1

Téma: FG Baja tankování

Ahoj kluci,
podlehl jsem vábení a pod stromeček si nadělil nového mazlika FG Baja buggy. Jako správný začátečník v této kategorii a jakošto začátečník se spalovacími motory vůbec mám jednu vcelku nevinou otázku:
Jak ideálně vyřešit tankování ?
Nádrž je pod kastlí, řezat se mi do ní moc nechce, sundavat ji taky není moc praktické, tak se ptám, jestli neznáte nějakou fintu či fígl, jak na to ... napadá mě nějaký upravený uzávěr na nádrž v kombinaci s tankovací lahví ?

Díky za nakopnutí správným směrem.
Pidak

2

Re: FG Baja tankování

Vždycky sundáš káru a dočepuješ benzín. A na co ho chceš dotankovávat když má nádrž na 0,75L a vydrží jezdit třičtvrtě hodiny. Nevi no, ale myslím si že není důvod něco řešit a na závodech ji stejně musíš ždycky sundat a skontrolovat vnitřek auta a taky kvůlůi nabití baterek. A doma taky je jí lepší sundat a skontrolovat všecky šroubky jestli jsou dotáhnuté.


Takže fakt nechápu proč to chceš sundávat

3

Re: FG Baja tankování

Pokud budeš sundávat kastli jenom kvůli tankování tak jsi velikej klikař.
Já se v tom rád hrabu a tak takovou drobnost neřeším,vždyť plná nádrž vydrží skoro  hodinu a to je po zkušenosti s nitrem luxus.
Brzo začneš řešit důležitější věci.

4

Re: FG Baja tankování

Pokud budeš sundávat kastli jenom kvůli tankování tak jsi velikej klikař.
Já se v tom rád hrabu a tak takovou drobnost neřeším,vždyť plná nádrž vydrží skoro  hodinu a to je po zkušenosti s nitrem luxus.
Brzo začneš řešit důležitější věci.


souhlasím s tímto názorem smile když jdeme jezdit s nitrařema ty se chudáci pořád oháněj tankovací lahví a pořád něco laděj big_smile kdežto my benzínáci jezdíme na jednu nádrž celí odpoledne"jasně že né v kuse ale jedna nádrž na poježdění stačí 8)

5

Re: FG Baja tankování

Nooo áááno  jak sem ochutnal velikost 1:5  a s tím spojené "nulové" tankování  a lazení motoru tak k tomu nemám co dodat lol  Je fakt že teda mám doma malý nitro protože by mi to chybělo ale to je druhá věc lol

6

Re: FG Baja tankování

benzín je beznzín. Jednou naladíš motor a už to nemusíš řešit. A co víc tak to že nemusíš furt dolívat benzín a jen tak to nechcípne.
Opravdu bych neřešil jak předělat tankování.

7

Re: FG Baja tankování

Jelikož má BAJA jednoduchý hadice jako Marder a ne složitý jako cesták,šlo by dotankovávání vyřešit tak,že žlutá přívodní hadice se řízne někde za nádrží,mezi části dát Y díl,jako se používá na ostřikovače u osobáku.Hadičku pak s tim spojit a na 3tí vývod dát hadičku s ucpávkou,která by se připevnila někam,aby nepřekážela,byla po ruce atd.Třeba k hlavě řidiče.Tak bude nálevka schovaná,přívodní hadičky spojený.Jen to bude chtít na kanystr udělat redukci na tu malou hadičku s nějakou větší jehlou nebo děravým šroubem,aby bylo jak tankovat.a taky pozor.Pokud budeš takhle dotankovávat,budeš nalejvat vlastně proti filtru v nádrži.Takže radši upravit černou hadičku,což je vlastně přepad z karbecu.
Vždyt vlastně nejvíc vynálezů bylo kvůli tomu,že byli lidi lýní něco dělat zažitě  wink  Tohle ber ve srandě  8)

8

Re: FG Baja tankování

Díky Jirko, tak nějak jsem si to představoval, objevil jsem totiž tenhle zajímavě vybavenej kanystr:
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-81254347497864_1976_42534626
a nevěděl jsem jestli je k tomu potřeba ještě podobný udělátko na nádrž, nebo prostě říznout hadici.
Sundavání kastle na Baje není zrovna dvakrát pohodlné, tak nějak tam vadí ta vzpěra, která jde ven dost těžko, ale odhalil jsi mě, je to trošku o lenosti a pohodlnosti, jak jinak :-)
Pidak

9

Re: FG Baja tankování

Týý jo.Na kolik to vyjde?Ruční pumpičku koupíš cca za 300,kus hadice a koncovku,třeba z brzdový trubičky na osobák za pár korun + umělej kanystr nebo vhodnou flašku.

10

Re: FG Baja tankování

ten ruční je za 46 dolaru, maji tam i s el. pumpou, to už je ale cca 230 dolaru, foto zde:
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-81254347497864_1979_2194152

11

Re: FG Baja tankování

No tak to je mazecký lol Pěkná vychytávka lol

12

Re: FG Baja tankování

ten ruční je za 46 dolaru, maji tam i s el. pumpou, to už je ale cca 230 dolaru, foto zde:
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-81254347497864_1979_2194152


U té pumpy na elektriku bych byl opatrný - četl jsem o příapdu, kdy tam byla dána nevhodná pumpa, která byla určená pro palivo pouze na methyl a ne pro benzín ( nějak to jiskřilo či co - takže byo nebezpečí že to chytne ). Vyskytlo se to u jiného výrobku, ale než bych to koupil, radši bych si to ověřil ... bezpečnost na prvním místě :-).

S pozdravem, Aleš.
Mugen Seiki  - MBX6 eco; Spektrum - DX3C; Savöx - 1267 MG; XERUN (2250 kV + 80 A)
Align - T-rex 550 E, Graupner HoTT MX-20

13

Re: FG Baja tankování

Hele fakt to neřeš, mám Mardera, na nádrž najezdím cca 40 minut a když dojde benzín, tak i když nemusím, stejně sundám kastli a prohlížím jestli jsou všude šrouby a kde co upadlo. A nejspíš za těch 40 minut dojdou baterky, tak dávám nabitý. :-) Nevím jak se sundává kastle u BAJY, ale každopádně časem sám příjdeš na to, že při tankování budeš dělat "light" servis  wink

14

Re: FG Baja tankování

moc to sem asi nepatri, ale pred par lety jsem byl na modelarskym letisti v nemecku a po 10-15 min. letani pilot doroval s letadlem k sobe, pripojil do letadlo hadicku a kabel, zmacknul tlacitko a elektricka pumpa nacerpala do letadlo palivo, musel tam mit i nejake automaticke vypinani cerpadla, protoze pak zmacknul jine tlacitko, kterym nastartoval, odpojil kabel a hadicku a roloval zase na runway, cely to trvalo asi 2 minuty, takhle to s mensimi prestavkami delal cele odpoledne.

15

Re: FG Baja tankování

Opravdu řešit tankování je podle mě blbost. Tak jak tady bylo řečeno. Stejně budeš sundávat káru na dobití baterek  a kontrlování šroubků.