51

Re: HPI E-firestorm 10T

Moc si mi potěšil,až to bude pohromadě,rád se tu pochlubím s poznatkama  lol
Díkes

52

Re: HPI E-firestorm 10T

Hlavně přijet na závody do Rychvaldu, jedeme tuto sobotu.

53

Re: HPI E-firestorm 10T

Jsem ze Stříbra,to cca 130 km západně od Prahy......

54

Re: HPI E-firestorm 10T

Jen na vysvětlenou proč sem zvolil právě LiFe ane LiPo:
+ vybíjecí proud bez zanechání následků 30A na článek
+ nabíjecí proud 4C v mém případě max 9,2A
+ kolega co je má tak po 280 cyklech bez známky ztráty kapacity (stále se do nich vejde 2310mAh a bez balancování, po připojení balancéru je rozdíl pouze 0,013V)
- 2S2P skoro stejný rozměr jako šestičlánek (jsou širší o 4mm)

Sám jsem dlouho zvažoval který druh pohoných baterií zvolit a po všech možných dizkuzích se skušenějšíma modelářema (letadílkáři) jsem nasadil LiFe. Je to poslední generace Lixx baterií.

Lipolky jsem už zvládl uvařit v desetině, odběr moc na hranici snesitelnosti a po 45 cyklech mi zamávali v nenávratnu, přeci jenom ve čpičce ikdyž krátkodobé 140A bylo na ně moc, a převodový poměr už nemohl být lehčí.

-----------------------------------------------------------
Enigma XR 1/8
Firestorm 1/10
Firelap 1/28

55

Re: HPI E-firestorm 10T

Mám takový lama dotaz - s kamaradem si chceme koupit 2 Firestormy. Obavam se, ze se budeme vzajemne rusit - musime dokoupit jiný krystal?

56

Re: HPI E-firestorm 10T

tak si do obědnávky napište že chcete aby mělo každé auto jinačí krystal, a až budete chodit víc mezi lidi tak si dokupte nějaké krystaly navíc ať si můžete eventuleně vyměnit frekvenci

57

Re: HPI E-firestorm 10T

Diky za info...uz jsem se v obchode, odkud to kupuju domluvil a pošlou mi každý s jiným krystalem. Ještě jsem se chtěl zeptat jak si psal, že si jezdil s 19x2 corally - jaký by jsi mi doporučil nejvýkonnější motor, který můžu použít s origo regulatorem? Je nutné měnit pastorek (pinion gear)? Jak často se musejí měnit uhlíky - popřípadě jakým způsobem se o uhlíky starat (brusku nevlastním:)) a kde se dají uhlíky dokoupit - liší se dle modelu motoru? Omlouvám se za smršť dotázů, ale chci být připraven:) O brushless také uvažuji, ale až později. Díky

58

Re: HPI E-firestorm 10T

Ty jo tak co se týká doporučení stejnosměrného motoru to je docela problém protože se s nimi dá donekonečna laborovat ( kombinace kotva x obal x uhlíky x převod ) a každý si asi musí najít to svoje. Pokud bys chtěl jeden typ tak bych šel asi do Corally Black edition a pokud se nechceš moc starat o uhlíky tak si vem hned i pár stříbrných uhlíků.  Ano jsou to ty dráhé cca 300,- za pár ale mi se vyplatily, odjezdil jsem na nich a na jedné kotvě bez soustružení možná 20 - 30 baterek, ale nesmí se přepísknout převod pak samozřejmě zajiskří a musíš soustružit hned, pro začátek bych tam dal třeba tu 19ti závitovou kotvu a na ní v pohodě jde ten origo 19z pastorek.

59

Re: HPI E-firestorm 10T

Tak už je FS doma a jsem fakt spokojenej...je to mé první RC auto a musím říct, že i se stock motorem to celkem lítá. Ale ted k věci - nakonec jsem se rozhodl, že bych chtěl jít do brushless a konkrétně stejně jako ty Castle Creations. Rozhoduji se mezi 4600kv a 5700kv. Nevíš jaký je mezi nimi hlavní rozdíl? Pravděpodobně nižžší výkon u 4600kv, ale lepší manévrovatelnost? Další věc je připojení Castle linku - u Mamba Max jsem viděl na obrázku mini USB port - je také u Sidewindera? Jaký je rodíl mezi Sidewinder a Mamba Max serii? (jen vyšší výkon?). Díky moc za info

