1

Téma: Problém se servama

Pořád mi odchází serva. Vždy tak 14 dní jezdím a potom přestanou budˇnejde vůbec a nebo točí jenom na jednu stranu, posílám je na reklamaci a tedˇsi začínají vymýšlet že je přetěžuju a nechtějí mi uznat reklamaci. Nechápu co je přetěžování vždytˇjsou na to dělaný ne? Mám HS-805BB, HS-5745MG digital,HS-645MG.

2

Re: Problém se servama

Přetěžování je pravděpodobně to,že do nich pouštíš víc proudu,než na co jsou dělaný.Pokud spalovák,tak 4-5ti článek.Pokud elektra,tak musí jít do serva z přijímače většinou nejvíc těch 6V,ale mně jde 8V,nevim jak (u TT01 a přijímač Jeti Rex5) a servo pořád v poho.
A jak koukam,měl bys mít FG.Taky ho mam s tim 805BB a po 1,5 roce pořád v poho.Tak asi připojit aku k přijímači a přeměřit,kolik ti jde štávy do serva.Jinak nevim.

3

Re: Problém se servama

Jasně mám FG Mardra

4

Re: Problém se servama

Omlouvam se,nějak jsem si to neuvědomil  wink  Co nějak narušený kabely od aku k přijímači nebo konektory.Že by tam něco mohlo jiskřit a tudíž zlobit napětí a tim by případně mohla trpět elektronika v servech.

5

Re: Problém se servama

Fakt nevim kontroloval jsem to a závadu jsem nenašel ale ten problém nemám sám co jezdím z kámošema taky už jim asi dvě serva odešly ale spíš odchází ty digitály než ty obyč.

6

Re: Problém se servama

A máš to servo přidělaný v gumách nebo natvrdo?

7

Re: Problém se servama

Jo mám to na gumách ale oni střídají jednou odejde na řízení potom na plyn a brzdu.

8

Re: Problém se servama

a není možná že je opravdu přetěžuješ tím že nemáš dobře nastavený EPA(velikost rozsahu výchylek serva), když bys to neměl nastavený tak to jde přesmoc motor top servo a hned odejde..Nevím naapdá mě už jen tadle věc čím to může být..Nebo jestli do nich nepouštíš velký napětí, jinak už nevim.. wink  roll

9

Re: Problém se servama

Výchylky serv mám nastavený to sem dělal jako první a baterii mám 5-ti článek 3800mah Xcell nimh

10

Re: Problém se servama

zkus ještě vyměnit přijímač,měl jsem ten samí problém,sice mě odcházelo jen servo řízení ale od té doby co jsem koupil nový přijímač a zapojil servo přes V-kabel tak mám klid,znám kluky co jezdí na standart serva xxxměsícu na nemají žádný problém.

11

Re: Problém se servama

Zatím ty serva dali pokoj tak uvidím

12

Re: Problém se servama

Zdravím
Poradíte mi měl jsem silné servo hitec 645 mg a měl ho v autě 1:6 marder na plyn brzdu asi 14 dní po sjetí benzínu auto zdechlo odpojil jsem přijímač jako vždy.. na druhý den zapnu chci jed a nic plyn se nehne otevřel jsem servo a tišták je jako uhel.
používám 2,4Ghz Spektrum DX3  ale servo nebylo digitál mám jen digi na řízení je ještě v záruce mám šanci uspět?
baterie mám originál na FG 5tičlánek 1900  díky moc popřípadě jde koupit noví tišták jaká je cena nevíte?? Jde to nechat opravit?

13

Re: Problém se servama

Zdravím
Poradíte mi měl jsem silné servo hitec 645 mg a měl ho v autě 1:6 marder na plyn brzdu asi 14 dní po sjetí benzínu auto zdechlo odpojil jsem přijímač jako vždy.. na druhý den zapnu chci jed a nic plyn se nehne otevřel jsem servo a tišták je jako uhel.
používám 2,4Ghz Spektrum DX3  ale servo nebylo digitál mám jen digi na řízení je ještě v záruce mám šanci uspět?
baterie mám originál na FG 5tičlánek 1900  díky moc popřípadě jde koupit noví tišták jaká je cena nevíte?? Jde to nechat opravit?

