1

Téma: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Zdravim priznivce jedne stopy v novem roce ....
Pomalu se blizi sezona a premyslim o nejakem vylepseni sve rc moto.
Po koupi mekkych pneu GRP mne napadla predni brzda.
Ma nekdo zkusenost  .... ?
1. jak se zmeni brzdny ucinek a stabilita modelu?
2. je dobre nechat brzit zadek i predek soucasne nebo zadni brzdu odpojit?
3. je treba vymenit original servo za servo z vetsim momentem?

predem diky za info

2

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Ahoj. Brzdný účinek se změní o 80% k lepšímu. Pokud brzdný účinek přeženeš, následky jsou stejné jako u dospělé moto.
Je dobré nechat brzdit i zadek ale je potřeba omezit  ho tak na 30%. Jinak se zastavuje kolo a následky jsou opět stejné jako u dospělé moto.
Určitě bych dal trošku silnější servo.( méně se nadře a déle vydrží)
Pořádně to nalaď, letos se pojedou v Čelákovicích moto závody.

3

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Dekuji za informaci ...
Hned objednavam smile
Vymena serva mne asi nemine. To originalni sotva utahne brzdu zadni, takze si myslim, ze to bude nutnost.
Jeste mne trapi jak zvednout svetlou vysku modelu. U elektriky to jde prevrtanim drzaku prednich vidlic na ramu. Ale u nitra se tam pletou serva ... jedine co bylo mozne zvednout o chlup, je zadni kolo ... nevim co s tim predkem.
Dale uvazuji o zmene prevodu vice do pomala... zrejme vymenou zadni rozety.
Mas toto laborovani za sebou?
diky

4

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Pokud zvětšíš světlou výšku pouze zadním kolem, tak budeš mít problém s úhlem přední vidlice, což je na ovládání modelu dost podstatné. Je potřeba ji nezvedat celou. Musíš trošku zamodelařit. Já mám jenom elektru, tak jsem problém se servy neměl. Zadní rozetou bych určitě převodový poměr neměnil, začal bych ozubeným kolem u převodu na motoru.
Ale na závodech budeš potřebovat i rychlost big_smile

5

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Zdravim priznivce jedne stopy v novem roce ....
Pomalu se blizi sezona a premyslim o nejakem vylepseni sve rc moto.
Po koupi mekkych pneu GRP mne napadla predni brzda.
Ma nekdo zkusenost  .... ?
1. jak se zmeni brzdny ucinek a stabilita modelu?
2. je dobre nechat brzit zadek i predek soucasne nebo zadni brzdu odpojit?
3. je treba vymenit original servo za servo z vetsim momentem?

predem diky za info

Zdravím.
Já bych to přirovnal asi k brždění RC auta 4WD s volnoběžkou (jen zadní brzda)a RC auto 4WD vepředu diferenciál nebo pevná osa(přední a zadní brzda u motocyklu.)Přední brzda musí brzdit více,je tam podstatná část váhy motocyklu při brždění.Zadní kolo je nadlehčováno,tudíž se musí brzdit jemněji.Brzdí se tedy předním i zadním kolem ale rozdílnou sílou.

Miroslav Vrána

6

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Vsem dekuji za info.
Brzdu se chystam zitra namontovat a v nedeli eventuelne nekde na parkingu vyladit smile
Mel bych jeste jednu otazku a ta se tyka lepeni pneu. Koupil jsem si gumy od GRP, tj. s vlozkou. Cim lepit (kvalitni sekundove lepidlo? ), kolik lepidla po obvodu? atd ....
dekuji

7

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Co vim ja a co jsem hlavne slysel tak na motogumy funguje nejlepe a pouze cerny Loctite.

8

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

A co třeba přímo "Lepidlo na gumy"?
Viděl jsem ho tuším u pelikána....

9

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

No prave ze " lepidlo na gumy" se u motorek a jejich kovovejch disku vubec neosvedcilo, asi tak..

10

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

smile
tak panove, zkuste se prosim dohodnout.... smile
Znamena to, ze vterinovym lepidlem nic nezkazim?
Staci par kapek po obvodu?

11

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Pokud ma Hyper tu zkusenost, ze lepil vterinakem kola u motorky a drzelo to a nedelalo to problemy pri brzdeni ( velke sily ) tak zkus vterinak.

Ja mam informace od lidi kteri motorky jezdi uz nekolik let, ze vterinak nebo klasicke lepidlo na gumy samozrejme zkusily a NEOSVEDCILO SE TO. Takze zacli pouzivat cernej Loctite, kterej je sice dost drahej ale osvedcil se na 100%. Asi bych tady moc neexperimentoval, kola u motorky sou dle me to nejdulezitejsi pro dobrou jizdu a asi by si nebyl nadsenej kdyz se ti zacnou po 5te jizde svlikat. Ale je to na tobe.

Navic alespon me se kola lepily dost pracne abyl sem maximalne vdecny za prodlevu v tuhnuti ktera u vterinaku neni. smile

12

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Pokud ma Hyper tu zkusenost, ze lepil vterinakem kola u motorky a drzelo to a nedelalo to problemy pri brzdeni ( velke sily ) tak zkus vterinak.

Ja mam informace od lidi kteri motorky jezdi uz nekolik let, ze vterinak nebo klasicke lepidlo na gumy samozrejme zkusily a NEOSVEDCILO SE TO. Takze zacli pouzivat cernej Loctite, kterej je sice dost drahej ale osvedcil se na 100%. Asi bych tady moc neexperimentoval, kola u motorky sou dle me to nejdulezitejsi pro dobrou jizdu a asi by si nebyl nadsenej kdyz se ti zacnou po 5te jizde svlikat. Ale je to na tobe.

Navic alespon me se kola lepily dost pracne abyl sem maximalne vdecny za prodlevu v tuhnuti ktera u vterinaku neni. smile


Plně s tebou souhlasím,lepení pneu je hrůza  big_smile
Já jsem to myslel tak že když jeto "lepidlo na gumy" že to bude držet,ale v tu chvíli mě nenapadlo že má moto kovové disky... takže jak říká Belmondo: Black Loctite  smile

13

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

1. Tak jsem probehl par obchodu a hledal jsem black loctite. Marne.
2. Zbavit motorku tech original gum je teda opravdu peklo. Je to prilepeny tak, ze guma zustava v drazkach kol a dostat ji ven, vcetne lepidla, je opravdu hrozny ..... bleee
Tak me napadla mozna hloupost, mozna dobry napad, ze bych mohl na prilepeni pouzit obycejny chemopren extrem. Stoji 50,- kc, drzi opravdu dobre, lepene misto bude pruznejsi a hlavne pujde urcite lepe sundat.
Jaky to je napad? smile
Nekritizovat smile

14

Re: Ducati 1:5 Nitro - predni brzda

Jaky to je napad? smile
Nekritizovat smile

No me sly gumy dolu jedna basen a to lepidlo de koupit u pana Holuba v celakovicich. Asi ti ho i posle pokud nejsi z mesta.