1

Téma: Speed 300

Ahoj,

mate niekto skusenost s porovnanim Speed 300 v osemnastke? Mam na mysli porovnanie Speed 300 6V a 7,2V na petclanok a sestclanok. Ked som pozeral v Graupner katalogu tak 6V mal udavane skoro 2 krat take otacky ako 7,2 V... Chcem si totiz kupit Nandu a dat tam 300vku, ale kedze Nanda je len na 5clanok obavam sa ze sa nebudem moct rovnat s chalanmi s 6clankom a 300vkou...

Dik vopred za radu.

2

Re: Speed 300

Ahoj,

mate niekto skusenost s porovnanim Speed 300 v osemnastke? Mam na mysli porovnanie Speed 300 6V a 7,2V na petclanok a sestclanok. Ked som pozeral v Graupner katalogu tak 6V mal udavane skoro 2 krat take otacky ako 7,2 V... Chcem si totiz kupit Nandu a dat tam 300vku, ale kedze Nanda je len na 5clanok obavam sa ze sa nebudem moct rovnat s chalanmi s 6clankom a 300vkou...

Dik vopred za radu.

vsechno zalezi na trati, na technicke trati s kratkou rovinkou se rozdily hodne  mazou.
Co se tyka odpovedi - nevim o nikom, kdo by pouziva 300/7,2V - rovnou kup 6V. Rozdil samozrejme proti 6cl. bude.
Pokud neni omezeni na baterie (NiMH vs. LiPo). tak si kup lipolky a ty se ti vejdou do prostoru pro 5clanek (pouzivam Nosram/LRP 1800mAh)

jinak - kdysi jsme na starem Xray sasi davali baterky do tzv. tamiya packu, takze nikoliv IIIIII, ale === a ty se do prostoru 5cl. vejdou take

3

Re: Speed 300

mate niekto skusenost s porovnanim Speed 300 v osemnastke? Mam na mysli porovnanie Speed 300 6V a 7,2V na petclanok a sestclanok. Ked som pozeral v Graupner katalogu tak 6V mal udavane skoro 2 krat take otacky ako 7,2 V... Chcem si totiz kupit Nandu a dat tam 300vku, ale kedze Nanda je len na 5clanok obavam sa ze sa nebudem moct rovnat s chalanmi s 6clankom a 300vkou...

Nanda se dá osadit i šestičlánkem, to je jen otázka spodního plata a spony baterie, nicméně jak píše Hejkal snažší cestou je i použití li-pol, které se vejdou na místo pětičlánku, nebo Inline pack je také použitelná varianta. Taky můžeš přidat šestý článek na druhou stranu mezi servo a motor, ale to je asi nejméně šikovné řešení. Pokud ale budeš jezdit na ryze desítkový trati, tak tam už dnes asi třístovka většinou nestačí, tam to bude spíš o třistasedmdesátce nebo nějakém podobném motoru. Nebo je řešením stříďák který by mohl stačit i na pětičlánek (moraváci jezdí i čtyřčlánkové osmnáctiny).
Obecně třístovka která má nominálně uvedených 6V točí obvykle víc, ale při vyšším provozním napětí má nižší účinnost a bude se více hřát, takže je nutno ji dobře chladit. Uvažovat o třístovce 7,2V nemá smysl.

4

Re: Speed 300

Super dik hosi, asi tam teda dam 370tku od Xraye. Mel sem to v mini trucku a slo to na sesticlanek jak silene, a jedno auto co u nas s tim jezdi se na desitkove trati vyrovna v rychlosti Mambe 6800...

5

Re: Speed 300

Super dik hosi, asi tam teda dam 370tku od Xraye. Mel sem to v mini trucku a slo to na sesticlanek jak silene, a jedno auto co u nas s tim jezdi se na desitkove trati vyrovna v rychlosti Mambe 6800...

kde u vas? v kosicich? :-)

6

Re: Speed 300

Ahoj,

mate niekto skusenost s porovnanim Speed 300 v osemnastke? Mam na mysli porovnanie Speed 300 6V a 7,2V na petclanok a sestclanok. Ked som pozeral v Graupner katalogu tak 6V mal udavane skoro 2 krat take otacky ako 7,2 V... Chcem si totiz kupit Nandu a dat tam 300vku, ale kedze Nanda je len na 5clanok obavam sa ze sa nebudem moct rovnat s chalanmi s 6clankom a 300vkou...

