1

Téma: HPI E-firestorm 10T

Má někdo skušenost s tímhle autem??(E-firestorm 10T - RTR)chci si ho koupit ale nevím jestli je to krám či nikolov

2

Re: HPI E-firestorm 10T

No u nás v týmu máme jednoho a je sním spokojený kolega. Sice tam jsou vůle jak prase, ale jinak vypadá dobře. Je tam 15T motor obyčejný.

Když to srovnáš s AT-10 od Thunder tigeru tak je horší.
AT má v základu 17T motor s vyměnitelnýma uhlíkama který je rychlejší a lepší. Držák motoru je kovový a tím pádem slouží aji jako chladič. A má menší vůle.

3

Re: HPI E-firestorm 10T

Jen nechápu, kde jsi vzal ten nesmysl, že motor se 17-ti závity je rychlejší, než s 15-ti závity...

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

4

Re: HPI E-firestorm 10T

kdyby to byli stejne motory od stejneho vyrobce,tak mas pravdu ze 15 je rychlejsi,ale jiny vyrobce,jina ves(jine magnety,uhliky,lozisko) takze i to je mozne...

5

Re: HPI E-firestorm 10T

JJ je to tak. Ve stejný den jsme jezdili s AT-10 a aji Firestormem a Firestorm s 15T byl pomalejší než s AT-10 se 17T v základu s 3 závodama odjetým a neměněnýma uhlíkama.
A v AT-10 je rozebíratelnej ale ve firestormu ne. A ten15T je výkonově jen o trochu lepší než Saturn 20T.

Mimo
Kup si motor Team Corally se závodním obalem 19T a může být rychlejší než nějaký 15T.

6

Re: HPI E-firestorm 10T

Jen jestli to třeba taky nebylo o převodech, průměrech kol, baterkách a celkové připravenosti AT pro závody, oproti stockovému RTR Firestormu... Tohle už ale patří jinam, takže na to prdím.

Losi Mini-LST, HPI Wheely King (tube crawler), En Route Berg 2.2 (šel do světa), Losi Desert truck, Traxxas Revo (VXL), Axial SCX10 Trail Honcho, Losi Mini Desert Buggy, White Wolf (drift), Vaterra Twin Hammers, Vaterra Ascender (Blazer K5), Orlandoo Hunter Jeep a Pajero

7

Re: HPI E-firestorm 10T

Ten kolega jsem já a ta 15T v mém firestormu je vážně horší než 17T v AT10. Je to dáno hlavně tím, že ve firestormu je plechovka na kluzných pouzdrech kdežto AT 10 má modifiet motor na ložiskách, ale u těch 15T firebolt  ve firestormu je to kus od kusu, některém kolegům jezdí ten motor o něco lépe než mně. Baterkama to rozhodně není a regl ve firestormu taky ujde. Na závodech v hale jsem jel 19x2 corally v obalu Tamiya a stříbrných uhlícich a jelo to cca jako 17T origo thunder tiger. Ty vůle na přední nápravě sice jsou, ale nejsou až tak zemědělské jak je vidí Rambo a při jízdě jsem to nějak negativně nepocítil. Mimochodem celá přední náprava je přejata z mnohem výkonějšího spalovacího Firestormu 10T, takže to asi bude celkem prověřené. Auto pěkně skáče a podvozek má široké možnosti nastavení. Podle mně je Firestorm rovnocenné auto k AT10 i třeba k Ravenu. Je sice možná o něco těžší než AT 10 zase má ale masivnější některé díly. Pro Firestorma u mně mluví i ta zkušenost, že já jsem ještě nic nezlomil i když s ním jezdíkm jako prase a čelní nárazy nejsou vyjímkou, na druhou stranu na AT10 už jsem viděl nějaké polámané ramena atp. Bude to asi tím že HPI má takový trochu měkčí a poddajnější materiál. Každopádně nemůžu AT10 jenom hanit, ten držák motoru je fakt lepší v tom že asi odvede víc tepla a nižší hmotnost bude pro zkušeného pilota výhodou na závodní dráze. Ti méně zkušení, mezi které se počítám, naopak ocení relativní slušnou nerozbitnost Firestorma. Za další nevím jak je na tom převodové ústrojí AT10 ale to ve Firestormu by mělo být, jak tvrdí HPI, dimenzováno na pohon výkoným střídavým motorem, což potvrzuje fakt že již brzy by měl do prodeje dorazit E-firestorm se střídavkou v základu. Cena však bude samozřejmě vyžší než u klasického storma.

