1

Téma: mazání 18 on road ano či ne

:?: dnes jsem jel poprvé závody 18 tin on road ve Kbelých a vyvstal problém mazání mechů-pravidla mazání nepovolují,jaký máte názor? nechtělo by to přehodnotit?nikdo nejsme neomylný a zkušenosti s tímto měř.se ve Kbelých teprve sbírají -to je můj názor  :?:

HB D4, Ansmann X4 Pro,  Mbx 6 Eco, Losi 22

2

Re: mazání 18 on road ano či ne

Ja myslim ze mazani nicemu nevadi. Pokud se karka bude chovat lepe jen to zvysi atraktivitu. Chce to ale, aby se to jasne reklo v pravidlech. Ja treba efekt mazani nikdy nevyzkousel ale o to vic sem si mohl myslet buhvi jak to nezlepsuje prilnavost, ktera mi v zatackach prave chybela a brzdil sem uz nekolik metru pred ni a projizdel ji na volnobeh.

3

Re: mazání 18 on road ano či ne

:?: dnes jsem jel poprvé závody 18 tin on road ve Kbelých a vyvstal problém mazání mechů-pravidla mazání nepovolují,jaký máte názor? nechtělo by to přehodnotit?nikdo nejsme neomylný a zkušenosti s tímto měř.se ve Kbelých teprve sbírají -to je můj názor  :?:

pravidla si tvori organizator, je plne na nem zda se rozhodne za povolit mazani nebo ne. At uz k tomu ma duvody jakekoliv (Napr.ve Vsetine se nesmi vubec, protoze jezdi/jezdime na gymnasticke podlozce).
Doporuceni ze strany zavodniku muze poslechnout ale nemusi :-)

Co se tyka mne a meho nazoru na mazani onroad micro:

PRO: model lepe sedi a nemusim mit tolik ruznych druhu mechu (pripadne jeden otestovany typ pro konkretni povrch) protoze si chovani auta prizpusobim velikosti mazane plochy

PROTI: rychlejsi opotrebeni mechu

4

Re: mazání 18 on road ano či ne

Z pohledu pořadatele:
Díky zkušenostem ze závodníky jsem byl nucen taky na mnou pořádaných závodech mazání zakázat. Proč? Neměl jsem trať vytyčenou na koberci určeném pouze pro ježdění, ale koberec byl součástí pronajatých prostor. Když jsem mazání povolil a požádal všechny účastníky, aby před jízdou vytřeli pneu tak, aby nezanechávaly stopy, tak se vždy nějaký "dobrák" našel, který tak neučinil. A pak mne nezbylo, než celý koberec vytepovat. A dostávat ty "čáry" dolu, kdo nezkusí, nepochopí.
Pokud bych měl koberec určený pouze na ježdění, tak by mi ty "čáry" nevadily a klidně si mažte dle libosti.

Z pohledu závodníka:
Když nemohu mazat, tak jsem pouze omezen na své pohodlnosti nastavení gripu. Grip nemohu korigovat mazáním, ale na stejné vlastnosti musím podvozek doladit použitím jiné směsi pneu, tvrdostí či měkkostí pérování, atp. Prostě je to o technickém umu, přemýšlení, zábavě, atp.

Závěrem:
Podmínky mají na závodech všichni stejné a podmínky nechť si stanoví pořadatel. Je to jeho právo a on ví proč tak činí.
Závodník má možnost výběru, a to jestli na závody jet či nejet. Je to jeho volba.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

5

Re: mazání 18 on road ano či ne

kdyz jsem si precetl Mikyho prispevek, tak bych doplnil jeste jedno PRO k mazani: dovoluje srovnat vyhodu domaciho prostredi a znalost te ci one smesi... pro ciziho je to docela peklo najit tu spravnou smes proti "domacim" - a neni to o lenosti - zadny flame, je to realita, sam jsem si tim prosel :-)

6

Re: mazání 18 on road ano či ne

Hm. Zajímavé. Naštěstí u nás se to neprojevilo, jelikož i tzv. "domácí" postavili své modely na start v ten moment jako "hosté". A hlavně při následujícím závodě měl koberec díky jeho účelu zase jiné vlastnosti. Takže zase všichni ladili od znova, bez ohledu na minulost.

Hezký zbytek dne přeji. MiKy; http://mkmiky.wz.cz

7

Re: mazání 18 on road ano či ne

Jestli mohu přispět...
Jsem jednoznačně pro mazání, a také je na našich závodech povolené a to i třeba na originál Kyosho dráze kde se to prý moc nemá...
Pochopitelně je to ale přesně podle možností pořadatele. Můj koberec, je můj a můžu s ním dělat co chci, ale půjčenej....to je jiná.

Naprosto souhlasím s Hejkalem, mazání dovoluje výrazně srovnávat podmínky pro zúčastněné, dovolí jemné korigování vlastností modelu. Pochopitelně, když člověk ví co si může dovolit (co a jak namazat). Nevýhodou je samozřejmě rychlejší opotřebení pneu, ale to spíš více ovlivní charakter trati, motorizace modelu, styl jízdy atd. Některé modely bez mazání budou fungovat jen velmi obtížně (např. 2WD) a těžko se ladí. Na osmnáctiny vesměs nemáme tak široký sortiment mechovek abychom vždy a všude naladili bez mazání.

Samozřejmě ale pokud je pořadatelem mazání zakázané, mělo by se to respektovat.