Dik vopred za radu.


když tam daš 300  motor tak si kup nove diferaky protoze to ty puvodni nevidrží  lol  lol  lol  lol  lol

7

Re: Speed 300

kde u vas? v kosicich? :-)[/quote]


U nas v Bratislave...

8

Re: Speed 300

neni to zase tak jednoznacne... mamba je trosku rychlejsia, hlavne na rovinke je to citit...
uvidime co dalej, testujem pomaly novy motor, snad bude vhodny...

Tome, chystame sa teraz na XTC do Brna, budes tam?

9

Re: Speed 300

neni to zase tak jednoznacne... mamba je trosku rychlejsia, hlavne na rovinke je to citit...
uvidime co dalej, testujem pomaly novy motor, snad bude vhodny...

Tome, chystame sa teraz na XTC do Brna, budes tam?

Cau, nevim, moc se mi tam nechce, spise premyslim nad mensi trati u Ludka

stridak proti js plechovce 300/370 je vzdy velka vyhoda, jen je otazka jak se s nim clovek srovna v technicke pasazi

Co testujes?

10

Re: Speed 300

Zatial nechcem striedak, Ludek (Luis0) mi hovoril ze vraj Novak chysta nove combo striedak aj s reglom pre osemnastky, ale so senzorom otacok... vraj by to mohlo byt vonku za cca. mesiac, tak zatial asi ten 370xray a pockam na hento.

Inac este som objavil ten motor od Atomicu - 380 high speed (robia aj high torque). Mate s nim niekto skusenost?

11

Re: Speed 300

motor Team Orion Baja
neni to spicka, ale da sa rozoberat, teda zakladny servis, oproti 370 od Xray sa javi vykonnejsi...v poslednom finale som aj vyhral (proti mambe)

a hlavne, zvlada to aj ten Xray regulator, to bola priorita

len cena, u nas skoro dvojnasobok ako za Xray 370

12

Re: Speed 300

a nepouzivam lipol, ale 6 clanok LRP Vtec 1400 nejake pushed & matched

13

Re: Speed 300

a na ten senzorovy Novak cakam aj ja smile

14

Re: Speed 300

a na ten senzorovy Novak cakam aj ja smile

A nevadí Vám u Novaka ty větší rozměry a hmotnost?
Motor Size: 380 size: 1.02" D x 1.48" L (26 D x 37.7 L mm)
Motor Weight with wires: 2.54 oz. (72 grams)

Ještě jsem se chtěl zeptat, jaký rozdíl jste našli mezi motorem 300 a 370? Já jsem kromě časování a nálepky nic nenašel. A to jsem měřil i průměr drátu a počítal závity na kotvě.

15

Re: Speed 300

do prdele tak to teda toho Novaka nenacpem do scalpla :cry: je dlhy :?  ale do xraya bude dobry wink

16

Re: Speed 300

Rozlišovať motory na 300 a 370 je vlastne nemožné pretože sa jedná o ten istý motor len označovaný podľa firmy Mabuchi ako 370 alebo Graupner Speed 300. Môže sa teda stať, že si kúpite motor 300 a 370 a budú celkom rovnaké. Firmy ktoré vyrábajú "plechovkové" motory vyrobia na zákazku pre odberateľa motor 300/370 podľa jeho požiadavky (počet závitov typ uhlíkov, drážkovaná hriadeľka, časovanie...). Je už len na odberateľovi ako si ho označí. Asi jediným vodítkom pre porovnanie týchto motorov sú ich otáčky pri určitom napätí (samozrejme ak sú udávané).  Najlepšou možnosťou ako motory jednoznačne porovnať je otestovať ich v aute, alebo na neakej meracej stolici. Pri porovnaní motorv  Xray 300 a 370 je motor xray 370 výrazne výkonnejší.

