1

Téma: oprava motoru

Ahojte...tak jsem dneska byl zajezdit a najednou mi začaly strašně zvonit kroužky v motoru.......když jsem pak čistil filtr atd., tak jsem si všiml, že je natrhlý a že mi šel prach do sání :-( .........motor jde nastartovat, ale špatně drží volnoběh, kolísají otáčky atd... (asi sem ho zevnitř pěkně vybrousil :-() teď bych chtěl poradit, co s tím, na kolik vyjde novej výbrus (co je všechno potřeba),nebo jestli není jiné řešení, než nový vnitřek + píst (myslím zarovnat výbrus a k tomu větší kroužky??) díky za všechny rady... :-)

2

Re: oprava motoru

Nejdřív je třeba to rozebrat a podívat se jaké to napáchalo škody.Pokud sjou tam vrypy hluboké tak je to na výbrus a píst.Pokud ne a jen to stratilo tlaky tak se mi jednou povedlo ho rozchodit...Prostě jsem vzal nové kroužky a šup je tam a po nádrži jsem je vyměnil znova a motor dodnes chodí....byl to motor z křoviňáku.Musí se to posoudit až když je to rozebrané.Prostě se vyplatí kvalitní dvou vložkový filtr....ale to už si teď poznal na vlastní kůži.

3

Re: oprava motoru

Sorry, že se do toho pletu a ještě ho ani nemám doma. Co jsem zjistil, tak motory Zenoah mají nikasil. (Speciální úprava povrchu, vynikající tvrdostí a dobrou kluzností, v tloušťkách řádově mikrometrů) Pokud je tomu tak, není možné dělat nový výbrus, pouze vyměnit celý válec a pístní sadu. Vyměnit kroužky je možné, ale ty jsou diametrálně měkčí oproti povrchu válce a proto ho nemohou nijak srovnat. Možná po vyjetí životnosti kroužků trošku vyhladí povrch, ale nějaké vyrovnání vrypů nehrozí. Toť mé zkušenosti z MX.