Jiné kompozitové díly na podvozcích XRAY nejsou otázkou nějakého ušetření nákladů na výrobu, ale vše je jak se říká ušito pro dobré jízdní vlastnosti a pro daný typ podvozku. Pokud někdo nechápe, lituji ho.
Jirko, desetiny nejsou moje parketa, ale věř tomu že i o nich toho vím celkem dost, teda spíš o výrobě takového artiklu obecně. Ono udržet výrobní náklady na konkurence schopné úrovni, když většina ostatních konkurenčních výrobců produkuje převážně v Číně (nebo jim na špičkové modely pro závodníky vydělává prodej milionů kusů skorohraček), kde je poměr nákladů (mzdy režije atd.) proti Slovensku 1/10, není jednoduché a občas je třeba i něco malinko ošidit. Kvalitní plasty jsou dost drahé, formy na lisování nevydrží věčně, lidi na Slovensku chtějí také jiné výplaty než číňan a hlavně dolar proklatě klasá!!! Jenže prodejní ceny v USD jsou kontrahované na měsíce, spíš roky dopředu. No a tak se ty peníze musejí někde dohnat. Na čem jiném než na náhradních dílech by to bylo. Na druhou stranu kolik wattů výkonu jsi měl v autě před třema lety a kolik dnes??? Možná ty díly nových modelů ani nejsou ošizené, jen dlouhodobě nezvládají ty stovky wattů.......
No a výrobce těžko může přiznat, že musí na něčem ušetřit a na něčem hodně vydělat. Takže nejlepší zdůvodnění je přesně to co jsi napsal.
Jak vidíš lze to chápat různě...........Pravdu můžeš mít Ty, ale stejně dobře třeba i já.
Na druhou stranu z vlastní zkušenosti v jiným oboru moc dobře vím, že vyrobit věci, který budou prakticky nerozbitný a udržej se funkční příliš dlouho (několik let či třeba desetiletí) a kterých se neprodávají stovky tisíc či miliony kusů může později znamenat pro firmu ekonomickou smrt. :cry: