26

Re: Motor do Tamiya

O variantě kotvy MIG v těle jiném jsem se dozvěděl pozdě. Nevím, zda by pan Pekař toto povolil. Já chtěl pouze MIG, on prosadil i JOHNSON. V rámci reciprocity. Nevím přesně, jak jede MIG ve vašich tělech. Zda by nebyl tento jezdec ve výhodě oproti klasickému MIGU. V Brně jsou zatím k dostání... Jsem teď v kontaktu s Tomášem Brodským... Můžu s ním o tom promluvit.

Abys mi rozuměl, já za tu variantu kotva Mig + jiné tělo nějak zvlášť nebojuju. Taky s Migem nehodlám jet. To jen kolega chtěl klukům na Hanácký pohár koupit Migy a nesehnal je a tím pádem asi nejspíš nepojedou. A přitom vím, že z Parket Cupu mají motorky s kotvou Mig a jiným tělem, které teď zase nemůžou použít.

Spíš jsem se jen tak ze zájmu ptal jestli nebyly nějaké zvláštní důvody tuto variantu zakázat (třeba obtížné dokazování bez rozdělání motorku, atd..) Na otázku jak jede Mig v jiném těle by Ti nejspíš odpověděl nejlíp B-L-A-C-K.  Já jsem s tím až tak dalece neexperimentoval.

27

Re: Motor do Tamiya

koupit Migy a nesehnal je a tím pádem asi nejspíš nepojedou.

Mohu mít možnost kontaktovat se přímo s dodavatelem motorů MIG panem Matyášem a od něj mohu koupit motory i za zajímavšjší cenu než za kterouse prodává. Navíc moju zjistit, zda je má plně k diospozici.

28

Re: Motor do Tamiya

Mohu mít možnost kontaktovat se přímo s dodavatelem motorů MIG panem Matyášem a od něj mohu koupit motory i za zajímavšjší cenu než za kterouse prodává. Navíc moju zjistit, zda je má plně k diospozici.

Více viz email.

29

Re: Motor do Tamiya

třeba obtížné dokazování bez rozdělání motorku

jde to celkem lehce, staci mrknout otvory v cele a podivat se na barvu kotvy, MIG ma modre celo

30

Re: Motor do Tamiya

Zdravim. mam dotaz ohledne prevodu.
Koupil jsem podvozek TT01 s motorem Tamiya RS540 (Fe drzak motoru). Prevody mam: vnitrni ozub.kolo standard 61z a pastorek 21z.
Zacatecnikou jizdou (vpred, vzad) se mi podarilo prevody ohlodat a prokluzuji. Chci si koupit pastorek 22,23z (50357) a ozub.kola 55,58z (53665). Bude tato kombinace prevodu do sebe "pasovat"? Bude auto o neco rychlejsi nez s dosavadnimi prevody (61,21)? Popr. jaka je nejlepsi kombinace ozub. kolo - pastorek.
Diky moc za rady.

31

Re: Motor do Tamiya

Nejdriv se zamysli, proc se ti prevody ohlodaly. Pokud se ti tam neco dostalo - smula. Nejsem vlastnikem TT01, ale mam dojem, ze drzak motoru u TT01 je venec s lehce excentrickymi dirami a motor sroubujes do der odpovidajici velikosti pastorku - mel si to dobre?
Prevodovy pomer - to ti poradi spis majitel nejake TT01, ale mej na pameti, ze tezsi prevodovy pomer ti muze pretezovat motor, proto pri jakekoliv vyraznejsi zmene prevodu musis kontrolovat teplotu motoru, jestli se neprehriva.

Michal Nováček - RC.305
... zběhl jsem k expedicím.

32

Re: Motor do Tamiya

Mám doma sic TB_01  a v manuálu k tomuto vozu stojí::
61/ 16,17,18,19,pastorek. Což nemusí samozřejmě platit pro
TT-01  /a je li to stejné, pak pastorek 21 tam neměl co dělat/

Je-li to ovšem ze základu stavebnice 61/21 a měnil jsi pouze unašeč motoru za dural, pak bych hledal chybu zde. Převod:: pastorek vůči hnanému kolu musí mít předepsanou vůli. A pochopitelně se tento převod nemaže.
Napiš, co je uvedeno v manuálu pro 61 zubů u TT-01.
Karel

33

Re: Motor do Tamiya

Presne tak, Tamiya ma excentricky drzak s dirama pro ruzne pastorky. Motor byl upevneny ve spravnych dirach (dle navodu), ale pravdepodobne uz to muselo byt nacate, tak to zacalo prokluzovat. Vyresil jsem to tak, ze jsem motor v drzaku pootocil jakoby na pastorek 20z a zatim vse OK. Chci ale radeji prevody poridit nove, aby bylo vse jak ma - myslim hlavne vule.

