51

Re: Jak dál?

V každém případě je vývoj v této katgegorii nyní velký. A je tu mnoho možností a vylepšení. A budoucnost ve střídavém systému je určitě taky. Jen já osobně zatím na něj nepřestoupím. Ale je to jen otázka času. Neodsuzuji ho. Trochu jsem to přehnal s tím, že střídavý motor vs LIPO baterie je přemotorované monstrum. Když se zvolí rozumná kombinace, jede to dobře. Sám jsem to mohl zkusit díky Radku Skopalovi... A myslím si, že i pan Diblík se sám dost zasloužil o rozmach této kategorie. I díky němu se jezdí také asfalt. Navíc jeho stroje jsou jedinečné. A díky jeho článkům se lidé mohou dozvědět mnoho zajímavého. Osobně jsem naplno přešel do této kategorie až nyní a taky budu potřebovat rady, co je dobré a jak co funguje. Trend a vývoj nezastavíme. ALe chtěl bych, aby závody byly tak vyrovnané jako třeba naposledy v Blansku na XTC... To byla krása...

52

Re: Jak dál?

.....a nekteri chteji jezdit pomaleji je (doufam nejen pro me) neprijatelne....

omyl, muj duvod proc jezdit pomalu je nasledujici:
- realne vetsi vyrovnanost modelu v tom malem poctu co to jezdi (nevyrovnana skupina zavodniku - rozdil mezi prvni a poslednim byva casto vic nez 8 kol pri jizde na 5 minut)
- pravdepodobnost vetsiho poctu zavodniku (relativne nizsi naklady)
- riditelnejsi model (i pro toho co to nezvladne. Je omyl si myslet, ze je na kazdem co si tam da za motor - bude vam to jedno do doby, kdy on svuj model nezvladne a preskokem pul drahy vam znici model pri poslednim kole ve vedeni)

kurna, proste budu radej jezdit pomale auto, kdyz prijede vic lidi :-)

me osobne nebavi jet open ve trech (i kdyz je to super jak to jede :-) ), kdyz ve stocku by jelo 10 aut, moje volba by byla jasna => stock

53

Re: Jak dál?

......většina lidí se kterejma jsem na dané téma mluvil řekla že kvůli takovýmu závodu nebudou přeci vyndávat z auta Trinity cobalt, stříďák atd...


se mnou si o tom nemluvil (ne, ze bych nechal proc :-) )

54

Re: Jak dál?

......většina lidí se kterejma jsem na dané téma mluvil řekla že kvůli takovýmu závodu nebudou přeci vyndávat z auta Trinity cobalt, stříďák atd...


se mnou si o tom nemluvil (ne, ze bych nechal proc :-) )

/nechapal

55

Re: Jak dál?

To ze 'nekteri chteji jezdit pomaleji' neberte prosim jako urazku, ty duvody proc usilujete o zpomaleni modelu jsou vetsinou korektni (sam chci v zime jet v Brezi se 180kou), ale opakuji ze je podle me neprijatelne aby byla vyhlasena _pouze_ Stock kategorie v ramci nekterych zavodu tak jak je tu naznacovano, at uz je to Trebic nebo prave Brezi.

Spekulace o pripadnem poctu ucastniku v te ktere kategorii a tvem/mem vyberu co pojedu bych nechal stranou, vzdy zalezi na konkretni situaci a konkurenci (nemam potrebu porazet napr. novacky nebo lidi s horsim vybavenim, jak pise Igor jde o vyrovnanost).

56

Re: Jak dál?

....


jee, neberu to jako urazku, jen jsem vysvetloval duvody :-)
co se ty porazeni, nepredpokladal jsem situaci, kdy ve stocku budou novaci, viz bod ohledne vyrovnanosti a rozdilech ve skupine wink

57

Re: Jak dál?

To ze 'nekteri chteji jezdit pomaleji' neberte prosim jako urazku, ty duvody proc usilujete o zpomaleni modelu jsou vetsinou korektni (sam chci v zime jet v Brezi se 180kou), ale opakuji ze je podle me neprijatelne aby byla vyhlasena _pouze_ Stock kategorie v ramci nekterych zavodu tak jak je tu naznacovano, at uz je to Trebic nebo prave Brezi.