8

Re: HPI E-firestorm 10T

Zkoušel jste,prosím,někdo jezdit na 7-mi článek? Dělal jsem lodě,tak jich teď mám několik a rád bych je využil. Nejsem si ovšem jist,jestli to regl s motorem vydrží. Díky

9

Re: HPI E-firestorm 10T

Mrknu se do návodu ale myslím že regl asi 7 článků nezvládne a motor je tam obyč plechovka takže o to že by se spálil strach nemám ale otázka je co budou na vyžší otáčky říkat ty kluzné ložiska. Já jsem jezdil s originální motorem asi jenom 14 dní a pak jsem tam vrazil nějaký starý 19T závodní motor a bylo to hned mnohem lepší, teďka jsem si do storma namontoval Regl LRP IPC5,1 z cesťáku a troufnul jsem si na 12T Corally Efra spec. a je to paráda, na záda kdykoliv a V max stejná jako u mojeho předchozího TNX 5,2 yikes) pro někoho kdo nemá na střídavé verky a má doma hromadu starších závodních motorů je tady dobrý prostor pro jejich využití. Na těch odkazech jsou nějaké kratší videa jízdy mojeho firestorma právě s tou 12T kotvou, na ofrroad dráze v Rychvaldu. Přes letní sezonu tady pojedem seriál závodů elektro Buggy/Truggy 1/10 a E-Monstertruck 1/10. První závod je 17.5.2008 a všichni jste zváni, kdyby měl někdo zájem přijít jen tak polítat tak každý pátek se schází RC klub Rychvald ve 14:00 na hřišti základní školy (asfalt nebo parkety podle počasí) a pak věšinou tak kolem 15:00 se přesunujem na "pole".

Info o RC Rychvald zde: http://rcteamrychvald.nolimit.cz/?action=voteinquiry&inquiryid=7035895&answerid=823853

Fotky z "pole"

Odkazy na fotky odstraneny, protoze sly na FTP a bylo tam zadano spatne jmeno/heslo, coz hazelo stupidni hlasku :-);;; admin scarabeus

10

Re: HPI E-firestorm 10T

Kluzný ložiska? myslíš ty v motoru?

11

Re: HPI E-firestorm 10T

Samozřejmě v motoru jinak je storm komplet na kuličkových ložiskách teda kromě sloupku řízení a servosaveru, tam jsou plastové pouzdra, protože jsem trochu punťa tak jsem dal kuličkové ložiska i tam ale nemá to nijak podstatný vliv.

12

Re: HPI E-firestorm 10T

a jeste dotaz pro ty co maj E-firestorma, ty sletovany baterky v IIIIII se tam vejdou v poho? i kdyz na nich mam jeste 4mm trubickovy konektory?  mohl by mi nekdo zmerit jak je ta "sachta" (to misto) pro baterky siroky? diky

13

Re: HPI E-firestorm 10T

Baterka IIIIII se tam vejde i s trubičkama, buďto máš hodně síly nebo mírně přibrousíš vnitřek přepážky, já mám tu druhou variantu. Stačí fakt ubrat jenom malinko materiálu, na funkci rostlináře to nemá žádný vliv.

