1

Téma: HPI RS4

8O Dovolil jsem si zahájit možnou diskusi k tuningu modelů i značky HPI. Zajímá mě v počátku Vaše zkušenost s použitím motorů dráhovkářů (SRC), tzn. použití motorů řady 16D( Parma, Trinity) a to především AWG drátu a počty závitů na kotvě. Ozvěte se !

2

Re: HPI RS4

Zajímá mě v počátku Vaše zkušenost s použitím motorů dráhovkářů (SRC), tzn. použití motorů řady 16D( Parma, Trinity) a to především AWG drátu a počty závitů na kotvě.


Jak by řekl známý český politik: Nevím, nevím, ale podle dosavadního poznání mám dojem, že elektromotory určené pro dráhové modely jsou předurčeny na vyšší napájení než elektromotory pro RC modely. RC modely se napájením pohybují vyvratitelně v polovičních dimenzích než dráhové. Čili pokud osadíš RC model "dráhovým" elektromotorem a klasickými aku jmenovitého napětí 7,2V, tak ho rozhodně nezničíš, ale výkon dle mého úsudku nebude uspokojivý.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

3

Re: HPI RS4

8O Dovolil jsem si zahájit možnou diskusi k tuningu modelů i značky HPI. Zajímá mě v počátku Vaše zkušenost s použitím motorů dráhovkářů (SRC), tzn. použití motorů řady 16D( Parma, Trinity) a to především AWG drátu a počty závitů na kotvě. Ozvěte se !

podle motoru o kterem je rec predpokladam ze je rec o Micro RS4. Radek Skopal z Brna jezdil s draharskym motorem (presny typ nevim, ale zrejme je to neco jako ta Parma 16D) a z toho co jsem videl - funguje to, v porovnani s 300kou je to nekonkurenceschopne.

Kdyz je rec o tuningu HPIcka, ktere tuningy pouzivate/planujete?

4

Re: HPI RS4

Díky za reakci na můj dotaz. Pro MiKyho upřesním problematiku, o které bych rád diskutoval. V podstatě nejde o to , použít originál "dráhovkářský" motor, ale já se osobně snažím najít vhodný průměr drátu ( ze zkušenosti odhaduji 0,15-0,17 mm ) a optimální počet závitů na rameno kotvy, který se na ní vejde ( opět si myslím , tak 80-90 závitů ), a kterou bych takto nově převinul. Samozřejmě jsem neměl na mysli osadit RS4 klasickým SRC motorem. Plně se ztotožňuji s Tvým úsudkem. Posdtatou problému je najít takové množství mědi na kotvě aby se motor točil alespoň do 30 000 ot a měl i výkon "odspodu" ( tj. při malých otáčkách). Našel jsem totiž odkaz na Mikes RC Page na motor Trinity Outlaw Oval Performance , ale na stránkách výrobce se mi již zatím nepodařilo dohledat bližší údaje. Budu zkoušet a dám dál vědět výsledky.

5

Re: HPI RS4

Odpověď Acidovi :
Pokud budu hledat úpravy motorů řady 16D ( právě Tebou zmiňovaná Parma ) myslím si, že konkurenceschpnosti lze určitě dosáhnout. Mikymu jsem napsal , že jeden problém je navinutí kotvy, druhým problémem je najít vhodné magnety a následně provést "běžné" úpravy, které mnozí dráhovkáři dělají. To je především presné přeleštění kotvy na zvolený průměr, zvolit magnety, ve kterých je pro rozměr 16D motorů velký výběr a kde by určitě pomohl Petr Ilgner z Brna jako distributor Parma a PSE. Ostatní znamená podložení magnetů, přesné uložení domečků a usazení uhlíků, osazení kuličkových ložisek atd. Problémem by se mohl stát limitní odběrový proud, kde je nutno uvažovat následně: je-li napětí standardních motorů SRC 12 V a já půjdu dolů, pro dosažení stejného potřebného výkonu mi poroste nahoru proud kotvou. Samozřejmě o tom je celý problém, aby limitní zdroj RCéčka uměl tuto kapacitu po dobu závodu motoru dodat. Tuning prot vidím hlavně v motorech a případně použití mnoha dílů např od BRP. Těším se na odpověď.