Myslím že nikdo z nás si nepřeje omezit to nějak zpět a zastavit vývoj, jde spíš o to vrátit tuhle závodní kategorii tam kde by měla být a to je přilákat k ní další lidi aby se na závodech nejezdilo ve čtyřech či pěti lidech. Dělám závody v jiném měřítku a výchozí filozofie byla taková, že to musí být rozumně dostupné po technické a finanční stránce, přitom to musí dobře jezdit a hlavně když už ke mně někdo na závody přijede (často i z velké dálky), tak si musí dosyta zajezdit , zatrénovat, zazávodit.... Proto mne osobně třeba nelákalo jezdit s osmnáctinou na závod (obvykle v Čechách společný s desetinama), kde budu mít 5-10 minut na trénink, a pak pár pětiminutových jízd a alou domů. Chápu ale taky pořadatele, že si nechtějí vzít na triko riziko prodělků, když by jim na čistě osmnáctinový závod přišlo pět lidí. wink

Taky začínám mít pocit že tak jako dříve mnoho lidí chápalo osmnáctiny jako doplněk k hlavní "větší" kategorii, tak se tohle poněkud mění. Lhostejno či šlo o on nebo off-road modely je dnes faktem skutečnost, že pro leckoho jsou finanční, ale třeba i časové nároky velkých měřítek neúnosné. Nicméně závodění se ale vzdát nechceme, tak je nutno najít vhodnou cestu. big_smile

58

Re: Jak dál?

Právě i já jsem odešel z 1/10, kde jsem musel dost investovat, abych jezdil "na úrovni". A tak jsem si zvolil kategorii 1/18, která se začíná hojně jezdit i na asfaltu. A chci také jezdit za rozumný peníz a na závody, kde bude jezdit hodně účastníků této kategorie. A pokud to bude vyrovnané, bude jen lépe...

Myslím, že kdyby se určitá skupina lidí, kteří tuto kategorii jezdí sladili svoje motory a baterie na podobnou úroveň: 300 6čl, střídavý motor 4-5 článků, bylo by to v podstatě skoro vyrovnané a nemusely by se dělit třeba kategorie... Ale to je jen moje myšlenka.

Ale i mně se líbí pomalejší jízda: prostě si to více užiju. I v 1/10 jsem byl pro STOCK kategorie. Tam to bylo vždy napínavé. Tak proč ne v 1/18. Březí je toho důkazem smile

59

Re: Jak dál?

Myslím, že kdyby se určitá skupina lidí, kteří tuto kategorii jezdí sladili svoje motory a baterie na podobnou úroveň: 300 6čl, střídavý motor 4-5 článků, bylo by to v podstatě skoro vyrovnané a nemusely by se dělit třeba kategorie... Ale to je jen moje myšlenka.


Toto je podle me dobry navrh Stock kategorie kterou bych sam rad jezdil - na venkovni trati (Blansko, Prostejov) mame vyzkousene ze stridak 6800-8000 na 4 clanky rychlosti odpovida pleachovce na 6 clanku. Ovsem obavam se, ze kvuli vahovemu rozdilu (min. 50g) bude stridak povazovan za nefer vyhodu, zvlast na technicke trati (proti asfaltu tedy kazde, vcetne trebice).

60

Re: Jak dál?

tak, zatim nas je na sobotni brnensky zavod prihlaseno 10, oz je lepsi nez nic :-)

pokud bude normalni vybava u ostatnich zavodniku, pak pojedu 300/370 plechovku na lipolky

61

Re: Jak dál?

tak, zatim nas je na sobotni brnensky zavod prihlaseno 10, oz je lepsi nez nic :-)

pokud bude normalni vybava u ostatnich zavodniku, pak pojedu 300/370 plechovku na lipolky

Ja se synem pojedeme 300 a sesticlanek, mozna i peticlanek, protoze sesticlanku mame malo.

62

Re: Jak dál?

No já jsem si pořídil navdory mým pitomým názorům střídavý systém. Takže to bude v sobotu premiera. Budu na to stejně jako Jirka Pavlovec. LIPO vs Mamba. Ale určitě půjdu s výkonem na vysílačce dolů...

63

Re: Jak dál?

No já jsem si pořídil navdory mým pitomým názorům střídavý systém. Takže to bude v sobotu premiera. Budu na to stejně jako Jirka Pavlovec. LIPO vs Mamba. Ale určitě půjdu s výkonem na vysílačce dolů...

tak pak nechapu o cem jsme se tady celou dobu bavili, no nic...

64

Re: Jak dál?

tak pak nechapu o cem jsme se tady celou dobu bavili, no nic...

Si mi to vzal z huby lol

65

Re: Jak dál?

No já jsem si pořídil navdory mým pitomým názorům střídavý systém. Takže to bude v sobotu premiera. Budu na to stejně jako Jirka Pavlovec. LIPO vs Mamba. Ale určitě půjdu s výkonem na vysílačce dolů...

Začínám vyvýjet raketový pohon pro 1/18 kdo si ho objednává??? A ...nehlaste se hned všichni!!!! lol  lol  lol

66

Re: Jak dál?

