mah.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.