14

Re: HPI E-firestorm 10T

Tak pánové dneska jsem namontoal střídu 5700kV od castle creations a vypadá to na solidní masakr. Až to pořádně testnu tak se rozepíšu. Jestli jsem  pátral správně tak stejný systém by měl být v brushless E firestormu pod označením FLUX. Nechci malovat čerty na zdi, ale myslím že tohle HPI pak asi nebude zcela vhodné pro začátečníky.

15

Re: HPI E-firestorm 10T

hoj ,Zbyňo.koukám kolik je tady ofroudů,doufám ,že někdo dorazí na závody k nám big_smile

16

Re: HPI E-firestorm 10T

Ahoj chci se zeptat jaký používáte do toho E-Firestorm barerky a jak dlouho to vydrží jezdit?

17

Re: HPI E-firestorm 10T

Takže baterky kde co, v podstatě všechno co se mi za roka půl modelaření doma sešlo, mám nějaké 2xVtec 4200, 2xGP3700 a 2xPansan 4200, všechno to jsou šestičlánky IIIIII, ty posledně jmenované jedou nejvíc a nejdéle vydrží, když si vemu tři baterky na blbnutí do parku a na BMX dráhu tak v pohodě jezídm mimálně hodinu. No a teďka se stříďákem ještě déle.

18

Re: HPI E-firestorm 10T

jaký by jste šoupli do firestorma střídák? jde mi o to aby to nebylo úplně mega přemotorované a aby to bylo i docela šetrné k baterkám.  zatím nebudu kupovat, ale v budoucnu nejspíš jo. byl bych rád, kdyby jste napsali co používáte vy a jak jste s tím spokojeni. četl jsem, že některé nejsou vhodné do těžších aut (e-firestorm váží i s baterkama tak 1,9kg). ve střídavých motorech se nevyznám, takže raději ani nedávám nějaké blbé příklady(popř.odkazy), kterých by se někdo zas mohl chytit a bral by to vážně. samozřejmě v tom hraje svou roli i cena.

19

Re: HPI E-firestorm 10T

jaký by jste šoupli do firestorma střídák? jde mi o to aby to nebylo úplně mega přemotorované a aby to bylo i docela šetrné k baterkám.  zatím nebudu kupovat, ale v budoucnu nejspíš jo. byl bych rád, kdyby jste napsali co používáte vy a jak jste s tím spokojeni. četl jsem, že některé nejsou vhodné do těžších aut (e-firestorm váží i s baterkama tak 1,9kg). ve střídavých motorech se nevyznám, takže raději ani nedávám nějaké blbé příklady(popř.odkazy), kterých by se někdo zas mohl chytit a bral by to vážně. samozřejmě v tom hraje svou roli i cena.

p.s.  jaký by asi byl nejlepší stejnosměrný motor pro storma na origo sc-15 régl?

20

Re: HPI E-firestorm 10T

Já jsem vrazil do storma Sidewindera 5700kV od Castle creations a po asi pětadvaceti odjetých baterkách a jednom kompletním závodě můžu říct že naprostá spokojenost.

Odkaz na výrobce: www.castlecreations.com/products/sidewinder.html

Koupil jsem ho přes kamaráda v americe a i s poštou a DPH vyšel kompletní systém regl+motor na něco přes tři tisíce. Takže se směju od ucha k uchu.
Doporučuju dokoupit i kabel k propojení reglu s PC castle link, protože se tak dá regulátor velice rychle a jednoduše nastavit. Sice se dá programovat jednoduše i přes vysílač, ale k některým funkcím se člověk nedostane. Jedná taková důležitá položka je starting power. Tato volba, má docela velký vliv na jízdní časy na jednu baterku. Při omezeném starting power se dá s baterii 4200mAh jezdit kolem 12 minut. Pokud ale zvolím střední hodnotu, která je určená pouze pro "závodní" baterie a kvalitní konektory tak spotřeba stoupne výrazně a auto jezdí na stejnou baterku už jen 8 minut. Ovšem výkon motoru je pak oslnivý hned z rozjezdu a není problém auto hodit na záda z místa ( jako se to povedlo mi při druhé rozjížďce grrrr ). Třetí hodnota je bez omezení a je vhodná především pro baterie lipol.  Tím chci říct že regulátor a motor od castle se dá skvěle přizpůsobit pro různé situace: na race nabuším výkona na blbnutí prodloužím čas jízdy.
Výkon: pokud porovnám výkon sidewindera na šestičlánku 4200mAh tak jede zhruba jako závodní uhlíková dvanáctka Corally ( kterou ale musím co čtyři baterky soustružit ). Oproti střídavém reglu Novak GTB a motoru EX 8,5 závitů téže značky je Sidewinder vviditelně silnější.

