1

Téma: Lepeni pneu a vlozky...

Ahoj lidi, vim, ze se tu o lepeni uz psalo, ale nekde jsem nenasel informaci, zda se maji vlozky (pasy) v gume slepovat k sobe nebo jestli staci jen zkraceni na delku ktera se ovine kolem disku a pak bse napechovat do gumy a slepit. Jsem zacatecnik, takze uvitam jakej koliv popis postupu jak na gumy, nechtel bych to zalepit a pak znova sundavat... Dik za info...

2

Re: Lepeni pneu a vlozky...

Pozor :!:  :!:  :!: , pokiaľ sa jedná o vložky na Mardera tak nič neskracuj. Sú narezané na presnú dlžku. Len je potrebné sa s nimi dobre popasovať s sadnú ako ritka na šerblík lol . Po nasadení na disk som konce len na spoji fixol 2 kvapkami lepidla aby mi pri nasadzovaní pneu neklzali po disku.. takže ešte raz, NESKRACOVAŤ :!:  :!:  :!:

3

Re: Lepeni pneu a vlozky...

Vložky slepit jen koncema k sobě a nacpat dopneu na disku.Jako klasická duše.okud bys konce neslepil,asi by se brzo ty volný konce nahrnuly do jednoho místa a dělaly boule.

4

Re: Lepeni pneu a vlozky...

Tak to jsem pohnojil, uz jsem dve zkratil asi o 2cm, ale stejne jsem mel co delat abych to tam dostal... Tak to si budu muset asi koupit dve nove vlozky... sad((

5

Re: Lepeni pneu a vlozky...

A zeptám se na Váš názor na gumy PMT - tam se dodávají vložky a ty se zakracujou na 100%, dělají to tak aji na závodech - Bayer, Toul a další. Dokonce mi říkali, že je lepší nalepit tu vložku i po obvodu na disk, aby se na něm neotáčela, že to prý nedělá dobrotu. Jak jsem koupil, tak prodávám!
Je ale fakt, že některé sady mám po obvodu nalepené (ty novější), některé mám starší a tudíž nenalepené a při jízdě nepozoruju rozdíl.
Toto co jsem napsal se ale týká jen gum PMT, né FG.

6

Re: Lepeni pneu a vlozky...

Gumy, pneu, plášte a čo ja viem ako sa dajú nazvať je potrebné lepiť vždy :!:  Pri lepení nešetriť lepidlom a lepiť po celom obvode po oboch stranách bez ohľadu na značku pneu. Kolesá musia preniesť pomerne brutálny výkon a je veľmi nepriemne ked sa ti počas pretekov utrhne zle nalepená guma. To si dojazdil. sad Samozrejmosťou, teda aspoň u mňa, je použitie špecial lepidla na lepenie pneu.

Môj postup lepenia: na novej flaštičke s lepidlom odrežen z vrchného nástavca tolko aby tam išla nasadiť ihla na inječnú striekačku zo žltým plastom. To je idealny priemer pre lepenie pneu. Prečo ihla? Nuž lepšie sa dostanem medzi pätku pneu a zámok na disku, dalším dôvodom je, že nie je pri daľšom lepení problém zo zaschnutým lepidlom. Zoberiem zapalovač, nahrejem ihlu pokiaľ si lepidlo " neodfúkne" a som pripravený na lepenie. Zoberiem pripravené koleso, na jednom mieste stlačím pneu tak aby som sa dostal na disk až k hrane zámku a kvapnem dávku lepidla. Pootočím mierne šikmo takto stlačenú pneu asi o štvrť otáčky, lepidlo pekne steká po obvode. Toto zopakujem pokiaľ nie je lepidlo preliaty celý obvod pneu. Pneu odložím a idem na daľšie koleso. Toto zopakujem 4x,  Následne sa vrátim, ku kolesu čo som lepil ako prvé, otočím ho na druhú stranu a celá práca začína znova.  Tento postup používam aj pri osmičkových buggy.  Vložky nelepím, len po narvaní do pneu zafixujem spoj koncov vložky dvomi kapkami lepidla.

7

Re: Lepeni pneu a vlozky...

A kdy trpí vložka co možná nejméně?
Při nasazení do pneu a pak navlékat na disk, nebo napřed natočit vložku na disk (slepit konce) a teprve pak celé "narvat" do gumy?

Má nějaký zásadnější vliv zda "véčko" ve vzorku gumy FG 6225 je na vnitřku (směrem do modelu) nebo na vnější straně, jak je mají u FG na obrázcích.

Dík

8

Re: Lepeni pneu a vlozky...

:!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!: Potor  Rogi nemá pravdu. Do loňského roku se prodávaly vložky o cca 1,5 cm delší a bylo je nutné zkracovat.
Rogi prosím neuváděj kategorickým příspěvkem lidi v omyl. Tyto vložky mohou bát nadále v prodeji. Navíc občas je objeví vložky od CFarsona, které jsoui delší. K délce vožek. Vložka by měla bát tak dlouhá aby bez natahování šla spojit. lepí se dohromady i na disk. To Vaskas: Budu muset Markovi Toulovi zavola, žes ho jmenoval.  lol  lol  lol

9

Re: Lepeni pneu a vlozky...

paces: reaguješ na príspevok skoro spred roka. Samozrejme za tak dlhú dobu sa situácia môže zmeniť. Za daľšie sa jednalo o vložky a plášte dodávané v sete s autom. Netvrdím, že mám patent na rozum ale sleduj aj časovú os príspevkov.

Týmto končím s radami nakoľko sa už nevenujem tak aktívne modelárstvu a len sem tam si zajazdím pre potešenie. V budúcnosti sa veľmi rád v prípade potreby na teba obráti s prosbou o fundovanú radu.

Veľa úspechov na štartovom a najmä cieľovom rošte. smile  wink

10

Re: Lepeni pneu a vlozky...

No Rogi a to je to co je opravdu na místě. Urazit se. Sám několikráte zamykáš tema s odkazem aby si laskavě respondent našel informace ve stávajících tématech a výsledek vidíš názorně zde. Nic to ovšem nemění na tom, že i tehdy před rokem nebyla tvoje informace pravdivá a kategorické vytučněné neskracovať bylo a je do dneška zavádějíci.  roll  K tématu pro Jade: V na vzorku má zásadní vliv Pokud jej dáš ven tak kolo lépe vede. Tím si můžeš zásadně změnit chování auta. Tedy přední ven a zadní podle toho jestli chseš vedení tak ven nebo smyk dovnitř. Záleží ovšem jakou máš směs. Pokud měkčí tak to doporučuji obě V ven.
Rogi nečerti se.

11

Re: Lepeni pneu a vlozky...

Nie, neurazil som sa, len už venujem menej času autíčkam a tak začínam cíťiť zaostávanie za vývojom v našej kategorii. Preto v budúcnosti zaručene budem hľadať radu práve tu. Na rozdávanie rád sa už necítim byť fundovaný. smile