Re: Jak dál?
Já jel na závodě 6800 vs LIPO 7,4V a dalo se to také uřídit. Každopádně LIPO na 8000 už je opravdu moc. Ale na převod 42/15 hezké svezení
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Já jel na závodě 6800 vs LIPO 7,4V a dalo se to také uřídit. Každopádně LIPO na 8000 už je opravdu moc. Ale na převod 42/15 hezké svezení
Následující sice přímo neřeší otázku jaký střídavý pohon, či jaké akumulátory, ale myslím, že tohle jsou hodně inspirující videa na téma "jak dál ????"
http://www.youtube.com/watch?v=M5uU6cbGeVw
http://www.youtube.com/watch?v=Y_brtXmIO1U
http://www.youtube.com/watch?v=wU6G6XaXbHs
Netroufám si odhadnout jaké jsou parametry těch drah, ale místy to je sakramentsky úzké, možná až příliš.
Tyyyy vadooooo, tak to video jak jezdi ve tme se svetlama nema chybu! To chci takyyyyyyyyyy
Mě se nejvíc líbilo, jak v tom samém videu ten malý chlapec vyžene z židle toho chlapa :-)
Následující sice přímo neřeší otázku jaký střídavý pohon, či jaké akumulátory, ale myslím, že tohle jsou hodně inspirující videa na téma "jak dál ????"
na prvni pohled fantasticke pojezdeni, velikostne (sirkou trati) mi to pripomina nase drahy
http://www.youtube.com/watch?v=PEBIi3alzNo A co tohle ? Jsme trochu testovali... Jestli to patří do Galerie, nechť je to tam přesunuto.
Ajgor: Ten boxik máš fakt pěknej... :-)
Ajgor: Ten boxik máš fakt pěknej... :-)
Díky... Může ho mít v podstatě každý. Mohju dát recept co a jak. Ale do jiného oddělení. Zde se bavíme jak dál
Informace pro všechny zainteresované. Odpověď na otázku jak dál s osmnáctinama možná někteří z nás najdou 10.11.2007 na prvním samostatném závodě on-road osmnáctin (v Čechách), který se pojede na trati odpovídající tomuto měřítku. Více informací v rubrice pozvánek na závody.
No konečně se něco děje,ty kategorie to je rozumný řešení.
No konečně se něco děje,ty kategorie to je rozumný řešení.
Takže dnes máme za sebou první testovací závody na dráze šířky 1,3 až 1,5m (ne více) a jednoznačně to potvrdilo, že cestou je jezdit osmnáctiny na odpovídající trati. Jezdilo se sice v pěti a čtyřech, ale při délce trati 40-45m je reálných i osm jezdců. Svezení naprosto špičkové, i modely se stoosmdesátkou či dvěstěosmdesátkou se neztrácely. Časy na kolo kolem 9s, znamenaly, že se rozhodně nikdo nenudil. Samozřejmě, že nejlepší výsledky zajeli jezdci s výkonnějšími pohony, ale celkově vzato rozdíl pouhá 2, či tři kola mezi modelem se stoosmdesátkou a modelem s lipol a stříďákem hovoří za vše (po osmi minutách finálovky). Bylo to o rukách a chladné hlavě. Jezdci se stříďáky jeli vesměs omezení na 50%, jezdci s třístovkama či 370-kou omezovali tak na 70-80%. Prakticky všichni účastníci se shodli v názoru, že odpovídající trať a nepříliš složitá omezení jsou správná cesta jak dál. Provozní náklady na takové poježdění jsou vcelku minimální a mohly by přilákat nové adepty, či vrátit zpět na tratě 1/18 ty soutěžící, které současný trend, kdy to je jen o rychlosti na letištní ranveji, od závodění odradil.
Souhlasím s Luisem a o to více mne mrzí, jak málo lidí dorazilo na závody Mini Indoor Cupu, kde jsme osmnáctiny jeli. Trať je cca 1,5m a je tedy přiměřená pro toto měřítko. Kdysi jsem zkoušel jet osmnáctiny na dráze v Čelákovicích, ale to bylo naprosto o ničem. V podstatě celou dobu plný plyn (třístovka motor a šestičlánek) Pravda bylo to o volbě ideální stopy, aby model neztrácel (nebo jen minimálně) rychlost, ale ve výsledku se třeba před někoho dostat bylo víceméně nemožné. Závody na úměrně široké dráze jsou opravdu úplně o něčem jiném.
