Téma: Jak cistit MT
Zdravim,
zaujimalo by ma ako cistite svojich monstrov od nanosov blata a prachu...
Ake techniky pouzivate a pripadne ake pripravky.
diky
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zdravim,
zaujimalo by ma ako cistite svojich monstrov od nanosov blata a prachu...
Ake techniky pouzivate a pripadne ake pripravky.
diky
Kompletni rozborka, plastovy dily odmocit v kybli v jarovou vodou, kartacem vycistit. loziska vycistit, kovovy dily take ocistit. co je ohnute narovnat pripadne nahradit novyma atd.
Pak zse sborka.
Nicmene kdyz auto neni moc zapraseny, tak to jen vysteteckuju, otru treba hadrem a jezdim dal. Vetsinou jsou jen ramena a spodni cast hodne od blata. Necim to sundej dolu, pokud loziska nedrhnout, tak to tak staci. Moc to neoplachuj vodou at to nerezne, to to radeji rozeber a cisti veci jednotlive a hned osetruj povrch at to nerezne. Po jezdeni v lese auto neni nikdy v tak hroznym stavu jako po zavodech.
no ja na nem necham kastli a dam do sprchy :-). zbytek umyju jen houbou, hadrem a tak. a pak mazu. Pravda, loziskum se to asi moc nelibi, ale po třičtvrtě roce v podstate zadny problem s lozisky az na par drobnosti. Nebavi me to porad rozebirat a cistit do detailu, takze se s tim moc nebabram. Novy loziska zase nejsou tak drahe, abych u toho travil dlouhe a dlouhe hodiny, na to neni cas :?
Já také sprchuji,nejdříve postříknu militem a pak horkou vodou,po uschnutí nakonzervuji teflonovým olejem a je jak nový.U mého prvního savíka jsem takto čistil cca 2xtýdně a nikdy žádný problém
A kabelum, servam a elektronike to sprchovanie nevadi?
vetsinou pri ceste domu, stavim na benzine,
a tady maji tlakovku, za 10 korun to strika asi 5 minut, vcelku dostatecna doba
hlavne mit utesneno a zavodneno, a trosku ubrat tlaku
samozrejme nedelam to pokazde ale jen kdyz je hodne hnusne blato, jinak maly statecek a vyprasit
vetsinou pri ceste domu, stavim na benzine,
a tady maji tlakovku, za 10 korun to strika asi 5 minut, vcelku dostatecna doba
hlavne mit utesneno a zavodneno, a trosku ubrat tlaku
samozrejme nedelam to pokazde ale jen kdyz je hodne hnusne blato, jinak maly statecek a vyprasit
a cim tesnis? silikonom?
tak samozrejme pouzivam na prijimac sprcku, protoze je hodne pruzna, a rekl bych ze je kvalitnejsi nez balonek, do toho jsem dal jeste takovej pytlik, neco podobneho se dava do novych bot, melo by to udajne odstranit pripadnou vlkhost
serva jsem rozebral a po spoji trosku omaznul silikonem a dotahl, tu
trosku co se vytlacila jsem otrel a bylo to
problem ktery u balonku neni, ze sprcka je napustena nejakym olejickem
nebo co to je zac a stahovaci paska to uplne neutesni takze je problem to vzit samolepkou okolo ale zatim se mi nestalo ze bych mel jedinou kapku
vevnitr
v sexualnim zivote tomu je bohuzel jinak
v sexualnim zivote tomu je bohuzel jinak
Mozno keby si aj pritom konec pripevnis eska paskou alebo samolepkou vysledok by bol lepsi
Motoru a prevodovke voda nevadi?
samozrejme ze vadi, ale vetsina lidi vc. me pouziva na motor after run oil, ktery by mel, jde o to jestli je to fakt zamezit pusobeni vody v motoru, prevodovka by to mela prezit vzdyt je tam stejne nejaky olej pripadne vazelina
ja tiez pouzivam after run oil...
este posledna vec by ma zaujimala:
nic sa nestane sviecke a zhaviacemu kabelu?
a taktiez zasuvke na starter?
co to po ostrikani vysusit?? pak se nemuze nic stat
ok vysusit a bude pohoda...
dikz za rady
ja take myl savika taky ve sprse, nejdriv jsem ho nastrikal Silkolene ProWash, takovy ekologicky cistidlo na motorky, a pak osprchoval vlaznou vodou, jenze pak mi odeslo relativne drahe servo proto, ze se do nej dostala voda....
Ted to resim odmastovacim sprejem, je to odmastovac na brzdy, nebo proste cistici odmastovaci sprej. Ma to velky tlak, super to myje a cisti a je to nejaky samoodparovaci ze to hned vyschne.
Blby je ze 600ml sprej stoji od 300 do 600Kc. Nicmene pokud to pomuze predejit tomu aby mi zase zdechlo servo za trojku, je to pro me dobry.
Vetsina respondentu tvrdi ze meje vodou ve sprse.
myslim ze to neni dobre. Takhle se to da delat kdyz pak ale auto rozeberes a citlive dily osetris. na zavodech vidis snad kazdeho jak to cistit tlakovou vodou, ale uz pak nevidite ze ty chlapy k tomu vecer sednou a delaji rozborku, cisten ivseho a sborku. takhle riskujete do jednoho ze odejdou treba loziska. Nicmene, ti co z vas takhle mejou, zksute vyndat loziska z kol a protocit je. Tusim ze vetsine z vas budou drhnout coz mozna nepoznate.
Cisteni cisticem na brzdy se musi brat taky opatrne, odmastuje to orpavdu dobre a dukladne, diky tlaku ktery tu honza popisuje jde en veskery olej ktery napriklad ve zminenych loziskach ma byt.
Jestli je to takova potiz model rozebrat a cistit dily jednotlive, pak je asi mensi bolest to ofoukat kompresorem a co nejde tak poresit jinak, ale sprchovani ve sprse se me osobne zda byt dost drasticke. Kontrolujete alespon tesnost rpevodovky atd? Co an to rikaji ruzna tesneni ktera se timto zpusobem NIKDY nevycisti?
Veľmi presne napísaný príspevok. Bez dôkladnej roborky a zborky na model nepatrí žiadna voda! Leda vtedy ak na prachoch nezáleží!
souhlasim...taky bych se te sprchy bal
Ono je taky duležité kde všude jezdíte a jak často,ja třeba sprchuji savíka, závody nejezdím jen blbnu s kámošema a za necelý rok častého ježdění vubec žádný problém,všechny ložiska puvodní(krom spojkového bubínku),stejně se bere vodou pořádně jen plastový spodek auta,nevím jak u jiných MT ale u savíka se ta nečistota zas tak nedostane do horních částí,ale jak píši závodně nejezdím
Ja osobne cistim meho losika po kazde jizde po cca 0,5l paliva.Rozhodne to nesprchuju a vodou vubec ne.Kam se hardikem nedostanu,tak rozeberu,nekdy si s tim hraju y 3 hodky.Jinak prez zimu ho dosroubku rozeberu a udelam kompletni generalku,aby byl na sezonu pripraven.Kdyby mel nekdo z blizkeho okoli zajem zajezdit si spolecne,kuzeme se domluvit.
Tak ted sem docisti nandal motor zpet a jdu delat haji.Hrabu se v tom od 8hodin.Dneska bylea narocna jizda,tak si tu ocistu zaslouzi Losik.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.