60

Re: HPI E-firestorm 10T

Mamba max je vyžší řada, zvládne přenášet větší výkony a tudíž umí uregulovat i silnější motory a zvládne více článků. Mamba max má na sobě mini USB takže stačí jakýkoliv USB kabel a z netu stáhnout soft, naopak Sidewinder USB nemá takže k propojení s PC používá Castle link který se připojí na kabel k přijímači a soft je na přiloženém CD. 5700kV je do stroma velice použitelné a při použití 2s lipo je to už fak raketa. Sidewinder je podle mně do storma ideální pohon. Zkoušel jsem ho i v cesťáku ale oproti uhlíkovým motorům ty od CC trochu ztrácejí na zátahu ve spodních otáčkách, což lépe zvládají až moderní a drahé senzorové bnrushless motory. Ta 4600 nevypadá že by měla být nějak moc slabší akorát bude asi potřebovat trochu jinačí převody. Pokud koupíš 5700 tak si hned vem i pastoryky 16, 17, 18 jezdil jsem i s originálním 19 jede to ale rychlost je využitelná pouze na asfaltu, dost se to už hřeje a nutně to potřebuje velice kvalitní baterky, poslední závody jsem jel na 17 zubovém pastorku ale bylo to místy docela splašené tak jsem zkusil 16 a vypadá to klidněji, tím jak tenhle motor točí docela hodně otáček ale pomaleji se roztáčí tak se to paradoxně s tou 16 tak moc nestaví na zadní. Jinak s 17z není problém se z místa převrátit na záda.

61

Re: HPI E-firestorm 10T

A jak přesně se připojuje Castle Link kabel k ECS?...z ECS na připojení baterie byly jen kabely nebo i konektor? Jaké konektory používáš?

62

Re: HPI E-firestorm 10T

z reglo k baterce jsou jen kably a regulátor se k castle link připojuje tak že vytáhneš kabel regulátoru z přijmáče a napíchneš ho do castle link, jako konektory používám klasické zlaté 4mm banánky

63

Re: HPI E-firestorm 10T

Tunil jste někdo ty vůle v řízení? Docela to je už znát  tongue

64

Re: HPI E-firestorm 10T

U offrouda? to je marný boj, budu to řešit v momentě až začnou třeba vyskakovat spojovačky nebo tak něco. A navíc mám vyzkoušené, že auto s malými vůlemi je na řízení hodnější než přetuněný skalpelově přesný stroj.

65

Re: HPI E-firestorm 10T

Zemědělské vůle jsou zemědělské vůle  big_smile

66

Re: HPI E-firestorm 10T

Zdravíčko,

mám firestorma na cestě a již teď zvažuji střídavý pohon,ale nevím jaký zvolit  roll zatím jsme narazil na tyto :

NOVAK GTB/Velociti systém 3.5, 4.5, 5.5, 6.5, 7.5             6500 Kč
NOVAK XBR Sport regulátor a EX 8.5/10.5/13.5 motor       3500 Kč

jak to bude se spotřebou s Aku 5000mah NIMH ?
chtěl bych aby to jezdilo aspoň 60km/h
a abych mohl model zvednout na zadní i ve vyšší rychlosti

tak co do toho pořídit  big_smile ? díky za Rady

67

Re: HPI E-firestorm 10T

Já bych do offroada jako je firestorm dal regl Mamba maxx a motor feigao 540S,bude to mít síly na rozdávání  wink

68

Re: HPI E-firestorm 10T

kde seženu mambu a ten motor ? splní to moje požadavky ?

ani jeden system od Novaka není optimální ?

69

Re: HPI E-firestorm 10T

Systémy od novaka jsou taky OK,já sám jeden mám,ale nemají takovej výkon.

Nevím kčemu je offroad jezdící 60Km/h,lae i tenhle nedůležitej požadavek to splní.