v kazdom pripade sa to pokus zreklamovat!!!  ja som tiez uz reklamoval servo riadenia a na prvy dojem sa zdalo, ze to servo som nefunguje mojou vinou-nakoniec to bola vyrobna vada...a aj v inych pripadoch sa mi spravnou argumentaciou podarilo vyreklamovat aj nemozne, takze za pokus to v kazdom pripade stoji!!
na druhej strane to mozno bude trvat velmi dlho...mne to servo reklamovali az 6mesiacov, pretoze to slo cez sk do cz a v cz este objednavali z nem ozubene sukolesia do serva....bolo mi to ale jedno, kedze som to reklamoval cez zimu. ak budes chciet jazdit, tak zrejme aj tak budes musiet kupit nove servo...

14

Re: Problém se servama

chci se zeptat, kdyz je prilis velka zima ze i venku mrzne muze se stat ze servo zamrzne a prestane hejbat?

15

Re: Problém se servama

když kupuješ servo tak maš i naspane teplotni rozmezi v jaky teplotach funguje.(neni to u všech)

16

Re: Problém se servama

kdyz ja jsem to mel bez papiru.

17

Re: Problém se servama

mám bugy 1/6 a servo plyn/brzdy mne zlobí.často kmitá anichž bych něco dělal, odpojil jsem fail safe a ustalo to, po zapojení zpátky.Při kontrole nastavení fail safe jsem zjistil že jak-koliv držím dlouho tak se nepřepne do programování. nevím zda je to servem nebo čím by to mohlo být.Poraďte prosím děkuji RC soupravu mám od Modelcraftu MCT-1--Vím není to moc dobrá sestava ale na mé ježdění kolem baráku to stačí.

E-Revo VXL , Spektrum DX3S, FG Marder, FG Porsche 911, Himoto Buggy

18

Re: Problém se servama

Tenhle problém už mám za sebou,do Mardera Race jsem namontoval na řízení 2 x HS-5745 MG digital,(což je vlastně brácha RHINA 4 ale ale o 1000 levnější-teď nevím kdo koho vlastní ale je to prakticky jeden výrobce)

Mechanicky je zapojený přes poloviční páky(páky nedávat kovový-zásadně plast) na servo saver,chce to vyhrát si s nastavením závitovek hodně na přesno ,jinak se budou serva přetahovat.(to že ty serva trochu vrčí je normální-digitální servo se neustále snaží najít si optimální středovou polohu a ty nemáš šanci obě dvě tam přesně dostat to jsou desetiny mm-vzhledem k tomu že je servo saver plastový a serva jsou uložený v gumách a mají plastové páky, tak bych to ani neřešil,trochu se to podá cca 0,5mm)
Ještě proč ten plast-je lepší při případné bouračce na předek aby prdla plastová páka za pár korun než celý servo za 1500 x 2

Elektricky zapojený to mám jako u rc letadel,zkrácené napájecí silové kabely serva tj.černý a červený přímo na zběrnici napájenou přes nové kabely 4mm2 od rx aku (při těch proudových odběrech menší-tedy originální kabely od rx aku nemají smysl-tvoří se ztráty,tj.úbytky napětí-menší tah),nedávám to do příjímače protože serva berou při tahu kolem 6A každý a to nevím co by na to přijímač říkal.

Oranžový ,tedy signál je zapojen do příjímače.Ideální řešení je koupit novou dutinku do konektoru,originální konektory odcvakat ,smotat dráty a vložit do nové dutinky a zalisovat-(rozhodně nepájet na 100% se to v místě pájení zlomí) a pak smršťovací trubičkou zaizolovat.

Funkce perfektní hlavně v nižších teplotách,dost často jsem předtím 1 servo řízení utahal třeba na sněhu.

Má to jedinou nevýhodu,pokud odejde jedno servo ,tak to druhý ho bude velice rychle následovat,protože tahá nejen řízení ale i to mrtví servo.Teď testuju signalizaci chodu serv kvuli kontrole stavu ale je to už prakticky vyřešený.

Myslím si a mám vyzkoušený , že je lepší mít u šestiny či pětiny na řízení místo 18kg - 36kg