V navodu na TT01 pro prevod 61 mohou byt pastorky 19, 20, 21, 22z (stavebnice ma zaklad 61/19, ale pro zakladni motor 540)  Optional dily jsou pak: pastorky 20, 21, 22, 23z a ozubene kola 55,58z.
Prave proto, ze jsou primo urcene na TT01 tak jsem to tam chtel nakombinovat.

Pokud tedy nekdo s TT01 pouziva tyto zmenene prevody v kombinaci s motorem Tamiya RS 540 Sport Tuned, dejte mi prosim vedet jak to funguje a co na to teplota motoru?

Diky

34

Re: Motor do Tamiya

To se přihodilo na novém autě, nebo to bylo jeté z druhé ruky ??
Karel

35

Re: Motor do Tamiya

Je to klasicky Second hand. Jete auto pres inzerat, tzn prevody uz mely neco za sebou  smile

36

Re: Motor do Tamiya

Ještě zpět k těm poničeným převodům. Při slušném zacházení převody přežijí několik motorů. Za předpokladu, že jsou čisté a nenamazané. 

V navodu na TT01 pro prevod 61 mohou byt pastorky 19, 20, 21, 22z (stavebnice ma zaklad 61/19, ale pro zakladni motor 540)  Optional dily jsou pak: pastorky 20, 21, 22, 23z a ozubene kola 55,58z.
Prave proto, ze jsou primo urcene na TT01 tak jsem to tam chtel nakombinovat.

Pokud tedy nekdo s TT01 pouziva tyto zmenene prevody v kombinaci s motorem Tamiya RS 540 Sport Tuned, dejte mi prosim vedet jak to funguje a co na to teplota motoru?

Diky

Bylo to tu již na fóru několikrát zmiňované, ale ještě jednou.  Na TB -01 požívám s motorem MIG /19T, 22000rpm/  konečný převod 8,35.
61/19 a na dif. má TB-01 2,599
Pak 61:19=3,210x2,599=8,34

S tímto převodem jest pro začátečníka kumšt udržet auto ve vyznačené stopě.  /šířka tratě cca 1,5 metru a třať s několika pravoúhlými zatáčkami a s pár vracečkama.  Na vyznačení používám 10 cm široké, 1,5m dlouhé pruhy ze staré plastové autoplachty. Odpověď na tvoji otázku, jaký převod jest ten nejvhodnější, je: začnu od toho nejpomalejšího a pakliže zvládám vést auto ve stopě, přehodím na rychlejší.
  Ovšem, pakliže to honíš jen tak hlava nehlava po parkovišti, /takhle jsi urazil ten svislák?/ pak ani ten nejvýkonější motor a převody, nebude asi  dost rychlý. A také teplota motoru bude někde na mezní hranici, nebo, což je ještě horší, za.
  Trénuji-li, /nonstop/ motor aktivně chladím při výměně baterek.  Tak dlouho, dokud nemá cca 40oC.
Nevím přesně kolik který motor má mezní provozní teplotu, domnívám se že hranice kolem 100oC na plášti motoru je pro rekreační ježdění asi stop hranice. Pakliže má motor něco přežít. /v tom případě má vinutí uvnitř motoru odhaduji tak 140- 160oC/
Sám používám samodomo chladič z měděných pásků, který obepíná celý pláš motoru ale nezakrývá větrací otvory. Aktivní plocha žeber je kolem 14cm2.  Je to podstatně lepší, než originál chladič. Také podstatně těžší.

Karel

37

Re: Motor do Tamiya

Napadlo me taky, jestli ty ohlodane prevody nemuzou byt zpusobene stejnym problemem jako jsem psal v depu. Hlinikovy drzak motoru, ktery jsem koupil ja, (original Tamiya), ma tak velkou vuli, ze tam motor lita. Ja jsem ho tam proto nedal, ale pokud je problem stejny, ohlodani zubu je vec na par minut jizdy. Mam sice DF-02 ale drzak i uchyceni je stejne a zkousel jsem ho i do nove TT-01 a vysledek stejny, nevim proc to tak je ale bohuzel tam proste nepasuje.

