Téma: Vyrábíte někdo vlastní karoserie z Lexanu ?
Zvládnul jste někdo technologii výroby karoserií z Lexanu, nebo podobných termoplastů ?
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Zvládnul jste někdo technologii výroby karoserií z Lexanu, nebo podobných termoplastů ?
co potrebujes vedet?
co potrebujes vedet?
Brody ty to umíš ? Pokud ano, tak mi prosím poraď jaké jmenovité hodnoty má mít vakuové čerpadlo ? Chci poučít Lexan o sile 0,75 mm, rozměr upínacího rámu 15x30 cm (budou to karoserie 1:18 ). Možná existují i výpočty, ale dávám přednost praxi. Beru i jiné podrobnosti.
Vzhledem k nezáživnosti tématu navrhuji přesun do soukromé pošty.
myslim ze by to mohlo zajimat vic lidi, dam to sem:
tata stavel na zakazku 2 vakuolisy, rozmer plotny zhruba A3-A2 presny hodnoty nemam, ale to cerpadlo koupil specialne pro tyhle ucely, mohl bych se ho prilezitotne zeptat. Co jsem se o tohle zajimal kvuli karoseriim, ma to nekolik problemu:
na lexan vzhledem k teplotam potrebujes kvalitni formu - idealne lesteny hlinik a nekolikadilnou, pokud to je tvarove slozitejsi
obnasi to celkem hodne laborovani s nahrivanim folie, ohrevem behem tvarovani ano/ne, chlazeni, podfuk folie, atd.. (a to jsme jen zkouseli PS folii na tvarove jednoduchem vylisku ktery se na tom mel delat)...to je dalsi duvod pro kvalitni formu, jinak hrozi ze nez prijdes na to "jak na to", nebudes to mit na cem tvarovat.
Pokud vis kde sehnat hlinikove kulicky prumer zhruba 3-4mm, nebo mas snad dokonce formu, dalo by se to udelat u znameho, ktery se zabyva obalama a vakuolis ma
...tata stavel na zakazku 2 vakuolisy, rozmer plotny zhruba A3-A2 presny hodnoty nemam, ale to cerpadlo koupil specialne pro tyhle ucely, mohl bych se ho prilezitotne zeptat. ...
....Pokud vis kde sehnat hlinikove kulicky prumer zhruba 3-4mm ...
Zeptej se mi prosím na to čerpadlo. Našel jsem na netu hodně informací, ale diametrálně se liší. Lidi tam mají chyby v jednotkách. Je potom těžké určit, zda potřebuješ čerpadlo za 10 000 nebo 60 000 Kč. Také potřebuji vědět, jak silné desky-folie měl váš vakuolis zpracovávat.
Nerozumim tvojí zmínce o hliníkových kuličkách.
zalezi na materialu a provedeni ohrevu... poptam se
byl to poloautomat, obsluha jen posouvala pas materialu
ty kulicky kvuli forme
Pani v modelarskom klube za onich cias pokial to este ako tak fungovalo v SK sme robili vylisky s ABS. A ten podtlak na vakuovanie musis vyskusat podla materialu, vo forme kde su rohy a mas navrtane dierky abi ti ich na vylisku nepovtahovlo dnu spociatku nam to robilo kym sa nenastavila vyveva na vhodny podtlak, A nesmie bit mali potom to nechcelo kopirovat. Inac najviac info dostanes v potravinarskom priemysle, my sme to tam aj robievali vakuovi lis stoul s mnoha dieramy snat na kazdom cm. nato sli kopita ktore boli patricne navrtane, dalsi problem bol A0 rozmer ABS rovnomerne nahriat na vhodnu teplotu.
Ale asi po 20 zlych vyliskov zacali bit lepsie a lepsie. Inac robili sme trupi lodi aj s odtyrhovymi hranami.
Karoseria ide urobit aj takto - spravis si kopyto, tvar aky mam mat karoseria z dreva alebo polystyrenu das na to sacik, das tam sklenu tkaninu a natres epoxidom... 8)
Karoseria ide urobit aj takto - spravis si kopyto, tvar aky mam mat karoseria z dreva alebo polystyrenu das na to sacik, das tam sklenu tkaninu a natres epoxidom... 8)
Dík za info. Laminátové karoserie jsem dělal do lukoprenových forem. Ale není to ono - zdlouhavé, pracné, karoserie jsou těžké a proti lexanu moc nevydrží.
No ked to spravis takto tak je to rovnako ohybne, tenke a lahke ako lexan...
Už si to skúšal, že si o tom tak presvedčený? Prečo asi všetci robia kasne z lexanu, ked laminátové sú také super?
No jasne, asi to nikdy nebude ako lexan.... skusal som to ale nerobil som kasnu.
No dodam jen jednu zkusenost.
Delaval jsem si kapoty na vrtulnik. Puvodni byly lexanove, ale byly ukrutne drahe cca 1500 a vic a pri padu bylo po nich, tak jsem chtel usetrit a udelal jsem si formu, a zkousel jsem ruzne tkaniny od 4 vrstev 60g/m^2 az po treba spodni vrstva 30g pak 60g a nakonec 90g a kapoty byly hezke, vahove byly o dost tezsi, ale hlavni vlastnosti bylo to, ze pri sebemensim narazu se kapota zlomila .... kdyz vemu v uvahu pouziti v aute, kde karoserie dostava jednu ranu za druhou bys mel po 10 minutach po karoserii ... (a tolik prace na ni)
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.