1

Téma: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Mam model nitro MT2, koupil jsem ho jako starsi model. Predem upozornuji ze jsem zacatecnik. Tento model ma motor s oznacenim T-15. Par dni jsem se projel, ale ted mi nastaly komplikace. Kdyz s autem jezdim a pak na chvilicku zastavi (treba skontrolovat stav paliva) motor bezi na volnobeh a po pridani mi chcipne. Potom se spatne startuje a po nastartovani nejde vubec do otacek, spotreba paliva se taky hodne zvedla. Muzete mi nekdo poradit, prosim? Nejaky navod na serizeni. Nebo nekdo z okoli Šumperka ci Olomouce kdo poradi?

2

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Tento problem je komplexni, zkusim to nejak zestrucnit.

za a, horky motor se blbe startuje, kompres je vlivem rotazeni vybrusu nizsi a proto to blbe saje palivo, pomuzes si tim, ze nechas motor vychladnout na cca 50-60 stupnu, nebo pouzijes starter jako na buggy

za b, Kdyz ti motor chcipne pote co stoji, tak to muze mit 2 priciny, bud motor zchladne a potrebuje aby se plynuleji zahral, nebo asi v tvem pripade mas bohatou smes, a motor se pri pridani zalije palivem.

co udelat? je treba dotahnout(ubrat smes) na hlavni palivove jehle( tu najdes kdyz budes sledovat hadicku z nadrze co jde do karburatoru je to hned ten prvni sroub), kdyz budes dotahovat palivo, pujde auto vic do otacek, bude mit vyssi rychlost, ale bude mit i vyssi teplotu.

Pokud ma auto dobry prechod a zatah, tak je treba stelovat jen hlavni jehlu. Takze zkus trochu dotahnot hlavni jehlu.

Jeste ale pred tim zkontorluj az bude motor zahraty, jestli mas dobre nastaven volnobeh, mel by byt dostatecne vysoky, ale nesmi jeste zabirat spojka.
kdyby neco napis

3

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Ale je zajimave ze jsem za celou dobu na motor ani nechyt a takhle se zhorsil. Ty stavici srouby se sami pohnout nemohly, jdou dost teze i sroubovakem. Nebude chyba nekde jinde?? Celkove se mi zda ze to auto jede celkove hur. Takovy tezkopadny. Driv reagovalo hbyte a pohotove. A to jsem vyjel 0,5l paliva a takove zmeny :-((

4

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

pouzivas cisty v oleji namoceny filtr?

5

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Ne. Ten co mi to prodaval akorat psal ze si mam udelat stejny filtry z molitanu. A cato jej menit.

6

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

jo ale normalni molitan je uplne k hovnu i vetsi necistoty tama projdou a znici ti vybrus, zatahni nza starter jestli motor klade odpor nebo jde volne

7

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

No hele ja mel da se rict stejnej problem a nakonec sem nasel prasklou manzetku na soupatku.Stejnej problem se tu uz v nejakym tematu probiral....zalepil sem ji lepidlem a ihned pri prvnim startu mi sel motor krasne seridit...ted uz akorat musim sehnat tu spravnou svicku big_smile

8

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Stejnej problém jsem řešil u MT1. Byl tam motor z MT2 T-15. Nebylo to možné seřídit tak, abych vyjej alespoň jednu nádrž aniž by to chcíplo.
Troch jsem se naštval a vyřešil jsem to výměnou motoru za O.S. Max 18.
Musím říct, že je to naprostá bomba. Auto uhání, že by se přetrhlo a vyjezdím, třeba 10 nádrží, aniž by motor zhasnul. Teplota se pohybuje okolo 110 st.
Tady se můžeš podívat na ten motor: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WT … p;I=LXGGP7

9

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Dnes jsem si koupil novou svicku a nove palivo. Zitra to otestuju a uvidim co dal. Snad to bude OK. Ten motor O.S. vypada dobre :-)) a ani moc nestoji. To by nebylo zas az tak od veci zainvestovat.
Dnes jsem se taky dozvedel ze je ten molitan k h***u .-( Ale uz mam aspon olejicek na filtr.

10

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

na suchy filter pozor, ako pisal Endrju molitan nenamazaný nič nerieši. Prach cez molitan prejde a je po motore. Treba filtre mazať. Stačí ricinový olej. Ale mazať málo, a dobre rozpracovať v ruke aby bol olej rovnomerne všade.

11

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

big_smile Prosim vas jeste mam otazecku k tomu filtru...staci kdyz se treba vypere a potom prostrika v nejakym oleji ve spreji jako je treba silkal,nebo neco podobneho?

12

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

nebo nebude stacit jenom motorovej olej?

13

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

No mel by to byt olej, hocela husty, ktery opravdu bude pevne v kazdem poru molitanu aby zachytil kazdou prachovou castici ... kup si olej od Protechu na vzduchove filtry a nebo litrovku od Valvoline Race Air Filter(je to filtr do motokrosovych motorek) a cena je u obou stejne jen v protechu je ho asi tak 10x mene

14

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

lol  waauu dik za TIP  big_smile

15

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

>Tona: Vlitni do prvni prodejny s motorkama a chtej proste olej do vzduchovych molitanovych filtru.. mimo Valvoline jde koupit treba i Denicol - Air Filter Fluid. Cena i mnozstvi je stejna jak pise Endrju. Jsou ale i jine oleje.