Já se po luisem zmíněném závodě především hluboce stydím - pod dojmem mých mizerných výkonů jsem dnes provedl rozborku a sborku M18 a už se "divnému chování" nijak nedivím. Auto jsem vytáhl po delší době a rozebral až teď - no, nějak mě nenadpadá žádný slušný komentář k stavu ložisek - každé se točilo jinak, takže se těžko divit, že se auto chovalo každou chvíli jinak Navíc mi nějak totálně blbnul DSYS, až výměna za SX3 to trochu zlepšila. Fakt se mohu jen stydět :oops:
Ale už jsem to snad všechno napravil a to mělo by to být celkem v pořádku, takže uvidíme příště. Jediný problém z hlediska závodů MIPA - koupil jsem pro syna Nandu NRX18 s motorem třídy 180 a asi si dám 180 i do mé M18 - pro závody ALS je to do patřičné kategorie vhodné, ale ve kbelích budu asi proti salvatoremu pořád relativně pomalý. Na prohazování motoru mezi dvěma závody ale prostě dost morálky mít nebudu, sorry... Zato asi příště ve Kbelích pojede i syn.
to salvatore: jednu ovecku uz jsi ziskal :-), treba se prida jeste nekdo.
SUPER ! Že by nastal zlom? Konečně se chápe to, co bylo léta odmítáno? Že každá kategorie by měla mít odpovídající trať a není vhodné "osmnáctiny" "honit" na "desítkové" trati !
Chápu to, že dříve to byla spíše nutnost a snaha pořadatelů přitáhnout další "lidičky" platící startovné, ale dnes vidíme kam to spělo. Do sprintové nudy, do které je dnes málokdo ochoten investovat. A ty "lidičky" pořadatelé stejně jak postupoval čas ztratili.
Škoda jen, že myšlení některých funkcionářů je hlemýžďovité a zase se prestižní závod o mistra republiky jede opětovně tak, že vítěz může být právem nazván "Mistr sprintu na oválu"! Škoda, přeškoda.
Takže oblastní závody s odpovídající tratí snad dokážou, že tudy cesta ke spokojenosti všech zúčastněných vede. A to to by nám mělo všem jít!
to salvatore: jednu ovecku uz jsi ziskal :-), treba se prida jeste nekdo.
To MICHAL: No vždyť super! Hlavně, že si zajezdíme!
To MIKY: Mě to vždycky bylo jasné, taky jsem s osmnáctinou jel jen jednou, nebo vlastně možná dvakrát na Martinových závodech - vždy teda jen v Čelákovicích, ale jak jsem psal, fakt to bylo o ničem.
Hlavně, aby se nás ještě pár sešlo na příští a další závody (tenhle koliduje s Kořínkem v Kolíně)
pod dojmem mých mizerných výkonů jsem dnes provedl rozborku a sborku M18 a už se "divnému chování" nijak nedivím.
No já na tom byl podobně, kromě Scalpela který mne poněkud zklamal (byl přeci jenom pomalý - dostal to i od modelu se stoosmdesátkou a pětičlánkem) a navíc se u něj projevily i technické problémy, tak jsem taky vytáhl svoji 2WD osmnáctinu po dvou letech a jelikož jsem většinu času věnoval přípravě závodů a stavbě trati, tak to byl boj s neposlušným modelem a nikoliv závodění. Nicméně právě nesmírně široké spektrum modelů a pohonných sestav které jsme mohli vyzkoušet poskytlo opravdu zajímavý obrázek.
Pro zajímavost uvedu výkony modelů a jejich pohonů:
První místo model 4WD v tuningu se střídavým pohonem.
Druhý byl model 4WD z krabice v základu na bezdušákách a se stoosmdesátkou!!!
Třetí dojel opět 4WD model v tuningu se střídavým pohonem.
Čtvrtý byl 4WD model s pohonem "370"
Pátý dojel model 4WD s motorem "280" v základu
Na šestém místě 2WD s motorem "180"
Sedmý byl 4WD model s motorem "180"
Osmý 4WD model s motorem "280"
Devátý byl model 2WD s motorem "300"
Všechny modely jely na mechovkách až na jeden již zmíněný model "z krabice"
Podstatné je ale to, že rozdíly od druhého do pátého místa byly naprosto minimální i přes značnou osdlišnost motorů a pohonných baterií. Nicméně i 2WD na šestém místě by po doladění určitých nedostatků měla šanci se poprat o lepší umístění.
