Re: Nanda NRX-18
Obávám se zklamání lidí co si to koupí v představě, že to bude v základu konkurenceschopný model.
Dovolím si poněkud polemizovat. Náklady na zprovoznění pro rozumné závodění nejsou nijak tragické a nikdo z nás tu neměl v úmyslu porovnávat Nandu v základu s M18PRO se stříďákem. Já osobně tvrdím, že to je ideální 4WD model pro začátečníka a pro motor "180" !!!! Mám tu jak M18, Scalpel, měl jsem v ruce M18pro a taky spoustu další modelů, takže jsem pochopitelně porovnával. Samozřejmě netvrdím, že model vyndaný z krabice je stoprocentní (o RTR s vysílačkou nepíšu, ten mne jaksi nezajímá), ale již jsem připomínky a rady napsal výše.
V sobotu jsme na závodech měli Nandy tři. Jedna prakticky v základu na gumovejch kolech, jen se samodomo vypilovaným držákem motoru (k jeho výrobě použil autor pilník, vrtačku, vrtáky a závitník a ruce nic víc. Před ježděním vypral ložiska a diferenciály od nesmyslné vaselíny. To bylo vše. Jako regulátor DSYS 10A, což také není žádná raketa, ale stojí příjemné peníze. Výsledek - třetí místo z devíti, jen o jedno kolo za druhým (Xray M18 na mechovkách s motorem MIG280racing) čtvrtá opět Nanda, tentokrát na mechovkách a s horním patrem v laminátu (regulace opět DSYS 10A) Takže tohle je dle mého názoru rozumná začátečnická kategorie. Mimochodem třetí místo v osmnáctinách na posledním Xray Chalange v Kolíně byla taky Nanda, tady ale pochopitelně nikoliv v základu. Ovšem ve výsledkové listině se o tom nějak takticky mlčí... Samozřejmě ale s Tebou souhlasím, že je poněkud nesmysl osadit Nandu ze základního setu stříďákem a čekat zázraky. Pokud to tak někdo očekával, tak tudy pěšina není, ale není to nedostatek modelu, nýbrž chybná úvaha majitele. Osmnáctiny dohnané do extrému jsou sice zajímavá záležitost, ale myslím že hledáme cestu jak osmnáctiny rozšířit a zpřístupnit co nejvíce lidem. Že to je správná cesta není pochyb, protože se po určité stagnaci zdá že na závodech přibývají soutěžící. A o to jde hlavně.