16

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Tak ze, nova svicka danna a filtr namazany patricnym olejem. A auto mi porad chcipa. Proste kdyz chvilicku zustne stat na volnobech a pak pridam plyn auto chcipne .-((

17

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

sad to vypada na smes...pokud nejde seridit tak si fakt  myslim ze to prisava falesnej vzduch :!:

18

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

NO pokial je manžeta Ok na karburatore tak by mi to nedalo a pozrel by som sa na klukový hriadel, pokial ho vybereš a mrkneš sa na kluku v mieste sania nesmú tam biť šramy ako keby po bruseni, respektivne je to vidieť ako keby v mieste sania bol taký kružok prebruseny do iného smeru ako je zbytok kluky ak to tam je tak je to zle lebo je to s prachu a v mieste sania ti netesní kluka tým padom nefunguje dobre preplach motoru a pri nízkych otáčkach ti uniká tlak späť respektivne cez loziska.
Da sa to odskušať aj inač naštartuješ motor  dašš volnobeh a dáš dole filter nemal bi ťi palivo vyprskavať von s karburatora ale to je len taká mala opticka kontrola. A pokial tieto veci maš ok a ten motor na tom volnobehu fakt nejde tak skus ubrať podložku s pod hlavy, pokial tam maš len jednu tak dať tenšiu, pozor podložka pod hlavou musí biť je hlavne kôli tesnosti. A može biť ešte jedna pričina a to je moc studená sviečka. Skusiť dať o radu nižšiu sviečku. Je to proste laborka. A samozrejme sa predpoklada že aj zadné veko motora ti dostatočne tesni.

19

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Tak ze, nova svicka danna a filtr namazany patricnym olejem. A auto mi porad chcipa. Proste kdyz chvilicku zustne stat na volnobech a pak pridam plyn auto chcipne .-((

Myslim, ze ten motor je v háji. Za studena to jeste jde, ale jakmile se ohřeje, tak stratí kompresi a začne chcípat. Můj názor je přestat laborovat a koupit rovnou novej moturek. Ušetříš si spoustu nervů a peněz. Stejně by to tak dopadlo.

20

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

je dost pravdepodobne ze ten motor muze byt opravdu v haji  diky tomu, ze jsi nepouzival spravne filtrovani. Asi bych ale napred a hlavne udelal kompletni rozborku motoru a zkontroloval vsechny dily, hlavne poskotzeni v dusledku pruniku prachu atd. Pokud by se toto potvrdilo, tak asi bude lepsi jit do noveho motoru nez se dal s tim trapit. Pokud by ale vnitrek byl jeste Ok, tak to musi byt nejakou netestnosti. Asi tak jak pise Puf26...musis laborovat. Nebo zkus auto dotlacit k nekomu at se ti na to mrkne, jeste bych flintu do zita nehazel...

21

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Ma ten motor jeste kompres? C.M.O.U.D. co tu chodi jednou jel  za jizdy mu spadl filtr a nez na to prisel byl motor do minuty v haji

22

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Rozober motor, pozri sa na valec. Ak je v hornej úvrati valec lesklý, piest nie je doryhovaný tak hladaj chybu, ak je valec matný v hornej úvrati, vlož do neho piest a skús pokiaľ ide. Ak ide piest volne vo valci az po vrch valca alebo dokonca este dalej, je to zlé.
Je mozné že to filtrovanie dokončilo výbrus tvojho motora. Správne filtrovanie je základ, sú o tom informácie, ale nemám dávať linky,takže sorry.

23

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Týmto sposobom sa lahko zistí stav opotrebenia výbrusu pretože u ABC motorov sa piest nesmie dostať bez odporu za hornú úvrať. Čím vyššie sa piest dostane keď ho v ruke za ojnicu vtláčaš veľmi malou silou do valca, tým je výbrus zodranejší.
Zodraný výbrus, teda motor bez kompresie chodí, ale zhasína na volnobehu a je neposlušný na ladenie.

24

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

Je mozné že to filtrovanie dokončilo výbrus tvojho motora. Správne filtrovanie je základ, sú o tom informácie, ale nemám dávať linky,takže sorry.

Proč nemůžeš dávat linky? Jedná se o informace pro nás potřebné. Když nejsou tady, tak můžeme být rádi, že jsou alespoň u vás. Dej mi vědět.

25

Re: Zlobi me motor T-15, jak seridit?

A ešte skontrolovať kluku pozorne presne tak ako tu piše Puf
To je tiež jasný znak, že vošla dnu nečistota.

Dokonca správne vo velkom prachu by sa malo robiť tak, že špinavé filtre sa neperú ale zahodia. Štruktúra molitanu sa praním mení a tá skladba, ktorá vyzerá ako včelí úl sa v nom potrhá a potom molitan prepustí. Ale pri opatrnom praní sa dá niekolkokrát oprať. Táto posledná veta je iba pre hobby jazdenie, pri pretekárskom sú tak vysoké náklady že cena filtračných vložiek sa zdá zanedbateľná, takže sa zahodia a hotovo.

Samozrejne mazať. špecialnym olejom alebo ricinom.Nie vela, lebo olej strhne so sebou špinu saním do motora, ked je vela namazané.