Nyní k nevýhodám: nevím jestli je tento jev běžný u všech střídavých motoru ale sidewinder aby jel potřebuje volty. Co tím chci říct, když jsem jezdil se stejnosměrným motorem tak v momentě když už začal výkon znatelně vadnout byla baterka téměř "suchá", když však přestane tahat Sidewinder tak je v baterce o něco víc nevyužité šťávy než při použití stejnosměrného motoru. Vzhledem k tomu, že tenhle systém ale zvládne až 12článku Nimh a 3sLipo není pro lidi co mají doma jen jedno auto problém používat raději sedmičlánek s tím, že bude mít opravdu velice výkonný pohon.
Druhá a to horší nevýhoda: zatím se knám Sidewinder nevozí, pouze jeho silnějšího bráchu systém Mamba max nabízí firma Hořejší. Ale stojí jednou tolik...

K stejnosměrnému motru do storma můžu říct tolik, že lepší investice bude  obdarovat HPI reglem kamaráda s TT01 a koupit nějaký solidnější (třeba LRP IPC je za slušnou cenu) než kupovat kvalitní motor a snažit se ho používat s původním regulátorem. Já jsem jinak na origo reglu jezdil max 19x2 corally kotvu a nic moc, se slušným reglem ale začne jezdit i ta plechová patnáctka o něco lépe.

21

Re: HPI E-firestorm 10T

nema smysl asi jit do uhlikovych, vzdyt jak jsme se bavili tak normalne v shopech US koupis VXL setup co ma Rustler za 140$ regl vcetne motoru...to je za pakatel. A kdyz jsem videl, ze je i par lidi na netu co VXL jezdi jeden motor v maxxovi a utahne to s odrenyma usima a porad to hrabe a jede jak das tak v takove dvoukolce to musi byt vic nez dost

22

Re: HPI E-firestorm 10T

jj, možná po prázdninách si toho střídáka pořídím. co bys řekl na VELINEON VXL BRUSHLESS SYSTEM  -  ten co je v rastleru vxl, stojí asi 140$ i s motorem. investice do stejnosměrného systému by byla fakt hloupost

23

Re: HPI E-firestorm 10T

Velineona jsem ještě neviděl na vlastní oči. Ale prý je tady poblíž jeden na cestě tak až bude tak to hned porovnáme. Pro úplnost Sidewinder stojí 133 dolarů.

24

Re: HPI E-firestorm 10T

Ass1: Nemas nahodou nejake videjko storma se Sidewinderem? Celkem by me zajimalo porovnani proti VXLku.

25

Re: HPI E-firestorm 10T

nema smysl asi jit do uhlikovych, vzdyt jak jsme se bavili tak normalne v shopech US koupis VXL setup co ma Rustler za 140$ regl vcetne motoru...to je za pakatel. A kdyz jsem videl, ze je i par lidi na netu co VXL jezdi jeden motor v maxxovi a utahne to s odrenyma usima a porad to hrabe a jede jak das tak v takove dvoukolce to musi byt vic nez dost

big_smile  s tim příspěvkem jsi mě předběhl asi jen o pár sekund (stejný čas odeslání). právě proto, že jsi mi ho ukázal a on se mi zalíbil, tak jsem se zeptal - jestli s tim tady nema někdo zkušenosti.