1

Téma: Ložiska v motoru

Mužete mi poradit jak vytahujete ložiska z motoru jsou tam dvě. Neví někdo jak na to, aby se nepoškodili. Dík za rady

2

Re: Ložiska v motoru

Teď nevím, jestli se pletu - ale mám pocit, že budeš muset nahřát tělo motoru, abys je dostal ven. Nejlepší na vyťuknutí bude asi šroubovák (plochý), který lze přiložit na vnější strany ložiska (průměr ložiska je tedy v podstatě stejný, jako šířka šroubováku). A velmi jemným a pomalým vyťukáváním vyklepat to ložisko ven. Chce to trpělivost, aby jsi ho nezdeformoval. (Někde jsem tohle četl - nemám s tím osobní zkušenost).

S pozdravem, Aleš.
Mugen Seiki  - MBX6 eco; Spektrum - DX3C; Savöx - 1267 MG; XERUN (2250 kV + 80 A)
Align - T-rex 550 E, Graupner HoTT MX-20

3

Re: Ložiska v motoru

podle svých zkušeností s podobnými problémy jak u auta tak i u jiných a daleko dražších strojích nejraději používám kulatinu ( dubový kolík, tyčka vhodného průměru , imbus klíče) ale jak napsal bossd velmi jemně

4

Re: Ložiska v motoru

Když jsem vyndaval ložiska z motoru tak sem tělo motoru nahřál horkovzduškou a pak sem sním jen klepnul o prkénko a ložisko samo vypadlo... 8)

5

Re: Ložiska v motoru

Kluci a nejsou na tohle také nějaké vytahováky ložisek? Vím, že to existuje, podle mně se dá použít totéž i v případě motoru ne?

6

Re: Ložiska v motoru

Kluci a nejsou na tohle také nějaké vytahováky ložisek? Vím, že to existuje, podle mně se dá použít totéž i v případě motoru ne?

JJ jasně že to existuje, speciální vytahovačky ložisek v motoru.. wink

7

Re: Ložiska v motoru

Tak to funguje nahřát horkovzdošnou pistolí  a klepnout o dřevo .
Ložisko vyletí ven.Musí se to udělat rychle ,aby se to ložisko moc neohřálo a neroztáhlo se taky.
Když už jsme u toho nevíte kde koupit ložisko 14x25x6
Originál je to Mach 21 turbo,ale to jejich má strašnou vůli po pár nádržích.
Klikovka dře o karter a vydává to hrozný zvuky,tak bych to rád něčím nahradil.

8

Re: Ložiska v motoru

... Když už jsme u toho nevíte kde koupit ložisko 14x25x6
...


zapatrej na netu je tady u nas dost prodejen ktery delaj ložiska.

9

Re: Ložiska v motoru

Nejsem línej  big_smile .Už jsem obvolal kde co .
Jediná možnost je 15x24x5 a vyvložkovat

10

Re: Ložiska v motoru

Nejsem línej  big_smile .Už jsem obvolal kde co .
Jediná možnost je 15x24x5 a vyvložkovat

milej zlataj,tenhle rozměr asi neseženeš.Jedině jako náhradní díl od vyrobce. wink (dvě ti můžu přivést do Mostu)

11

Re: Ložiska v motoru

Už to taky tuším ,asi jsem to ložisko pokazil nedostatečným ošetřením po jizdě.nové už je na poště tak se těš. :twisted:

12

Re: Ložiska v motoru

Tak nové ložisko je úplně bez vůle.
Staré má 10 litrů hyper paliva.
Proč odešlo?
Asi jsem tam lil málo aftru a vyrezlo.
Spravně by se měl motor otevřít,zadním víkem a polejt ložisko.
Nekamenujte mě  není to z mé hlavy :oops: ,ale je to celkem logické.

13

Re: Ložiska v motoru

já zatím ložiska v motoru neměnil, ale mám zkušenosti z opravy motorek dvoutaktů a tam se dávaj na kliku ložiska s vůlí, ta se vymezí po ohřátí motoru na provozní teplotu, jednou  když jsem začínal tak jsem tam dal supr ložiska skf bez vůle a nedojel jsem ani k pumpě pro benzin 5 km, myslím si teda, že by malou vůli mit měly

14

Re: Ložiska v motoru

... Spravně by se měl motor otevřít,zadním víkem a polejt ložisko.
Nekamenujte mě  není to z mé hlavy :oops: ,ale je to celkem logické.

Myslim si že by mělo stačit afterrun přes karbec aby ti něco nespadlo do motoru a nezničilo ti ho.

15

Re: Ložiska v motoru

... Spravně by se měl motor otevřít,zadním víkem a polejt ložisko.
Nekamenujte mě  není to z mé hlavy :oops: ,ale je to celkem logické.

Myslim si že by mělo stačit afterrun přes karbec aby ti něco nespadlo do motoru a nezničilo ti ho.

  Zdarec Mardo a všichni! Někde jsme to tu teď nedávno řešili - jestli zadem - přes víko, nebo výfukovou dírou, nebo dírou po svíčce, nebo karbecem, anebo palivovou hadičkou.... To nepíšu proto, že já jsem zastáncem názoru, že palivovou hadičkou...   wink   Samozřejmě to může být jinak lepší a pravdu může mít někdo jiný..  wink   Zkus mrknout, hrozně blbě se tu hledá (aspoň teda mně - sorry), ale fakt to tu někde je... Já si totiž myslím, že všechny ostatní díry hrozí tím, že ti tam něco spadne i když motor očistíš sebevíc - stačí když budeš mít drobné zrníčko zaseklé ve spáře u víka pod těsněním, nebo nahoře na hlavě u svíčky..... U palivové soustavy se to sice může stát také, ale tak nějak se předpokládá, že to udržuješ čisté... A navíc můžeš hadičky vypláchnout, než je nasadíš na ten palivový hrot u karbecu.... A vzhledem k tomu, že motor je konstruovaný tak, že palivo vlastně protéká okolo důležitých součástí a ty maže a zároveň chladí - tak se domnívám, že stačí tudy a při protočení Ti afterrun promaže pěkně vše - včetně ložisek....  Nevím, toť můj názor....  wink

16

Re: Ložiska v motoru

Já na to názor zatím nemám, protože to dude chtít pokus namočit ložisko
do nitrovaného paliva a druhé do nenitrovaného a počkat až zreznou.
Jestli to vůbec má smysl tam něco lejt.
Protože:
Patrik tvrdí umejt propláchnout VDčkem a nalejt  After
Mira   to prej jen propláchne VDčkem
A Petr tam neleje nic
Všichni tomu dle mě rozumi,ale každej to dělá jinak.
Možná by bylo nejlepší motor krátce prohnat na nenitrované palivo :idea:
U leteckých čtyřtaktů je to takhle napsané v manuálu