6

Re: HPI RS4

Odpověď Acidovi :
Pokud budu hledat úpravy motorů řady 16D ( právě Tebou zmiňovaná Parma ) myslím si, že konkurenceschpnosti lze určitě dosáhnout. Mikymu jsem napsal , že jeden problém je navinutí kotvy, druhým problémem je najít vhodné magnety a následně provést "běžné" úpravy, které mnozí dráhovkáři dělají. To je především presné přeleštění kotvy na zvolený průměr, zvolit magnety, ve kterých je pro rozměr 16D motorů velký výběr a kde by určitě pomohl Petr Ilgner z Brna jako distributor Parma a PSE. Ostatní znamená podložení magnetů, přesné uložení domečků a usazení uhlíků, osazení kuličkových ložisek atd. Problémem by se mohl stát limitní odběrový proud, kde je nutno uvažovat následně: je-li napětí standardních motorů SRC 12 V a já půjdu dolů, pro dosažení stejného potřebného výkonu mi poroste nahoru proud kotvou. Samozřejmě o tom je celý problém, aby limitní zdroj RCéčka uměl tuto kapacitu po dobu závodu motoru dodat. Tuning prot vidím hlavně v motorech a případně použití mnoha dílů např od BRP. Těším se na odpověď.

tak pokud chces motor upravit timto zpusobem, asi to bude cesta.

BRP dela i tuningy na Micro RS4? Ze delaji vlastni podvozek vim... Kdyztak prosim dej link na jejich stranky.

7

Re: HPI RS4

Myšlenka tuningu motoru je zajímavá, ale co takové "drobnosti" jako třeba dynamické vyvážení kotvy? Stránky BRP znám dobře, nějaký tuning dělají, ale víc toho maj tuším na Mini-T. Jestli chceš jít nějak rapidně nahorů s výkonem motoru u HPI tak budeš muset podle mne hlavně vyměnit plastové kardany za kov, a patrně to samé udělat i s převodama (kvalitnější plasty) Asi taky bude nutno se zbavit planetových diferenciálů atd. Nevím jestli tahle cesta povede k nějakému zajímavému výsledku. Vrátím se ještě k motoru. Pokud bych chtěl tuningovat motor, tak bych asi zkusil vylepšovat třístovku a nikoliv dráhařskej motor. Nicméně držím palce a jsem zvědavej na výsledky. big_smile

8

Re: HPI RS4

Beru i tvůj pohled na problém. Samozřejmě jsem předpokládal, že výchozím stavem pro "tuning v mém podání" je použití všech dostupných tuningových dílů od HPI, tak jak uvádíš. Důvodem, proč se pokouším najít způsob využití motoru typu 16D je snadná dostupnost "holých", tj. nenavinutých kotev a možnost za levný peníz provést úpravy, dá se říci i opravy kotvy, když se sjede kolektor. U standadru velkých desetin se v podstatě po odsoustružení vrsrvy mědi na kolektoru může kotva v podstatě "vyhodit" , i když je vinutí nepoškozené. Já sám jsem si běžně dráhovkářské motory tímto způsobem opravoval, a třebas i pro děti v kroužku. Kotva se dá vyvážit, při dobrém poskládáním a utahováním závitů na jednotlivé lamely, tak jak je běžné u velkých motorů i lakem nebo tmelem - samozřejmě jen staticky na homotnost. Jinak díky za Tvůj názor. miran

9

Re: HPI RS4

Kotva se dá vyvážit, při dobrém poskládáním a utahováním závitů na jednotlivé lamely, tak jak je běžné u velkých motorů i lakem nebo tmelem - samozřejmě jen staticky na homotnost. Jinak díky za Tvůj názor. miran

obavam se ze staticke vyvazovani motoru je k nicemu... vzhledem k pomeru delka/prumer by to chtelo vyvazovat dynamicky.

Jezdim HPI Micro RS4 v tuningu a s 300kou motorem, podle me nema vyznam davat vykonejsi motor... myslis ze cenove vyjde ten draharsky motor o tolik financne lip? v jakych cenovych relacich se to pohybuje?