Striedavé motory sú fajn vec, len mám pocit, že sa všetci ženú za extrémnymi výkonmi týchto motorov a na samotnej trati tento výkon využijú 2s jazdy na rovinke ak sa jazdí na trati 1:10. Predpokladám, že nový striedavý komplet od Novaku bude ešte výkonnejší ako Mamby/Tekiny, len ten výkon nebude kde v osemnástke využiť.

17

Re: Speed 300

Palo, mas uplnu pravdu... tiez si myslim, ze vacsina osemnastok su len premotorovane obludy, preto stale jazdim jednosmerny system a dokazem sa umiestnit.

Mne ale ide o pohodlie. Som lenivy clovek.
Stalo sa mi na poslednych pretekoch, ze sa mi proste zasekli uhliky a nejazdil som (motor Orion), tiez casta udrzba, kotva, uhliky vseobecne, aby vykonnost motora neklesala tak rychlo...

preto striedak, preto ho mam aj v desine a preto ich budem mat aj v buginach

18

Re: Speed 300

Mne ale ide o pohodlie. Som lenivy clovek. .....
preto striedak, preto ho mam aj v desine a preto ich budem mat aj v buginach

Plne súhlasím mne šlo len o vhodný výber.

19

Re: Speed 300

Striedavé motory sú fajn vec, len mám pocit, že sa všetci ženú za extrémnymi výkonmi týchto motorov a na samotnej trati tento výkon využijú 2s jazdy na rovinke ak sa jazdí na trati 1:10. Predpokladám, že nový striedavý komplet od Novaku bude ešte výkonnejší ako Mamby/Tekiny, len ten výkon nebude kde v osemnástke využiť.

Taky souhlas, my tohle řešíme závody na trati 1-1,3m, ale fakt je ten, že bezúdržbovost stříďáků asi do budoucna sehraje svoji roli i u nás. Jen bude otázka jaký střídavý pohon bude použitelný, protože ten senzorový od Nowaka je prý poněkud větší. Některé levné střídavé sety zase mají velké potíže s plynulostí regulace a na trati jako je ta naše to má značný vliv.  Na druhou stranu mám pořád pocit, že celý problém stejnosměrných motorů (plechovek) a jejich životnosti vyskočil až nějak s extrémní honbou za rychlostí a výkonem na desetinových tratích. Kde se jezdí čistě osmnáctinová trať, tak tam to je vesměs o 180-ce či 300-ce. Je také pravda, že každý gram ušetřené hmotnosti pomáhá k dosažení lepšího výsledku a také prodlužuje životnost dílů modelu a pneu. To je pochopitelně další plus pro použití stříďáků, lipolek atd, ale co na to naše peněženky.... lol

20

Re: Speed 300

....Na druhou stranu mám pořád pocit, že celý problém stejnosměrných motorů (plechovek) a jejich životnosti vyskočil až nějak s extrémní honbou za rychlostí a výkonem na desetinových tratích. Kde se jezdí čistě osmnáctinová trať, tak tam to je vesměs o 180-ce či 300-ce...

Presne ako píšeš, ak sa nenaháňaš za extrémnym výkonom tak životnosť plechoviek je dostatočná. Sám jazdím plechovku 300 v aute skoro rok a stále drží. Na tratiach akú máte vy je striedavý pohon fakt zbytočný (z finančnej stránky i z dôvodu problémov regulácie). Ak mi vydrží motor za 300Sk celú sezónu nie je čo riešiť. wink

21

Re: Speed 300

Palo, mas uplnu pravdu... tiez si myslim, ze vacsina osemnastok su len premotorovane obludy...

Pánové nic ve zlým, ale trochu jste zaspali vývoj. Možná vám pomůže prohlédnout si některá videa kolegy Vlahoviče. Uvidíte tam jak dvojkolka se stříďákem vyhrála závod, nebo jak jezdí „premotorovane obludy“ (6800 ot/V + LiPol) na malé trati s šířkou 1,5m.

