51

Re: svicka

Zajimavy, ted jsem narazil na toto:

rcmodels.cz

ale tam jsou psany R5ky, ne A5ky ktere mi jsou doporucovany, asi tu A5ku vybalim a prubnu v savikoj (te djezdim na originalu, ktery nevim co je zac), tak abych vedel ze ta A5ka taky bude OK...

Komerčný odkaz upravený.

Upravil ROGI

52

Re: svicka

Chtěl bych se k tématu svíčky zeptat, jakou výhodu, popř. nevýhodu mají tzv. TURBO svíčky. Vím, že nemají podložku a v hlavě těsní kuželovou částí. Já jsem do nedávna dělal, tedy ještě dělám, RC modely letadel a zde se tyto svíčky nepoužívají (alespoň o tom nevím). Někde jsem viděl reklamu na motor do lodi a tam psali, že verze motoru s TURBO svíčkou má o 10% větší výkon. Myslím tedy, že s TURBO svíčkou se asi dá udělat výhodnější tvar spalovacího prostoru, protože část svíčky, která sem zasahuje, má menší průměr. To je ale jen moje úvaha.

53

Re: svicka

Mám menší problém - mám takový divný pocit, že jsem se spletl :-( ....
svíčka od O.S A5 je teplejší nebo studenější než 8 od O.S. dle čísel by měla být studenější ta 8, ale teď jsem náhodou listnul na jednu stránku, kde píšou, že svíčka 8 je teplejší než A5 ... máte to někdo ozkoušené v praxi ? Díky .-).

S pozdravem, Aleš.
Mugen Seiki  - MBX6 eco; Spektrum - DX3C; Savöx - 1267 MG; XERUN (2250 kV + 80 A)
Align - T-rex 550 E, Graupner HoTT MX-20

54

Re: svicka

Tady to mas krasne znazornene http://www.osengines.com/accys/glowplugs.html

55

Re: svicka

Tady to mas krasne znazornene http://www.osengines.com/accys/glowplugs.html


Jo o tom právě že vím, ale vím taky, že někdo říkal, že 8 bude studenější .. hm, tak holt neměli pravdu, sakriš :-( ..

S pozdravem, Aleš.
Mugen Seiki  - MBX6 eco; Spektrum - DX3C; Savöx - 1267 MG; XERUN (2250 kV + 80 A)
Align - T-rex 550 E, Graupner HoTT MX-20

56

Re: svicka

takové podivné značení má jen O.S.  !!! tak se tím nepleť.
u jiných firem je samozřejmě 8čka studená jako hrom

57

Re: svicka

Breakpain - no vidis to, Treid jezdil ted s OS 8kou ne? A nakonec to naladil a i uchladil

58

Re: svicka

8 svíčka u OS je tuším braná pro motorky o nižším obsahu řady FX a LA (osobně bych ji bral téměř jako univerzální). Já ji měl v motorku 1,6cm3, kde byla předepsaná a chodila OK. Ale všimni si ještě jedné věci, že OS používá označení A, R, případně P pro turbo svíčku, ale ta 8 nemá před sebou žádné písmeno, takže jak psal kribo, nenech se zmást.

59

Re: svicka

8 svíčka u OS je tuším braná pro motorky o nižším obsahu řady FX a LA (osobně bych ji bral téměř jako univerzální). Já ji měl v motorku 1,6cm3, kde byla předepsaná a chodila OK. Ale všimni si ještě jedné věci, že OS používá označení A, R, případně P pro turbo svíčku, ale ta 8 nemá před sebou žádné písmeno, takže jak psal kribo, nenech se zmást.


Nj nj ,. byl jsem zmaten, už nejsem smile. Právě proto jsem ji koupil .-), soudě že to je vyšší číclo ... no nic smile. Ještě holt pořídím R5 :-) testy testy a zase testy budou.

S pozdravem, Aleš.
Mugen Seiki  - MBX6 eco; Spektrum - DX3C; Savöx - 1267 MG; XERUN (2250 kV + 80 A)
Align - T-rex 550 E, Graupner HoTT MX-20

60

Re: svicka

Mozna by stalo zato udelat nejakou tabulku (samo zalezi na nastaveni motoru) pri jake venkovni teplote kdo jezdil s jakou svickou a jakych dosahoval teplot motoru - otazka je, jak jsem rikal, jak kdo nastavi motor ale taky asi na vlhkosti a palivu a na stylu jizdy, ale mozna by to neco malo napovedelo, ja se chystam az bude cas otestovat tu R5ku od Nosramu

61

Re: svicka

nejlepší je zvolit si jednu značku svíček třeba kvalitní a levné Novarossi a koupit si svíčky např C5S až 7 a zkoušet.To máš tři svíčky za asi 390 ,než chaoticky vybírat 5tku odtamtuď  a 6tku odjinud ,s takovou se k ničemu nedobereš.Za jedno odpoledne pochopíš ,která je na co a která ti vyhovuje nejvíc.
Hlavně dodržovat délku závitu,případně podložit ,podle toho na co je motor zkonstruován.

