1

Téma: Buggy 1:8

Prosím o radu.Dá se nějak nastavit přední náhon aby při rozjezdu nehrabaly přední kola ale všechny 4 najednou??Jsem začátečník....díky

2

Re: Buggy 1:8

No asi ma radost, ze si v tlacharne pokecal, ale tam jsou asi hranice:-)
jinak to hrabani ma na svedomi stredovy diferak, zadek ti sedi a proto se neprotoci ... co s tim ti reknou ti fundovanejsi ( to byl muj zcela nebuggynarsky teoreticky rozbor) :-D

3

Re: Buggy 1:8

Prosím o radu.Dá se nějak nastavit přední náhon aby při rozjezdu nehrabaly přední kola ale všechny 4 najednou??Jsem začátečník....díky


big_smile No to není zase tak jednoduché. Pokud docílíš toho, že ti budou ,,hrabat" všechny čtyři , např. sevřením všech diferáků, big_smile tak budeš jezdit jenom rovně a to by jsi si asi nepomohl.  wink Další věcí jsou pak vzorky a směsi na pneu a odpružení, ale to po čem toužíš je v postatě nesmysl.

4

Re: Buggy 1:8

OK diky za radu myslel jsem že to jde nějak nastavit smile

5

Re: Buggy 1:8

Nastavuje se to hustotou oleje ve středním diferenciálu.Čím hustší olej,tím je dif. svornější,tvrdší (tím více se připojují zadní kola k předním a více hrabou).Tím hůře se taky model ovládá na zatáčkovité trati. 

Jde o to nastavit ten správný poměr svornosti,tím správným olejem na tu kterou trať a taky s ohledem na sebe (co mi více vyhovuje) smile .

Použití správného oleje s ohledem na své schopnosti a trať je složité.
Obecně platí:

      -  hustší olej-horší ovladatelnost na technických tratích,vyšší zrychlení

      -  řídší olej  -lepší ovl. na techn. tratích,menší zrychlení

Buggy 4WD 1:8 Mugen MBX Eco;  Buggy 4WD 1:10 HB Cyclon D4   
Buggy 2WD 1:10 Ansmann Mad Rat;  Stadium Truck 2WD 1:18 ZT2

6

Re: Buggy 1:8

Bolo by treba jasnejšie popísať čo chceš dosiahnuť. Auto sa totiž chová dobre vtedy, ked sa nejde nikde príliš do extrému. Znamená to že aj rozdiely hustoty olejov v diferakoch maju svoju hranicu. Nemože byt ani všetko celkom zatvorené ani iný extrém. Napíš čo sa snažíš dosiahnuť, prečo chceš aby ti hrabali všetky kola stejne a ake vlastnosti auta chceš získať alebo naopak odstrániť. A napíš aj typ auta , určite sa niečo vymyslí.

7

Re: Buggy 1:8

Jde mi o to že mi při rozjezdu hrabou přední kola a zadní stojí-přední gumy totalně sjeté a zadní na 50%..jinak jizdní vlastnosti jsou supr.Buggy zircon 1:8

8

Re: Buggy 1:8

Tak jsem odmazal nepatricne prispevky - kazdy vi koho se to tyka. Prosim dale jiz jen k tematu.

9

Re: Buggy 1:8

Predni kola bjsou vzdycky vic ojety. Nejde jenom o hrabani pri rozjezdu, ale hlavne o brzdeni, kdy se ti vaha prenasi  na predek a tim se kola na nem  vic sjizdi. V kazdym pripade, pokud chces, tak dej do stredovyho diferaku hustsi olej a tim zvetsis svornost.  Ale jak psal nekdo vyse, bude se Ti pak spatne zatacet.

10

Re: Buggy 1:8

Diky všem za informace...aspoň jsem o něco chytřejší...Ja zase nejsem uplna lama ale co se tyče těch oleju do diff tak o tom moc nevim.Ještě jednou díky a tímto ukončuji tuto debatu

11

Re: Buggy 1:8

Ze sa predne kolesa opotrebuju viac ako zadne je povacsine tak. Ale nie je možne dosiahnut pri akomkolvek usporiadani aby predna naprava sla a zadna nie.To ide iba chybou v nahone. je tam stredovy diferencial ktory prenasa sily ako na prednu tak aj na zadnu napravu. cim je v nom hustejsi olej tym je svornost medzi prednou a zadnou napravou vacsia. ale to este nie je vsetko. vpredu aj vzadu dalej este diferuju zadny a predny diferencial. nechcem teraz pisat o vlastnostiach do detaliu, ale dolezita je velmi svornost predneho a zadneho diferaku. husty predny ubera obratnost a pridava pokoj. Husty zadny pouzit iba ked ma draha dost gripu.Riedky predny je auto citlive a obratne. ale aby brala iba jedna naprava a druha nie pri rovnomernom zatazeni vsetkych kolies prakticky nejde, ved prenos medzi napravami zabezpecuje jeden stredovy diferencial. Ine je ked je nejaka chyba alebo porucha. u takehoto nahonu ked je vo vzduchu jedno kolo prakticky nie je ziadny nahon na ostatne. Iba v rozsahu svornosti diferakov. Zvlastne chovanie moze este sposobit ked predna alebo zadna brzda trvale pribrzduje.Vtedy ide viac energie do nebrzdenej.Ale v praxi primerane hodnoty olejov a pohoda.

a chcem podakovat adminovi ze sa stara a maze nemiestne veci hned a rychlo. Je spravne ze si na tomto fore nenechaju robit srandu z ludi ktori ziadaju o radu.