Téma: Šípy obráceně
Zdravíčko!
Mám dotaz. Proč se na crawlery montují pneumatiky se šípovým vzorem obráceně? Má to nějaký důvod nebo je to jenom rebelie?
Díky!
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zdravíčko!
Mám dotaz. Proč se na crawlery montují pneumatiky se šípovým vzorem obráceně? Má to nějaký důvod nebo je to jenom rebelie?
Díky!
Je to popsané například u konverze wheely kinga na crawler
http://www.rccrawler.com/crawlerking1.html
úplně na koci se hovoří o tom, že otočí kola na přední nápravě kvůli lepší trakci.
Asi hlavní důvod je opravdu ta rebelie
Pokud je pneumatika na tvrdém povrchu jako kámen nebo skála a asi i tvrdá suchá hlína tak se do něj stejně nezatlačí její vzorek tak to vyjde nastejno.
Pokud je povrch bláto měká hlína a pod tak tam je jednoznačně lepší trakce když je šíp namontovaný tak jak má být protože se líp čistí.
Jediný důvod bych bral že je to na předku otočené kvůli brždění ve sjezdu.
Navíc někdy mívají šípaky na přední straně vzurku ostřejší úhel než ze zadu.
Na písku tam je to složitější, protože šípák by se po protočení okamžitě propadal, ale na písek se stejně používají jiné ( hustší ) vzorky.
Po poslední rozborce Fordika jsem to vyzkoušel. Přiznávám, že nevědomky, nebo lépe řečeno náhodou. Nepoznal jsem nejmenší rozdíl...
já taky ne.Hele proč se na crawler a trialek používají pevné nápravy.
Osobně bych řekl, že máš pak to auto víc pod kontrolou. Čím míň stupňů volnosti, tím líp pro řidiče.
pevný nápravy ti dovolují větší křížení a tím i lepší styk kol s terénem....i když některý nezávislý odpružení je taky docela dobrý, stejně to nedosáhne kvalit pevných náprav.......kdyžtak mě opravte
aha už to chápu díky.
Asi hlavní důvod je opravdu ta rebelie
Pokud je pneumatika na tvrdém povrchu jako kámen nebo skála a asi i tvrdá suchá hlína tak se do něj stejně nezatlačí její vzorek tak to vyjde nastejno.
Pokud je povrch bláto měká hlína a pod tak tam je jednoznačně lepší trakce když je šíp namontovaný tak jak má být protože se líp čistí.
Jediný důvod bych bral že je to na předku otočené kvůli brždění ve sjezdu.
Navíc někdy mívají šípaky na přední straně vzurku ostřejší úhel než ze zadu.
Na písku tam je to složitější, protože šípák by se po protočení okamžitě propadal, ale na písek se stejně používají jiné ( hustší ) vzorky.
No ja nevim jestli jste to nekdy zkouseli, ale ma to vcelku vyrazny vliv kdyz jezdis po kameni a skalach, protoze si vsimni, ze kdyz je sip tak jak ma byt, tak se na pripadnou hranu kamene kdyz na ni najizdis vestinou vnejsi stranou kola, tak to proste sklouzne. Kdyz ho das obracene, ma tendenci se o ten kamen zarazit a drzet. Tezko se to vysvetluje, ale doma jsem to zkousel, sice jen na 1:18 crawleru ale i tak.
Použití tuhých náprav vs nezávislého zavěšení je strašně složitá věc. Vedl jsem na tohle téma dlouhosáhlé debaty s mnoha lidmi. Myslím si, že v modelech si tuhý nápravy nesem sebou z velkech aut, kde se používaj především pro spolehlivost a malou zranitelnost. Což je věc na kterou se u modelů až tak nemusí hledět a jako jedno z plus beru minimální zastavěný prostor mezi nápravama. Jinak pokud jde o prostupnost teréném, myslím že jsou nezávisle zavěšený kola lepší co se adheze týče.
co se týče adheze tak je na tom nezávislý možná líp,ale na modelech crawlerů bys nikdy nevytvořil 90 stupnový úhel jak se může náprava zkřížit bez pevný nápravy...
Asi hlavní důvod je opravdu ta rebelie
Pokud je pneumatika na tvrdém povrchu jako kámen nebo skála a asi i tvrdá suchá hlína tak se do něj stejně nezatlačí její vzorek tak to vyjde nastejno.
Pokud je povrch bláto měká hlína a pod tak tam je jednoznačně lepší trakce když je šíp namontovaný tak jak má být protože se líp čistí.
Jediný důvod bych bral že je to na předku otočené kvůli brždění ve sjezdu.
Navíc někdy mívají šípaky na přední straně vzurku ostřejší úhel než ze zadu.
Na písku tam je to složitější, protože šípák by se po protočení okamžitě propadal, ale na písek se stejně používají jiné ( hustší ) vzorky.
No ja nevim jestli jste to nekdy zkouseli, ale ma to vcelku vyrazny vliv kdyz jezdis po kameni a skalach, protoze si vsimni, ze kdyz je sip tak jak ma byt, tak se na pripadnou hranu kamene kdyz na ni najizdis vestinou vnejsi stranou kola, tak to proste sklouzne. Kdyz ho das obracene, ma tendenci se o ten kamen zarazit a drzet. Tezko se to vysvetluje, ale doma jsem to zkousel, sice jen na 1:18 crawleru ale i tak.
No to je pravda! Na hrotu skály se to obráceně nasazené kolo má snahu centrovat. 8)
Já vím, že můj postřeh ohledně vzorků bude asi pro legraci, ale nedá mi to - myslím si, že jde hodně o zvyk. Mám os. auto, které má náhon na zadní a už mnohokrát jsem si říkal, proč na předku nejsou kola obráceně - vždyť při brzdění by to mělo brzdit líp. Stejně tak když jsem si náhodou dneska prohlížel nové kolo (šlapací) mé dcery. Taky má na předku vzorek "jak má být". Zná někdo důvod? Mě napadá jedině ten zvyk...
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.