A ještě k rozdílu mezi motorem 300 a 370 :
Podle mě je rozdíl jen v časování. Pokud jsem provedl časování u motoru 300, tak jsem změřil nárůst otáček o cca 25%, což jsou hodnoty odpovídající motoru 370.

22

Re: Speed 300

Palo, mas uplnu pravdu... tiez si myslim, ze vacsina osemnastok su len premotorovane obludy...

Pánové nic ve zlým, ale trochu jste zaspali vývoj. Možná vám pomůže prohlédnout si některá videa kolegy Vlahoviče. Uvidíte tam jak dvojkolka se stříďákem vyhrála závod, nebo jak jezdí „premotorovane obludy“ (6800 ot/V + LiPol) na malé trati s šířkou 1,5m.

A ještě k rozdílu mezi motorem 300 a 370 :
Podle mě je rozdíl jen v časování. Pokud jsem provedl časování u motoru 300, tak jsem změřil nárůst otáček o cca 25%, což jsou hodnoty odpovídající motoru 370.

chodim na preteky celkom casto a to aj do CZ... na poslednych zavodoch XTC Morava vyhral Lukas D. s 2wd a striedakom, ale pokial viem, tak 2wd vacsinou len 4 clanky...
ja som bol druhy a potom ostatny... (prevracali sa im auta, tam skoncil napr. aj spominany kolega Igor V.)

jazdim uplnu seriu, regulator Xray, motor tiez, NIMH baterky a nikdy som nemal problem sa dostat do A a snad este horsi ako piaty som neskoncil...

a verim tomu, ze na malej trati by som mal este vacsiu vyhodu prave v plynulej regulacii a tiez by urcite zohral rolu aj vlaznejsi nastup pri prudkom zrychleni...

23

Re: Speed 300

Ak mi vydrží motor za 300Sk celú sezónu nie je čo riešiť. wink


Mám v M18 stříďák za 400 Kč a taky není co řešit wink A nemusím se bát, že se mi v ten nejblbější moment ubrousí kartáček, životnost bude určitě podstatně větší jak u Speeda, můžu k němu připojit 3s LiPol a zajezdit si opravdu rychle venku, kde na to je prostor, a vůbec... smile A že bych měl nějaké problémy s plynulostí regulace, o tom nějak nevím, špíš mám problmy s rukama, ale za ty fakt pohon nemůže smile

24

Re: Speed 300

Mám v M18 stříďák za 400 Kč a taky není co řešit .....

Už jsi někdy jel na vytýčené trati metr široký v zatáčkách a nejen poletoval na parkovišti???
Na ježdění sem a tam po parkovišti co nejrychleji fakt nějakou kvalitní regulaci nepotřebuješ wink

25

Re: Speed 300

Pánové nic ve zlým, ale trochu jste zaspali vývoj. Možná vám pomůže prohlédnout si některá videa kolegy Vlahoviče. Uvidíte tam jak dvojkolka se stříďákem vyhrála závod, nebo jak jezdí „premotorovane obludy“ (6800 ot/V + LiPol) na malé trati s šířkou 1,5m.

videa jsem viděl, to 2WD-čko jelo fakt parádně, ale nemyslím, že by tu někdo zaspal vývoj. Spíš je otázka kam se ten vývoj bude směřovat. Já jsem během dvou měsíců dal dohromady partu deseti lidí, kteří před tím nikdy s osmnáctinama nejezdili a to vše díky cenově dostupnýmu modelu a rozumnýmu pohonu. Kdyby měli začít hned se stříďákem a modelem v maximální palbě, tak jich stoprocentně není takový počet. To že jsme od 180-tek přešli na 300-ky a že už někdo z toho našeho spolku pokukuje po stříďáku je daný řadou faktorů a naše pravidla nikoho nesvazují. Nicméně odpověď na otázku stříďák versus DC na malé trati se asi dočkám už na příštích závodech. Přiznám se, že jsem na to velmi zvědavý. big_smile
Na desetinový trati bych ale asi DC pohon v dnešní době nevolil.
Asi taky nějaký to video natočíme.... wink