38

Re: Motor do Tamiya

Problem s hlinikovym drzakem motoru mam stejny.  Nicmene jsem tu vuli drzaku  zjistil az pote, co zacaly prevody prokluzovat, coz muze byt jedna z pricin.
Mas pravdu, ze plastovy drzak sedi mnohem lepe. Ale problem se da vyresit i tak, ze jsem na jedne strane hlinikovy drzak lehce oblepil paskou a potom uz sedi v podvozku dostatecne pevne. Uvidime jak dlouho  big_smile

39

Re: Motor do Tamiya

Stejný problém jsem řešil i na TL-ku. Jednoznačně nejlepší se jevilo použití pastorku o zub většího do dané díry (např 20ka místo 19.z). Použitím tvrdšího pastorku (Carson) se převody staly relativně nezničitelnýmy. Doporučuju zkusit o zub větší a kvalitnější pastorek. Samozřejmě překontrolovat vůli a jestli se volně točí kola (aby nebylo v převodech pnutí).

40

Re: Motor do Tamiya

Stejný problém ... tvrdšího pastorku (Carson) ...

To mohu potvrdit. Origo tamijácké duralové čicotoje pastorky je třeba častěji kontrolovat, zvl. při častém ježdění, zda nemají "vymačkané" zuby. Nejlépe "spotřebovat" originální a další odpovídající koupit od Carsona. Jen je třeba ještě zopakovat pro ty, co začínají a experimentují s převody, že nelze použít jakýkoliv pastorek, na který někde narazím, byť se stejným počtem zubů. Ozubení musí mít správný tzv. modul, který u Tamiye je 0.6 (tedy u modelů aut základní řady).

Michal Nováček - RC.305
... zběhl jsem k expedicím.

41

Re: Motor do Tamiya

Nevím přesně kolik který motor má mezní provozní teplotu, domnívám se že hranice kolem 100oC na plášti motoru je pro rekreační ježdění asi stop hranice. Pakliže má motor něco přežít. /v tom případě má vinutí uvnitř motoru odhaduji tak 140- 160oC/

Domnívám se, že hranice 100C na plášti může být stop hranice i pro některý motorek :-). Snažím se, aby motorek měl na plášti cca 70-80C; chladiče na motorek nepoužívám.

Michal Nováček - RC.305
... zběhl jsem k expedicím.

42

Re: Motor do Tamiya

Já mam TL-01 s motorem RS 540 SH a zdá se mi že to moc nejede. Naměřili jsme tomu asi 20km/h nebyl by nějakej rychlejší? Ale soustruh taky nemam

43

Re: Motor do Tamiya

Jako vhodný upgrade na toto auto bych viděl jako první stupeň motor okolo 19-ti závitů. Nevykazuje ještě takové opotřebení komutátoru a jede už velice slušně. Je pak na tobě jakou cenu a jakého výrobce upřednostníš. Snad jen ze zkušenosti vím, že pokud na něktrých motorech levnější třídy nevyměníš uhlíky je s nima za chvíli ámen. Kvelitnější motor se ti odvděčí vyšším výkonem, větší životností, ale taky vyšší cenou. Je vždy i možnost koupit něco nenové, ale to záleží od koho, za kolik a v jakém stavu a nenechat se napálit. Motor s míň, jak 15-ti závity bych ti určitě nedoporučoval.

44

Re: Motor do Tamiya

Já mam TL-01 s motorem RS 540 SH a zdá se mi že to moc nejede. Naměřili jsme tomu asi 20km/h nebyl by nějakej rychlejší? Ale soustruh taky nemam


To je opravdu nějak málo. Buď motor nejede naplno, nebo je špatně zvolen převodový poměr. Ono se do TL-01 daly koupit převody tuningové - rychlejší. Pak to jelo o hodně rychleji, ale dojezd na baterie byl kratší. Chce to laboraci.

45

Re: Motor do Tamiya

ja mam v tl01 17tizavit s rychlima převodama a 23zubovim pastorkem to melo Vmax dost slušnej ale dloooouho trvalo než se na nej dostal tak jsem dal menši pastorek 19 auto krapitek zpomalilo ale ten rozjezd byl furt slabota ted tam mam 19tizub a origo převody a už to celkem jde ale asi zas budu zvetšovat pastorek nebo bych radši střidak motor

46

Re: Motor do Tamiya

tak ted už 17tizavit s reglem prodavam mam tam střidak 9z a je to pecka převody bezproblemu držej a lita to jak prase ale musim nalepit všechna kola občas se zujou:-)