Oboje koupíš v USA,stačí hledat

70

Re: HPI E-firestorm 10T

Zdravíčko,

mám firestorma na cestě a již teď zvažuji střídavý pohon,ale nevím jaký zvolit  roll zatím jsme narazil na tyto :

NOVAK GTB/Velociti systém 3.5, 4.5, 5.5, 6.5, 7.5             6500 Kč
NOVAK XBR Sport regulátor a EX 8.5/10.5/13.5 motor       3500 Kč

jak to bude se spotřebou s Aku 5000mah NIMH ?
chtěl bych aby to jezdilo aspoň 60km/h
a abych mohl model zvednout na zadní i ve vyšší rychlosti

tak co do toho pořídit  big_smile ? díky za Rady


Zkus se taky mrknou na sidewindra s 4600KV nebo 5700 KV od castle creations. Já ho mám a má ho taky Ass1 a jsme s něma oba hodně spokojeni. Ale seženeš ho jen z venku - třeba usa.
A baterky team orion 3300mAh vyjedu za asi 7 min ostré závodní jízdy. jinak to bude tak něco kolem 10 - 15 min v klidném tempu. A nechápu proč chceš aby se ti to stavělo na zadní i ve vyšších rychlostech, vždyť se to pak nedá ani uřídit 8O

71

Re: HPI E-firestorm 10T

já ale potřebuji nějaké srovnání NOVAKa a sidewinderu...chápu že hlavní rozdíl v régulátorech je podle toho jaký pojmou motor(závity) atd

ale zájímalo by mě jesi ten NOVAK za 3500 pojede líp než základní plechovka
ten motor EX má nějakejch 5000 otáček na Volt,což by mělo být kolem 36000 za minutu jesi se nepletu smile

prostě si od toho představuji,že model pojede aspoň 50-60 km/h
jde mi o to aby to mělo dostatečnou rychlost na skoky a aby to mělo zátah/sílu v terénu.

ale zase když si vemu že motor velociti 3.5 má 10500 na Volt ,tak to bude dvojnásobný peklo,néé-li víc...a právě mě jde o to aby to zase nebylo moc.

prostě nějakou optimální kombinaci bych chtěl


NAHOĎTE VIDEA JAK VÁM JEDE SIDEWINDER NA SILNICI A V TERENU NA MAX PLYN  wink

72

Re: HPI E-firestorm 10T

Hele mam zkušenost s Novakem EX 10,5+ XBR ve Final Monstroj a na sílu teda můžeš zapomenout-mě tam teda nejde dat menší pastorek ,ale stejně mi zde bylo nepřímo řečeno ,že sem blb ,že to je motor do on-roada a že to snim nepojede, takže pastorek by asi nic neřešil..  A taky ,že nejelo big_smile  Nebo teda jelo to tak pade možná víc ,ale rozjezd bídnej.. Hlavně v tu chvíli kdy se začínal rozjíždět na vyšší rychlost se staval neřiditelný a sebedestruktivní.. Na to abyses stavěl na zadní i vrychlosti xbr rozhodně stačit nebude ,to spíš HV Max.. Nevim jak je na tom teda firestorm ,ale při takovym výkonu už to chce kvalitní zaklad jinak to pude všechno do řiti a crash v těch tvejch 60 už taky nekončí moc dobře.. Třeba muj final(vim ,že je to srač...) jevil po třech baterkách se střídákem všude opotřebení ,tak jak za pul roku se základnim moturkem. Takže bacha abys to nepřehrotil! Taková je moje zkušenost..

73

Re: HPI E-firestorm 10T

takhle jezdí ten můj motor a regulátor s lipolkama, ale já zaím lipolky nemám

http://www.youtube.com/watch?v=oB3s2AkhQLo

74

Re: HPI E-firestorm 10T

NAHOĎTE VIDEA JAK VÁM JEDE SIDEWINDER NA SILNICI A V TERENU NA MAX PLYN  wink

no, ta maximálka je stejně o ničem, sám pochopíš až vyzkoušíš:), i skoky v maximální rychlosti vesměs dopadnou blbě. Někdy míň výkonu znamená víc - např. já jsem na závodech dojel se standartním motorem a 6-ti článkama nekteré rozjížďky na třetím místě( asi z 10 nebo 11 lidí) a nechal jsem za sebou i nějaké ty střídáky.

75

Re: HPI E-firestorm 10T

takhle jezdí ten můj motor a regulátor s lipolkama, ale já zaím lipolky nemám

http://www.youtube.com/watch?v=oB3s2AkhQLo

reakce na tvůj příspěvěk je na druhé straně omylem se to poslalo 2x smile