Podle názoru řady účastníků je jasné, že otázka jak dál bude záviset hlavně na tom jestli se podaří pořádat závody osmnáctin na adekvátní trati a hlavně jestli se podaří na ně nalákat dostatek lidí. To že jsou i takto pojaté závody hodně atraktivné je nepochybný fakt.
Pro úplnost ještě údaje o nejrychlejších kolech jednotlivých modelů a jejich výsledek v závodě:
1. 4WD, tuning, stříďák, li-pol 7,795s/1 místo
2. 4WD, tuning, stříďák, li-pol 8,790s/3 místo
3. 4WD, tuning, "370" 6článek NiMh 9,040/4 místo
4. 2WD, placka "180" li-pol, 9,160s/6 místo
5. 4WD, lehký tuning, "280" 6článek NiMh 9,390s/5 místo
6. 4WD, základ, "180" li-pol 9,420s/2 místo
7. 4WD, lehký tuning, "180" 5článek NiMh 9,880s/7 místo
8. 4WD, tuning, "280" 6 článek NiMh 11,380s/ 8 místo
9. 2WD, "300" čtyřčlánek AAA NiCd 12,840s 9 místo
Z přehledu je patrné jaké jsou evidentně možnosti modelů a jejich pohonů. Každý si může udělat svůj obrázek o tom jaký vliv mají ruce a jaký technika. Jen na vysvětlenou k pilotům. Jeli zde tři piloti kteří běžně se běžně umísťují v TOP10 s desetinama a také jezdec soutěžící desetinové Rallye. Pak tři soutěžící, kteří se spíše specializují na menší modely 1/28. Zbylí dva jezdci mají jinou modelářskou prioritu než RC auta.
Také ještě jeden důležitý aspekt. Za celé závody i přesto, že trať byla vytýčena speciálními dřevěnými mantinely, které byly přišroubované k podlaze, nedošlo ani u jednoho modelu k nějaké zásadní devastaci a to i přes nespočet i velmi silných nárazů. Je ovšem jasné, že maximální rychlost modelů byla oproti závodům na desetinové trati tak na 50-70%.
se mnou je to letos s terminy zavodu napytel. Pokud uz jsme doma vsichni zdravi a nelitame v noci po pohotovostech, tak jsem zas mimo republiku nebo uplne nekde jinde :-(
se mnou je to letos s terminy zavodu napytel. Pokud uz jsme doma vsichni zdravi a nelitame v noci po pohotovostech, tak jsem zas mimo republiku nebo uplne nekde jinde
To je smůla, ale já to někdy dělám i opačně, tedy: Zeptám se lidí kdy můžou a pak se pokusím na daný termín sladit co největší možnou účast. Nás je tady momentálně s osmnáctinama pět lidí, kteří mohou téměř kdykoliv a věřím, že by se nějací další příchozí nalákali. Navíc díky poloze našeho klubu není nereálná i účast lidí ze zahraničí (Polsko, Německo). Po včerejšku se přiznám, že začínám být i mírně optimistický.
... já to někdy dělám i opačně, tedy: Zeptám se lidí kdy můžou a pak se pokusím na daný termín sladit co největší možnou účast ...
:idea: SUPER nápad a taky cesta jak dál !!!
:idea: SUPER nápad a taky cesta jak dál !!!
A co Ty, kdy k nam prijedes na zavody prohnat nas po trati?
Až seženu tuningový ruce
Ne vážně. Spíše pracuji na tom, aby jste se vy prohnali po mé trati a byli moc a moc spokojeni. Vše vázne na měřicím zařízení. 10 blondýn s tužkou a stopkami to prý neřeší. Protesty proti počítání by ale byly vyloučeny, protože chyby by pramenily z povahy věci
Zdravím Vás pánové, zatím se neznáme, ale chtěl jsem jenom podotknout, že to jde i stěma blondýnama a byla to 3.11. - docela sranda.
Posílám o tom článek na Masters...
Což takhle vymyslet nějakou spolupráci ?? - Polná je uprostřed republiky.
Ahoj, tak ja uz mam xraye pripraveneho, tesim se v sobotu na zavod, prida se jeste nekdo? Jinak je to prvni auto se kterym si zajezdim i doma, z kuchyne do pokoje a zpatky, je to super, musim si tam jeste vyznacit trat.
Michal