V klidu kolegové. Tak horké to zase nebude. Rád si výkon stáhnu natolik, abych byl vyrovnán s ostatními. Nejsem jediný, kdo tam stříďák pojede. Navíc to pojedu poprvé, takže neočekávám zázraky. Prostě jsem změnil názor a šel do nového...

67

Re: Jak dál?

Omlouvám se všem, kterých jsem se dotkl. Prostě to zkusím a uvidím. Léto 2008 už tuto kombonaci pojedu určitě. Teď je to zkouška. A kdyby to bylo moooc proti srsti, není problém si tam dát 370ku a Quantum... Co se soboty týče.

68

Re: Jak dál?

No já jsem si pořídil navdory mým pitomým názorům střídavý systém. Takže to bude v sobotu premiera. Budu na to stejně jako Jirka Pavlovec. LIPO vs Mamba. Ale určitě půjdu s výkonem na vysílačce dolů...

tak pak nechapu o cem jsme se tady celou dobu bavili, no nic...

Ajgor do toho vnesl celkem zmatek. Ale má to vysvětlení :
1. jezdí několikrát týdně na velkých asfaltových tratích, a tam jsou modely se slabším motorem nepoužitelné.
2. Stříďák si koupil proto, že ho viděl u nás používat. Jezdíme s ním na asfaltových tratích co mají 400 m2 stejně jako na koberci co má 60m2 a šířku tratě 1,5 m. Výkon řídíme počtem baterek.
3. LiPol baterie mu snížily hmotnost a zlepšily ovladatelnost modelu při vyšších rychlostech. Lehčí model ani netrpí tolik při nárazech.
4. Podařilo se mu najít-vyrobit  gumy, které mají několikanásobnou životnost a pokud máte staré originální disky, tak je jejich cena korunová záležitost. Viděl jsem to jezdit a je to dost dobrý. Jejich účinnost se začne zhoršovat až při teplotách cca pod 12° C. Do té doby v pohodě jezdil s modely 1:10 co mají motor MIG. O nějaké nezvladatelnosti modelu nemůže být ani řeč. Podrobnosti o výrobě tady zveřejnil.

Díky jeho aktivitám budeme moci jezdit i v létě na asfaltových tratích za rozumný peníze.  Velká spotřeba drahých gum byla důvodem, proč mnoho lidí (včetně mě) ignorovala letní závody. Je to lepší cesta než čekat, že by kvůli nám někdo zlevnil gumy nebo začal stavět malé tratě.

69

Re: Jak dál?

Navíc jestli pořadatel dodrží slovo a udělá pro 18tiny trať složitější, výkony střídavých motorů nebudou rozhodující...

70

Re: Jak dál?

Omlouvám se všem, kterých jsem se dotkl. Prostě to zkusím a uvidím. .....

Z mé strany to je v pohodě, já vím o co jde. Ve finále ten stříďák mám taky, ale popravdě momentálně osmnáctiny nejezdím i když bych vcelku rád... sad

Ty gumy jsou zajímavé, jen mám trochu obavy, že může být problém s tou duší. Ona totiž guma, pokud nejde o nějakou přísně hlídanou technickou pryž má z každé výrobní série kapku jiné vlastnosti. Takže pokud nějaká dobře funguje, chce to, nasyslit ji nějakou zásobu z jedné výrobní série.  wink

71

Re: Jak dál?

No to má luis asi pravdu... Tato duše, jak je psaná v návodu je fakt dobrá...

72

Re: Jak dál?

*************smazano************

//za A to sem nepatri, za B mas tento prispevek jiz ve spravne sekci takze zadne duplicity. Wallot

73

Re: Jak dál?

ted jsem v sobotu zkousel Tekin s motorem 5,4 kv.... naprosto dostacujici kombinace. Cokoliv silnejsiho mi prijde nesmyslne (aspon pro moje ruce a hlavu)

74

Re: Jak dál?

ted jsem v sobotu zkousel Tekin s motorem 5,4 kv.... naprosto dostacujici kombinace. Cokoliv silnejsiho mi prijde nesmyslne (aspon pro moje ruce a hlavu)

Měl by jste napsat, jaké jste měl napětí baterek. Stříďáky se jezdí od 4,8 V až 7,4 V. Na nižší napětí není problém ani s motorem 8000 ot/V.

75

Re: Jak dál?

ted jsem v sobotu zkousel Tekin s motorem 5,4 kv.... naprosto dostacujici kombinace. Cokoliv silnejsiho mi prijde nesmyslne (aspon pro moje ruce a hlavu)

Měl by jste napsat, jaké jste měl napětí baterek. Stříďáky se jezdí od 4,8 V až 7,4 V. Na nižší napětí není problém ani s motorem 8000 ot/V.

lipo 7,4, IB1400 sesticlanek