62

Re: svicka

Mozna by stalo zato udelat nejakou tabulku (samo zalezi na nastaveni motoru) pri jake venkovni teplote kdo jezdil s jakou svickou a jakych dosahoval teplot motoru - otazka je, jak jsem rikal, jak kdo nastavi motor ale taky asi na vlhkosti a palivu a na stylu jizdy, ale mozna by to neco malo napovedelo, ja se chystam az bude cas otestovat tu R5ku od Nosramu

taku podobnu tabulku som videl na strankach RB concept ale je tam rozptyl asi 3 sviecky takze tak ako pise kribo 3-4 sviecky jedneho vyrobcu a skusat wink

http://www.rcchampions.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=142&Itemid=46

63

Re: svicka

Vyděl jsem mnoho motorů jak vypadají po jizdě s TORNADO palivem!!! Nechci říkat že RS25 a RS16 je SUPER nepřemožitelná špička, ale motory po něm neodcházejí a fungují! Já neměl zatím za celou dobu co vůbec prodávám Graupner palivo jedinou reklamaci a to je už letos 10 let!!!!!

Jezdí na něj teď Petr Klatovský, Já, Temr Vladimír, Adam J., Jirka Janoušek atd. Na Moravě snad to palivo pijí, dle mých informací a při tom odběrů se ani nedivím! Za 10 posledních dnů zmizelo ze skladu 600 litrů RS16 a 25 paliva!

To asi o něčem značí!!!! big_smile


jj slyšel jsem už pár řečí že motor se po tom palivu karbonuje nebo jak se tomu říká big_smile ale jak řikám zhruba za celý 2 roky sem sním neměl ani ten nejmenší problem, motor vždy šlapal jak hodinky  smile

jezdil jsem tornádo 16 když došlo koupil jsem graupner titan 16 a koukal jak blbec motor chcípal ve chvíli jak se dostal do teplot tak jsem ladil, čistil karbec až jsem to úplně rošteloval začal jsem znova a zase ten samej výsledek tak jsem začal shánět informace až jsem dostal radu "vrať se na původní palivo" koupil jsem zase tornádo a motor jde jak pila jen ho ještě musím doladit, ale celý problém byl "titan" dozvěděl jsem se, že nejsem první kdo si na tuto vadu stěžuje( chcípání motoru v teplotách při zaklapnutí plynu) takže graupner až tak velká hvězda zase není

64

Re: svicka

kdyz tady mluvite o tech palivach co rikate na palivo hyper?nekde sem slysel ze je to spatny palivo.Jaky mate natoto palivo nazor?

Rc auta Litoměřice - www.rcauta-ltm.cz nebo facebook

65

Re: svicka

Zkus vyhledávat, někde se to tu už řešilo. Jezdil jsem to, už to nejdezdím, ale nechce se mi teď vše znovu vypisovat. Hledej, jsou názory pro i proti.

66

Re: svicka

Nehledě na to, že tohle je vlákno o svíčkách...  roll

67

Re: svicka

Zdravim, chtel jsem se zeptat zkusenejsich na tuto teorii, nebo praxi?  při startovani(studeny motor) by vlakno svicky melo byt co nejtensi, ale po zahrati vlakno silnejsi, důvod znamy, ještě je jeden důvod a to jsou otacky motoru,  a zajima me jestli svicku opravdu podle tohoto menite a jestli to ma nejaky vliv na životnost motoru popripade na jizdu vozu?

68

Re: svicka

Tak koukám jak se diskuze o svíčkách rozjela a vznikla z toho tahanice o palivu, tak to trochu rozšířim. K těm svíčkám jsem slyšel názor odborníka že rozdíl mezi studenou a teplou svíčkou je ten, že káždá dá motoru jiný předstih, páč s tenkým vláknem žhaví víc a palivo v motoru chytí dřív a naopak, což mi z hlediska logiky připadá rozumný. Šťoural se někdo ve svíčkách i z tohohle hlediska, nebo to všichni berete podle teplotního režimu  roll  roll  roll